Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ennustuksia vuodelle 2021

Aloittaja ROOSTER, joulukuu 24, 2020, 12:17:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

safiiri

^Kerrohan vielä. Paljonko tuo  15. lämpötila noinniinkuin yleensä vaihtelee vuodesta toiseen.

MrKAT

En minä tiedä muuta kuin että säätilan seuraamisessa olen huomannut sen vaihtelevan yllättävän vähän niin vähän että puhuisin jopa mysteerisestä selittämättömästä ihmeestä.
   Toinen vähäisen vaihtelun aikakausi on huhtikuun paikkeilla, joka selittynee jään ja veden tasoittavasta vaikutuksesta (Luonnossa osa jäistä on sulanut ja toimii yhdessä jään kanssa tasoittavana "lämpöpuskurina".)

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

safiiri

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 18, 2021, 16:48:19
En minä tiedä muuta kuin että säätilan seuraamisessa olen huomannut sen vaihtelevan yllättävän vähän niin vähän että puhuisin jopa mysteerisestä selittämättömästä ihmeestä.
   Toinen vähäisen vaihtelun aikakausi on huhtikuun paikkeilla, joka selittynee jään ja veden tasoittavasta vaikutuksesta (Luonnossa osa jäistä on sulanut ja toimii yhdessä jään kanssa tasoittavana "lämpöpuskurina".)

No eihän siinä sitten ole mitään ennustamista, jos sää on silloin aina jokseenkin samanlainen.

MrKAT

On se ennustamista. 1 erinomaisen hyvä tapa ennustaa huomisen sää on. "Samanlaista kuin tänään".
En muista % lukuja (oli tietosanakirjassa taulukkonakin) mutta se oli aika hyvä onnistumis-% ja se pieneni päivä päivältä kunnes kuukauden päästä oli yhtä tyhjän eli sattuman kanssa.

Sinulla on nyt joku erityinen jankkausvaihe päällä?
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

safiiri

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 18, 2021, 19:56:02
On se ennustamista. 1 erinomaisen hyvä tapa ennustaa huomisen sää on. "Samanlaista kuin tänään".
En muista % lukuja (oli tietosanakirjassa taulukkonakin) mutta se oli aika hyvä onnistumis-% ja se pieneni päivä päivältä kunnes kuukauden päästä oli yhtä tyhjän eli sattuman kanssa.

Sinulla on nyt joku erityinen jankkausvaihe päällä?

Juu, siis se on ennustamista, mutta siinä ei ole mitään ennustamista.

Karikko


Ensi kesälle , viimeistään, voisi ennakoida koronamellakoita lisääntyvässä määrin maailman eri puolille- ellei rokotuksista ole apua.

Isoissa väkirikkaissa kaupungeissa alkaa olla paljon turhautumisia ja nuorisoa, jolla ei ole parempaakaan tekemistä..

ROOSTER

Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskus ECMWF on julkaissut pitkän ajan ennusteensa touko–heinäkuulle.

Ensin muu Eurooppa:

LainaaYleisesti Eurooppaan, etenkin Keski- ja Etelä-Eurooppaan, ennustetaan kolmen kuukauden jaksolle touko–heinäkuulle jopa 0,5–2 astetta ajankohdan keskiarvoa korkeampaa keskilämpötilaa.

Sitten Suomi:

LainaaVuodenaikaisennusteen mukaan kolmen kuukauden jakso touko–kesä–heinäkuu on laajalti Suomessa keskilämpötilaltaan ajankohdan keskiarvon luokkaa
...
Touko–heinäkuun sademäärän ennustetaan olevan maan etelä- ja keskiosassa 0–50 mm ajankohdan keskiarvoa suurempi
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.


-:)lauri

#54
https://www.verkkouutiset.fi/usan-salainen-arvio-afganistan-romahtaa-kolmessa-kuukaudessa/#fee4470f

"USA:n salainen arvio: Afganistan romahtaa kolmessa kuukaudessa"

Vaikka muuta luulisitte, niin perussuomalaiset tulevat seuraavaksi tietämään, kuinka kasvavista pakolaisvirroista Suomeen saamme ensisijaisesti kiittää liian lepsua maahanmuuttopolitiikkaamme. Sanokaa minun sanoneen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Afgaanit luovat oman valtionsa, kuten suomalaiset omansa.
Jos afgaanit eivät muka vierastaisi talebaneja/islamisteja, he eivät noita hyväksyisi.

Niin, kuten sanoin. Kulttuurissa se vika on.

(Kiitos ylläpidolle, joka leikkasi kommentteja)

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 18, 2021, 15:54:10
Vuonna 2015:
  Mr.K.A.T., 8/15/2015 3:46:46 PM, 385191
Olen monena vuonna - netissäkin* - ennustanut pitkälti viikkoja-kuukausia etukäteen,
että Keski-Suomessa (lähinnä Pyhäsalmen seutuvilla)
aina elokuun 15. päivä lämpötila** on aina hämmästyttävän lähelle +17.5 +- 2 °C noin klo 15-16.

Miten todennäköistä on osua edes 50% oikein koko 2000-luvun ? Puhumattakaan vaikka 90%:sti ?
- http://keskustelu.skepsis.fi/Message/Message/385191

=> Voin siis lisätä uuden ennusteeni:
Pyhäsalmen sää-asemalla 15.8.2021 klo 15-16 (keskiarvona) T=+18.0 +- 2 °C.
(Nostin 0,5 astetta, koska laitan kasvihuoneilmiö-lisää).
Jännittävät paikat, ensi sunnuntaille (15.8.2021 klo 15) Suomen ilmatieteen laitos ennustaa Pyhäsalmelle "jo nyt" (11.8.) että  T=+18 °C.  Vaan minäpä osasin ennustaa sen jo tammikuussa... :D
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Lemmikkietanani Kalle ennustaa poutaa ja pikkusateita elokuulle.
Olen hieman eksynyt ennusteissani, kun mustalaiset varastivat ilmakitarani.
Kallea ei vielä ole varastettu.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - elokuu 12, 2021, 00:06:39
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 18, 2021, 15:54:10
Vuonna 2015:
  Mr.K.A.T., 8/15/2015 3:46:46 PM, 385191
Olen monena vuonna - netissäkin* - ennustanut pitkälti viikkoja-kuukausia etukäteen,
että Keski-Suomessa (lähinnä Pyhäsalmen seutuvilla)
aina elokuun 15. päivä lämpötila** on aina hämmästyttävän lähelle +17.5 +- 2 °C noin klo 15-16.

Miten todennäköistä on osua edes 50% oikein koko 2000-luvun ? Puhumattakaan vaikka 90%:sti ?
- http://keskustelu.skepsis.fi/Message/Message/385191

=> Voin siis lisätä uuden ennusteeni:
Pyhäsalmen sää-asemalla 15.8.2021 klo 15-16 (keskiarvona) T=+18.0 +- 2 °C.
(Nostin 0,5 astetta, koska laitan kasvihuoneilmiö-lisää).
Jännittävät paikat, ensi sunnuntaille (15.8.2021 klo 15) Suomen ilmatieteen laitos ennustaa Pyhäsalmelle "jo nyt" (11.8.) että  T=+18 °C.  Vaan minäpä osasin ennustaa sen jo tammikuussa... :D
No niin. Täällä paikan päällä kuistin varjossa mittailin tänään klo 15-16 seitsemän mittausta ja sain keskiarvoksi +17.7 °C. Mutta valitettavasti Pyhäsalmen Ojakylän mittauspiste taisi olla niin pilvisen sateinen että siellä seitsemän mittauspisteen keskiarvoksi tuli 15.1 °C. Ei mennyt ihan nappiin se.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!