Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Joulukalenteri

Aloittaja Lognessa, marraskuu 30, 2020, 23:34:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lognessa

^Kiitos samoin. Paitsi sinussa ei parantamista, olet ehkä ystävällisin ihminen maan päällä.
Nimittäin kipu tekee ärtyisäksi ja sellaista on liikkeellä tuolla sun täällä.

Jep, nakukalentereja odotellessa, tänään voisi olla suklaakalenterin vuoro, hyvityksenä kaikesta lääkäriaseman kärsimyksestä.




a4

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - joulukuu 11, 2020, 23:08:18
Jep, nakukalentereja odotellessa, tänään voisi olla suklaakalenterin vuoro, hyvityksenä kaikesta lääkäriaseman kärsimyksestä.


12. luukku

Lognessa

Juu vai jaa, en osaa päättää. No ainakin nakuna. Pelkäsin luukkua, mutta sen avaaminen ei pelästyttänyt. Kissalla voi tulla kyllä kylmä eli toivoisin ihmisten pitävän huolta jalostukistaan.

En myöskään muistanut kivuissani kiitellä niistä ikkunaluukuista. Hienoja! Toivotuksesi myös tepsi, kurkkukipu teissään. Kiitos.

Tänään vein joulukortteja laatikkoon, hyvin ovat kontaktit vähentyneet. Olen viime vuosina suosinut hyväntekeväisyyskortteja - tänä vuonna meni unisefin piikkiin.

Huomenna pienimuotoinen suomalainen jouluateriatapaaminen koronatestatulle ulkomaalaiselle.
Nyt mars nukkumaan ja katselemaan unia englanniksi, jotta huomenna olisi terässä.


a4

#33
13. luukku

Samaan syssyyn hyvää
Santa Luciaa!
Olkaa varovaisia sen tulisen kinkkusinapin kanssa..tuohonkin linkkiin on piilotettuna ainakin yksi kissa.

Hippi

Floodataan nyt tännekin tämä linkki, joka tänään herätti herkästi

Kari Tapio - Pyhä Lucia
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lognessa

Joulukalenteri ollut yllttävissä ja upeissa käsisissä. Kari Tapio saa jotain satumaista joululauluihin. [Minähän en muuten tunnustaudu fanikseen :]
Joulu ei todellakaan ole mitään ilman, että siihen puhaltaa henkeä.

Minulla siis oli joulun etkot, jotkat vetivät joulumaton alta. Olen tässä toipumassa tapahtumasta.

Joulumusiikki paikalla [paitsi normaalisti haen joulumusiikit kirjastosta, nyt jouduin tyytymään pariin omaan levyyni koska korona]. Dinnerillä, klassinen joululevy. [yllättävän tuttua linnanjuhlan soittolistaa]. Dinnerillä traditionaalisia 200 vuotta vanhoja juuresmössöjä. Monesti käy niin, että kun kutsuu vieraita syömään, niin itse muuttu ruokatoimittajaksi. Minusta ei ollut hyviä. Oli lanttu, porkkana, punajuuri, bataatti ja peruna kimaraa. Oli selvästi yritetty panostaa parhaisiin raaka´aineksiin - voita ja kermaa unohtamatta. Oli kinkkua ja kalkkunaa. Yksi yllättäjä: kastike, sai 5 tähteä. Kalapöytäänkin oli myös panostettu. Harmittamaan jäi ettei kokki siihenkään ollut täysin tyytyväinen.

Joulukoristeista olen jäävi sanomaan, mutta jälkeenpäin voin todeta, että on tunnelmaa. Tonttuja eikä pukkeja tänä jouluna tarvita.

Jouluajelukin tuli tehtyä, keskustan jouluvalot kävelty.

En valita seurasta, en tunnelmasta, vaan misussa on jotain outoa innotonta nykyään.

Eikä mitään tuokaan, vaan koko joulukalenteri tuli raaputettua lävitse illalla. En tiedä miksi se joulu nyt piti käydä etuajassa varastaen kokonaan lävitse. Ei oikein ilahduttanut edes voittopotti.

Seuraavana päivänä jo jouluruuatkin tökki ja joululaatikot taipuvat sosekeitoksi.

Uutta jouluinspistä odotellessa...

a4


a4


a4


Lognessa

Koskettavia luukkuja. Herätys siis ja joululla jatketaan.

Minulla juhlien jälkeinen tyhjyys pisti astettelemaan palikoita paikoilleen. Nyt on vieras taas kotonaan.

Siis täällä:


https://www.youtube.com/watch?v=j9jbdgZidu8

Jos väsymys painaa, niin tuo luukku kantaa yli huomisen.





Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - joulukuu 17, 2020, 21:48:38
Siis täällä:


https://www.youtube.com/watch?v=j9jbdgZidu8

Jos väsymys painaa, niin tuo luukku kantaa yli huomisen.

Ah, tuota on kuunneltu C-kasetilta monen monituista kertaa. Ei kylläkään jouluna, vaan oikeastaan kaikkina muina vuodenaikona. Todellista voimamusiikkia.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lognessa

Onko sulattavampaa, ihana!

Tuollaisia me kaikki muuten olemme olleet aikoja sitten. Aitoja ja vastanneet kysymyksiin just kuten kysyttiin.

Minulle tulee tuosta mieleen ensimmäinen esiintymiseni, olin 3 ja siskoni kerhon joulujuhla. Kun heidän esityksiinsä tuli tauko, aloin laulaa yleisössä. Kerhon täti tuli ja nosti minut syliinsä. En osannutkaan laulun sanoja loppuun, joten lauloin "mitä siellä tekemään, kissanpoikia pesemään". Se oli valtava yleisömenestys. En osannut käsitellä sitä suosiota. Mieleeni kokemus jäin jotenkin nolona.

Mutta, nyt kun on alle 10 päivää aikaa jouluun, voi väläytellä top 10 joululaululistaa:
Tässä oman listani ehkä erikoisin:


https://www.youtube.com/watch?v=T6h_Co2XU8w