Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Pessimistinen unelmamurskaamo

Aloittaja Brutto, tammikuu 03, 2019, 06:45:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

^
Ei tuollaisilla staattisilla kuvilla ole nykymaailmassa mitään tekoa.

Videotykki vaan nurkkaan ja heijastelee seinälle live-elämää merikotkan pesästä, Tahitin palmurannalta tai New Yorkin sykkeestä. Kantapubin baaritiskinäkymä olisi hyvä, näkee koska kaverit on paikalla. Voi naapurin makuuhuoneestakin saada elämyksellistä kuvaa jos onnistuu kameran sinne viemään.

Eihän noista livelähetyksistä puutetta ole. Voi vaihtaa fiiliksen mukaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 25, 2019, 18:44:40
Sitten, kun voitan lotossa ja vaihdan asunnon yhtä huonetta suurempaan, rakennan sinne hyvänolon studion.

Kalustoon kuuluu muutama hyvä kuntolaite, joilla saa käytyä kaikki lihasryhmät läpi "kotitarpeiksi". En siis tähtää esiintymislavoille pullistelemaan lihaksia, vaan pelkästään lihaskunnon ylläpito on tarkoituksena. Lisäksi sitten hyvä crosstrainer aerobista harjoitusta varten.



Minulla on kotikuntosali, ollut jo viisitoista vuotta. Siellä on parikymmentä eri laitetta ja runsaasti vapaita painoja. Kaikki pölyn peitossa.

Kukaan ei viihdy kuntosalilla yksin. Kuntosaliharjoittelu on ensisijaisesti sosiaalinen tapahtuma, johon liittyy kaikkea muuta kuin kuntoilua.

Ja yksin harjoittelu kotikuntosalissa on hemmetin vaarallista. Ette arvaa miltä tuntuu ypöyksin yrittää vieritellä rinnan päältä painonnostotankoa jossa on 120 kg rautaa...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 18, 2019, 12:18:23
Sitäpaitsi valokuvatapetit ovat vaikeita asentaa. Kohdistus on tarkkaa hommaa ettei saumat jäisi näkyviin. Ja noihin kuvatapetteihin kyllästyy viikossa. Sen lisäksi ne ovat trediltään täysin ysäriä. Ei maisematapettikotiin kehtaa edes vieraita kutsua.

Eräällä muinaisella ystävälläni olit juuri tuollaiset maisematapetit. Tosin ei kyllä mikään eloveenamaisema, vaan joku iltainen metsä muistaakseni. Olisikohan olleet siihen aikaan ihan uusinta hottia. Ainakin mies oli sitä tyyppiä, että tyyliä piti olla. No, kuinka ollakaan, niin ei hän alkanut liisterin kanssa sotkemaan, vaan uskoi karhutarran tehoon. Jo ensimmäisenä yönä maisema ruullaantui melkoisella rominalla alas seinältä. Ihan mielenkiintoinen kokeilu sinällään :)

Ei ehtinyt kyllästyä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 18, 2019, 12:25:02
Minulla on kotikuntosali, ollut jo viisitoista vuotta. Siellä on parikymmentä eri laitetta ja runsaasti vapaita painoja. Kaikki pölyn peitossa.

Kukaan ei viihdy kuntosalilla yksin. Kuntosaliharjoittelu on ensisijaisesti sosiaalinen tapahtuma, johon liittyy kaikkea muuta kuin kuntoilua.

Ja yksin harjoittelu kotikuntosalissa on hemmetin vaarallista. Ette arvaa miltä tuntuu ypöyksin yrittää vieritellä rinnan päältä painonnostotankoa jossa on 120 kg rautaa...

Minä kyllä viihtyisin yksin ihan hyvin, sillä olen niin vähänsosiaalinen, että se muu ei oikein nappaa.

Kyllähän minun fyssarini aikanaan jo torppasi ajatukseni. Juteltiin aika paljon niinä kertoina kun olin kuntouttamassa leikattua kättäni. Hän sanoi, ettei suosittele kyllä juuri kenellekään noita laitteita kotiin, kun siitä tulee vain huono omatunto ja ahdistus, kun se alkuinnostus lopahtaa. Vähässä on ne, jotka kotilaitteillaan säännöllisesti treenaa.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Ostin muutama vuosi sitten juoksumaton, jolla voisi ylläpitää kuntoa tarvitsematta lähteä ulos pakkaseen. Ajatus oli, että "juostessaan" voisi katsella vaikka televisiota.

Laitteen käyttö jäi lyhyeksi, sillä se hautautui vaateröykkiöiden ja muun tavaran alle niin kuin kaikki muukin sotkuasunnossamme.

Meillä on toinenkin vanhempi laite, cross trainer, jota juuri ja juuri voi vielä käyttää. Se on asennettu niin, että samalla voi katsoa televisiota. Tällä on merkitystä siinä mielessä, että laitteen käyttäminen ikään kuin unohtuu, kun katsoo elokuvaa. Puoli tuntia hurahtaa mukavasti siihen verrattuna, että keskittyisi vain siihen cross trainerin liikuttelemiseen.

Yleinen ongelma on se, että astmapölykämpässämme kaikenlainen liikunta tuntuu pahalta, koska silloin vetää vain entistä enemnän pölyä keuhkoihinsa. Talomme kaikkien mittareiden mukaan asumiskelvoton nykykunnossaan.

Brutto

Kopekin unelmia en edes yritä murskata. Tuntuu että ne murskautuvat poikkeuksetta itsestään kuoliaiksi ennen kuin ehtivät edes kunnolla syntyä....
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

kertsi

#51
Mulla on vaikka mitä härpäkettä kotona: on punttia kahden painoiset (kolmansista perimistäni painavista luovuin), vetolaite, pari kahvakuulaa, jumppapallo, tasapainolauta, monenlaisia kuminauhoja, punnerruskahvat, TRX-nauhat ja ties mitä. Ainoa noista, jota säännöllisesti tulee käytettyä on TRX, joka aina roikkuu oven päällä/välissä. Jumppapallo keräsi vain pölyä, laitoin sen pois viemästä tilaa. Vain salilla tulee jumppapalloiltua. Vetolaitteella saisi periaatteessa koko kehon treenin, mutta sen eteen on alkanut kasaantumaan kamaa... Paljon tilaa se ei kyllä vie, on seinään kiinnitettävä sorttia, ehkä 40 cm vie seinäpintaa, ja tulee ehkä 30 cm ulos seinästä. Lahjaksi saamastani vatsalaudasta luovuin melko pian.

Periaatteessa TRX:lla saa tehtyä koko vartalon treenin, ja vahvan coren. Maksoi Claes Ohlsonilla ehkä 20-30 €. Minulla vaan tuo ainoa paikka, mihin sen voin laittaa oven väliin, on sellainen, että kovin pitkänä nauhoja ei voi pitää, joten jää osaa liikkeistä ei sillä voi tehdä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Unelmani on tulla uskoon ja ryhtyä hihhuliksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Brutto

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Itse asiassa alunperin sen minun valokuvatapettini piti joissain haaveissa ollakin jonkinlainen gobeliini, joka saattaisi peräti heilua ilmavirroissa. Lisäksi siihen voisi ripustaa paperista vihreitä lehtiä riippuvina riippakoivujen oksina kahisemaan. Tosin jos iso seinä vieressä istuen alkaa heilumaan niin huimauskohtaukset on taattuja.
  Kuitenkin, kun se ei ole liimattu tapetti niin kyllästyessä voi vaihtaa näppärämmin. Vaikka vuodenajan mukaan erilaisia, helposti kuin pöytäliinan.



Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hippi

Luultavasti olen itse omien unelmieni niin tehokas murskaaja, etten edes viitsi mistään enää unelmoida.

Viimeksi kun oli "Voi, kun voisi...." -ajatus, niin heti seuraava ajatus oli "Ei siellä kuitenkaan voisi olla". Tuo nimittäin oli erään sarjan (Murha paratiisissa vai mikä se nyt oli) maisemakuvasta ... ehkä jossain Karibialla saaressa... aurinko .. sinistä vettä .. puhdasta rantahiekkaa ... jne. Näkymä pisti tosiaan huokailemaan, mutta kun totuus on se, että en siedä aurinkoa, kuumaa enkä erityisemmin pidä meri- tai järvivedestäkään, jossa on elukoita.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️


MrKAT

II sisustus-unelmani liittyy sänkyyn.  Ja se on jo vähän höpsömpi kuin tapetti.

Unelmastani on tosin niin kauan enkä pannut sitä ylös joten on vain haaleita hahmotelmia mielessäni. Myös scifi-innostukseni on ollut haipumaan päin. Se unelmani liittyy siihen ja lapsuuden aikaiseen sukulaisen taloon.
   Me nukuimme joskus kesällä vintillä ja kun talossa oli /\ katto ja nukkumapaikka seinän vierellä niin yläpuolella se katto vietti kädenkosketeltavan läheltä vinosti ylös. Oli mukavaa olla turvassa ja suojassa sateen ropinan alla hiukan kuin "kotelossa", sängyn päädyt muodosti myös "seinät" .
   Avaruus 2010:ssa (1984) Roy Scheider kömpi seinässä olevaan "koteloon" nukkumaan tai parhaimmillaan suojaan kun Jupiter pamahti ja paineaalto läheni. Jotain semmoista scifi-mäistä sisustusta sängyn ympärille että tuntuu kuin menisi avaruusalukseen tai tulevaisuuteen 50 vuotta etiäpäin. Naksuttimia ja hopeanhohtoisia paneeleja kattoon ja sivulle ja lamppuja ja diginäyttöjä. Jotain semmosta. 
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Brutto

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 19, 2019, 18:21:34
II sisustus-unelmani liittyy sänkyyn.  Ja se on jo vähän höpsömpi kuin tapetti.

Unelmastani on tosin niin kauan enkä pannut sitä ylös joten on vain haaleita hahmotelmia mielessäni. Myös scifi-innostukseni on ollut haipumaan päin. Se unelmani liittyy siihen ja lapsuuden aikaiseen sukulaisen taloon.
   Me nukuimme joskus kesällä vintillä ja kun talossa oli /\ katto ja nukkumapaikka seinän vierellä niin yläpuolella se katto vietti kädenkosketeltavan läheltä vinosti ylös. Oli mukavaa olla turvassa ja suojassa sateen ropinan alla hiukan kuin "kotelossa", sängyn päädyt muodosti myös "seinät" .
   Avaruus 2010:ssa (1984) Roy Scheider kömpi seinässä olevaan "koteloon" nukkumaan tai parhaimmillaan suojaan kun Jupiter pamahti ja paineaalto läheni. Jotain semmoista scifi-mäistä sisustusta sängyn ympärille että tuntuu kuin menisi avaruusalukseen tai tulevaisuuteen 50 vuotta etiäpäin. Naksuttimia ja hopeanhohtoisia paneeleja kattoon ja sivulle ja lamppuja ja diginäyttöjä. Jotain semmosta.

Jos unelmoit nukkumisesta ullakolla peltikaton alla, niin varaudu kesällä helvettiin. Kun aurinko kuumentaa sen katon ja ulkona on muutenkin lämmin, ullakon lämpötila pysyttelee jossakin 40 asteen hujakoilla. Vastaavasti pimeänä vuodenaikana peltikaton pinta säteilee lämmön avaruuteen, jolloin ullakolla voi olla kylmempi kuin ulkona.

Kuuntelin kerran kun kaksi blondia jutteli keskenään:

- Viime yönä mun ullakohuoneiston katto oli niin kuuma ettei siellä viihtynyt erkkikään...
- Ai? Lähtikö se sitten meneen...?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."