Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Raiskauksen kokeneen näkökulma raiskaukseen

Aloittaja kertsi, tammikuu 16, 2019, 10:27:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

Mistä se häpeän tunne tulee, jos tulee? Koetaanko raiskaus aina häpäisynä(kin)?  Tuleeko häväistyksi tulemisen tunne likaisuuden tunteesta, siitä että tuntuu kuin oma keho olisi liattu? Olen lukenut, että (jotkut?) raiskauksen kohteen jynssäävät raivokkaasti itseään.

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Ainakin elokuvat kovin ahkerasti viljelevät tuota itsenä ankaraa puhdistamista. Onhan se peseytyminen perusteltu toimi, sillä usein lähikontakti siirtää ihmisen ominaistuoksua, tai pitäisikö tässä tapauksessa sanoa ominaishajua, toiseen ihmiseen. Puhdistautuminen ei ole tarpeen, jos lähikontakti on ollut mieluista. Tällöin tuoksu tuo mieleen mukavia ajatuksia. Mutta jos tuntee itsessään raiskaajan hajun, voin helposti kuvitella, että perusteellinen peseytyminen on tarpeen. Ei siinä tule aina mieleen, että iholta voisi saada todisteaineistoa, jos edes heti alkuunsa on niin järkevä ajatus mielessä, että poliisille pitää ilmoittaa.

Syyllisyyden tunne on monesti päällimmäisenä. "Mitä minä tein väärin, että minulle näin kävi?" Tuotahan myös paljon kuulee. Tuo muuten on aika monella taustana, kun ovat syöneet itsensä muodottomaksi. Tämäkin TV:stä tuttua. Ruoka on tuonut lohtua ja lihomisen myötä huomaa haluttavuutensa vähenevän, ainakin omasta mielestään on sitten turvassa paremmin. Näilläkin vuosikymmenten jälkeen psykologin juttusilla selviää, että lihavuuden perimmäisenä syynä on ollut lapsuuden tai nuoruuden ajan seksuaalinen hyväksikäyttö.

Häpeä voisi liittyä siihen, että on ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä aivan vieraan ihmisen kanssa. Vain huorathan sitä tekee. Häpeä voi liittyä myös siihen, että ei kaikille ole helppo edes puhua seksiasioista, ne koetaan niin yksityiseksi. Nyt sitten on harrastettu seksiä vieraan ihmisen kanssa. Ei se paljon muuta mielessä tilannetta, että ei ollut itse siihen halukas osallistumaan.

Joo, enpä osaa oikein muuta asiasta pohtia, kun ei ole omaa kokemusta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Muistelisin maininneenikin jollain foorumilla miten joku oli väittänyt että taloyhtiön hulvattomien vesimenojen syyksi "löydettiin nainen joka otti tuntikausien suihkuja koskaoli tullut raiskatuksi". Kuka hemmetti muka kertoisi talonmiehelle tai isännöitsijälle että tulee lotrailtua koska on tullut raiskatuksi? Ja se alkuperäinen juttu kuulosti siltä kuin olisi menty naisen asuntoon ja löydetty hänet sieltä. Höh.

Ajatus että raiskaus likaa naisen todistaa siitä että miehen eritteitä pidetään saastaisina. Siksihän onanoinnin vanhakantainen nimike on "itsesaastutus". Ja muistaakseni rabbi ei saanut mennä kaikkein pyhimpään jos hänellä oli ollut yöllinen siemenvuoto.

Juuli

Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 18, 2021, 13:20:52
Mistä se häpeän tunne tulee, jos tulee? Koetaanko raiskaus aina häpäisynä(kin)?  Tuleeko häväistyksi tulemisen tunne likaisuuden tunteesta, siitä että tuntuu kuin oma keho olisi liattu? Olen lukenut, että (jotkut?) raiskauksen kohteen jynssäävät raivokkaasti itseään.

Häpeän tunne tuli niin että minä olen sennäköinen, -tapainen ihminen jolle voi tehdä mitä vaan. Vaikka raiskata. En ole hieno nainen jota ei uskalleta raiskata. Ei tarvitse sen raiskaamattoman olla ylihieno, turkki - mersu - puudelityyppi vaan ihan tavallinen nainen on minua parempi. Jotain vikaahan minussa on kun näin kävi. On pakko olla. Likaisuus ei  niin päässä pyöri että suihkussa pitäisi ylenmäärin käydä. Kun ajatukset vähän tasaantuu tulee raskauden ja tautien pelko. Lääkäriin mennään mutta ei poliisiin koston pelossa.

Hippi

Illalla jäi lopulta harmittamaan, jotta miksi noita arvelujani tähän ketjuun nyt kirjoitin. Eihän ne ole edes otsikon mukaisia. Toistaiseksi Juuli on ainoa, joka on kirjoittanut kokeneen näkökulmasta. Muut voivat vain arvailla tai kertoa toisen käden tietoa, jos joku läheinen on avautunut asiasta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Juuli - kesäkuu 18, 2021, 19:58:38
Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 18, 2021, 13:20:52
Mistä se häpeän tunne tulee, jos tulee? Koetaanko raiskaus aina häpäisynä(kin)?  Tuleeko häväistyksi tulemisen tunne likaisuuden tunteesta, siitä että tuntuu kuin oma keho olisi liattu? Olen lukenut, että (jotkut?) raiskauksen kohteen jynssäävät raivokkaasti itseään.

Häpeän tunne tuli niin että minä olen sennäköinen, -tapainen ihminen jolle voi tehdä mitä vaan. Vaikka raiskata. En ole hieno nainen jota ei uskalleta raiskata. Ei tarvitse sen raiskaamattoman olla ylihieno, turkki - mersu - puudelityyppi vaan ihan tavallinen nainen on minua parempi. Jotain vikaahan minussa on kun näin kävi. On pakko olla. Likaisuus ei  niin päässä pyöri että suihkussa pitäisi ylenmäärin käydä. Kun ajatukset vähän tasaantuu tulee raskauden ja tautien pelko. Lääkäriin mennään mutta ei poliisiin koston pelossa.

Eilen mietin että kommentoinko kokemustasi, vaiko enkö. Tuntuu että sanoisi mitä tahansa, se voi olla kökköä. Ja kun joskus ihmiset tulevatkin katumapäälle ja haluavat poistaa avautumisensa, ei tietenkään ole kiva jos joku on jo mennyt kommentoimaan lainauksen kera. Mutta koska juttu jatkuu, rohkenen käsitellä tätä asiaa, vaikka toisen ihmisen ikävimpien asioiden käsittely kuin minä tahansa aiheena on lopulta aina tavalla tai toisella tuhoontuomittu juttu.

Entä jos ainakin jotkut raiskaajat kokevat raiskattavansa itseasiassa itseään "hienompina", jolloin raiskaaja haluaa vetää kohteensa omalle tasolle itsensä kanssa? Sillä ei ole väliä miltä näyttää tai missä yhteiskunnallisessa asemassa on, voi olla että jo pelkästään naissukupuoli tekee miehen, jonkun miehen, mielestä naisesta jotain semmoista ärsyttävän enkelimäistä että tämä pitää vetää alas ja sotkea lokaan.

Tämä vain yksi ajatus, ja pyörii sen idean ympärillä että miehethän ne niitä saastaisia ovat. Itsehän he ovat niin pättäneet tässä maailmassa missä johonkin aukkoon penetroitu nainen on "pilattu". Mistään muusta ei pilaantumista tapahdu kuin miehen kautta, eli miehet ovat mätiä jo valmiiksi. Jos tätä ajatusta ei hyväksy, silloin pitää ajatella että kumpaakaan sukupuolta seksuaaliset teot eivät muuta yhtään miksikään fyysisellä tasolla. Henkisellä tietysti, sillä silloin kun väkivaltaa käytetään genitaalien kautta tai niihin kohdistuen, mennään sille intiimeimmälle alueelle mitä ihmisillä yleensä itsessään ja elämässään on, ja pahin raiskaus tapahtuu korvien välissä.

Juuli

#81
Norma, on oikein että vastasit ja kommentoit.  En kuitenkaan pidä kaikkia miehiä raiskaavina petoina. On ollut hienoja suhteita mutta aikaa ne vaati ennenkuin niihin, minkäänlaisiin pystyin. Se mitä tästä on jäänyt jäljelle kun  se palaa mieleen mitä ei usein enää tapahdu kun olen sen onnistunut työntämään syvälle unohduksiin on kova ja kirkas inho.
Vain inho teon tekijää kohtaan.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Juuli - kesäkuu 19, 2021, 20:04:00
Norma, on oikein että vastasit ja kommentoit.  En kuitenkaan pidä kaikkia miehiä raiskaavina petoina. On ollut hienoja suhteita mutta aikaa ne vaati ennenkuin niihin, minkäänlaisiin pystyin. Se mitä tästä on jäänyt jäljelle kun  se palaa mieleen mitä ei usein enää tapahdu kun olen sen onnistunut työntämään syvälle unohduksiin on kova ja kirkas inho.
Vain inho teon tekijää kohtaan.

Ja sen se ihmispaska on ansainnutkin.

Juuli

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 20, 2021, 09:32:21
Lainaus käyttäjältä: Juuli - kesäkuu 19, 2021, 20:04:00
Norma, on oikein että vastasit ja kommentoit.  En kuitenkaan pidä kaikkia miehiä raiskaavina petoina. On ollut hienoja suhteita mutta aikaa ne vaati ennenkuin niihin, minkäänlaisiin pystyin. Se mitä tästä on jäänyt jäljelle kun  se palaa mieleen mitä ei usein enää tapahdu kun olen sen onnistunut työntämään syvälle unohduksiin on kova ja kirkas inho.
Vain inho teon tekijää kohtaan.

Ja sen se ihmispaska on ansainnutkin.


Jaska


Sukupuoliyhteyteen väkisin pakottaminen, raiskaus,  voi olla hyvin monenlainen, ymmärtämättömyyttä yrittää puristaa se yhteen kauhukuvaan.

Minulle kuva kuitenkin on ensi sijassa yhdenlainen kauhukuva. Vuosikymmeniä sitten tulin tuntemaan naisen, jonka kimppuun oli tuntematon puukon kanssa hyökännyt kotirapussa muutama vuosi aiemmin ja raiskannut naisen kodissaan puukko kurkulla. Tekijä oli otettu kiinni ja oikeudessa tuomittu. En tiedä miten elämä sittemmin on sujunut. Voimakas muistikuvani on rikotusta ihmisestä, jolla oli mennyt luottamus elämään, ihmisiin, yhteiskuntaan. Karmea kokemus oli vuosien jälkeen alati yhä läsnä. Erityistä itsesyytöstä en nähnyt, vihaa kyllä ja kaikki näkyi hänelle pirstaleisena, ilman hallittua järjestystä. Ei häntä ollut lannistettu, mutta yrityksensä eivät tuntuneet onnistuvan.

Minulle yhdyntä on molemminpuolinen kiitos ja sen ilon tärvääminen pakottamalla ja alistamalla on käsittämätöntä. Käsittämätöntä minulle ovat kyllä sadomasoleikitkin. Jonkinlaista pahojen kokemusten purkamista kai.

Norma Bates

SM-touhut eivät oikein avaudu minullekaan sillä tavalla että kaikkien "pitäisi" niistä innostua. Voin kuvitella että jos ihmisellä on taipumusta niihin niin varmasti hän niistä jotain saa irti, mutta siitä en pidä että jossain vaiheessa tuntui siltä että mediakin tuputtaa tätä jonain jännänä mausteena jota jokaisen vähänkin pidempään yhdessä olleen parin pitäisi kokeilla. Ja sitten jos sanoo suoraan että ei kiinnosta, pidetään ahdasmielisenä. Enpä ihmettelisi jos tässäkin asiassa joku päivä joku alkaisi saarnaamaan että pitää mennä välillä mukavuusalueen ulkopuolelle. Mutta eikö seksuaalisen toiminnan pitänyt olla mukavaa?!

Nuorten naisten keskuudessa subius tuntuu olevan oikein villitys, tai ainakin sikäli usein subit pitävät ääntä itsestään niissä nettiympyröissä joissa pyörin. Ehkäpä aikoinaan nuoruuden ujoutta ja kokemattomuutta pehmennettiin alkoholin avulla että oli rohkeutta sinne sänkyyn mennä. Nykyään kun viinankittaus ei taida olla ihan niin hip ja hop kuin aiemmille sukupolville, ihan normaalia arastelua uuden edessä pyritään ehkä peittelemään sillä että ryhdytään roolileikkiin jossa asian pelottavuus saadaan jotenkin "hallintaan" sillä että nuoren naisen ei tarvitse itse paljon rikkaa ristiin laittaa, kun mies tekee kaiken, mutta niin että nainen voi aina heittää turvasanan pöytään? Nuori nainen saa narsistisesti nauttia olevansa kohde. Ehkä hyvinkin passiivinen. En tiedä. En ole kokeillut, ja nuoruuteen en pysty palaamaan.

Voihan tuokin tietysti parempi olla jollain tavalla kuin se että naisen pitäisi olla aktiivinen, jos se aktiivisuus on sitten että hänen pitää tyydyttää miestä joka aukollaan (suu kai lienee yleensä hyvinkin suosittu niissä skenaarioissa joissa naisen "kuuluu" miellyttää miestä).

Tässä tietysti kuvittelin SM-session sellaiseksi että nainen on lähinnä sidottu ja häntä ropsitaan vitsalla tms. sieltä täältä, eli hänen ei siis tarvitse tehdä mitään, kun oikeastaan mies palvelee häntä. Mikä tietysti on vähän hassua jos nainen on subina. Mutta minulle on teroitettu että orja ja sub on eri asioita.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Jaska - kesäkuu 21, 2021, 01:26:29

Sukupuoliyhteyteen väkisin pakottaminen, raiskaus,  voi olla hyvin monenlainen, ymmärtämättömyyttä yrittää puristaa se yhteen kauhukuvaan.

Käsitys siitä, mikä on "sukupuoliyhteys", on muuttunut. Raiskaukseen syyllistymiseen ei nykyään tarvita sen tyypistä tekoa, mitä käsitteellä perinteisesti on tarkoitettu. Eihän esimerkiksi se somalipoikaporukka varsinaista perinteistä sukupuoliyhteyttä tytön kanssa harjoittanut, joka tuomittiin raiskauksesta muutama vuosi sitten. Tyypit olivat työntäneet kätensä tytön housuihin, se riitti.  Teko oli kenties tehty "taharrush gamae" -hengessä?

Miten oikeus voi jälkeenpäin tietää, miten pitkälle kenenkin pojan sormet siellä tytön pöksyissä menivät, mietin vain. Näissä asioissa taitaa olla niin, että naisen sana vastaan kymmenen miehen sanaa.

En tietenkään hyväksy enkä väheksy minkäänlaista seksuaalista ahdistelua tai väkivaltaa tai toisen ihmisen itsemääräämisoikeuteen puuttumista seksuaalisissa tarkoituksissa tai muutenkaan. Enkä tunne myötätuntoa niitä kohtaan, jotka tuollaista tekevät. Korostan tätä sen takia, ettei kenellekään jäisi käsitystä, että vähättelisin seksuaalirikoksia. Kirjoitukseni aihe on pelkästään käsitteen "raiskaus" merkitys nykyaikana.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2016011220945592

Xantippa

Jos raiskaus-sanan koskemattomuus on niin tärkeää, ts. tuntuu kohen pahalta, kun raiskauksesta puhutaan muussa yhteydessä kuin väkivaltainen, pakotettu yhdyntä, voisihan se poistaa kokonaankin. Jäisi siis ihanasti historiaan perinteinen raiskaus.

Voitaisiin ottaa käyttöön ainoastaan seksuaalinen väkivalta,  joka rinnastuisi suoraan muuhunkin väkivaltaan, eli eritasoisiin väkivallan tekoihin. Kenties tämä myös avartaisi mieliä ajattelemaan, että raiskauksessa ei ole mitään myyttistä, vaan se on väkivallan teko.

T: Xante

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 21, 2021, 10:05:02
Kenties tämä myös avartaisi mieliä ajattelemaan, että raiskauksessa ei ole mitään myyttistä, vaan se on väkivallan teko.

Onnea vaan tämän kanssa. Tämä kun ei palvele kenenkään etua - paitsi ehkä uhrien, mutta se nyt on toissijaista muutenkin.


Norma Bates

Kopekin mainitsemassa tapauksessa sormet muistaakseni oli tungettu niin vaginaan kuin peräsuoleen. Jokatapauksessa sisään. Muistan miten eräällä foorumilla eräs nainen vähätteli koko juttua koska luuli että käsi kävi vain housuissa. Vaikks olisi käynyt myssyn alla silittelemässä tukkaa, tuollainen mieslauman ahdistelemaksi joutuminen on sen verran kamala kokemus että näsäviisaita vähättelijöitä ei kaivata.

Minun puolestani raiskaamiseksi voidaan määritellä mikä tahansa penetraatio kun se tehdään ilman suostumusta. Vaikka tungettaisiin pullo puliukon hanuriin, niin raiskaus sekin on. Ja tuotahan on tehty kun on se niin "ratkiriemukas kansanperinne".