Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Islam

Aloittaja Norma Bates, tammikuu 15, 2019, 13:48:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 01, 2019, 23:16:07
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 01, 2019, 10:53:40
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 01, 2019, 01:19:47
Lainaus käyttäjältä: safiiri - toukokuu 31, 2019, 13:33:56
Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 13, 2019, 23:42:01
Nuo lapset eivät tule yksin, vaan vanhempiensa kanssa, ymmärrätkö sen?
Jos jihadistien lapsia tuodaan tänne, tulevat heidän aivopes... anteeksi vanhempansakin. Siten tuomme tänne sitä kulttuuria, jota paatuneinkaan vihervasuri ei naapuriinsa haluaisi.

Edelleen - eipä sinua tässä se lasten etu kiinnosta pätkän vertaa. Omaa etuasi vain ajattelet.
Niin, omaa etuamme ajattelemme, toisin kuin sinä.
Minusta hyvä yhteiskunta on arvokas, miksi itse kritisoit sitä?

Eli suomennettuna olet kiinnostunut vetoamaan lapsen etuun vain silloin, kun se sattuu kivasti palvelemaan jonkun ihan muun tavoitteesi keppihevosena. Oman edun ajattelemisesta sinusta on sopivaa syyttää ihmisiä, kun he hankkivat lapsia. Silloin siis lapsen elämään synnyttäminen on vain itsekkyyttä (paitsi jos perhe täyttää sinua miellyttävän mallin). Mutta kun onkin kyse aidosti erittäin vaikeissa olosuhteissa elävistä (suomalaisista!) lapsista, niin on suorastaan kunnioitettavaa ajatella omaa etua heidän auttamisensa sijaan. Kyse on nimittäin vääränlaisista lapsista, kun et diggaile heidän vanhempiansa. Maksakoot siis kovaa hintaa siitä, että syntyivät väärään perheeseen, mitä se sulle kuuluu. Meidän suomalaisten etu menee niiden suomalaisten edun edelle, jotka Toopen mielestä eivät sitä ansaitse. Yhteiskunnan etua on siis oikeutettua sinun mielestäsi ajaa valikoimalla, ketkä sen etuihin suomalaisista ovat oikeutettuja. Osa suomalaisista voidaan vain todeta yhteiskunnan edun vastaisiksi ihmisiksi, joten heille ei tarvitse yhteiskunnan suojaa tarjota.

On se jännää, ettei tuo sinun yhteiskuntasi kuulosta minusta kovinkaan puolustettavalta. En todellakaan haluaisi muuttaa meidän yhteiskuntaamme tuollaisten periaatteiden (lue - periaatteettomuuden) mukaan toimivaksi. Katson oikeudekseni sellaista kehitystä kritisoida. Ihan kuten sinäkin kritisoit yhteiskuntaamme ja sen toimintaa oman näkökulmasi kautta. Sanohan - miksi sinusta vain sinun kritiikkisi on yhteiskunnan edun puolustamista, mutta muiden kritiikki ei olisi sitä? Osaatko jotenkin perustella tätä väitettä - muutoin kuin toteamalla sen nyt vain olevan oma mielipiteesi?
Suomiko ei ole hyvä jos on lähinnä suomalainen? No, minkäkaltainen sen sitten tulisi olla?

Se, että kutsut omaa kapeaa näkemystäsi suomalaiseksi, ei sitä sellaiseksi tee. Ei perussuomalaisen puolueen nimi millään tapaa takaa, että heidän politiikkansa on Ainoa Oikea Tulkinta siitä, mitä suomalaisuus on. Aika monen mielestä, se on sitä maailmalta kannettua huttua, joka tuhoaa suomalaisuutta, minkä kerkiää. Tämä nykyinen oikeistokonservatiivinen populismi on kyllä ihan tuontitavaraa. Ei todellakaan suomalaisten oma juttu. Ihan turha yrittää keikistellä jonain suomalaisuuden mallikappaleena. Et näytä siltikään sen kummemmin Väinämöiseltä kuin Ainoltakaan.

Toope

#166
Lainaus käyttäjältä: mikainen - kesäkuu 04, 2019, 20:29:37
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 04, 2019, 19:34:19
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 02, 2019, 20:40:05
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 02, 2019, 20:34:41
Maailma on rikas, jos maailmassa on erilaisia kulttuureja. Suomi on yksi noista arvokkaista kulttuureista, vaikka vihervasurit sitä eivät kunnioittaisikaan.

Sulla on silti omituinen käsitys siitä, mitä se suomalaisuus on. Juuri siksi -koska se ei ole persuilua - en haluaisi, että meidänkin maamme muuttuu Unkariksi.
Siis maaksi, joka haluaa oikeasti puolustaa kulttuuriaan ja identiteettiään?
Minähän haluaisin Suomen puolustavan kulttuuriaan ja identiteettiään!

Sananvapaus ei sinulle sitten niin tärkeää olekaan. Kunhan sitä rajoitetaan Unkarin malliin joka sinua miellyttää.
En ole Unkariin viitannut, vaikkei se esim. Saksan nykyisestä sananvapaustilanteesta vahingoksi eroakaan. Minä puolustan länsimaista ja suomalaista sananvapautta. Eli mallia, jota nykyisin media leimaa radikaaliksi. Kari Suomalainenhan olisi nykyään kielletty ja syytteessä, niin huonoon suuntaan on yhteiskuntamme mennyt...

Safiiri parahin, yhteiskunnallemme on erittäin tärkeä asia, että sananvapaus ensisijaisena oikeutena säilyy. Sinä et välitä, mutta monet muut välittävät noista perusoikeuksistamme. Sinä et halua, mutta monet haluavat säilyttää tiettyjä perusarvoja, joille länsimaalaisuus on rakentunut. Älä tuomitse tutkimatta! Älä myy persettäsi vaihtoehtoideologioille, vaan muista se, että länsimaalainen sivistys on sinunkin oikeutesi luonut!
Älä tapa isääsi ja äitiäsi...! 8)

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 05, 2019, 20:23:28
Lainaus käyttäjältä: mikainen - kesäkuu 04, 2019, 20:29:37
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 04, 2019, 19:34:19
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 02, 2019, 20:40:05
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 02, 2019, 20:34:41
Maailma on rikas, jos maailmassa on erilaisia kulttuureja. Suomi on yksi noista arvokkaista kulttuureista, vaikka vihervasurit sitä eivät kunnioittaisikaan.

Sulla on silti omituinen käsitys siitä, mitä se suomalaisuus on. Juuri siksi -koska se ei ole persuilua - en haluaisi, että meidänkin maamme muuttuu Unkariksi.
Siis maaksi, joka haluaa oikeasti puolustaa kulttuuriaan ja identiteettiään?
Minähän haluaisin Suomen puolustavan kulttuuriaan ja identiteettiään!

Sananvapaus ei sinulle sitten niin tärkeää olekaan. Kunhan sitä rajoitetaan Unkarin malliin joka sinua miellyttää.
En ole Unkariin viitannut, vaikkei se esim. Saksan nykyisestä sananvapaustilanteesta vahingoksi eroakaan. Minä puolustan länsimaista ja suomalaista sananvapautta. Eli mallia, jota nykyisin media leimaa radikaaliksi. Kari Suomalainenhan olisi nykyään kielletty ja syytteessä, niin huonoon suuntaan on yhteiskuntamme mennyt...

Safiiri parahin, yhteiskunnallemme on erittäin tärkeä asia, että sananvapaus ensisijaisena oikeutena säilyy. Sinä et välitä, mutta monet muut välittävät noista perusoikeuksistamme. Sinä et halua, mutta monet haluavat säilyttää tiettyjä perusarvoja, joille länsimaalaisuus on rakentunut. Älä tuomitse tutkimatta! Älä myy persettäsi vaihtoehtoideologioille, vaan muista se, että länsimaalainen sivistys on sinunkin oikeutesi luonut!
Älä tapa isääsi ja äitiäsi...! 8)

Vähäsen vaikea tappaa isääni ja äitiäni, kun ovat jo kuolleet. Etkä jumankekka voi syyttää minua siitä, etten olisi tutkinut sinun höttöjuttujasi riittävästi. Sanavapautta sinä ET nimenomaan puolusta, vaan vain valikoitua sananvapautta niille, joiden sanat sattuvat sinua itseäsi miellyttämään.

Toope

#168
Puhut Safiiri täyttä roskaa. Minä en ole eritellyt sitä tavallasi, että sananvapaus riippuisi mielipiteestä tai ryhmästä. Minä olen koko ajan julistanut sitä, että sananvapaus on kaikilla, jopa idiooteilla. Meneekö perille?

Äläkä yritä mukaloukkaantua isä-äiti-viittauksesta, kyseessä oli se, että älä hylkää hyvää yhteiskuntaa, jos siinä ei ole vikaa. Ymmärrätkö tahallasi kaiken väärin ja henkilökohtaisesti, vaikka itse puhun koko ajan periaatteen tasolla?

Joskus rasittaa tuollainen asenteellinen ja periaatteellinen vastahankaisuus, jota Safiiri esittää. Ei Toopen mielipiteillä ole väliä, Safiiri änkyttää aina jotain vastaan.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 07, 2019, 23:34:18
Puhut Safiiri täyttä roskaa. Minä en ole eritellyt sitä tavallasi, että sananvapaus riippuisi mielipiteestä tai ryhmästä. Minä olen koko ajan julistanut sitä, että sananvapaus on kaikilla, jopa idiooteilla. Meneekö perille?

Juu ei, mutta kuitekin Toiviaisella on mielestäsi niin väärä mielipde, että sinusta on ihan oka lähetellä hänelle postia, jossa kehotat hakeutumaan hoitoon. Sinusta siis ei ole sananvapausongelma, jos joitakin mielipiteitä leimataan mielenterveysongelmiksi. Kyllä meillä aitaa olla hyvin, hyvin erilainen näkemys sananvaaudesta.

LainaaÄläkä yritä mukaloukkaantua isä-äiti-viittauksesta, kyseessä oli se, että älä hylkää hyvää yhteiskuntaa, jos siinä ei ole vikaa. Ymmärrätkö tahallasi kaiken väärin ja henkilökohtaisesti, vaikka itse puhun koko ajan periaatteen tasolla?

*askat puhut vain yleisellä tasolla, jos kerran lähettelet henkilökohtaista postia tuntemattomille ihmisille, jossa ilmaiset heidän olevan mielestäsi sairaita ja hoitoa tarvitsevia. Muiden ihmisten yksityisasioista sinulla ei ole oikeutta jatkuvasti ilmaista mielipiteitäsi. Saat niitä ajatella, mutta niiden jatkuva toitottaminen on loukkaavaa ja hyvin epäkohteliasta. Et osaa käyttäytyä.

LainaaJoskus rasittaa tuollainen asenteellinen ja periaatteellinen vastahankaisuus, jota Safiiri esittää. Ei Toopen mielipiteillä ole väliä, Safiiri änkyttää aina jotain vastaan.

Just joo. Muyilla tietenkään ei sinun mielestäsi ole mielipiteitä, koska "oikeestihan kaikki ajattelee kuten sinä" sun mielestä. Siksi eri mieltä oleminen on vain vastahankaisuutta. Tosiasiassa ihan itse jaksat yhtä lailla vastata ja kertoa tuhannennen kerran, miten et ole samaa mieltä kanssasi. Hyvin periaatteellista vastahankaisuutta ja ihme änkyttämistä.

Toope katsos - sä olet kaikessa samaa mieltä kuin persut. Mä taas olen jotakuinkin kaikessa eri mieltä kuin persut. Ihan oikeesti, eikä silleen kuin haluaisit väittää, että salaa olenkin samaa mieltä. Siitä tämä erimielisyytemme juontuu. Me tosiaan ollaan jotakuinkin ihan kaikesta eri mieltä. Sen ymmärtäminen ja hväksyminen vai tuntuu sulla ottavan koville, joten tunnet tarvetta jotenkin selittää tilanne olemattomaksi. Et myöskään oikein näytä käsittävän, mitä itse kirjoittelet. Sitten hämmästyt että joku tosiaan lukee sun lauseet.

Toope

#170
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 09, 2019, 09:06:22
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 07, 2019, 23:34:18
Puhut Safiiri täyttä roskaa. Minä en ole eritellyt sitä tavallasi, että sananvapaus riippuisi mielipiteestä tai ryhmästä. Minä olen koko ajan julistanut sitä, että sananvapaus on kaikilla, jopa idiooteilla. Meneekö perille?

Juu ei, mutta kuitekin Toiviaisella on mielestäsi niin väärä mielipde, että sinusta on ihan oka lähetellä hänelle postia, jossa kehotat hakeutumaan hoitoon. Sinusta siis ei ole sananvapausongelma, jos joitakin mielipiteitä leimataan mielenterveysongelmiksi. Kyllä meillä aitaa olla hyvin, hyvin erilainen näkemys sananvaaudesta.

LainaaÄläkä yritä mukaloukkaantua isä-äiti-viittauksesta, kyseessä oli se, että älä hylkää hyvää yhteiskuntaa, jos siinä ei ole vikaa. Ymmärrätkö tahallasi kaiken väärin ja henkilökohtaisesti, vaikka itse puhun koko ajan periaatteen tasolla?

*askat puhut vain yleisellä tasolla, jos kerran lähettelet henkilökohtaista postia tuntemattomille ihmisille, jossa ilmaiset heidän olevan mielestäsi sairaita ja hoitoa tarvitsevia. Muiden ihmisten yksityisasioista sinulla ei ole oikeutta jatkuvasti ilmaista mielipiteitäsi. Saat niitä ajatella, mutta niiden jatkuva toitottaminen on loukkaavaa ja hyvin epäkohteliasta. Et osaa käyttäytyä.

LainaaJoskus rasittaa tuollainen asenteellinen ja periaatteellinen vastahankaisuus, jota Safiiri esittää. Ei Toopen mielipiteillä ole väliä, Safiiri änkyttää aina jotain vastaan.

Just joo. Muyilla tietenkään ei sinun mielestäsi ole mielipiteitä, koska "oikeestihan kaikki ajattelee kuten sinä" sun mielestä. Siksi eri mieltä oleminen on vain vastahankaisuutta. Tosiasiassa ihan itse jaksat yhtä lailla vastata ja kertoa tuhannennen kerran, miten et ole samaa mieltä kanssasi. Hyvin periaatteellista vastahankaisuutta ja ihme änkyttämistä.

Toope katsos - sä olet kaikessa samaa mieltä kuin persut. Mä taas olen jotakuinkin kaikessa eri mieltä kuin persut. Ihan oikeesti, eikä silleen kuin haluaisit väittää, että salaa olenkin samaa mieltä. Siitä tämä erimielisyytemme juontuu. Me tosiaan ollaan jotakuinkin ihan kaikesta eri mieltä. Sen ymmärtäminen ja hväksyminen vai tuntuu sulla ottavan koville, joten tunnet tarvetta jotenkin selittää tilanne olemattomaksi. Et myöskään oikein näytä käsittävän, mitä itse kirjoittelet. Sitten hämmästyt että joku tosiaan lukee sun lauseet.
Toiviaisen touhu ei selvästikään ollut kovin tervettä, joten hoidon toivominen hänelle ei välttämättä ole kritiikkiä, voi olla empatiaakin? En ole mitään epäkohteliasta lähettänyt, kuten en yleensä muillekaan.

Minä en halua rajoittaa sinunkaltaisiasi mielipiteen esittäjiä, vaan hyväksyn. En pidä, sallin, hyväksyn. En ole vihervasemmistolainen, joten en halua estää toisten ilmaisua. Itsekin hyvin näet, mitkä poliittiset suunnat Suomessa ja länsimaissa ovat niitä, jotka vapaata mielipiteenilmaisua ovat rajoittamassa. Sinun kaltaisesi.

Mutta miksi? Miksi vihervasemmistolainen ajattelu ei kestä kritiikkiä ja haastamista, arvostelua? Koska sen aatenäkemys elää heikolla pohjalla, on sen turvauduttava autoritaariseen näkökulmaan. Kielletään arvostelua, koska oma ajatusmalli ei kestä arvostelua.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 10, 2019, 21:05:55
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 09, 2019, 09:06:22
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 07, 2019, 23:34:18
Puhut Safiiri täyttä roskaa. Minä en ole eritellyt sitä tavallasi, että sananvapaus riippuisi mielipiteestä tai ryhmästä. Minä olen koko ajan julistanut sitä, että sananvapaus on kaikilla, jopa idiooteilla. Meneekö perille?

Juu ei, mutta kuitekin Toiviaisella on mielestäsi niin väärä mielipde, että sinusta on ihan oka lähetellä hänelle postia, jossa kehotat hakeutumaan hoitoon. Sinusta siis ei ole sananvapausongelma, jos joitakin mielipiteitä leimataan mielenterveysongelmiksi. Kyllä meillä aitaa olla hyvin, hyvin erilainen näkemys sananvaaudesta.

LainaaÄläkä yritä mukaloukkaantua isä-äiti-viittauksesta, kyseessä oli se, että älä hylkää hyvää yhteiskuntaa, jos siinä ei ole vikaa. Ymmärrätkö tahallasi kaiken väärin ja henkilökohtaisesti, vaikka itse puhun koko ajan periaatteen tasolla?

*askat puhut vain yleisellä tasolla, jos kerran lähettelet henkilökohtaista postia tuntemattomille ihmisille, jossa ilmaiset heidän olevan mielestäsi sairaita ja hoitoa tarvitsevia. Muiden ihmisten yksityisasioista sinulla ei ole oikeutta jatkuvasti ilmaista mielipiteitäsi. Saat niitä ajatella, mutta niiden jatkuva toitottaminen on loukkaavaa ja hyvin epäkohteliasta. Et osaa käyttäytyä.

LainaaJoskus rasittaa tuollainen asenteellinen ja periaatteellinen vastahankaisuus, jota Safiiri esittää. Ei Toopen mielipiteillä ole väliä, Safiiri änkyttää aina jotain vastaan.

Just joo. Muyilla tietenkään ei sinun mielestäsi ole mielipiteitä, koska "oikeestihan kaikki ajattelee kuten sinä" sun mielestä. Siksi eri mieltä oleminen on vain vastahankaisuutta. Tosiasiassa ihan itse jaksat yhtä lailla vastata ja kertoa tuhannennen kerran, miten et ole samaa mieltä kanssasi. Hyvin periaatteellista vastahankaisuutta ja ihme änkyttämistä.

Toope katsos - sä olet kaikessa samaa mieltä kuin persut. Mä taas olen jotakuinkin kaikessa eri mieltä kuin persut. Ihan oikeesti, eikä silleen kuin haluaisit väittää, että salaa olenkin samaa mieltä. Siitä tämä erimielisyytemme juontuu. Me tosiaan ollaan jotakuinkin ihan kaikesta eri mieltä. Sen ymmärtäminen ja hväksyminen vai tuntuu sulla ottavan koville, joten tunnet tarvetta jotenkin selittää tilanne olemattomaksi. Et myöskään oikein näytä käsittävän, mitä itse kirjoittelet. Sitten hämmästyt että joku tosiaan lukee sun lauseet.
Toiviaisen touhu ei selvästikään ollut kovin tervettä, joten hoidon toivominen hänelle ei välttämättä ole kritiikkiä, voi olla empatiaakin? En ole mitään epäkohteliasta lähettänyt, kuten en yleensä muillekaan.

Hoitoon hakeutumisen ehdotteleminen tuntemattomille ihmisille täytenä maallikkona ja pelkkien sarastuslehtien tietojen perusteella ON epäkohteliasta. Sellainen viesti ei muutu kohteliaaksi millän sanamuodoilla. Et itsekään (lempikommunikointitapaasi imitoiden)itsekkään ottaisi kohteliaisuutena, vaan loukkauksena, jos joku sinulle ehdottelisi "ihan hyvää tarkoittavalla ja kohteliaalla tavalla" hakeutumista mielenterveyspalveluiden piiriin.

LainaaMinä en halua rajoittaa sinunkaltaisiasi mielipiteen esittäjiä, vaan hyväksyn. En pidä, sallin, hyväksyn. En ole vihervasemmistolainen, joten en halua estää toisten ilmaisua. Itsekin hyvin näet, mitkä poliittiset suunnat Suomessa ja länsimaissa ovat niitä, jotka vapaata mielipiteenilmaisua ovat rajoittamassa. Sinun kaltaisesi.

Milloin ajattelit hakeutua hoitoon näiden harhojesi takia?

[uote]Mutta miksi? Miksi vihervasemmistolainen ajattelu ei kestä kritiikkiä ja haastamista, arvostelua? Koska sen aatenäkemys elää heikolla pohjalla, on sen turvauduttava autoritaariseen näkökulmaan. Kielletään arvostelua, koska oma ajatusmalli ei kestä arvostelua.
[/quote]

? Miten niin ei kestä? Sinähän se et kestänyt Toiviaista, vaan ryhdyit tuntemattomalle ihmiselle lähettelemään viestejä, joiden tarkoituksena oli sulkea hänen suunsa. Yritit autoritäärisesti esittää sitä "tervettä", joka "empaattisesti ja hyvää tarkoittaen" auttaa apua tarvitsevaa huomaamaan tilansa. Asetit siis itsesi yläpuolelle ja otit autoritäärisen aseman tämän "henkisesti heikon" suhteen. Koska et kestänyt hänen arvosteluaan ajatusmalliasi kohtaan.

Toope

En ole vaatinut islampappi Toiviaista sulkemaan suutaan, olen kritisoinut hänen näkemyksiään. Jokainen tuolla tavalla mediassa esiintyvä ottaa sen riskin, että häntä kritisoidaan. Näin pitääkin tehdä. Kritiikki ei tarkoita sitä, että vaatisin hänen sananvapautensa kieltämistä! Ymmärrätkö, Safiiri?

Toiviaisen julkinen käytös oli sitä luokkaa, että amatöörikin näki lääkityksen olevan vajavaista kaksisuuntaiselle. Nykyään kai lääkitys on kohdallaan, kun ei enää vouhota netissä ja kaduilla?

Safiiri:
Lainaa...pelkkien sarastuslehtien tietojen perusteella...
Ei, vaan laajemman median perusteella. Tuota hillujaa on kommentoitu valtamediassakin.
Jokainen häirikkö vaan ei ole nero, joskus on vaan häirikkö.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 12, 2019, 20:36:58
En ole vaatinut islampappi Toiviaista sulkemaan suutaan, olen kritisoinut hänen näkemyksiään. Jokainen tuolla tavalla mediassa esiintyvä ottaa sen riskin, että häntä kritisoidaan. Näin pitääkin tehdä. Kritiikki ei tarkoita sitä, että vaatisin hänen sananvapautensa kieltämistä! Ymmärrätkö, Safiiri?

Toiviaisen julkinen käytös oli sitä luokkaa, että amatöörikin näki lääkityksen olevan vajavaista kaksisuuntaiselle. Nykyään kai lääkitys on kohdallaan, kun ei enää vouhota netissä ja kaduilla?

Safiiri:
Lainaa...pelkkien sarastuslehtien tietojen perusteella...
Ei, vaan laajemman median perusteella. Tuota hillujaa on kommentoitu valtamediassakin.
Jokainen häirikkö vaan ei ole nero, joskus on vaan häirikkö.

Mutta sinä olet tässä se häirikkö, kun lähdet itsellesi tuntemattomalle ihmiselle lähettelemään ohjeita hoitoon hakeutumisesta. Et ole todellakaan nero, vaan vain kurja häirikkö. Kritisoiminen on eri asia kuin lähetellä tuollaisia viestejä. Julkisesti esiintyvää sopii kritisoida julkisuudessa, ei henkilökohtaisilla viesteillä. Sellainen on vain huonoa käytöstä.

PS. Diagnooseja ei voi tehdä edes "laajemman median" perusteella. Ei varsinkaan maallikkona ilman mitään koulutusta.

Toope

Mutta mediahenkilöksi julistautuva palstahuora altistaa aina itsensä kritiikillekin.
Jos hakee julkisuutta, saa sitä. Eikä se julkisuus palstahuoraajalle ole aina positiivista. Pitää vain hyväksyä se negatiivinenkin palaute (joka ei ole vihapuhetta).

Palstahuora-termillä tarkoitan siis julkisuustyrkkyä, termi ei viittaa naisiin.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 14, 2019, 23:26:25
Mutta mediahenkilöksi julistautuva palstahuora altistaa aina itsensä kritiikillekin.
Jos hakee julkisuutta, saa sitä. Eikä se julkisuus palstahuoraajalle ole aina positiivista. Pitää vain hyväksyä se negatiivinenkin palaute (joka ei ole vihapuhetta).

Palstahuora-termillä tarkoitan siis julkisuustyrkkyä, termi ei viittaa naisiin.

Kun nyt kunnostaudut väittämällä, että minä vaadin sananvapauden rajoittamista joiltakin mielipiteiltä, niin kaivapas todisteet väitteellesi. Väitän että valehtelet. Sellaista kirjoitusta minulta et löydä, jossa esittäisin tiettyjen mielipiteiden esittämistä kiellettäväksi. Ainoastaan olen sanonut, että sanoistaan pitää myös pystyä vastaamaan. Sinä vaadit omalla tavallasi ihan samaa, sillä sitä on tuo "jos no julkisuustyrkky...". Se on täysin vastaavalla tavalla "sananvapautta rajoittava" vaatimus kuin esittää, että kunnian loukkaamisesta pitää joutua vastaamaan.

Halla-aho on luonut poliittisen uransa olemalla palstahuora. Jotta hän olisi saanut tarvitsemansa huomion kirjoituksilleen, hänen oli pakko kutitella lain rajoja. Nyt hän yrittää - tilanteen muututtua - tasapainoilla ja löytää sopivan suhteen vanhan palstahuoraamisen ja uskottavan valtakunnanpoliitikon imagon välille. Toki onkin kätevää nyt toppuutella, etteivät seuraajat voi enää käyttää samaa reittiä.  Niinhän Soinikin teki - tai yritti. Mutta samalla Halla-aho toivoo, että muut jatkavat, jotta saadaan säilytettyä mielikuva, jossa ollaan edelleen rääväsuita eli "sanotaan kuten asiat on". Soinilla sentään oli edes oma uskontonsa, josta hän halusi kompromisseitta pitää kiinni. Halliksella ei ole edes sitä. Taitaa miestä viedä lähinnä halu revanssiin vanhoja kiusaajia kohtaan.

PS. Olet muuten itse jatkuvasti vaatinut sananvapauden kieltämistä islamilta. Ilmeisesti siis sitä ei lasketa - sinun maailmassasi.

Toope

#176
En ole koskaan kieltänyt islamilta sananvapautta, olen korostanut oikeuttamme arvostella noita primitiivisiä islamilaisia näkemyksiä, joiden arvostelusta nyky-yhteiskunnassa voi joutua jopa oikeuteen. Minä sanon, että muslimit saavat esittää mitä tahansa, me arvostelemme islamia, kuten haluamme.

Jyrki Lehtolalta (IS) hyvä kolumni siitä, että kaikkea saa arvostella ja kaikkea pitää arvostella.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006141652.html
Jos asioita tai ihmisiä nostetaan esille, tulee aina muistaa, että yhteiskunnan huipulla tuulee eniten, silloin kritiikkiäkin tulee vahvimmin.
Jos muslimit täällä esittävät "oikeuksiaan", meillä on sananen sanottana kritiikin myötä uskonnon epäkohdista.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 15, 2019, 23:51:46
En ole koskaan kieltänyt islamilta sananvapautta, olen korostanut oikeuttamme arvostella noita primitiivisiä islamilaisia näkemyksiä, joiden arvostelusta nyky-yhteiskunnassa voi joutua jopa oikeuteen. Minä sanon, että muslimit saavat esittää mitä tahansa, me arvostelemme islamia, kuten haluamme.

Totta kai olet.


Toope

Islamin tai muidenkaan aatteiden avoin kritisointi ei tarkoita niiden kieltämisen vaatimusta. En ole vihervasemmistolainen, joka haluaa kieltää muiden mielipiteitä. Olen oikeistolainen, joka sallii muidenkin mielipiteitä.

Norma Bates

Feministinä voisin hyvinkin vaatia patriaarkaattisten uskontojen kieltämistä... Tai edes toivoa. Tosin turhaan.