Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kuinka monta on teistä vielä työelämässä?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, tammikuu 14, 2019, 15:21:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Ikijääräksikin sanottuna, utelen mokomaa mitä otsake viestittää?

Olen jo lähes kahdeksankymppinen, mutta oletan, että paljon nuorempiakin kantapaikasta löytyy.

Ei tarvitse kirjoittaa vuosiluvultaan tarkkaa ikää kunhan olet kymppimäärässä itseasiassa?

Uteliaana

Muisto Keijo Kullervo
PS. Mutta työelämässä olijat huomio...

Korjasin otsikkoa, kun tuntui olevan epäselvyyttä siitä mitä tarkoitin.
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

A.V. Vatanen


^
Ketjun otsikossa kysytään onko töissä, mutta itse teksissä kysytään ikää......

AV. ( 10 v. )
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

Hayabusa

En tiedä kuinka monta. Suomessa liian harva. Miksi? Se ketjun alkuperäisen alueen, Yhteiskunta, asioita. Oma kantani on, että sääntö-Suomen ja tukiviidakon hoidossa täysi käyttää kirvestä juustohöylän sijaan.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Sepe

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 14, 2019, 17:56:48
En tiedä kuinka monta. Suomessa liian harva. Miksi? Se ketjun alkuperäisen alueen, Yhteiskunta, asioita. Oma kantani on, että sääntö-Suomen ja tukiviidakon hoidossa täysi käyttää kirvestä juustohöylän sijaan.

Hassu kysymys.
Vielä - onko 25 v "vielä" työelämässä?
Työelämä: palkkalistoilla vai yrittäjänä?

Xantippa

Mitä hassua tai kiperää tässä kysymyksessä on, verrattuna kaiken maailman kysymyksiin, joita foorumeilla on esitetty?

Olen vielä työelämässä ja tällä näkymällä olen siellä vielä 18 vuotta ennen kuin saavutan virallisen eläkeikäni.

Miksipä tätä ei voisi kertoa.

T: Xante

Sepe

Siis tähän mennessä 1.

Kieltämättä löytyy hassumpiakin kysymyksiä mutta kyllä tämä aika hassu on. Otsikko kysyy "kuinka monta.." ja alkuteksti  "ei tarvitse kirjoittaa vuosiluvultaan tarkkaa ikää"

Vastasitko kysymykseen?

safiiri

Olen sekä vielä työelämässä, että tällä hetkellä opiskelijakin.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Sepe - tammikuu 14, 2019, 19:38:44
Siis tähän mennessä 1.

Kieltämättä löytyy hassumpiakin kysymyksiä mutta kyllä tämä aika hassu on. Otsikko kysyy "kuinka monta.." ja alkuteksti  "ei tarvitse kirjoittaa vuosiluvultaan tarkkaa ikää"

Vastasitko kysymykseen?

Vastasin. Kysyttiin, kuinka moni on työelämässä ja tarjottiin mahdollisuus myös kertoa ikänsä noin suunnilleen. Oletan molempien tulevan selväksi, noin suunnilleen, vastauksestani.

T: Xante

Sepe

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 14, 2019, 20:10:09
Lainaus käyttäjältä: Sepe - tammikuu 14, 2019, 19:38:44
Siis tähän mennessä 1.

Kieltämättä löytyy hassumpiakin kysymyksiä mutta kyllä tämä aika hassu on. Otsikko kysyy "kuinka monta.." ja alkuteksti  "ei tarvitse kirjoittaa vuosiluvultaan tarkkaa ikää"

Vastasitko kysymykseen?

Vastasin. Kysyttiin, kuinka moni on työelämässä ja tarjottiin mahdollisuus myös kertoa ikänsä noin suunnilleen. Oletan molempien tulevan selväksi, noin suunnilleen, vastauksestani.

T: Xante

OK, jankataan.
Miten voi vastata kysymykseen "kuinka monta teistä on vielä työelämässä".
Itsensä tietää ja jonkun toisen ehkä mutta "kuinka monta teistä" tarkoittaa että vastaus kattaa koko joukon.
Jos vastaisin vastaus olisi "ehkä 40, en tiedä".

On eri asia jos kysyy "oletko vielä työelämässä?"

Enempää en tästä jankkaa.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Sepe - tammikuu 14, 2019, 20:25:28
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 14, 2019, 20:10:09
Lainaus käyttäjältä: Sepe - tammikuu 14, 2019, 19:38:44
Siis tähän mennessä 1.

Kieltämättä löytyy hassumpiakin kysymyksiä mutta kyllä tämä aika hassu on. Otsikko kysyy "kuinka monta.." ja alkuteksti  "ei tarvitse kirjoittaa vuosiluvultaan tarkkaa ikää"

Vastasitko kysymykseen?

Vastasin. Kysyttiin, kuinka moni on työelämässä ja tarjottiin mahdollisuus myös kertoa ikänsä noin suunnilleen. Oletan molempien tulevan selväksi, noin suunnilleen, vastauksestani.

T: Xante

OK, jankataan.
Miten voi vastata kysymykseen "kuinka monta teistä on vielä työelämässä".
Itsensä tietää ja jonkun toisen ehkä mutta "kuinka monta teistä" tarkoittaa että vastaus kattaa koko joukon.
Jos vastaisin vastaus olisi "ehkä 40, en tiedä".

On eri asia jos kysyy "oletko vielä työelämässä?"

Enempää en tästä jankkaa.

Voi olla hyväntahtoinen ja tulkita kysymyksen siten, että kysytään minusta ja muut vastaavat, jos haluavat, omasta puolestaan. Voi ajatella, että mukava jutustelu esimerkiksi tälläisellä foorumilla ei vaadi täsmällisiä, täydellisen suomen kielen mukaisia kysymyksiä.

Kiitos, kun lopetit jankkaamisen tähän, niin minäkin teen.

T: Xante

postman


mikainen

Työtä teen. Yrittäjänä ja palkollisena, milloin mitenkin.

Melody

#12
Lainaamonta on teistä vielä työelämässä?
Tuntumalta heitän, että noin puolet olisi.


LainaaOlen jo lähes kahdeksankymppinen, mutta oletan, että paljon nuorempiakin kantapaikasta löytyy.Ei tarvitse kirjoittaa vuosiluvultaan tarkkaa ikää kunhan olet kymppimäärässä itseasiassa?

Voisit olla kymppimäärässä isäni. Oma isäni vaan ei ole enää yhtä skarppi kuin sinä; 85 ja alzerhaimerin takia toista vuotta hoivalaitoksessa, mutta sydämeni sulaa vahaa aina kun tunnistaa minut nähdessään. Jonkun ajan päästä saattanut puolivuosisataa kadota ja eletäänkin täysillä jotain vanhoja aikoja.

Itseäni luonnehtisin n. keski-ikähköiseksi, tuossa vaan sellainen juttu, etten voi tietää elämäni pituutta.

[/font]
Lainaus käyttäjältä: postman - tammikuu 14, 2019, 20:58:04
Olen työelämässä mukana.

Minä olin työelämässä mukava, niin mukava ja joustava, että vuosikymmenien jälkeen sanoin itseni irti. Tässä nyt olen muutaman kuukauden nukkunut väsymystäni pois. Uusi työnantajani Kela ei pitänyt minua mitenkään työkyvyttömänä vaativaan  ***toimeeni, joten sain sieltä potkut. Nyt sitten liityin tänne.

Magdaleena



Työelämä kai ymmärretään palkkatyönä vaikka työ ei lopu koskaan. Eikä ole suositeltavaakaan. kun ilman sitä tylsistyy, ruostuu, miten vain.. yrittäjänä on vapaampaa, mutta usein myös riskialttiimpaa.

"Live from the heart of yourself. Seek to be whole, not perfect." - Oprah Winfrey

hibiscus

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - tammikuu 15, 2019, 12:39:57


Työelämä kai ymmärretään palkkatyönä vaikka työ ei lopu koskaan. Eikä ole suositeltavaakaan. kun ilman sitä tylsistyy, ruostuu, miten vain.. yrittäjänä on vapaampaa, mutta usein myös riskialttiimpaa.

Oletko sinä vielä työssä? Minun käsittääkseni kovinkaan moni nainen ei muslimiperheessä käy työssä. Fooruminpitoa ei kai lasketa ainakaan palkkatyöksi. Joillekin se on lähinnä työntekoa vaativa harrastus, joillekin pakkomielle pitää pystyyn kuollutta foorumia yllä.