Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Tuotearvosteluja

Aloittaja a4, tammikuu 20, 2020, 19:20:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MrKAT

Ostin S-kaupasta halvahkon kinkkusiivupaketin. Samana iltana huomaankin että viimeinen käyttöpäivä 8.5., katson kelloani että pvm on nyt 9.5. Hemmetti! Yleensä en koske enää pitkällä tikullakaan tommosiin mutta nyt otin rohkeasti joitain leivän päälle, ettei mee ihan hukkaan. Maistui ihan hyvälle eikä tullut pahaa oloa. Loput kyllä menee ulos luontoon tunkioon.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hippi

^
Leikkeleet on nykyisin pakattu kaasuun, joten paketin avauksen jälkeen välittömästi tuotetta ei kannata haistella, koska se haisee ihan perseelle, vaan sen pitää hetken tuulettua. Jos ei maku tai hajuhaittoja ole, on se kyllä ihan syöntikelpoista. Ei noita yli-ikäisiä kannata pois heittää, jos ei aistinvaraisesti mitään vikaa huomaa eikä päivämäärä nyt järjettömän kaukaiselta ajalta ole. Avattunakin se kestää hyvin sen muutaman päivän, että ehtii sen syödä pois.

Jos säilyminen epäilyttää, niin sisällön voi pakastaa niin, että leivinpaperin (tai voipaperin) välissä muutaman siivun pinoissa ja irtopakastaa ne ja pussittaa tai kerää rasiaan jäätyneenä. Toinen vaihtoehto on käyttää vähän reippaampaa tahtia ja tekee vaikka munakasta, johon saa menemään jo useamman siivun.

Olen käyttänyt hyvinkin viikon yli-ikäisenä avattua leikkelettä, jossa ei ollut aistittavissa mitään vikaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Ostin Lidlistä Somersbyn päärynäsiideriä. Aika perhanan hyvää, parasta siideriä mitä olen ikinä juonut. Siellä myydään myös jotain kamalan makuista siideriä, jonka nimeä on nyt muista.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Hippi

Jos törmäätte jossain kaupassa (Lidlissä ainakin on) näihin:



Älkää ostako. Ei kannata vaikka onkin ihan edullisia.
Ne on niin saatanan koukuttavia, että paketti menee kerralla :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Joka vuosi olen odottanut saavani Fazerin Luumupitkon, sillä se on yksi niitä penskasta asti mukana pysyneitä herkkuja, joista ei voi luopua. Tuota ei ole kuin kohtalaisen lyhyen aikaa myynnissä ja monesti on ollut tuskan takana löytää kaupasta edes se yksi. Useampaa en edes haaveile, sillä tuohon tulee himo ja se menee nopeasti. Minun mielestäni pitkossa on kaksi palaa :D

Viime jouluna olin todella harmissani, sillä en osunut kertaakaan samaan aikaan kauppaan kuin noita olisi ollut, joten jäin ilman. Tänä vuonna kävi parempi onni ja nyt jo sen ensimmäisen palan söin.

Mutta pettymys oli melkoinen. Samalla, kun tuon nimi on "unelmaksi" muutettu, niin myös sen reseptiä on ihan varmasti muutettu terveellisemmäksi eli rasvaa vähennetty. Se tarkoittaa myös sitä, että taikina on kuivakkaampaa ja mauttomampaa. Periaatteessahan tuo on torttutaikinaa, mutta aiemmin siinä oli paiston jälkeen jäänyt hiukan kosteutta.

Saan sen toisenkin puoliskon kyllä syötyä, mutta ei siitä entisenlaisia kiksejä kyllä tule. Tuokin sitten maksoi pitkälti päälle viiden euron ja vastaisuudessa sen rahan käytän johonkin herkumpaan.  :-\
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Vanhoista, siis ikivanhoista, töistä nyysityistä kuulokkeista oli pehmusteet jo murentuneet ja niitä oli inhottava käyttää. Ajattelin niihin näpärätä uudet pehmusteet tilkkulaatikon materiaaleista, mutta siinä taisi sitten johtokin olla aika entinen, kun pätki niin pahasti ja muilla paltsuun osallistujilla ei pätkinyt.

Niinpä sitten kipaisin paikalliset puodit läpi ja ostin Tokmannilta uudet, halvalla eli parilla kympillä.



Nyt vasta kotona huomasin, että nuo on pelikuulokkeet, mutta ei kai sillä väliä ole, kunhan ääni tulee ja menee. Kuuntelupuolta vasta olen testannut. Ääni ainakin tuubia kuunnellessa oli ihan mukava, mutta istuvuus ei kyllä ollut paras mahdollinen.

Minulla on AINA ollut mikrofoonin puomi(?), keppi(?), vai mikä se on nimeltään, oikealla puolella. Näissä se on vasemmalla, mikä tuntuu kummalliselta. Eikä siinä vielä kaikki. Kuulokkeet istuisivat päässäni paremmin, jos kääntäisin ne toisinpäin, eli oikealle se mikrofoni. Mutta sitten mikrofoni olisi niskan puolella, kun se puomi ei käänny kuin pystyasennosta alaspäin hyvällä arvauksella noin 150 astetta, joten  kuulokkeita ei voi käyttää "väärin päin".

Nappikuulokkeita en enää osta yksiäkään. Niin moniin on aikanaan raha mennyt hukkaan, kun en saa niitä pysymään korvissani. Mikrofonillisia nappikuulokkeita olisi tarjolla pilvin pimein.

No, ehkä noihin tottuu ajan kanssa. Nyt vielä pitää äänen lähetyspuoli testata jotenkin, ettei seuraavassa paltsussa tule hankaluuksia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️