Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

R.I.P.

Aloittaja Brutto, tammikuu 15, 2019, 12:47:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates


Hippi

Tina Turner on ollut elämäni voimaeläin pentuvuosista asti ja edelleen kuuntelen Tinaa jopa paljon aikaisempaa enemmän, kun nykyisin kuuntelemisen valinta on helpompaa kuin koskaan ennen.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Tänään TEEMAlla klo 20:00 ja YLEn Areenassa nähtävissä jo nyt:

Tina
1 h 53 min  dokumentti

Rock'n'rollin kuningatar Tina Turner kuoli 83-vuotiaana 24.5.2023. Dokumentissa käydään läpi Turnerin uskomaton tarina puuvillapeltojen tytöstä stadionit täyttäväksi supertähdeksi, yksityiselämän ja uran suurista vastoinkäymisistä tyyneen sovintoon elämän kanssa. Kertojana Tina itse. Ohjaajat: Dan Lindsay ja T.J. Martin. (USA 2021)


Lisäksi tulevana sunnuntaina Radio Suomessa klo 10:00 ohjelma Pekka Laineen ihmemaa on omistettu kokonaan Tina Turnerille. Tämä ohjelma tulee ensiesityksen jälkeen myös kuultavaksi Areenassa ohjelman sivulla https://areena.yle.fi/podcastit/1-3201240
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Kaija Saariaho (1952-2023)

Säveltäjä, taiteen akateemikko Kaija Saariaho on kuollut
Saariaho oli Suomen kansainvälisesti menestyneimpiä ja merkittävimpiä säveltäjiä.
...
Saariaho sai elämänsä aikana lukuisia tunnustuksia ja palkintoja, mutta yksi merkittävimmistä tuli hänen kollegoiltaan. Muutama vuotta sitten 174 säveltäjää listasi BBC:n pyynnöstä viisi kaikkien aikojen merkittävintä säveltäjää. Saariaho ylsi yhteistuloksissa sijalle 17, kun listan kärjessä on Johann Sebastian Bach ja sijalla 12 Jean Sibelius.
...
Kuvitteellisen kouluampumisen seurauksista kertovan teoksen myötä The New York Times -lehti valitsi Saariahon vuoden 2021 parhaaksi säveltäjäksi.

- https://yle.fi/a/74-20001581
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Ikävää, että Saariaho kuoli, vaikka musiikki oli perc:stä.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 02, 2023, 20:10:53
Ikävää, että Saariaho kuoli, vaikka musiikki oli perc:stä.

Jos sinun on pakko jotain sanoa, voisit vaikka kertoa: Menetimme maamme tunnetuimman nykysäveltäjän ja musiikin uudistajan, jonka teokset ovat liian vaikeita minulle.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 02, 2023, 20:30:34
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 02, 2023, 20:10:53
Ikävää, että Saariaho kuoli, vaikka musiikki oli perc:stä.

Jos sinun on pakko jotain sanoa, voisit vaikka kertoa: Menetimme maamme tunnetuimman nykysäveltäjän ja musiikin uudistajan, jonka teokset ovat liian vaikeita minulle.
Hän oli säveltäjä, ei hyvä säveltäjä. Oletko itse viitsinyt 5 min kuunnella häntä?

MrKAT

Kaija Saariaho: Fall - for  harp and live electronics  (6m 34s)
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Ei kiitos, ette itsekään viitsi tuota kuunnella. :-*

MrKAT

#819
^Mäne muualle ja käännä kanavaa jos ei kiinnosta. Ei täällä tarvi ulista ja valittaa jos koskee vähäisiin aivoihinsa.
Minulla tuo oli klassisen "best-selleri"-listallani jo 2021 (wanhemmalla koneellani, tarkistin just). Monta kertaa kuunnellu.

JK. BBC Newsin ja New York Timesin etusivuilla on mainittu tämä Saariahon poismeno.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Aave

Siinä on muuten perkeleenmoinen paradoksi, että itseään kansallismielisenä pitävä haluaa leikata oman maansa kulttuurirahoituksesta. Pataanhan sellaista idioottia tarttis vetää. Vaikka se ei siitä mitään oppisi, niin tuntuisipa silti hyvälle. Ja olisi aito kulttuuriteko!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 02, 2023, 20:30:34
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 02, 2023, 20:10:53
Ikävää, että Saariaho kuoli, vaikka musiikki oli perc:stä.

Jos sinun on pakko jotain sanoa, voisit vaikka kertoa: Menetimme maamme tunnetuimman nykysäveltäjän ja musiikin uudistajan, jonka teokset ovat liian vaikeita minulle.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 02, 2023, 20:30:34
Jos sinun on pakko jotain sanoa, voisit vaikka kertoa: Menetimme maamme tunnetuimman nykysäveltäjän ja musiikin uudistajan, jonka teokset ovat liian vaikeita minulle.

Juuri näin. Tosiaan jos ei ole virittäytynyt oikeaan tilaan, niin aika hapokastahan Saariahon tuotanto on. Se ei missään nimessä vähennä teosten arvoa. Saariahon seuraajaa saatetaan joutua odottamaan pitkään. Hänkään ei ollut mikään tenavatähti noustessaan kuuluisuuteen. Eli kovan työn takana on ollut menestys.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: Aave - kesäkuu 03, 2023, 06:09:54
Siinä on muuten perkeleenmoinen paradoksi, että itseään kansallismielisenä pitävä haluaa leikata oman maansa kulttuurirahoituksesta. Pataanhan sellaista idioottia tarttis vetää. Vaikka se ei siitä mitään oppisi, niin tuntuisipa silti hyvälle. Ja olisi aito kulttuuriteko!
Mutta onko valtion perustehtävä rahoittaa kulttuuria, vai onko valtion tehtävä huolehtia vain tärkeistä toiminnoistaan?
Älkää sosialistit pakottako kaikkea kivaa valtion vaatimuksiksi, koska valtion tehtävä ei lopulta ole tehdä kaikkea puolestanne.
Se kiva täytyy itse rahoittaa, ei ole yhteiskunnan velvollisuus.

Toope

Mitä tulee Saariahoon, yleisö päättää, kuten Zappallakin.
Jos ihmiset tykkäävät, he suosivat ja maksavatkin. Jos ei kukaan pidä = vaipuvat unholaan.
Kulttuuri elää vain, jos ihmiset sitä suosivat.