Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Seksuaalinen väkivalta ja ahdistelu maailmalla

Aloittaja Norma Bates, kesäkuu 24, 2020, 10:37:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Ei kai tapahtunutta rikosta pienennä se, että toisaalla on pahempiakin rikoksia.
Sille taas ei ka kukaan mahda mitään, että seksi myy lehteä ja kiinnostaa ihmisiä, kilttinä seksinä tai rikoksena.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

urogallus

Oma käsitykseni on, että hyvin usein väkivallan - kyllä, myös seksuaalisen sellaisen - uhri on ollut mahdollistamassa rikoksen tapahtumista. Esimerkiksi juuri hakeutumalla paljon itseä vaikutusvaltaisempien ihmisten lähipiiriin hinnalla millä hyvänsä. Oletan kyllä, että tässä kyseisessä tapauksessa tyttöjen vanhemmilla on ollut enemmän vastuuta kuin tytöillä itsellään.

Mikäli potentiaalisia uhreja halutaan suojella, törmätään hankalaan kysymykseen. Missä määrin meidän tulee rajoittaa sukukypsien mutta alaikäisten ihmisten elämää heidän omaksi parhaakseen?


Kopek

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 01, 2022, 15:04:16
Maxwellin suurin rikos taisi olla ihmiskauppa alaikäisellä, eikä suinkaan rikkaus, kuten väität, Kopek. Ihme vääntelyä taas. En tajua, miksi vähättelet tuon rikollisen tekoja, ja esimerkiksi raiskattujen alaikäisten kokemuksia.

Arvasin, minkä sävyisiä kommentteja kirjoitukseni herättää. Muutin tekstiä moneen kertaan jo sitä kirjoittaessani ja vielä lähettämisen jälkeenkin muokkasin paria kohtaa. Yhdessä kehitysvaiheessa kirjoituksessani oli lopputeksti, jossa kehotettiin vetämään henkeä ennen vastaamista ja varoitettiin rivien väleistä lukemisesta. Poistin tämä osan jo kirjoitusvaiheessa.

Lähettämisen jälkeen poistin viimeisen kappaleen (en tiedä, ehtikö joku sen nähdä), jossa esitin, että jokin New Yorkin katujen parittaja tuskin olisi joutunut loppuiäkseen vankilaan, vaikka hänen naisissaan olisi ollut alaikäisiä tyttöjä, ja että hänestä ja hänen uhreistaan ei olisi taidettu välittää pätkän vertaa.

Poistin tuon viimeisen kappaleen sen jälkeen, kun olin löytänyt Googlella uutisia tällaisille tyypeille langetetuista kymmenien vuosien tuomioista. Olin ehkä ollut liikaa amerikkalaisten elokuvien antamien väärien mielikuvien varassa. Tässä vaiheessa olin jo kypsä poistamaan koko kirjoitukseni, koska koin sen epäonnistuneeksi. En jaksanut kuitenkaan poistaa vaan ajattelin, että katsotaan, miten käy.

Eli tässä sitä nyt ollaan.

Yritän perustella asennettani.

Lapsuuden kokemuksistani tai joistakin muista syistä johtuen, minulla on tapa asemoitua syytetyn ja tuomitun tilanteeseen, kun luen uutisia oikeusjutuista. Alan miettiä näkökulmia, miten syytettyä voisi puolustaa. En tiedä, millainen puolustusasianajaja minusta olisi voinut tulla, jos olin halunnut ja päässyt (mikä olisi ollut erittäin epätodennäköistä) lakia lukemaan. Jostakin syystä asetun kuitenkin mielessäni useimmiten syytetyn puolelle ja yritän nähdä hänen tilanteessaan syyllisyyttä lieventäviä ja toimintaa puolustavia ja ymmärtäviä asioita.

Kuten moni ehkä muistaa, olen puolustellut foorumikirjoituksissani oikeusjutuissa tuomittuja laidasta laitaan eli vanhoja natsirikollisia ja liikennerikollisia ja huumerikollisia ja erilaisista muistakin lainvastaisista teoista tuomittuja. Yhdysvalloissa kymmeniksi vuosiksi vankilaan tuomittu nainen on vain yksi tapaus tässä ketjussa.

Toinen syy intooni kirjoittaa tuosta oikeustapauksesta liittyy amerikkalaiseen rangaistuskäytäntöön.

Kuinka pitkään joku Erkon mediasukuun kuuluva seurapiirinainen olisi istunut vankilassa, jos jotain tuon tyyppistä olisi täällä tapahtunut? Tuskin koko loppuikäänsä. Olisipa tuomio ollut mikä tahansa, ensikertalaisena hän olisi päässyt jo rangaistuksen puolivälissä pois vankilasta.

Jos ei näe amerikkalaisessa "elinikä vankilassa" -tuomiokäytännössä mitään eettistä tai moraalista ongelmaa, on persuainesta.

En ole tutustunut Ghislainen tapaukseen uutisotsikkoja ja satunnaisia tekstejä enempää. Sen olen kuitenkin uutisesta nähnyt, että hänen puolustusasianajajansa esittivät, ettei syytetty hyväksikäyttänyt ja raiskannut alaikäisiä tyttöjä, joten hänet tuomitaan tavallaan toisen ihmisen eli itsemurhan tehneen miehen teoista. Syytetty ei itse edes suoraan hyötynyt tapahtumista. Joku tuomiolle joutuva sutenööri sen sijaan on hankkinut rahaa itselleen alaikäisiä tyttöjä välittämällä.

En tarkoita, että hyväksyisin tuomitun teot, tai että vähättelisin raiskattujen kokemuksia. Jos oikeusjuttu vastaavasta teosta olisi ollut Suomessa, en olisi siitä samalla tavalla kiinnostunut. Erkon suvun perijätär tai mikä lieneekään olisi tuomittu pahimmillaan muutamaksi vuodeksi vankilaan ja ollut jo parin kolmen vuoden päästä A-Studiossa haastateltavana. Rikoksistahan olisi kulunut jo melkein 20 vuotta ja osasta ylikin, joten suuri osa niistä olisi syyteoikeuden puolesta vanhentunut.

Se, että ihminen tuomitaan vuosikymmenien takaisista puheistaan virumaan loppuikänsä vankilassa ilman, että rikosjutussa ketään olisi törkeästi pahoinpidelty tai tapettu tai mitään olisi varastettu tai muutakaan tämän tyyppistä rikoksille ominaista olisi tapahtunut, ei oikein sovi pohjoismaiseen oikeustajuuni. En ole perussuomalainen. 

Norma Bates

Paitsi jos alaikäisiä panopuuksi huvikseen(?) välittävä tyyppi olisi ollut musta mies, niin sitten loppuisi sinunkin säälisi, Kopek.

Itse en ymmärrä minkä takia nimenomaan iäkkäämmät miehet kuvittelevat aina tietävänsä mihin nuoren tytön tulee kyetä. Nuori poika saa olla vaikka millainen tollo, mutta naisten pitäisi olla neroja jo teininä. Samaa pätevyyttä ei odoteta jolpilta joka rakentaa uutena vuotena putkipommin ja räjäyttää kavereiltakin raajat paskaksi, jos lähelle sattuvat.

Luulisi sen olevan selvää että seksuaalisesti pahaksi käytettyjen tyttöjenkin ongelmat leviävät ympäristöön, joskin hienovaraisemmin ja henkisellä tasolla. Tyttö aikuiseksi kasvettuaan ei esim. osaa suojella omaa tytärtään. Tai pilaa suhteensa seksuaalipuolen ongelmilla. Tai päätyy retaleelta retaleelle.

Naisen jos kenen pitäisi ymmärtää näitä asioita, joten naispuolinen parittaja tekee tavallaan raskaammin väärin kuin miespuolinen, jos lähdetään siitä että miehille naiset ovat yhdentekeviä panopuita. Miehiltä ei voi odottaa kuin itsekkäitä ja itsekeskeisiä pseudotunteita?

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 01, 2022, 17:01:27
Paitsi jos alaikäisiä panopuuksi huvikseen(?) välittävä tyyppi olisi ollut musta mies, niin sitten loppuisi sinunkin säälisi, Kopek.

Harmittaa, että olen ylipäätään kirjoittanut tästä aiheesta. Peruisin ja mitätöisin kaiken kirjoittamani, mutta se ei poistaisi ihmisten mieliin jo piirtynyttä kuvaa. Lisäselostaminen kuten tämä tässä vain pahentaa asiaa.

Murhaa ei saa tekemättömäksi. Foorumikommenttia ei saa kirjoittamattomaksi. Syntejä ei saa anteeksi.

Elinkautista kai tässä on alettava kärsiä....

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 01, 2022, 17:41:35
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 01, 2022, 17:01:27
Paitsi jos alaikäisiä panopuuksi huvikseen(?) välittävä tyyppi olisi ollut musta mies, niin sitten loppuisi sinunkin säälisi, Kopek.

Harmittaa, että olen ylipäätään kirjoittanut tästä aiheesta. Peruisin ja mitätöisin kaiken kirjoittamani, mutta se ei poistaisi ihmisten mieliin jo piirtynyttä kuvaa. Lisäselostaminen kuten tämä tässä vain pahentaa asiaa.

Murhaa ei saa tekemättömäksi. Foorumikommenttia ei saa kirjoittamattomaksi. Syntejä ei saa anteeksi.

Elinkautista kai tässä on alettava kärsiä....

Kai sinä nyt ymmärrät että naisena kun lukee miesten typeriä kommentteja tyttöihin kohdistuvasta seksuaalisesta väkivallasta, korostuu eniten tuo sana "typerä". Voithan lopettaa aiheesta kirjoittamisen kun huomaat että joka kerta tulee takkiin, ja valitettavasti on hiukan vaikea alkaa säälimään väärät sanat valinnutta miestä kun toisessa vaakakupissa on se tyttö jolta meni koko elämä vituiksi. Ellei sitten ole niin onnekas että onnistuu pääsemään asiasta yli. Tämä on se aihe jossa minäkään en armoa anna.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 01, 2022, 20:33:17
Kai sinä nyt ymmärrät että naisena kun lukee miesten typeriä kommentteja tyttöihin kohdistuvasta seksuaalisesta väkivallasta, korostuu eniten tuo sana "typerä".

Tarkoitukseni oli täsmentää muutamalla ylimääräisellä sanalla kirjoitukseni kohtaa, jossa esitin, että uutisessa mainitun amerikkalaisen naiset teot ovat "vähäisiä". Aioin kirjoittaa, että ne ovat vähäisiä verrattuna... erinäisiin muihin tekoihin, joista aiheutuu kärsimystä. Luettelinkin seuraavassa kappaleessa näitä tekoja.

En siis vähätellyt tekoja itsessään vaan suhteessa vielä pahempiin tekoihin. Ja sitä paitsi en ollut kovin hyvin perillä näistä teoista. Luin myöhemmin muutaman uutisjutun, jossa tekoja selitettiin.

Kirjoitukseni oli siinä mielessä typerä, että kirjoitin asiasta, josta en tiennyt tarpeeksi. Nyt, kun tiedän, näkemykseni on muuttunut.

Lainaa
Voithan lopettaa aiheesta kirjoittamisen kun huomaat että joka kerta tulee takkiin, ja valitettavasti on hiukan vaikea alkaa säälimään väärät sanat valinnutta miestä kun toisessa vaakakupissa on se tyttö jolta meni koko elämä vituiksi. 
Ei minua tarvitse typerien mielipiteitteni takia sääliä. Joka leikkiin lähtee, se leikin kestäköön. 

Lainaa
Ellei sitten ole niin onnekas että onnistuu pääsemään asiasta yli. Tämä on se aihe jossa minäkään en armoa anna.

Haluan korostaa lopuksi sitä, että en hyväksy minkäänlaista väkivaltaa tai seksuaalista hyväksikäyttöä. En ole koskaan missään kirjoituksessani puolustanut seksuaalirikoksista tuomittuja miehiä tai kirjoittanut, että heidät on tuomittu liian ankarasti. Minulla ei ole minkäänlaista sympatiaa tällaisia tyyppejä kohtaan. Kaikenlainen seksuaalinen aktiivisuus miesten taholta on jo itsessään ällöttävää. Jo se herättää vastenmielisyyden tunteita, kun näen pariskunnan kävelemässä niin, että mies pitää kättään naisen vyötäröllä tai muuten ympärillä. Kuvitteleeko mies omistavansa naisen, vai miksi se naista pitelee, tulee mieleeni. Koen vastenmieliseksi kaikenlaiset ehdotukset ja aloitteet, jotka tapahtuvat miesten taholta naisten suuntaan. Luonnollisesti kammoan ajatusta, että mies jollakin tavalla omistaisi naisen. Tällaisestahan vihjataan rakkauslaulujen sanoissa.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa menin ilmeisesti jotenkin sekaisin sen vuoksi, että tuomittavana olikin nainen. En puolustellut Epsteinin tekoja. Näin tuomitun naisenkin jollakin tavalla hyväksikäytön uhrina. Yhden lehtijutun mukaan hän oli menettänyt suuren osan omaisuudestaan, ja ilman Epsteinia hän olisi pudonnut yhteiskunnallisesta asemastaan, johon hän oli lapsuudestaan asti tottunut. Epstein tarjosi hänelle pysymisen yläluokassa, ja vastineeksi siitä hän joutui tekemään palveluksia, joista hän nyt maksaa kovan hinnan.

Olen joskus ennenkin kirjoittanut naisten saamista syytteistä ja tuomioista siihen sävyyn, että ne tuntuvat aika kovilta, ja että minun on vaikea kokea tekoja niin pahoiksi kuin mikä on ollut tuomio. On ollut naisopettajia ja muita.

Toivon, että minua ei typeristä kirjoituksistani huolimatta rinnasteta miehiin, jotka kirjoittavat vähättelevästi miesten tekemistä seksuaalirikoksista ja niiden uhrien kärsimyksistä. Näitä tekoja en vähättele enkä puolustele.

Norma Bates

Itseäni kun on nainenkin ahdistellut, uskon että naisillakin voi viirata päästä. Aika hullu pitää olla että alkaa vokottelemaan lapsia miehen pantavaksi. Rikkaana pysyminen ei riitä oikeutukseksi. Mutts tekeehän sitä toki jotkut naiset omille tyttärilleen, että sysäävät nämä puolisonsa petikaveriksi. Tai ummistavat siltä silmänsä.

Tiedän tapauksen että äiti joutui kuskaamaan pikkutyttöä tutkimuksiin että onko isä pannut tyttöä perseeseen. Hoitajat olivat nähneet miten äiti vihaisena kiskoi tyttöä kädestä kun poistuivat osastolta.

Mikä siinä on ettänämä ämmät saavat pitää lapsen ja pilata loputkin tämän elämästä. Kenties syyllistämällä että valehtelet ja isäsi kärsii.

Eka eksäni jota kohtaan hänen isänsä oli käyttäytynyt sanotaanko "epämääräisellä" tavalla, oli mennyt sikäli sekaisin päästään että väitti minulle että lapsi voi vietellä aikuisen. En sentään hoksannut olla niin ilkeä että olisin töräyttänyt että "ai niin kuin sinä isäsi?"

Joskus tuntuu että koko loppuelämäni yritän parantaa maailmaa jonka havaitsin umpihulluksi alettuani parikymppisenä kuulla ihmisten tarinoita lapsuudestaan.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 01, 2022, 21:59:56
Itseäni kun on nainenkin ahdistellut, uskon että naisillakin voi viirata päästä...
Ovat minuakin homomiehet ahdistelleet. Eivät kaikki, mutta jotkut.
Minulla ei ole hyvää kuvaa heistä.



ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 03, 2022, 20:15:46
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 01, 2022, 21:59:56
Itseäni kun on nainenkin ahdistellut, uskon että naisillakin voi viirata päästä...
Ovat minuakin homomiehet ahdistelleet. Eivät kaikki, mutta jotkut.
Minulla ei ole hyvää kuvaa heistä.

Minua on joskus kypsemmät naiset ahdistelleet. Piti pakoilla vessaan pitkäksi aikaa ennenkuin pääsin juoksemaan ravintolasta ulos ja taksiin. Järkyttävä kokemus.

Homostelijoille voi sentään tarjoilla vaikka luu-5 ratkaisua jos pahaksi äityy mutta mitäs teet kun naiset käy iholle.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS


kertsi

#73
Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 01, 2022, 21:30:24
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 01, 2022, 20:33:17
Kai sinä nyt ymmärrät että naisena kun lukee miesten typeriä kommentteja tyttöihin kohdistuvasta seksuaalisesta väkivallasta, korostuu eniten tuo sana "typerä".

Tarkoitukseni oli täsmentää muutamalla ylimääräisellä sanalla kirjoitukseni kohtaa, jossa esitin, että uutisessa mainitun amerikkalaisen naiset teot ovat "vähäisiä". Aioin kirjoittaa, että ne ovat vähäisiä verrattuna... erinäisiin muihin tekoihin, joista aiheutuu kärsimystä. Luettelinkin seuraavassa kappaleessa näitä tekoja.

En siis vähätellyt tekoja itsessään vaan suhteessa vielä pahempiin tekoihin. Ja sitä paitsi en ollut kovin hyvin perillä näistä teoista. Luin myöhemmin muutaman uutisjutun, jossa tekoja selitettiin.

Kirjoitukseni oli siinä mielessä typerä, että kirjoitin asiasta, josta en tiennyt tarpeeksi. Nyt, kun tiedän, näkemykseni on muuttunut.

Lainaa
Voithan lopettaa aiheesta kirjoittamisen kun huomaat että joka kerta tulee takkiin, ja valitettavasti on hiukan vaikea alkaa säälimään väärät sanat valinnutta miestä kun toisessa vaakakupissa on se tyttö jolta meni koko elämä vituiksi. 
Ei minua tarvitse typerien mielipiteitteni takia sääliä. Joka leikkiin lähtee, se leikin kestäköön. 

Lainaa
Ellei sitten ole niin onnekas että onnistuu pääsemään asiasta yli. Tämä on se aihe jossa minäkään en armoa anna.

Haluan korostaa lopuksi sitä, että en hyväksy minkäänlaista väkivaltaa tai seksuaalista hyväksikäyttöä. En ole koskaan missään kirjoituksessani puolustanut seksuaalirikoksista tuomittuja miehiä tai kirjoittanut, että heidät on tuomittu liian ankarasti. Minulla ei ole minkäänlaista sympatiaa tällaisia tyyppejä kohtaan. Kaikenlainen seksuaalinen aktiivisuus miesten taholta on jo itsessään ällöttävää. Jo se herättää vastenmielisyyden tunteita, kun näen pariskunnan kävelemässä niin, että mies pitää kättään naisen vyötäröllä tai muuten ympärillä. Kuvitteleeko mies omistavansa naisen, vai miksi se naista pitelee, tulee mieleeni. Koen vastenmieliseksi kaikenlaiset ehdotukset ja aloitteet, jotka tapahtuvat miesten taholta naisten suuntaan. Luonnollisesti kammoan ajatusta, että mies jollakin tavalla omistaisi naisen. Tällaisestahan vihjataan rakkauslaulujen sanoissa.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa menin ilmeisesti jotenkin sekaisin sen vuoksi, että tuomittavana olikin nainen. En puolustellut Epsteinin tekoja. Näin tuomitun naisenkin jollakin tavalla hyväksikäytön uhrina. Yhden lehtijutun mukaan hän oli menettänyt suuren osan omaisuudestaan, ja ilman Epsteinia hän olisi pudonnut yhteiskunnallisesta asemastaan, johon hän oli lapsuudestaan asti tottunut. Epstein tarjosi hänelle pysymisen yläluokassa, ja vastineeksi siitä hän joutui tekemään palveluksia, joista hän nyt maksaa kovan hinnan.

Olen joskus ennenkin kirjoittanut naisten saamista syytteistä ja tuomioista siihen sävyyn, että ne tuntuvat aika kovilta, ja että minun on vaikea kokea tekoja niin pahoiksi kuin mikä on ollut tuomio. On ollut naisopettajia ja muita.

Toivon, että minua ei typeristä kirjoituksistani huolimatta rinnasteta miehiin, jotka kirjoittavat vähättelevästi miesten tekemistä seksuaalirikoksista ja niiden uhrien kärsimyksistä. Näitä tekoja en vähättele enkä puolustele.

Tämä puolustamasi Ghislaine on kammottava ihminen ja rikollinen tämän neliosaisen dokumenttielokuvan mukaan, alla. Hän 10 vuoden aikana huijasi jopa niinkin nuoria kuin 14-vuotiaita tyttöjä Epsteinille raiskattavaksi ja paritettavaksi ja ihmiskaupattavaksi, ja joitain tyttöjä kohtaan hän itse teki seksuaalisia tekoja. Tyttöjä oli noin 200.

Ghislaine, prinssi Andrew ja pedofiili (Katsomo)

Wikipedia sanoo:
Maxwell is due to be sentenced on 28 June 2022.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 03, 2022, 20:15:46
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 01, 2022, 21:59:56
Itseäni kun on nainenkin ahdistellut, uskon että naisillakin voi viirata päästä...
Ovat minuakin homomiehet ahdistelleet. Eivät kaikki, mutta jotkut.


Huh! Ehdin jos säikähtää että kaikki ne miljoonat...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."