Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kysely: Toimiko poliisi oikein kaasuttaessaan Elokapinalaisia?

Aloittaja MrKAT, lokakuu 06, 2020, 01:16:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


MrKAT

"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

Kopek

Jokainen poliisi tekee elämässään ainakin yhden virheen: Pyrkii poliisikouluun.

Jos tuo perustavaa laatua oleva virhe unohdetaan, lähtökohtana lienee se, että lakien noudattamista valvova ja niiden rikkomisesta kansalaisia rankaiseva viranomainen itse noudattaa lakia.

Oikeus ratkaiskoot, toimiko poliisi juridisesti oikein tai väärin kaasuttaessaan mielenosoittajia. Jos oikeus tuomitsee poliisille sakkoa, tuomio sisältää lausuman siitä, että poliisin toiminta oli lainvastaista. Toimiko poliisi eettisesti ja moraalisesti oikein - se on kokonaan toinen kysymys.

Aikoinaan muutama kansanedustaja paheksui sitä, kun poliisi oli tuomittu sakkoihin lainrikkomuksesta aseenkäyttötilanteessa. Protestina tuomiolle kansanedustajat maksoivat yhdessä poliisin sakot.

Minun mielestäni tuollainen toiminta on kansanedustajilta outoa. Heidänn asenteensahan tuntuu olevan se, että eduskunnan säätämät lait koskevat vain tavallisia kuolevaisia. Poliisi sen sijaan saa harkintansa mukaan rikkoa lakeja, ja on väärin, jos poliisia siitä rangaistaan.

Totta kai lainsäädännössä on paljon väärää, ja tuomiot ovat joskus kohtuuttomia. On kuitenkin mielestäni vaarallista ajatella, että nimenomaan poliisi olisi yhteiskunnassa se taho, joka kaikkein vapaimmin saisi rikkoa vääriä ja epäoikeudenmukaisia lakeja.

Koska poliisi itse toimittaa kansalaisia tuomiolle myös väärien ja epäoikeudenmukaisten lakien rikkomisesta (we are only doing our job), kohtuuden nimissä sen itsensä pitäisi myös kestää tilanteet, joissa laki kilahtaa omaan nilkkaan.

Socrates

Siinä on ollut kaksi paskasakkia vastakkain, poliisit ja Elokapina. Olisivat ottaneet kunnon matsin ja tehneet selvää toisistaan, niin maailma olisi vähän parempi paikka.
Älykäs etsii vaniljapanoja, viisas etsii perspanoja.

ROOSTER

Tässä tapauksessa poliisi käytti väärin, tai liian vähän, ehkä parasta asettaan - harkintaa.

Tämän juonteen äänestystulos vahvistaa sen minkä olen kauan tiennyt. Yleinen mielipide on aina väärässä.

Ihmiset ovat kovin tyhmiä ja johdateltavissa alkukantaisten perusvaistojensa takia. Ollaan kevyin perustein valmiita hakkaamaan tai kaasuttamaan lajitovereita jotka sattuvat olemaan ajattelussa hieman eri linjoilla.

Paradoksaalisesti, ihmiskunnan pelastus voi tulla siitä, että tapamme toinentoisemme niin vähälukuiseksi lajiksi, että luonto taas toipuu muutamassa tuhannessa vuodessa uudelleenryöstettävään kuntoon.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 04, 2022, 10:17:24
Tässä tapauksessa poliisi käytti väärin, tai liian vähän, ehkä parasta asettaan - harkintaa.

Tämän juonteen äänestystulos vahvistaa sen minkä olen kauan tiennyt. Yleinen mielipide on aina väärässä.
Käräjät on vielä käymättä, mutta jo syytteen nosto vihjaisi, että Kantapaiken yleinen mielipide olisi väärässä.
Poliisi ei tehnytkään oikein. Myös MTV:n Rikospaikan Lehtinen ja Sipilä haistoivat ettei poliisi toiminut oikein.


"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 04, 2022, 12:55:19
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 04, 2022, 10:17:24
Tässä tapauksessa poliisi käytti väärin, tai liian vähän, ehkä parasta asettaan - harkintaa.

Tämän juonteen äänestystulos vahvistaa sen minkä olen kauan tiennyt. Yleinen mielipide on aina väärässä.
Käräjät on vielä käymättä, mutta jo syytteen nosto vihjaisi, että Kantapaiken yleinen mielipide olisi väärässä.
Poliisi ei tehnytkään oikein. Myös MTV:n Rikospaikan Lehtinen ja Sipilä haistoivat ettei poliisi toiminut oikein.

Aivan. Jokainen joka osaa ajatella puolueettomasti ymmärtää, että naurisvarkaita ei hirtetä eikä kadulla rauhallisesti istuvia kaasuteta. Vaikka kuinka tekisi mieli.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 16, 2021, 20:57:56Istuskelu kyltit tanassa jossain keskellä katua mieltyy vain uhmaikäiseksi kiukutteluksi jossa pyritään vain tekemään haittaa ja kiusaa.

Helposti näin voi käydä, mutta saadaanpa itse asiallekin huomiota, se on tärkeää jos etsitään muutosta.



https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006535919.html
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Kuitenkin toivoisin että ainakin yksi huomionhakemisen tapa jätetään pois keinovalikoimasta: taiteen/kulttuuriperinnön tuhoaminen. Jonkin taulun viiltely tms. tuhoaminen ei kyllä millään tavalla saa sympatisoimaan mielenosoittajia.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 04, 2022, 16:40:08
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 04, 2022, 12:55:19
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 04, 2022, 10:17:24
Tässä tapauksessa poliisi käytti väärin, tai liian vähän, ehkä parasta asettaan - harkintaa.

Tämän juonteen äänestystulos vahvistaa sen minkä olen kauan tiennyt. Yleinen mielipide on aina väärässä.
Käräjät on vielä käymättä, mutta jo syytteen nosto vihjaisi, että Kantapaiken yleinen mielipide olisi väärässä.
Poliisi ei tehnytkään oikein. Myös MTV:n Rikospaikan Lehtinen ja Sipilä haistoivat ettei poliisi toiminut oikein.

Aivan. Jokainen joka osaa ajatella puolueettomasti ymmärtää, että naurisvarkaita ei hirtetä eikä kadulla rauhallisesti istuvia kaasuteta. Vaikka kuinka tekisi mieli.

Käräjät ovat alkaneet.

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f0c28469-892b-481a-8d89-cb3fe308eb06Seitsemän poliisia syytteessä Elokapinan kaasuttamisesta
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

^

Enemmän olisin hieman kiinnostunut siitä onko tuollaisella liikkumisen estämisellä ollut jotain oikeaa "sanomaa tyhmälle kansalle josta he oppisivat jotain.

Vai pelkästään jonkinlaista egon nostatusta lauman johtajille.

Poliisi olisi varmaan voinut toimia toisinkin, tai olla toimimatta, kaippa ne siitä olisivat pikkuhiljaa poistuneet, kun ketään ei kiinnosta.

Puhetta on kyllä saatu aikaan, mutta tuskin mitään muuta konkreettista.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Karikko - huhtikuu 18, 2023, 11:14:23
Puhetta on kyllä saatu aikaan, mutta tuskin mitään muuta konkreettista.

Kuvittele, että mielenosoitus on vähän kuin koronarokotus. Vaikka tuntuu, että siitä ei ole mitään apua - se voi jopa pelastaa henkesi!

Ilman mielenosoitusmuistutuksia luonnontuhoaminen voisi äityä vielä villimmäksi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 12, 2023, 11:20:42
Kuitenkin toivoisin että ainakin yksi huomionhakemisen tapa jätetään pois keinovalikoimasta: taiteen/kulttuuriperinnön tuhoaminen. Jonkin taulun viiltely tms. tuhoaminen ei kyllä millään tavalla saa sympatisoimaan mielenosoittajia.

Ai missäs tällaista on tehty? Vai ihan omasta päästäsikö taas keksit olkinuken?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 18, 2023, 11:24:17
Lainaus käyttäjältä: Karikko - huhtikuu 18, 2023, 11:14:23
Puhetta on kyllä saatu aikaan, mutta tuskin mitään muuta konkreettista.

Kuvittele, että mielenosoitus on vähän kuin koronarokotus. Vaikka tuntuu, että siitä ei ole mitään apua - se voi jopa pelastaa henkesi!

Ilman mielenosoitusmuistutuksia luonnontuhoaminen voisi äityä vielä villimmäksi.

Olen kyllä "kuvitellut" ettei mikään asia kuvittelemisella muutu.

Täytyy ihan oikeasti tehdä jotain mikä muuttaa asioita. Kadulla istumisella pyritään varmaan saamaan ihmisiä toimintaan- liekö tuo hyvä konsti, hieman epäilen..

Koronarokotus tosin ei ole hyvä vertaus, siinäkään ei auta mitään, että kuvittelee sen auttavan- pekka vennamokin kuvitteli niin ja kävi lähellä kuolemaa. (Niin hän oli muutenkin sairas ja ylipainoinen painokaan ei vähene kuvittelemalla.)


Miten korona on maailmalla kehittynyt niissä maissa missä ei pahemmin kuvitella eikä toimita- siitä voi seurata paljonko on populaatiota kuollut ja mihin.

Hayabusa

Tuon kultin englantilainen perustaja ajelee omalla ego-farmillaan vanhoilla savuttavilla dieselautoilla. Että sellaista toimintaa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur