Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Taide

Aloittaja a4, tammikuu 14, 2019, 08:19:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Taiteet ovat yksi asia, joista yhteiskunta voisi vetäytyä rahoittamasta. Jokaisella on oikeus olla taiteilija, mutta mikä ihme on se vaatimus, että yhteiskunnan tulisi sitä kustantaa. Kyse on loisimisesta. Tee mitä haluat, mutta yhteiskunnalla ei ole velvollisuutta rahoittaa sinua. Yhteiskunnalla ei ole myöskään oikeutta verottaa sinua liikaa. Jos taiteella tienaat, rahat ovat sinun. The Reilu Meininki.

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Konmari - toukokuu 02, 2020, 23:56:49
huokaus.
Yhteiskunnalta rahoituksensa puolesta syvä huokaus...

Toope

Lainaus käyttäjältä: Aave - toukokuu 15, 2020, 11:05:45
Tämä monumentti sijaitsee Bosniassa, Vitezin kaupungissa. Sen nimi on Yhtenäisyys.

Kusiallas on Bosnia-Hertsegovinan muotoinen, ja monumentin miehet edustavat alueen kolmea poliittista johtajatahoa. Alueella kun on tunnetusti kolme eri kansaa: bosnikit, serbit ja kroaatit. Bosnian sodan jälkeisissä vaaleissa nämä eri kansanryhmät ovat äänestäneet hallituksiin sinnikkäästi oman kansansa edustajia piittaamatta lainkaan siitä, onko edustajilla varsinaisesti kompetenssia. Sen seurauksena politiikan hoitaminen on täysin perseellään, ja touhu erittäin korruptoitunutta. Monikulttuurisuus on rikkaus, ei mulla muuta. :)
Ylemmällä tasolla ehkä, alemmalla tasolla ei ole rikkaus.

Toope

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006514272.html
Näyttelijä Niina Lahtinen möläytti sen, minkä kaikki tiedämme. Sosiaalietuuksilla (=valtion rahoilla) elätettäviä "taiteilijoita" ovat.
LainaaSe ei pätevöitä mihinkään. Teatteri-ilmaisun ohjaajan koulutus perustettiin käsittääkseni vain siivoamaan nuorisotyöttö­myystilastoja aikanaan, että mähän olen joo valmistunut teatterialan ammattilaiseksi, mutta sinällään mulla ei ole pätevyyttä opettamiseen, ei ohjaamiseen, ei näyttelemiseen, mutta näitä kaikkia mä olen tehnyt, Lahtinen selosti.
– Sulla ei ole taiteellisia valmiuksia eikä pedagogisia valmiuksia? Nordman kysyi.
– Ei, mutta mä voin pyöriä iloisesti mukana erilaisissa hankkeissa, Lahtinen nauroi.
Tuonhan me tiedämme. Valtio antaa rahaa noille.
Miksi= on se hyvä kysymys.

Toope

"Taide" elää valtionrahoituksesta. Pitäisikö?
Minä joskus kuvittelin, että taiteilija luo, eikä ole valtion rahoittama "luoja"....

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 24, 2020, 20:29:56
"Taide" elää valtionrahoituksesta. Pitäisikö?
Minä joskus kuvittelin, että taiteilija luo, eikä ole valtion rahoittama "luoja"....

No, ostitko taidetta? Eipä sillä, mutta moni muukaan ei aikoinaan ole tajunnut taiteen arvoa. Kurjuudessa ovat taiteilijat eläneet ja vasta kuolemansa jälkeen ovat teokset nousseet kauppatavaroiksi.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 24, 2020, 21:41:33
Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 24, 2020, 20:29:56
"Taide" elää valtionrahoituksesta. Pitäisikö?
Minä joskus kuvittelin, että taiteilija luo, eikä ole valtion rahoittama "luoja"....

No, ostitko taidetta? Eipä sillä, mutta moni muukaan ei aikoinaan ole tajunnut taiteen arvoa. Kurjuudessa ovat taiteilijat eläneet ja vasta kuolemansa jälkeen ovat teokset nousseet kauppatavaroiksi.
Onko ihminen oikeasti "taiteilija", jos kukaan ei ole kiinnostunut tai halukas ostamaan hänen "taidettaan"?
Onko tuollainen vain "julkisrahoitteinen taiteilija"?

Minulla on hyvä kysymys: Voiko taiteilija elättää itseään taiteellaan, ilman viinarahoja valtiolta?

Toope

Taidetta saa tehdä vapaasti. Tehkää vittu omilla rahoillanne, älkääkä ruinatko rahaa valtiolta loisimiseen.

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 24, 2020, 23:23:54
Taidetta saa tehdä vapaasti. Tehkää vittu omilla rahoillanne, älkääkä ruinatko rahaa valtiolta loisimiseen.

Foorumitaide, en minä ainakaan ole maksanut tästä mitään, en edes hyvää taidetta tehnyt, mutta tavallaan tämä on ollut valtion pussista pois. Jos ei olisi ollut paikkaa missä purkautua, niin koronakriisini voisi näkyä valtion kuluissa. Tarkoitan, että olemme varmaan kaikki osallisia jollain tapaa kaikkeen. Ehkä Toope, sinäkin olet riehunnut koulussa haukkuen tytömäisiä poikia ja vääränvärisiä, ja nyt maksamme laskua valtion pussista, kuka tietää.


Toope

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 24, 2020, 23:39:07
Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 24, 2020, 23:23:54
Taidetta saa tehdä vapaasti. Tehkää vittu omilla rahoillanne, älkääkä ruinatko rahaa valtiolta loisimiseen.

Foorumitaide, en minä ainakaan ole maksanut tästä mitään, en edes hyvää taidetta tehnyt, mutta tavallaan tämä on ollut valtion pussista pois. Jos ei olisi ollut paikkaa missä purkautua, niin koronakriisini voisi näkyä valtion kuluissa. Tarkoitan, että olemme varmaan kaikki osallisia jollain tapaa kaikkeen. Ehkä Toope, sinäkin olet riehunnut koulussa haukkuen tytömäisiä poikia ja vääränvärisiä, ja nyt maksamme laskua valtion pussista, kuka tietää.
Miksi olisin haukkunut, kun mielestäni saavat pervotkin olla mitä ovat, kunhan eivät minua häiritse?
Taide taas on asia, jossa älkääkä loisiko valtiolla. Jos kehitätte pseudofunktionaalisisekspressionistisia näkemyksiänne, tehkää sitä omilla rahoillanne.
Valtiolla ei ole/ei pidä olla velvollisuutta rahoittaa harrastustanne.

Omilla rahoillaan tai vapaaehtoisilla kustannuksilla luokaa mitä tahansa feministismiesviha-abstraktispostmodernia taidetta. Ette valtion rahoilla.

a4

#446
Win 10 käyttiksellä olevan tietokoneen käynnistyessä saa heti nauttia valokuvataiteesta ympäri maailmaa.
Äskettäin ihailin iltavalossa olevaa postmodernia rakennusta hiekkarannalla. Kuvatekstissä sanottiin Nall ikarin majakan loistavan valoaan yli kauniin hiekkarannan.
Oli pakko googlettaa missä päin maailmaa, ja millä valonlähteellä koska kuvassa majakan torni näytti tyhjältä.
No niin. Kyseessä oli "Majakka"-niminen näköalatorni. Ja paikka oli Suomessa. Nallikari. :D :D
Kirjoitusvirheitä tai rahapyyntöjä Nigeriaan kuvatekstissä ei sentään ollut. Ja rakennus on tosiaan postmodernia taidetta.
Väitän että kriittisimmätkin ovat siitä samaa mieltä. :D
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nallikari#Rakennukset

Nämähän toimivat myös taulutelevisiossa taidemaalauksina seinällä. Vaihtuvalla kuva-aiheella.
Itse katselen näitä vain 42" töllöstä metrin päästä.


Toope

Minullekin win10 tarjoaa noita hienoja kuvia.
Ei huono idea.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 24, 2020, 23:23:54
Taidetta saa tehdä vapaasti. Tehkää vittu omilla rahoillanne, älkääkä ruinatko rahaa valtiolta loisimiseen.

Aika liikkis väite tilanteessa, jossa jotakuinkin kaikki mahdollisuudet taiteen esittämiseen yleisölle on kielletty. Toopen tilannetajua...

Toope

Te vasemmistolaiset pidätte kaikkea yhteiskunnan velkarahoilla rahoitettua roskaa "saavutettuina etuina", jotka ovat muka jotain koskemattomia.
Ette ymmärrä sitä, että nuo edut on velkarahalla ja sosialismilla luotua huttua, joka vain kuluttaa yhteiskuntamme varoja.
En taidetta/kulttuuria halua estää mitenkään, päinvastoin kannatan sitä, mutta en halua, että yhteiskunta tuhlaa varoja liikaa kulttuurisektoriin. Ihan vaan siksi, ettei tulevilla sukupolvilla oikeasti ole varaa kustantaa tuollaista tuhlausta.