Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Käytöstavat

Aloittaja ROOSTER, kesäkuu 14, 2020, 18:12:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - maaliskuu 03, 2023, 21:03:14
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 02, 2023, 21:54:47
Noh, mitäs Toope tykkäisit jos pidettäisiin itsestäänselvänä että SINÄ aina väistät, ja jos et niin tee, kävellään päin? Minua ei kiinnosta pätkääkään mitkään munaesittelyt eli haarojen levittelyt (meinaako ne pallit tukehtua siellä hapenpuutteeseen vai?) Mutta kyllä sellainen kyrsii jos pitää aina väistää kaikkia. Itseäni tosin vituttaa eniten kaveriporukat ja molempien sukupuolten juorukerhot, joiden pitää tukkia kulkureitit koska he ovat niin paljon tärkeämpiä kuin kukaan yksinään liikkuva.
Minusta kyse on vain käytöstavoista, joita tuo hörhöfeministi ei halua noudattaa. Ollaan kohteliaita. En minä 180-senttisenä, hieman rotevana miehenä koskaan tahallaan törmäile toisiin ihmisiin, vaan käyttäydyn hyvin, koska en ole radikaalifeministi.

Sulle ei nyt vaan oikein avaudu näemmä tämä. Tottakai ideaali olisi että kaikki väistävät, tai vaikkapa terveemmät raihnaisia. Mutta jotkut miehet tottuvat siihen että naiset aina väistävät, joten siksi he kävelevät vaikka pahki, jos nainen ei väistä. Mikä ihmeen iäinen väistämisvelvollisuus naisilla olisi ketä tahansa hyväkuntoista miestä kohtaan?

Toope

Tuo ihmisiin törmäily on ilmiö, jota en ole koskaan havainnut. Onko sitä olemassa? Onko feminatsien keksimä ongelma? Kyllä minä tilanteesta riippuen väistän, joskus ohitan. Avasin eilenkin oven somalimammalle, sanoi kiitos.
Käytöstavat!

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - maaliskuu 03, 2023, 22:35:13
Tuo ihmisiin törmäily on ilmiö, jota en ole koskaan havainnut. Onko sitä olemassa? Onko feminatsien keksimä ongelma?

Ehkä olet juuri niitä miehiä joita naiset väistävät, joten et sitten onnistu kävelemään ketään päin.

Hippi

Minä en kyllä ole mitään sukupuoliasiaa tuossa nähnyt, vaan lähinnä, että ihmiset sekoilee siinä, mille puolelle väistetään. Tuo kyllä on harmittavan yleistä, ettei sovelleta "oikeanpuoleista liikennettä" myös jalankulkijoiden keskuudessa niin ei niitä törmäilyjä tulisi. Kertaakaan en muista, että joku olisi suoraa linjaa päin lähtenyt kävelemään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Kaikenlaistahan siellä kaduilla tapahtuu. Ja kuten taisin jo mainitakin, itseäni eniten ärsyttävät kaikenlaiset ryhmät joiden pikku päähän ei pälkähdä että väistääkin voisi, yksittäisiä ihmisiä.

Kaikkein huvittavin kohtaaminen yksittäisen miehen kanssa tapahtui kyllä koronakeväänä 2020. Olin jotakuinkin testimielessä laittanut hengityssuojaimen naamalle kun menin kauppaan, ja kun sitten astuin ovesta ulos kuonokoppa yhä kasvoillani, kohti ovia tulossa ollut mies loikkasi miltei pari metriä sivuun ja sanoi vielä että "anteeks".  ;D

Nykyään, harmillista kyllä, maskilla ei ole pelotevaikutusta. Ja olen kuullut (lukenut) juttua että jotkut ääliöt käyttäytyvät paskamaisesti maskittautuneita kohtaan. Eäällekin naiselle oli joku toinen nainen muistaakseni alkanut huutamaan ettei moiselle enää ole tarvista. Kai sen nyt saa itse päättää, käyttääkö vai ei.

Miehissä ja naisissa on yhtälailla dillejä tapauksia. Minusta siitä ei kuitenkaan tarvitse alkaa vääntämään jotain vammaista feminatsismia jos joidenkin naisten kokemus on se että miehet tulee päin jos eivät itse väistä näitä miehiä. Se on sama kuin esim. jos ei itse olisi koskaan kokenut kiusaamista koulussa, alkaisi väittämään ettei semmoista ole olemassakaan. En väitä että päin kävely on yhtä paha asia kuin koulukiusaus, mutta pointti on siinä että ei sitä voi toisten puolesta päättää mitä he ovat oikeasti kokeneet ja mitä eivät ole.