Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

R.I.P.

Aloittaja Brutto, tammikuu 15, 2019, 12:47:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Socrates

Kävelevä kremppakertymä

MrKAT

Taanilan olen nähnyt livenä korkeammassa opinahjossa jossa kaverin kanssa etsi käytävällä jotain salia, kait.
  Muisteluita: Kova juttu oli kun vielä NL:n aikaan piti radiossa "ryssä-illan", kannusti oikein että nyt saa soittaa puhelimella ja ryssitellä sydämensä pohjasta. Ja me perhe kuunneltiin naureskellen ja ihmetellen suu pyöreänä. Hämmästyä sai miten Yle  salli, mutta ehkä Taanila oli radikaali pitelemätön erikoistapaus, vähän kuin Stiller tai Ina Mikkola tänään.
  90-luvulta: Radiossa. Taanilalla meni pasmat sekaisin. Oli aiemmin arvostellut armeijaa (vasemmistolainen kun on) mutta sieltä tuli kirje jossa kehuttiin Taanilaa. Hän ei tienny miten päin olis. Tais pelätä että onko hän kadottanut terän. Haha. :D
  Yllättävää oli että hän piti urkumusiikki-sessioita radiossa, haastatteli urkuri Forsblomia joka soitti välillä Bachia. Ja siitä muistellen Forsblomin kritisoineen Bachia kantaattitehtailusta(satoja kpl) että olis saanu jokusen jättää tekemättäkin.

 
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

Radio- ja televisiopersoonia poistuu nyt kuin liukuhihnalta.

Viimeisellä kerralla, kun Taanilaksi olettamani tyyppi oli Yrjönkadulla, aloin miettiä, onko se sittenkään hän. Joskus aikaisemmin henkilö aivan varmasti oli Taanila, koska kuulin nimenkin mainittavan ja tunnistin äänestä, mutta oliko siellä viimeisillä kerroilla joku toinen, jonka sekoitin Taanilaan. Tämä jää nyt vähän arvoitukseksi.

Äitini aikoinaan arvosti Taanilaa mutta inhosi toista saman aikauaden radioääntä Päivi Istalaa. Kumpikin oli ajan tapaan vasemmistohenkinen, mutta Taanila oli jotenkin persoonallisempi.

Kuuntelin minäkin joskus radiosta Taanilan höpinöitä silloin, kun niitä sieltä tuli. Yhdessä ohjelmassa Taanilalle oli jäänyt nauhoitukseen epäonnistunut kohta, jossa hän kirosi ja lopetti nauhoittamisen, kun jokin meni pieleen. Nauhaa olisi pitänyt kelata hieman taaksepäin, mutta se oli tainnut unohtua.

Muisto Keijo Kullervo

Muistan, jos olen oikeassa, Hannu Taanila piti radiossa tieteitä sivuavia puheita aikaan?

Olin hiomopuukuorimolla vuorossa ja kuuntelin niitä katkaisuasemalla (pätkittiin kuusipuut määrämittaisiksi). Tehtäviin kuului hoitaa ko. laitteita vuoron aikana.

Tykkäsin Hänen keskustelu/rupattelutyylistään...

Muisto
PS. Joskus -70/-80 luilla viime vuosisadalla.
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Aave

Jonnet muistavat vain tv-sarjan, veetit eivät tiedä lainkaan, alkuperäiset olivat lasten sarjakuvia:

Babar-norsun piirtäjä Laurent de Brunhoff on kuollut 98-vuotiaana (HS):

"Kirjailija-kuvittaja Laurent de Brunhoff kuoli aivohalvaukseen kotonaan Key Westissä Floridassa viime perjantaina. Hän oli kuollessaan 98-vuotias. Asiasta kertoo CNN".

Itse uutinen on kaksi päivää vanha.

Tituleeraan Lauren de Brunhoffin Ranskan Tove Janssoniksi. Minäkin muistan varhaislapsuudestani hänen sarjakuvansa ja aivan erityisesti muistan sen, kun ihmiset tulivat tappamaan norsuja niiden syöksyhampaiden vuoksi. Olin siitä päivätolkulla hermona ja niin pahasti, että se on jättänyt muistijäljen, joka on säilynyt aikuiseksi asti. Olen ollut tuolloin ehkä neljä- tai viisivuotias.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

Meinasin eilen laittaa synttärisankarin, eli Jorma Hynnisen, esityksen Kalevi Kiviniemen kanssa jukeboxiin. Herrat ovat tehneet paljon yhteistyötä. Tänään tuli sitten uutinen Kiviniemen siirtymisestä taivaallisten urkujen äärellle.
https://yle.fi/a/74-20082048
Uransa aikana Kiviniemi ehti soittaa usein maailman tärkeillä uruilla esimerkiksi Notre Damen kirkossa. Hän oli myös tuottelias levyttämään teoksia ja levytti ensimmäisenä maailmassa koko Jean Sibeliuksen urkutuotannon.


Lienee paikallaan kuunnella hetki maestroa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

MrKAT

^Meinasin joskus ehdottaa Kiviniemelle että opettelis/koittais soittaa kiksutrancea kirkkouruilla (kuten mäkin olen kerran kirkossa ;D ) kun oli rohkea uuden kokeilija ja rajojen ylittäjä mutta se nyt myöhästä.
  (Suomi on pieni, mainittu Kalevin ystävä Helena-laulaja oli unohtanu kirjastokortin ja mun piti lainata hälle nuottikirjansa... kunnes sitten myöhemmin kirjastosta tuli minulle karhumakirje kun hän ei ollut palauttanutkaan ajoissa.)
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Socrates

Esko-Juhani Tennilä on kuollut:

www.is.fi/politiikka/art-2000010344223.html

Alkaa kunnon korpikommunistit olla harvassa... :'(
Kävelevä kremppakertymä

Toope

Lainaus käyttäjältä: Socrates - huhtikuu 08, 2024, 11:04:26Esko-Juhani Tennilä on kuollut:

www.is.fi/politiikka/art-2000010344223.html

Alkaa kunnon korpikommunistit olla harvassa... :'(
Kunnioitan häntä, vaikka väärässä oli. Ei myynyt persettään. Silti oli väärässä.

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Socrates

O. J. Simpson on kuollut:

www.iltalehti.fi/muutlajit/a/8b9ba142-a722-40d8-ae97-2862a0c51f21

Murhaoikeudenkäynti oli melkoinen mediatapahtuma. Jonkinlainen huippukohta oli kun Simpson yritti saada pihalta löydettyä veristä hauskaa käteensä ja hymyili voitonriemuisesti, kun se ei mahtunut.
Kävelevä kremppakertymä

Amore

Lainaus käyttäjältä: Socrates - huhtikuu 08, 2024, 11:04:26Esko-Juhani Tennilä on kuollut:

www.is.fi/politiikka/art-2000010344223.html

Alkaa kunnon korpikommunistit olla harvassa... :'(

Hitsi, tämä uutinen oli mennyt ohi tutkastani. Tennilä oli hyvä jätkä. Minusta vaikutti aina, että hänellä oli hyvä sydän. Punainen neilikka Tennilän arkulle.
All you need is Love

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - huhtikuu 11, 2024, 19:13:59O. J. Simpson on kuollut:

www.iltalehti.fi/muutlajit/a/8b9ba142-a722-40d8-ae97-2862a0c51f21

Murhaoikeudenkäynti oli melkoinen mediatapahtuma. Jonkinlainen huippukohta oli kun Simpson yritti saada pihalta löydettyä veristä hauskaa käteensä ja hymyili voitonriemuisesti, kun se ei mahtunut.

Ottamatta kantaa OJ:n syyllisyyteen, niin tuon tapauksen oikeuskäsittely ei mahdu rapakon tällä puolen elävien oikeuskäsitykseen. Rikosoikeudessa Simpson todettiin syyttömäksi, mutta erillisessä riita-asiassa hänet määrättiin maksamaan uhrien läheisille miljoonien korvaukset - siis teosta, johon oikeus katsoin hänen olevan syytön. Ei kuulosta reilulta.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Amore - huhtikuu 11, 2024, 23:47:26
Lainaus käyttäjältä: Socrates - huhtikuu 08, 2024, 11:04:26Esko-Juhani Tennilä on kuollut:

www.is.fi/politiikka/art-2000010344223.html

Alkaa kunnon korpikommunistit olla harvassa... :'(

Hitsi, tämä uutinen oli mennyt ohi tutkastani. Tennilä oli hyvä jätkä. Minusta vaikutti aina, että hänellä oli hyvä sydän. Punainen neilikka Tennilän arkulle.

Legendaarinen punainen pikkutakki eduskunnassa jää varmasti kansakunnan muistiin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Amore

Tänä vuonna on kuollut jo runoilija ja kääntäjä (mm. Sadan vuoden yksinäisyys) Pentti Saaritsa. Nyt meni Kaj Chydenius.

Kaaallioolle kukkulalle raaaakennnan minä majaani...

Säveltäjä Kaj Chydenius on kuollut 84-vuotiaana.
All you need is Love