Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Joulukalenteri

Aloittaja Lognessa, marraskuu 30, 2020, 23:34:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lognessa


Aave

#46
19. luukku.

Taustaa: 15-Vuotias tyttö, joka on tehnyt seuraavan hittikappaleen ihan itse. Katsoin ja kuuntelin tämän satunnaisena vinkkinä viikko sitten, kun katsojia ei ollut vielä paljoakaan:

WALLIS - Lonely Christmas

Olin myyty viimeistään siinä vaiheessa, kun lyriikkaa: ""All the world's a stage, but it feels like a cage". Se on tämmöisenä koronajouluna erittäin osuvasti riimitelty!

Bonuksena nyt myös hörähdyksen tuottanut Youtube-kommentti: "Somewhere Mariah Carey is waking up from a vicodin and chardonnay cat nap sensing a disturbance in the force".
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

a4

^
Huikea esitys. Jouluinen lahjakkuus world stagella. :)
Kuulosti ihan studiossa äänitetyltä ammattilaisten kanssa.

Aave

Lainaus käyttäjältä: a4 - joulukuu 19, 2020, 11:05:38
^
Huikea esitys. Jouluinen lahjakkuus world stagella. :)
Kuulosti ihan studiossa äänitetyltä ammattilaisten kanssa.
Haluaisin toivoa, ettei tuo nyt sittenkin ole vain jonkin takapiruilevan huipputuottajan/levy-yhtiön masinoima sissimarkkinointi - tähän mennessä ei pikahaulla mitään juttua sellaisesta kuitenkaan löytynyt.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Lognessa

^ ja ^^

Hienoa vastuullisuutta. Esitys oli kuitenkin hieno.

Eipä tämäkään luukku ole täysin tutkittu, Epäilen tehdyksi halpatyövoiman maissa.

https://www.facebook.com/designarkisto/

a4

#50

Hippi

Vaikka vanha vitsi onkin, niin tämä on mielestäni aina yhtä hauska :D

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4


Lognessa

#53
^^ Hippi, hauska sekä mainio esimerkki siitä, ettei ole vanhoja vitsejä ole, toistot muuttuvat perinteiksi ja jouluhan on perinteisesti perinteitä täynnä.

^^^ A4:n ihanalle valkoiselle joululle uudempi vastine, joka sopii tämän vuoden jouluun, tyhjine kirkkosaleineen sekä sanomansakin puolesta:
23. Luukku



a4

Kuinka suomalainen pukki ehtii jakaa lahjat koko maailmaan?
https://www.youtube.com/watch?v=4iGmJCUgda4
Jouluiset nuotit ja lahjakasta laulua.

Hippi

Radiossa juuri mainittiin, jouluna syntyy järkyttävä määrä ruokahävikkiä. Ihmiset ostavat liikaa ruokaa eivätkä saakaan kaikkea syötyä. Mitenhän nyt käy, kun suureksi osaksi vain omissa porukoissa nautitaan jouluateriat eikä tule jouluvieraita syömään ainakaan, jos suosituksia noudatetaan.

Liian myöhään tuosta nyt muistutettiin, ettei kannata liikaa hankkia, kun ruuat on jo ostettuna varmaan suurimmalla osalla.

Tässä nyt oljenkorsi, johon voi tarttua, jos ei saa sellaisenaan kaikkea syötyä: https://www.valio.fi/joulu/joulun-ruokahavikki/
Linkistä löytyy ideoita, mihin käyttää niitä jämiä.

Minulle ei ole vielä kertaakaan tuottanut ongelmaa useampana päivänä syödä samaa settiä. Ja jos näyttää jämiä olevan paljon, niin aattona kokoan valmiita aterioita pakasterasiaan. Niitä voi sitten tässä talven ainakana syödä, kun pahin kinkkuähky on mennyt ohi :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lognessa

^^ Yleensä saan nuotista kiinni helposti, mutta nyt oli kyllä todella vaikea.

^Hipin linkki tulevaa suosikkilukemista. Minulla on tapana lueskella reseptejä ihan huvikseen.

Ja jos minulla olisi valta ja kunnia, antaisin joulun tiernapoikapalkinnon A4:lle  ja Lucia olisi ehdottomasti Hippi.



Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 23, 2020, 08:06:43
Minulle ei ole vielä kertaakaan tuottanut ongelmaa useampana päivänä syödä samaa settiä. Ja jos näyttää jämiä olevan paljon, niin aattona kokoan valmiita aterioita pakasterasiaan. Niitä voi sitten tässä talven ainakana syödä, kun pahin kinkkuähky on mennyt ohi :)
Meillä on myös aina tehty sen verran monipuolinen jouluateria (ei vain kinkkua, pottua ja laatikoita), lisukkeineen, että niistä kootaan tarpeen/himon mukaan. Pieniä närppimisruokalajeja on useita, koostetaan niistä vähän erilainen ateria joulupyhien eri päivinä. Ja loput pakkaseen...

a4

Yksi pieni 24. luukku.
Luukuttakaa omanne.

Hippi

^
Minulla oli tapana istuttaa tytöt, kun nämä olivat pieniä,  telkkarin ääreen katsomaan joulurahan julistusta ja käskin kuunnella tarkkaan, mitä seuraa, jos härvää tarpeettomasti. Meni aika monta vuotta, että nämä ottivat sen todesta ja meillä oli aattokin hyvin rauhallinen. Ilman joulurauhan julistusta luultavasti ipanat olisivat olleet sietämättömän levottomia :)

Ei meiltä hauskuutta silti puuttunut, mutta yleetön touhottaminen puuttui.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️