Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Keskustelua säästä

Aloittaja Brutto, tammikuu 03, 2019, 06:26:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Kohtalaisen pitkä ukkosrintama ollakseen Euroopassa. Isommassa maailmassahan noita nähdään tuon tuostakin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Mutta kysymys kuuluu: saiko Hippi vihdoin tänään ukkosta?  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Ei saanut, ei sitten edes vähäistä jyrähdystä. 

Tuo pitkä rintama itse asiassa muodostui kahden pienemmän ukkosen yhteenliittymänä ja rajakohta näkyykin eteläisen rannikon kohdalla. Ei käynyt kumpikaan osa PK-seudulla, valitettavasti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

#243
Arvasin, millainen video täältä tulee. Hipin kiusaksi en kommentoi enemmän.

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/9337d8b9-cb50-4d8b-bc0e-551941da


Hippi

^
Ikävä tuottaa pettymys, mutta parin vuosikymmenen harjoittelun tuloksena ohittelen ilman suuria tunteenpurkauksia linkit, joista ei kerrota, mitä niissä on.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 07, 2022, 09:15:33
^
Ikävä tuottaa pettymys, mutta parin vuosikymmenen harjoittelun tuloksena ohittelen ilman suuria tunteenpurkauksia linkit, joista ei kerrota, mitä niissä on.

Tunteenpurkaukset ovat eri asia kuin salaisuus, joka jää helposti vaivaamaan. Sääilmiöstä oli kyse, koska siitähän tässä ketjussa keskustellaan. Suomalaisittain lähes hirmumyrskystä peräti.

Kommentissani ei ollut kyse siitä, mitä oli kuvattu, vaan miten oli kuvattu. Se oli asia, minkä arvasin.

Hippi

Kerrankin on sääennustetta rukattu niin päin, että vielä eilisiltana ennustettu aurinkoinen poutapäivä on muutettu epävakaisemmaksi. Iltapäivälle on merkitty jopa salaman kuva ja illaksi sadetta, joskin aika heikolla prosentilla.

Ukkostutkassa näkyy lähitinoilla jo aamu-ukkosia Ruotisin puolella ja Merenkurkussa sekä Latvian rannikolla nousemassa kohti Saarenmaata. Voi olla hyvinkin, että noita paikallisia ukkosia voisi tulla tännekin ja toivottavasti toisivat edes jonkinlaiset sateet mukanaan, ettei ihan sunnuntai-illalle asti tarvitse odotella.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Sopisi todellakin tulla ukkonen. Eka kerta tänä kesänä kun tekisi mieli rääkyä täyttä kurkkua ja repiä nahka yltään. Fyysisesti ja psyykkisesti sietokyvyn rajoilla.

Hippi

Joka kerta tänään on ennuste muuttunut, kun olen katsonut Ilmatieteenlaitoksen ennustetta Vantaalle. Parhaimmillaan oli jo kahdelle tunnille merkattu salaman kuva, mutta nyt ne on nyppäisty pois. Sadeprosentti on hiukan kasvanut ja tunnin päästä jotain pitäisi tulla, tai sitten ei.

Ihan on umpipilvessä taivas ja harmaata. Tuulikin vähän poukkoilee. Se luvattu ukkonen menee tällä kertaa lännen puolelta ohi, kuten olin vähän arvellutkin ukkostutkan salamakartan perusteella. Aamulla kyllä sanottiin, että noiden vaeltavien ukkosten lisäksi voi Suomessa syntyä ukkosia, joten ehkä ei vielä kannata vetää ranteita auki.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Alkoihan se rytistä. Kaatosade vielä uupuu.

Edit. Ei enää.

Hippi

Kovin ovat leikkisiä nuo säiden jumalat :D

Olen tässä kaksi kuukautta ruikuttanut putkeen sateiden puuttumista. Tänään minulla on varattuna aika Tiksin keskustassa olevaan palveluun ja näyttäisi ennusteen mukaan sade vielä jatkuvan ainakin menomatkan aikoihin, joten joudun ehkä menemään kävellen tällä kertaa. Noin lyhyelle matkalla ei oikein viitsi sateen kestäviin pukeutua, joten kävellen sateenvarjon kanssa säilyn kuivempana.

Melkein viikon olen juuri tätä maanantaiaamun ennustetta seurannut ja kaiken aikaa tuossa on aamupäivällä vaihdellut sateen ja sade ohi välillä. Tuntuu kuin sitä arvontaa suoritettaisiin muutaman tunnin välein aina uudelleen ja aina eri tuloksella.

Ennusteen mukaan sade näyttäisi siis vielä jonkun aikaa jatkuvan, mutta sadetutka on minun puolellani ja näyttäisi viimeisten sateiden mennen ohi jo puolen tunnin sisään, jolloin minulla on lähtö.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Täällä jänskätään ehtiikö lounastauolla kipaisemaan kaupasta kahvimaitoa ennen sateiden jatkoa.

Sadetutkat tosiaan ovat pelastaneet monta kertaa ylimääräiseltä kastumiselta.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Socrates

Harvinaisen pieleen meni sääennuste. Piti olla seksihelle, mutta koleaa ja piti laittaa tuli uuniin täällä mökillä.

Kuitenkin parempi näin  :).
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Hippi

Kyllä sään viileneminen on oleellisesti nyt vaikuttanut parina yönä unen laatuun ja jopa pituuteenkin. Osaksi tietty minulla on voinut vaikuttaa, että olen yöksi ottanut Zyrtekin, etten raavi itseäni unissani, kun itikan pistot kutittaa poikkeuksellisen paljon.

Nyt on minusta ihan passelit kesälämpötilat ja olisi voinut juhannukselta jo alkaa. Tosin, nythän on muutamalle päivälle ennustettu vielä jopa helteitä, ikään kuin helteiden kuolinkorina tähän loppuun ja sitten tiputetaan lämpö 10 ja 15 asteen välille.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Eipä ollut tänäänkään tietoa seksihelteestä, aurinko ei ole näyttäytynyt kahteen päivään.

Ennustekin on laimentunut ja epäilen tuleeko edes sunnuntaina.

Keskiviikosta alkaen näyttää ihanan viileältä. Taas yksi kesä selvitty hengissä. Tosin nyt alkaa stressi kodin kylmyydestä. Jätin  mökille lähtiessä partsin oven ja ikkunoita auki, kun povattiin seksihellettä. Toivottavasti kämppä kerkiää lämmitä uudelleen ennen kylmenemistä.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.