Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ihmisen seksuaalisuus

Aloittaja Edward, lokakuu 08, 2020, 18:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 10:50:27
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 17, 2021, 15:49:53

Yksilön seksuaalisuus ei riipu siitä miten muut hänet näkevät.

Eikö, onko eiffelin torni mielestäsi seksuaalinen?

Eiffelin torni ei ole ihminen.

Lainaa
Vauvoja seksuaalisena pitävät ovat yleensä pedofiiliilejä.

WHO on sis pedofiilien joukko? Ok.

Lainaa
Safiirin "uskontoon kuuluu seksuaalisuuden ylistäminen ja sukupuolien kiistäminen, ellet ole huomannut.

Niin missä iässä Karikko sinusta tulikaan heteroseksuaali?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 10:50:27
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 17, 2021, 15:49:53

Yksilön seksuaalisuus ei riipu siitä miten muut hänet näkevät.

Eikö, onko eiffelin torni mielestäsi seksuaalinen?

Vauvoja seksuaalisena pitävät ovat yleensä pedofiiliilejä.


Safiirin "uskontoon kuuluu seksuaalisuuden ylistäminen ja sukupuolien kiistäminen, ellet ole huomannut.

Onko Eiffelin tornilla tietoisuus, elääkö ja hengittääkö se? Kuten kuvailtu, minä en tykkää ajatella vauvoja seksuaalisessa mielessä, enkä ymmärrä miten kukaan edes pystyisi näkemään ihmisen tuossa alleenpaskovaisessa alennustilassaan seksuaalisen halun kohteena elikkäs objektina. Mutta pakkohan minun on uskoa kun olen sukulaiselta kuullut että hänen tyttärensä vauvana halusi tuon tuostakin jotain tiettyä lelua hangata haaroväliinsä. Mistä muusta tuo kertoo kuin seksuaalisesta kiihottumisesta? Harvemmin kukaan mitään esineitä esim. poskeensakaan hankaa, jos haluaa sen tietyn tunteen minkä genitaalien stimuloimisesta voi saada.

Ei tarvitse siis edes tiedostaa itseään vielä tytöksi/pojaksi/mieheksi/naiseksi/muuksi, eikä tuntea jotain palavaa himoa toista ihmistä kohtaan ollakseen seksuaalinen.

Karikko

^^

Ei eifelin torni ole ihminen siinä olet oikeassa. Miten se siis vaikuttaa jonkun seksuaalisuuteen (haluihin)

Miten johonkuhun vaikuttaa vauva, eihän se ole eifelin torni?

Idelistinen suhtautumisesi ei onnistu muuttamaan mitään ja ketään miksikään.

Karikko

^
Sukupuolisuus ilmenee seksuaalisuutena, eikö niin?

Seksuaalisuus ei tee sukupuolia, ja sellaista safiiri yrittää tyrkyttää--

Sensitiivisyys hänen mielestään. Sitä samaa toistelua se on ollut jatkuvasti..

Safiirilta lainaus__

Niin - todellakin - sukupuolisuus on eräs seksuaalisuuden piiriin kuuluva ilmiö

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 11:04:27
^
Sukupuolisuus ilmenee seksuaalisuutena, eikö niin?

Ei, vaan sukupuolisuus on seksuaalisuuden yksi ilmentymä.

LainaaWHO:n määritelmän mukaan seksuaalisuus on keskeinen osa ihmisenä olemista koko elämän ajan. Siihen kuuluu sukupuoli, sukupuolinen identiteetti ja roolit, seksuaalinen suuntautuminen, eroottisuus, ilo, läheisyys ja lisääntyminen.
Wikipedia —- mm.

LainaaSeksuaalisuus ei tee sukupuolia, ja sellaista safiiri yrittää tyrkyttää--

Ei, en ole tuollaistakaan väittänyt.

LainaaSensitiivisyys hänen mielestään. Sitä samaa toistelua se on ollut jatkuvasti..

Sinä taidat nyt olla aika liipasinherkkä eli sensitiivinen.

LainaaSafiirilta lainaus__

Niin - todellakin - sukupuolisuus on eräs seksuaalisuuden piiriin kuuluva ilmiö

Niin on. Maailman terveysjärjestön WHO:n määritelmän mukaan. Esitä valituksesi sille, jos sinua tuo määritelmä kismittää. En minä sitä keksinyt. Siteerasin.

Milloin sinä muutuitkaan heteroseksuaaliksi? Missä iässä?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 10:59:54
^^

Ei eifelin torni ole ihminen siinä olet oikeassa. Miten se siis vaikuttaa jonkun seksuaalisuuteen (haluihin)

Miten johonkuhun vaikuttaa vauva, eihän se ole eifelin torni?

Idelistinen suhtautumisesi ei onnistu muuttamaan mitään ja ketään miksikään.

Ei tässä nyt ole kysymys siitä miten joku suhtautuu johonkuhun ulkopuolelta, vaan siitä miten olento itse suhtautuu itseensä ja olemiseensa itsensä sisäpuolelta. Siis näissä minun kommenteissani.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: safiiri - tammikuu 18, 2021, 11:15:28
Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 11:04:27
^
Sukupuolisuus ilmenee seksuaalisuutena, eikö niin?

Ei, vaan sukupuolisuus on seksuaalisuuden yksi ilmentymä.

LainaaWHO:n määritelmän mukaan seksuaalisuus on keskeinen osa ihmisenä olemista koko elämän ajan. Siihen kuuluu sukupuoli, sukupuolinen identiteetti ja roolit, seksuaalinen suuntautuminen, eroottisuus, ilo, läheisyys ja lisääntyminen.
Wikipedia —- mm.


No nyt safiiri "panee parastaan"

Sukupuolisuus on kuulemma "seksuaalisuuden ilmentymä" ja vielä uusi...

Aikamoinen ideologia hänellä..

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 11:04:27
^
Sukupuolisuus ilmenee seksuaalisuutena, eikö niin?

Seksuaalisuus ei tee sukupuolia, ja sellaista safiiri yrittää tyrkyttää--

Sensitiivisyys hänen mielestään. Sitä samaa toistelua se on ollut jatkuvasti..

Safiirilta lainaus__

Niin - todellakin - sukupuolisuus on eräs seksuaalisuuden piiriin kuuluva ilmiö

Seksuaalisuus ilmenee seksuaalisuutena. Ei ihmisen ole mikään pakko olla seksuaalinen automaattisesti sen vuoksi että hänellä sattuu olemaan naisen tai miehen keho (tai jotain muuta). Voisi oikeastaan hahmotella että olento on seksuaalinen jos se saa nautintoa omasta kehostaan, tai toisen olennon kehosta. Lapsella se nautinto on luontaisesti tuota omasta kehosta saatua, ja ajan mittaan siihen tulee mukaan, jos tulee, muiden kehot.

Toisaalta imetystä harrastaneet voinevat tähän kohtaan sanoa että jo vauvakin saa nautintoa toisen ihmisen kehosta. Itse en osaa tuohon silleen sanoa kun en ole moista kokenut, kumpanakaan osapuolena. Minulle juotettiin korviketta, enkä ole imettänyt itse.

Noin kaikenkaikkiaan seksuaalisuus on siis hyvin monimuotoinen ja hämäräkin juttu. Se että itse ei halua nähdä lasta seksuaalisena, kuten minä en halua nähdä, ei tarkoita sitä etteikö lapsi voi seksuaalinen olla. Tämä on pointtini, ja tässä nojaan siihen mitä olen muilta kokenut ja ylipäätään lukenutkin juttuja.

(Siis pelkkä kehon omistaminen sinällään ei tuota vielä mitään, pitää itse aktiivisesti hyödyntää kehoaan.)

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 18, 2021, 11:18:17
Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 10:59:54
^^

Ei eifelin torni ole ihminen siinä olet oikeassa. Miten se siis vaikuttaa jonkun seksuaalisuuteen (haluihin)

Miten johonkuhun vaikuttaa vauva, eihän se ole eifelin torni?

Idelistinen suhtautumisesi ei onnistu muuttamaan mitään ja ketään miksikään.

Ei tässä nyt ole kysymys siitä miten joku suhtautuu johonkuhun ulkopuolelta, vaan siitä miten olento itse suhtautuu itseensä ja olemiseensa itsensä sisäpuolelta. Siis näissä minun kommenteissani.

Joo ymmärrän, eihän vauva varmaan suhtaudu mitenkään--

Seksuaalisuutta löytyy kaikenlaista ja seksuaalisuus on ilmentymä siitä syystä, että on eri sukupuolia, vaikka wikiin laskettaisiin noita uusheränneitä väittämään jotain muuta..

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 11:21:09
Lainaus käyttäjältä: safiiri - tammikuu 18, 2021, 11:15:28
Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 11:04:27
^
Sukupuolisuus ilmenee seksuaalisuutena, eikö niin?

Ei, vaan sukupuolisuus on seksuaalisuuden yksi ilmentymä.

LainaaWHO:n määritelmän mukaan seksuaalisuus on keskeinen osa ihmisenä olemista koko elämän ajan. Siihen kuuluu sukupuoli, sukupuolinen identiteetti ja roolit, seksuaalinen suuntautuminen, eroottisuus, ilo, läheisyys ja lisääntyminen.
Wikipedia —- mm.


No nyt safiiri "panee parastaan"

Sukupuolisuus on kuulemma "seksuaalisuuden ilmentymä" ja vielä uusi...

Aikamoinen ideologia hänellä..

WHO:llapas.

Missä iässä Karikko muutuit heteroseksuaaliseksi?

Karikko

Lainaus käyttäjältä: safiiri - tammikuu 18, 2021, 11:24:26
Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 11:21:09
Lainaus käyttäjältä: safiiri - tammikuu 18, 2021, 11:15:28
Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 11:04:27
^
Sukupuolisuus ilmenee seksuaalisuutena, eikö niin?

Ei, vaan sukupuolisuus on seksuaalisuuden yksi ilmentymä.

LainaaWHO:n määritelmän mukaan seksuaalisuus on keskeinen osa ihmisenä olemista koko elämän ajan. Siihen kuuluu sukupuoli, sukupuolinen identiteetti ja roolit, seksuaalinen suuntautuminen, eroottisuus, ilo, läheisyys ja lisääntyminen.
Wikipedia —- mm.


No nyt safiiri "panee parastaan"

Sukupuolisuus on kuulemma "seksuaalisuuden ilmentymä" ja vielä uusi...

Aikamoinen ideologia hänellä..

WHO:llapas.

Missä iässä Karikko muutuit heteroseksuaaliseksi?


Tyypillistä uskovaisten puuhastelua safiirilla. Uskonto vain kohdistuu johonkin tämänpuoleiseen, mutta saahan sitä olla mitä haluaa ja esittää typeriä näkemyksiä,,


Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 18, 2021, 11:21:58

(Siis pelkkä kehon omistaminen sinällään ei tuota vielä mitään, pitää itse aktiivisesti hyödyntää kehoaan.)

Varmaan sinäkin olet käynyt  murrosiän haasteet ja naiseksi kasvamisen -muistelepas niitä..

Juha

Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 11:04:27
Safiirilta lainaus__

Niin - todellakin - sukupuolisuus on eräs seksuaalisuuden piiriin kuuluva ilmiö

Ei kai tämä ihan potentiaaliton näkemistapa ole. En tiedä tarkalleen ottaen, mitä tarkoittaisi.

Niin voi ajatella, että seksuaalisuus on vetävyyttä. Kun sukupuolista sellaisuutta, niin joku luokittelisi omanlaisekseen.

Liikeakselilla: taistele-jähmety-pakene-lähesty (TJPL), seksuaalisuus olisi viimeisimpään haaraan kuuluva, jotain avartumispotentiaalista. Tässä jaottelun atomisuudessa, ollaan melko perustekijöiden juurella, samoin ehkä siinä, jos seksuaalisuutta nähdään kovin kattavasti.

Toisaalta, yksilötasolla kapea-alaisuus tässä, onkin se juttu, tai näin tavallisesti ruukkaa olemaan. Kun siitä tullaan kauemmas, niin melkein laajennettava näkemystä, ellei ajattele, että seksuaalisuudeksi osoitettua, jaettaisiin laajemmin, kuin itseä koskien.

Teoretisointi koskien liikemhaarojen perustavaa lähtötasoa, voisi olla ihan antoisa, tätäkin aihetta laajemmissa tarkasteluissa. Voi kai tästä laajuudesta vähän kaventaa, kun ei ehkä pois kokonaisemmalta.

[/asiapiruilua]

kertsi

#73
Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 18, 2021, 10:50:27
Vauvoja seksuaalisena pitävät ovat yleensä pedofiiliilejä.
...
Safiirin "uskontoon kuuluu seksuaalisuuden ylistäminen ja sukupuolien kiistäminen, ellet ole huomannut.

On ihan helvetin herjaavaa ja ihan vitun loukkaavaa esittää, että kanssakeskustelija on pedofiili.

Varsinkin jos kanssakeskustelija vain on kertonut, miten joku termi eli tässä tapauksessa seksuaalisuus on määritelty tieteessä, wikipediassa, kehityspsykologiassa, WHO:ssa.

Sen lisäksi valehtelet sukupuolen kiistämisestäkin.

Saatko jotain seksuaalista nautintoa kusipäisillä trollailuilllasi?


ps. Se, onko joku ihminen jossain iässä seksuaalinen vaiko ei, on tyystin ERI asia kuin pitääkö joku ulkopuolinen henkilö tätä toista seksuaalisena, seksikkäänä tai kiihottavana. Näiden kahden aivan eri asian keskenään sekoittaminen on olkiukko, trollausta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#74
"Seksuaalisuuteen sisältyvät seksuaalinen kehitys- ja suuntautuminen, biologinen sukupuoli, sosiaalinen sukupuoli-identiteetti sekä lisääntyminen. Seksuaalisuus kuuluu erottamattomasti kaikkiin elämän osa-alueisiin. Seksuaalisuutta voi olla vaikea määritellä."

www.terveyskyla.fi › seksuaaliterveys
Seksuaalisuus | Naistalo.fi | Terveyskylä.fi Hyvönen


Sellaisen eläinlajin, jonka lisääntyminen on suvullista, yksilöt ovat kehdosta hautaan seksuaalisia - ihmisellä on X tai Y-kromosomeja tai sekä että, joka ikisessä solussaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️