Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

USA

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, elokuu 18, 2020, 22:32:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Iltalehden wokeosasto pelottelee demokratian menetyksellä, jos republikaanit voittavat.
LainaaPunainen vyöry näyttää väistämättömältä USA:ssa – voiko jokin vielä muuttaa pelin?
Yhdysvalloissa käydään tiistaina välivaalit, joissa panoksena on kongressin hallinta, presidentti Joe Bidenin kohtalo ja ehkä koko maan demokratia.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/27c47b1e-225c-489d-8079-a1c2ec50e525
Tuossa sitä objektiivista journalismia. :-\

MrKAT

Tämä oli aika järkyttävä haastattelu USA:n (Trumpin hallinnon) demokratian tilasta. Republikaanipuolueen
ylätason moraali alkaa muistuttaa  Venäjää/Valko-Venäjää: Muutetaanpas äänestystuloksia suosiollisiksi...

YLE A-studio ke 19.10.22 Tikka haastatteli Arizonan republikaanista ääntenlaskijaa
      Rusty Powersia jota pyydettiin muuttamaan ääniä!
   
https://areena.yle.fi/1-50949853  n.25-

Rusty Bowers, Arizonan edustajahuoneen väistyvä puhemies, republikaani, oli  Iida Tikan haastateltavana.

Iida Tikka:
   "V. 2020 Bowers nimittäin kieltäytyi muuttamasta
    presidentin vaalien tulosta Trumpin hyväksi vaikka joutui
    presidentin hallinnon painostuksen kohteeksi."

     
Rusty Bowers:
   "He halusivat että hylkäämme Bidenin valitsijamiesäänet ja
    korvaamme ne Trumpin valitsijamiesäänillä.
    Niin meidän haluttiin toimivan.
    Minä en suostunut.   
    Todisteita vilpistä ei ollut.
    Kerta toisensa jälkeen penäsin heiltä todisteita vilpistä.
    Näyttäkää minulle kuolleet äänestäjät. Ketä he äänestivät?
    Todisteita ei tietystikään tullut."


Iida Tikka:
  "Miksi tähän valheeseen uskoo niin moni USA:ssa ja
    Arizonassa?"


Rusty Bowers:
   "He haluvat uskoa. Heitä turhauttaa.
    He eivät pidä Bidenin toiminnasta.
    Onhan Bidenin toiminta minustakin maailmanlaajuinen katastrofi.   
    Mutta koska minä en suostunut muuttamaan vaalitulosta,
    minua pidetään syypäänä siihen että Biden on nyt presidentti.
    Että semmoista."

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Muisto Keijo Kullervo

Saisi Joe Biden painua historian hämärään?

Barac Obama olisi mieluisa mies minulle - eikä ole vieläkään liian vanha kuten Joe.

Ei tuosta Donaldista ole muuta haittaa kuin se, että on liian vanha.

Muisto Keijo Kullervo

"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

MrKAT

Mika Hentunen @MikaHentunen
31. lokak.
Tämä vaikuttaa #usavaalit mahdollisista seurauksista jo nyt selvältä:

Jos republikaanit vievät edustajainhuoneen, Biden saa virkarikossyytteen mistä tahansa aiheesta. Tavoite ei ole tuomio vaan kosto ja yleinen epäjärjestys. Trumpistien valta puolueessa on suurin ed.huoneessa.

- https://twitter.com/MikaHentunen/status/1587003227488358400

Toinen seuraus tekee sydäntykytyksiä Ukrainalle ja Euroopalle:
- Marjorie Greene kuten myös Kalifornian McCarthy (josta tullee em. edustajainhuoneen puhemies) ovat
  sanoneet suunnilleen: Ei penniäkään enää Ukrainalle.
-> Putin kiittää hangaten vähäkarvaisia käsiään valmiina kaappaaman köyhtyvän Ukrainan rippeet syliinsä?
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

a4

#799
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 05, 2022, 01:06:15
Tämä oli aika järkyttävä haastattelu USA:n (Trumpin hallinnon) demokratian tilasta. Republikaanipuolueen
ylätason moraali alkaa muistuttaa  Venäjää/Valko-Venäjää: Muutetaanpas äänestystuloksia suosiollisiksi...

YLE A-studio ke 19.10.22 Tikka haastatteli Arizonan republikaanista ääntenlaskijaa
      Rusty Powersia jota pyydettiin muuttamaan ääniä!
   
https://areena.yle.fi/1-50949853  n.25-

Rusty Bowers, Arizonan edustajahuoneen väistyvä puhemies, republikaani, oli  Iida Tikan haastateltavana.

Iida Tikka:
   "V. 2020 Bowers nimittäin kieltäytyi muuttamasta
    presidentin vaalien tulosta Trumpin hyväksi vaikka joutui
    presidentin hallinnon painostuksen kohteeksi."

     
Rusty Bowers:
   "He halusivat että hylkäämme Bidenin valitsijamiesäänet ja
    korvaamme ne Trumpin valitsijamiesäänillä.
    Niin meidän haluttiin toimivan.
    Minä en suostunut.   
    Todisteita vilpistä ei ollut.
    Kerta toisensa jälkeen penäsin heiltä todisteita vilpistä.
    Näyttäkää minulle kuolleet äänestäjät. Ketä he äänestivät?
    Todisteita ei tietystikään tullut."


Iida Tikka:
  "Miksi tähän valheeseen uskoo niin moni USA:ssa ja
    Arizonassa?"


Rusty Bowers:
   "He haluvat uskoa. Heitä turhauttaa.
    He eivät pidä Bidenin toiminnasta.
    Onhan Bidenin toiminta minustakin maailmanlaajuinen katastrofi.   
    Mutta koska minä en suostunut muuttamaan vaalitulosta,
    minua pidetään syypäänä siihen että Biden on nyt presidentti.
    Että semmoista."

Aika venäläistyylistä Maga-henkeä rebuilla. Syytetään vastustajaa siitä mitä itse on yritetty. Vaalivilpistä.

ROOSTER

Vaalissa ehdokkaita on myös joka makuun.

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0b4f8a0f-0cf3-4bb7-a483-548241c75603Pohjois-Carolinassa ehdolla olevan Sandy Smithin on syytetty hakanneen yhtä aviomiehistään herätyskellolla, yrittäneen ajaa toisen aviomiehensä päälle autolla ja uhkailleen tätä paistinpannulla sekä iskeneen tytärtään nyrkillä.

Sen Smith kuitenkin kiistää, että uskoisi niin sanottujen liskoihmisten johtavan Yhdysvaltoja, vaikka hän on Telegram-kanavallaan viitannut tähän salaliittoteoriaan.

Jokaisella on oikeus, demokraattisessa valtiossa, uskoa mihin haluaa. Vaikkapa liskoihmisten olemassaoloon, taikka Taivaaseen ja Helvettiinkin, eihän se muuta vaadi kuin kovaa uskoa. Erikoisen kuvan saa Amerikan meiningistä kun näitä juttuja lukee, eihän noita äänestää tarvitse, vaikka ehdokkaina ovatkin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Venäjän trollitehtaiden pomo myöntää vaalivaikuttamisen USA:ssa.

"Putinin kokki" ja vaikutusvaltainen liikemies myöntää vaalivaikuttamisen Yhdysvaltain vaaleissa
Vaikutusvaltainen venäläinen liikemies Jevgeni Prigozhin myöntää sekaantuneensa Yhdysvaltain vaaleihin.
– Herrasmiehet. Olemme sekaantuneet, sekaannumme parhaillaan ja tulemme tekemään niin myös tulevaisuudessa, hän sanoi kannanotossaan uutistoimisto Bloombergille.

- https://yle.fi/uutiset/74-20003772

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Socrates

Toivottavasti USA vaalivaikuttaa 2024 myös toiseen suuntaan ja onnistuu saamaan Prigozhinin Venäjän presidentiksi.
Kävelevä kremppakertymä

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 07, 2022, 18:03:23
Venäjän trollitehtaiden pomo myöntää vaalivaikuttamisen USA:ssa.

"Putinin kokki" ja vaikutusvaltainen liikemies myöntää vaalivaikuttamisen Yhdysvaltain vaaleissa
Vaikutusvaltainen venäläinen liikemies Jevgeni Prigozhin myöntää sekaantuneensa Yhdysvaltain vaaleihin.
– Herrasmiehet. Olemme sekaantuneet, sekaannumme parhaillaan ja tulemme tekemään niin myös tulevaisuudessa, hän sanoi kannanotossaan uutistoimisto Bloombergille.

- https://yle.fi/uutiset/74-20003772
Höpöhöpöä tuo. Venäjän etu on heikko Biden USA:n pressaksi, ei vahva Trump. Venäjähän tosiaan ei hyökännyt Ukrainaan Trumpin aikana, vasta Bidenin aikana uskalsi!

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 06, 2022, 10:33:06
Vaalissa ehdokkaita on myös joka makuun.

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0b4f8a0f-0cf3-4bb7-a483-548241c75603Pohjois-Carolinassa ehdolla olevan Sandy Smithin on syytetty hakanneen yhtä aviomiehistään herätyskellolla, yrittäneen ajaa toisen aviomiehensä päälle autolla ja uhkailleen tätä paistinpannulla sekä iskeneen tytärtään nyrkillä.

Sen Smith kuitenkin kiistää, että uskoisi niin sanottujen liskoihmisten johtavan Yhdysvaltoja, vaikka hän on Telegram-kanavallaan viitannut tähän salaliittoteoriaan.

Jokaisella on oikeus, demokraattisessa valtiossa, uskoa mihin haluaa. Vaikkapa liskoihmisten olemassaoloon, taikka Taivaaseen ja Helvettiinkin, eihän se muuta vaadi kuin kovaa uskoa. Erikoisen kuvan saa Amerikan meiningistä kun näitä juttuja lukee, eihän noita äänestää tarvitse, vaikka ehdokkaina ovatkin.
Tuo iltalehden artikkeli paljon kertoo siitä mm. Katleena Kortekosken (Journalismin tuho-kirja) sanomasta, miten objektiivisuus on kadoksissa ja asenteellisuus keskeistä journalismissa. Objektiivisuudesta luopuminen on journalismissa synti, katsokaa, mitä IL tekee:
LainaaUSA:n kongressi uhkaa muuttua sirkukseksi – tällainen on vaalien "kahjojen aalto"
Yhdysvalloissa republikaanien ehdokkaat ovat entistä hullumpia, mikä uhkaa tehdä kongressista sirkuksen ja vaarantaa demokratian.
Tuohan on täysin ala-arvoista ja asenteellista mediaa, voiko olla typerämpää? Tuo on sitä woke-journalismia, jota ei pitäisi olla...

MrKAT

#805
Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 07, 2022, 18:58:53
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 07, 2022, 18:03:23
Venäjän trollitehtaiden pomo myöntää vaalivaikuttamisen USA:ssa.

"Putinin kokki" ja vaikutusvaltainen liikemies myöntää vaalivaikuttamisen Yhdysvaltain vaaleissa
Vaikutusvaltainen venäläinen liikemies Jevgeni Prigozhin myöntää sekaantuneensa Yhdysvaltain vaaleihin.
– Herrasmiehet. Olemme sekaantuneet, sekaannumme parhaillaan ja tulemme tekemään niin myös tulevaisuudessa, hän sanoi kannanotossaan uutistoimisto Bloombergille.

- https://yle.fi/uutiset/74-20003772
Höpöhöpöä tuo. Venäjän etu on heikko Biden USA:n pressaksi, ei vahva Trump. Venäjähän tosiaan ei hyökännyt Ukrainaan Trumpin aikana, vasta Bidenin aikana uskalsi!
Höpönhöpön.
Venäjä tietää,
CIA tietää,
HS tietää,
YLE tietää,
joten minä tiedän mutta vieläkään eräs 1 Toope ei,
että Venäjä vaalivaikutti.

Google:
CIA: Venäjä pyrki auttamaan Trumpia presidentinvaaleissahttps://www.hs.fi › art-2000005001541
·
Translate this page
9 Dec 2016 — Yhdysvaltojen tiedusteluviranomaisten mukaan Venäjä hakkeroi sekä demokraattien että republikaanien sähköposteja, mutta vuosi niistä vain ...


YLE:
CIA:n salainen raportti: Venäjä avitti Trumpia voittamaan vaalit
- https://yle.fi/uutiset/3-9345143

JK. Trump itse toivoi Venäjältä vaaliapua, kun halusi Venäjän paljastavan vuotaneet kilpailijapressaehdokas Clintonin emailit. Se on vaalivaikkuttamista jos mikä!
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Suomalainen media ottaa aineistonsa demokraattimedioista USA:ssa, siksi näkemys vääristyy. USA:ssa oikeasti ollaan tyytymättömiä demokraatteihin, heidän talouspolitiikkaansa, energiapolitiikkaansa, ulkopolitiikkaan ja korruptioon. Siksi tällä hetkellä republikaanit nähdään parempana vaihtoehtona. Suomalainen media = demokraattien media USA:ssa toki haluaa leimata republikaanit radikaaleiksi, mutta ongelma lienee siinä, että demokraatit itse vetivät politiiikkaansa liikaa vasemmalle tukien amerikkalaisia suututtaneita "woke/cancel"-ajatuksia ja yhteiskunnan kontrollia, energiantuotannon virheitä unohtamatta (Biden julisti sotaa fossiilisia energiantuotantomuotoja vastaan).
Nyt äänestäjät sanovat vastaan. Ei se ole demokratian puutetta, se on demokratiaa.
Itse toivon, että demokraattien vasen siipi saisi murskatappion näissä välivaaleissa, koska ovat yhtä vastuuttomia taloudellisesti kuin meidän Marin. He paisuttavat velkaantuvaa valtiota.

MrKAT

#807
Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 07, 2022, 19:14:25
Itse toivon, että demokraattien vasen siipi saisi murskatappion näissä välivaaleissa, koska ovat yhtä vastuuttomia taloudellisesti kuin meidän Marin. He paisuttavat velkaantuvaa valtiota.
Eikös Reagan ja Bush jr olleet republikaaneja vai onko wikipediakin mennyt valeinfoksi?

Voi voi teidän kanssanne:D

Tulkitkaapa tää:

Tai tää (wikipediasta):
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Alfa-TV: Sanna Ukkola tänään 7.11.2022:
Hyvä haastattelu, Markku Ruotsila.
Laittakaa tallennukseen, tulee vielä yöllä uusintana!

Toope

Markku Ruotsila Ivan Puopolon haastattelussa:
https://www.youtube.com/watch?v=i3q5VN4qDX4
Must see, kuten amerikkalaiset sanoisivat. Puhuvat vaaleista ja Trumpista.