Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Joulukalenteri

Aloittaja Lognessa, marraskuu 30, 2020, 23:34:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lognessa

Hipiltä hyvä muistutus, mistä olla kiitollinen. Onneksi nykyisin ja naapureidekin onneksi ei kotona ole enää pienoja ja niitä nokkahuilujakin soitetaan koulussa ja joulurauha säilyy.



a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 05, 2020, 16:40:14

Joulunodotuksen tunnelmia :)

https://9gag.com/gag/aWEL5Bx
Vaikea laittaa paremmaksi. Nostaisin tuon jopa luukkuun 24. Sukujuhliin.


6. luukku


- Oliko hyvä akustiikka? Meillä ei vesikiduteta. Hyvää Joulua!


Lognessa

Totta Toope, 6.12. Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille! Itsenäisyyspäivän ohjelma televisiosta kansalle oli tänä vuonna virkistävä poikkeus.

Muutenkin omalla kohdalla joulunaika on jotenkin poikkeus harmaasta ja pimeästä vuodenajasta. Olen ymmärtänyt tämän joulukalenterin seurauksena, että kaikki eivät välttämättä koe joulua niin ja se on ok. Samassa määrin kuin koen olevani suvaitsevainen, niin olen alkanut suvaita myös kaikenlaisia mielipiteitä joulusta. Jopa voi käydä niin, jos oikein syvälle sisimpääni menen, niin haistattaisin koko joululle ja paljon muullekin. Toistaiseksi vielä pysyn koossa.

Ajankohtainen myös A4:n upea aaria, vahva kannanotto poliiseilta, parempi kuin riisuuntuvat kalenterit.



Hippi

Nyt on jo aika alkaa laittaa joulukuusta kasaan :)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lognessa

^Hauska tuo kuusimetafora, ei liene yllätys, että minä taas näen tuossa laatikon palapelin palasia. Se kuuluu ehdottomasti jouluperinteeseen. Kädet jo syyhyävät. Ei liikaa taivasta, on vaatimus.

Amore

Jouluvalojen käyttöä rajoitetaan Amsterdamissa: vain yhtä väriä ja sammutettava yöksi

Alankomaiden pääkaupungissa kiellettiin kaikki muut kuin lämpimänvalkoiset jouluvalot, uutisoi The Guardian. Sääntö koskee tiettyjä alueita kaupungissa. Näillä alueilla kaikki siniset, punaiset, vihreät ja muut räikeät vilkkuvalot ovat pannassa ensi vuoden joulusesongista lähtien.

Amsterdamin kaupunginvaltuusto on julkaissut 35-sivuiset ohjeet, joissa kerrotaan väreihin ja valojen kokoon liittyvistä rajoituksista.

Ensi jouluna Amsterdamissa tulee myös voimaan sääntö, jonka mukaan jouluvalot pitää sammuttaa yöksi. Jos kotinsa julkisivua haluaa koristella enemmän kuin neliömetrin verran, siitä on tehtävä etukäteen ilmoitus netissä.


https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000007667685.html

Punaiset lyhdyt ovat edelleen sallittuja. ???
All you need is Love

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lognessa

^ Osuvin sanoitus, eikä ärsyttänyt, laadukastakin, peräti peukutinikin, ajankohtainen.

Hauska huomio, että muut valot ärsyttää paitsi punaiset, mites liikenteessä tai politiikassa.

Tänään vietetään Sibeliuksen päivää. Naapuri sattui poraamaan epätoivoista projektiaan, joka kuulosti oikeasti Finlandian alulta:


https://www.youtube.com/watch?v=F5zg_af9b8c

a4


Lognessa

^Todella herkistyttävä, suloinen ja aito.

Minun tämän päivän luukku avautuu vasta huomenna. Kävi nimittäin niin, että kurkkuoireeni eivät olleetkaan ohimenevää. Varasin ajan koronatestiin. Ensimmäistä kertaa kun olin, niin olin ulalla. Ensimäisestä ei kuulemma saanut mennä sisään vaan toisesta. En huomannut kumpaakaan, joten ihmettelin kahden seuraavan välillä.  Ensimmäinen vei vastaantulevien kaistalle ja toinen kiitoradalle. Olin todellakin ensimmäsistä kertaa liikkeellä, onneksi muita ei ollut pahemmin liikkeellä. Uuden alkuunpalamisen jälkeen löysin oikean kohdan, ja sehän oli kuin pesukatu. Yksi auto ehti sekoilujeni vuoksi eteeni, näin mitä siellä tapahtuu, oli täsmällistä, virallista ja tässä vaiheessa pelottavaa. Oma kokemukseni oli kuitenkin päin vastainen. Asiantuntevaa, turvallista ja lämminhenkistä. Näyttenotto ei satu.
Mutta huomenissa sitten valitettavasti jännittävä luukku avattavissa.

Lognessa

#28
Hyviä uutisia 10.pvän luukkuun, tartunta oli negatiivinen. Eli en ole tartuttanut koronaa.

Pisti kyllä miettimään tuossa karanteenini aikana, että moneenkohan ihmiseen olisin sen saattanut tartuttaa viimeisen 14 vrk aikana. Tästä uudesta normaalista johtuen piirit ovat kutistuneet. Mutta pakolliset vanhuksilla käynnit ja myös nuorisoon yhteydenpito on ollut tärkeää. On ollut myös pakollisia työpaikkakäyntejä ja kauppakäyntejä.

Yhteiskunnallinen ongelma hetkeksi ratkaistu, oma kurkku vielä kipeä. Punottaa ja jopa pari valkoista läikkääkin näkyy (uusilla pyörän pakollisilla lampuilla paljastui). Angiinasta ei kokemusta, mutta ehkä sellaiseen astetta ikävämpään nielusta otettavaan streptokokkitestiin pitäisi suunnata seuraavaksi  :(




a4

^
Onnittelut ja pikaista paranemista!

Pasilan Triplassakin löytyy kuulema joulukalenteri jonkun talon ikkunoissa. Löysin ehkä perinteikkäimmän ja tyylikkäimmän version talon kokoisista kalentereista:
https://haminanlinnoituksenwanhattalot.fi/tapahtumat/joulukalenteri-ikkunat/
Nakukalentereita odotellessa. :)