Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

R.I.P.

Aloittaja Brutto, tammikuu 15, 2019, 12:47:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Renttu

Kuolema on dethii!

Niin katkesi kotkan liito,
kosahti kuoman konhotus.


Kepeät mullat!

Hayabusa

Täytyy töiden jälkeen ottaa yksi Bischofshofen mäkikotkan muistolle.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Amore

Nykänen oli varsinkin nuorena helppo ja vastaanottavainen valmennettava. Leimallinen piirre oli kyltymätön himo harjoitteluun. Nykäsen toistomäärät olivat aivan muuta kuin toisilla mäkihuipuilla. Lisäksi hän muun muassa juoksi pitkiä lenkkejä.
– Kisa-aamuna juoksi 15 kilometriä, mikä ei kaikki mene ihan oppikirjojen mukaan, ex-valmentaja Hannu Lepistö sanoi Ylelle.

Hän muistaa erityisellä lämmöllä Oslon vuoden 1982 MM-kisojen kuuluisan mestaruushypyn sumun keskeltä.
– Se oli se kilpailu, mitä ei oikeastaan kukaan nähnyt. ;D Mutta nähtiinhän me, että ei se Mattia pidätellyt se ilma.

https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/488985f9-f79d-407b-a3db-beb4ccf4f02b
All you need is Love

Amore

Minkälaisen perinnön Matti Nykänen jätti suomalaiselle urheilulle? Kuuntele Urheiluhullujen suora lähetys klo 18.05 Radio Suomessa

Urheiluhulluissa puhutaan tänään Matti Nykäsen saavutusten merkityksestä koko Suomen urheilulle. Ohjelmassa puidaan myös Nykäsen uran jälkeistä aikaa. Suora lähetys Radio Suomessa alkaa kello 18.05. (Myöhemmin Areenassa.)

Suorassa lähetyksessä keskustelevat hiihdon maailmanmestari ja moninkertainen arvokisamitalisti Aino-Kaisa Saarinen ja Ilta-Sanomien erikoistoimittaja Pekka Holopainen. Keskustelua johdattelee toimittaja Jussi Paasi.

https://yle.fi/urheilu/3-10629927
All you need is Love

Renttu

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 04, 2019, 12:58:16
Vara-Manukin on kuollut

Näyttelijä Ismo Kallio, 83, on kuollut
Ehti sentään korkeaan ikään. Karismaattinen ja sympaattisen oloinen herra, mukavat mullat hänellekin.

Renttu

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 04, 2019, 08:20:03
Ei juma! Pari viikkoa sitten ennustin työpaikan kahvilassa, ettei Nykänen elä enää vuottakaan. Juttu lähti silloin Nykäsellä todetusta diabeteksestä.
Eipä säännöllinen ja rankka ryyppääminen ja muutenkin täysvallaton elämäntapa oikein sovi yhdessä sairauden kanssa, jossa päivittäisestä lääkityksestä pitää huolehtia hyvinkin tarkkaan.

"Kivitettiinhän Jeesustakin aikanaan, mutta nyt mies on maailman maineessa."

"Jos minulta on ennen lähtenyt mopo käsistä niin nyt lähti kyllä sanoisinko että formula."

"Kihlat meni, mutta suhdetoiminta jatkuu."

"Mä tunnen kovan jätkän, se pelaa shakkia, mutta koskaan ei oo voittanut mattia!"

"Laulaminen on niin kuin vaimon päälle menee: kyllä se siitä lähtee."

"Jokainen sen kaappinsa löytää."

"Sitä minä oon aina toivonut, että tulisi se Bin Laden joskus minun keikalle. Veettäis sitä niin paljon turpaan, että se lentäis maapallon läpi avaruuteen ja räjähtäis kappaleiksi. Sitten hankittais parhaat lääkärit ja parsittais se kokoon ja veettäis uuestaan turpaan."

"Miksi et menisi heittelemään kiviä järveen? On aivan sama, oletko golf-radalla, vai heittämässä kiviä järveen."

"Sovitaanko, että sinä olet vahtimestari ja minä maailmanmestari?"


Onhan näitä!

Karikko

marraskuussa, että Matti Nykänen oli sairastunut diabetekseen.

Hän hakeutui lääkärin vastaanotolle, kun kärsi oudoista oireista.

– Minulla oli tulehdus käsissä, enkä saanut puettua vaatteita päälleni, Matti kertoi Seiskassa.

Kun mies lopulta meni verikokeisiin, paljastui että hänellä on diabetes. Haastattelusta selviää, että Matti on tiedostanut piikittämisen tärkeyden, sekä oikean annostelun.

– Pistän itseeni joka päivä kello 12 insuliinia.

– Sitä ei saa laittaa liikaa eikä olla laittamatta.

– Jos verensokeri painuu liian alhaiseksi voin joutua koomaan

Vaikka Matti tiedosti insuliinin vaikutukset verensokeriin, alkoholista hän ei ollut valmis luopumaan.

– Juon, jos janottaa. Ei se ole yhden tai kahden tai useamman tölkin päälle, Matti kertoi Seiskalle




Rauha hänen muistolleen. Matti oli oman elämänsä isäntä ja renki, kuten ihmiset yleensäkin.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Renttu - helmikuu 04, 2019, 16:26:36
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 04, 2019, 08:20:03
Ei juma! Pari viikkoa sitten ennustin työpaikan kahvilassa, ettei Nykänen elä enää vuottakaan. Juttu lähti silloin Nykäsellä todetusta diabeteksestä.
Eipä säännöllinen ja rankka ryyppääminen ja muutenkin täysvallaton elämäntapa oikein sovi yhdessä sairauden kanssa, jossa päivittäisestä lääkityksestä pitää huolehtia hyvinkin tarkkaan.



Joo, epäilin insuliinisokkia. Tottumaton insuliinin käyttäjä ja kirkas viina on tappava yhdistelmä. En siis tiedä Nykäsen kuolinsyytä, mutta tähän yhdistelmään veikkasin hänen menetyvän.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Brutto

Nyt kannattaa painaa mieleen missä oli kun kuuli Nykäsen Matin kuolemasta. Joku sitä kuitenkin kysyy kymmenen vuoden kuluttua.

Itse olin Kantapaikka-nimisellä keskustelufoorumilla lukemassa R.I.P-ketjusta uutista Matti Nykäsen kuolemasta.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Renttu

Olin aamutuimaan yliopiston kampuksella, ja luin uutisen eräästä (Opiskelija)sovelluksesta. Jengi siellä viestitti toisilleen, että Nykänen on kuollut.

Lenny

Areenasta löytyy nyt paljon noita Nykäsen hyppyjä. Tulee nuoruus mieleen. Aika monet noista kisoista tuli katsottua silloin telkkarista. Huhhuh.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Edward


Amore

Yhdeksi viimeisimmistä muistoista Mattia koskien minulle jäi tämä mainos.

All you need is Love

Kopek

On yllättävää, miten paljon Nykäsestä on uutisissa ottaen huomioon sen, että hänen suuruuden päivistään on jo vuosikymmeniä, ja mäkihyppy on kaiken lisäksi maalman mittakaavassa marginaalinen laji. Nykäsen julkisuuskuva on ollut negatiivissävyinen niin kauan kuin alle 35-vuotiaat ylipäätään muistavat. On ollut alkoholismia, väkivaltaa, rikostuomioita ja ties mitä. Kaiken tämän jälkeen olisi voinut luulla, että Nykäsen kuolema kuitataan yhden palstan pikku-uutisella.

En ole koskaan oikein ymmärtänyt, miksi urheilu ja urheilijat merkitsevät ihmisille niin paljon. Minulle sanomalehden urheilusivut ovat ikään kuin tyhjiä arkkeja, jotka käännän pois silmistä, jotta voin sulkea lehden, tai jotta näen mitä lehden lopussa lukee. Urheilu-uutiset ovat täysin merkityksettömiä.

P.S. Ei minulla mitään Nykästä ja hänen muisteluaan vastaan ole. Kunhan ihmettelen.

Xantippa

#29
Nyt olen kyllä Kopekin linjoilla. Matti tosiaankin hakkasi kaikkia vaimojaan ja istui vankilassa puukotettuaan kaveriaan. Viimeisillä ryyppykeikoillaan (tämä perustuu netin kuulopuheisiin, koska ilmeisesti pahimmat artikkelit on poistettu) alkoi yht'äkkiä uhkailla fania.

Lisäksi netti on täyttynyt syyllistävistä jutuista koskien Matin lapsia, sillä hän valitteli, että ei saa tavata lapsenlapsiaan. Nyt kysellään sitten, että kaduttaako ja kyllä olisi pitänyt isoisä, joka on legenda, esitellä lapsenlapsille, nyt kyllä ovat teille vihaisia.

Hypyt oli hienoja, varmasti. Mutta oikeuttaako olympiakulta, vaikka useamman kerran, tuollaiseen käytökseen, joka kuoleman jälkeen painetaan villasella ja muistella Suomen suurinta miestä ja legendaa?

T: Xante

Muoksis: sekin on todella surullista, että kun Matti, valiteltuaan pahoinvointiaan, alkoi horjua ja soperrella, läheiset ohjasivat hänet nukkumaan. Maallikko kun ei taida kunnon känniä insuliinishokista erottaa.

Kaiken kaikkiaan siis tässä on minusta kyse tosi surullisesta tarinasta, joka sai surullisen lopun, eikä mistään legendan sankarillisesta taistelusta, joka voitettiin kuolemalla taistelukentälle.