Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Mielenkiintoiset ihmiset

Aloittaja ROOSTER, tammikuu 18, 2021, 17:38:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

No nyt on kaveri joka kokee omat geeninsä niin ylivoimaisiksi, että niitä kannattaa ruikkia ympäriinsä.

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/viihde/art-2000008577943.htmlJuontaja ja artisti Nick Cannon, 40, on mitä ilmeisimmin saamassa perheenlisäystä – kahdeksatta kertaa.

Cannonin seitsemästä lapsesta neljä syntyi muutaman kuukauden sisällä toisistaan joulukuun 2020 ja heinäkuun 2021 välisenä aikana.



Suomessa juontajat ovat jäljessä pahasti - ei ihme että väkiluku laskee.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Jos nainen tekisi neljä lasta puolen vuoden mittaan, sitten olisi oikeasti mielenkiintoinen ihminen.  ;D

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 01, 2022, 00:15:33
Jos nainen tekisi neljä lasta puolen vuoden mittaan, sitten olisi oikeasti mielenkiintoinen ihminen.  ;D

Onhan näitäkin.

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/perhe/art-2000004894019.htmlAL: Viiden lapsen yh-äiti sai neloset – paikallinen yrittäjä tarjoutui apuun

Jämsänkoskelainen yksinhuoltajaäiti on saanut neloset, kertoo Aamulehti. Hänellä oli ennestään viisi lasta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Tuskin synnytteli kaikki eri kuukausina. "...mittaan" siis. Eri päivinä syntyneitä kaksosia toki on. Ehkä semmoistakin että yksi syntyy ennen aikojaan, toinen ajallaan?

Hippi

^
On jopa eri vuonna syntyneitä kaksosia. Muistaakseni juuri olleena vuodenvaihteena tällaisesta oli jotain uutista, että puolen tunnin välein syntyivät ja siihen osui vuoden vaihde väliin. Mahtoikohan olla vuosituhannen vaihteessa? Se vasta hauskaa olisi.

Mutta Suomessa tuollaisia vuodenvaihteen eri puolilla syntyneitä kaksosia kohdellaan esim. koulun aloittamisessa kuin mitä tahansa sisaruksia, jotka ovat syntyneet eri vuosina. Vieläköhän on mahdollisuus anoa lapselle aikaisempaa tai myöhempää koulun aloittamista, niin pääsisivät samaan aikaan koulun alkamaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 01, 2022, 10:59:40
Vieläköhän on mahdollisuus anoa lapselle aikaisempaa tai myöhempää koulun aloittamista, niin pääsisivät samaan aikaan koulun alkamaan.
On, mutta nykyisin se edellyttää myös lapsen kehitystason testaamista, siihen erikoistuneen psykologin pakeilla. Psykologi sitten antaa lausunnon, että voiko lapsi esim. hypätä yhden luokan yli.

Ystäväperhe läpikävi tämän prosessin pari vuotta sitten, kun poikansa hyppäsi suomalaisen koulun kakkosluokan yli.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

^
Tuossa erivuotisten kaksosten tapauksessa varmaan kannattaisi testata molemmat ja laittaa lapset sille luokalle, jolle testien perusteella peremmin sopivat. Hehän ovat kumpikin syntymävuoden mukaisessa luokassa erikoistapauksia, toinen luokan vanhin ja toinen nuorin. Tuossa iässä puolikin vuotta on kehityksessä pitkä harppaus. Joskushan on puhuttu siitäkin, että koulun aloitus porrastettaisiin puolivuosittain, jotta lapset olisivat peremmin samalla tasolla eikä iän puolesta ääripäissä olevilla olisi niin suurta eroa. Tosin, onhan sitten aina niitä poikkeusyksilöitä, että se nuorin ei olekaan kehityksessä mitenkään häntäpäässä tai vanhin kärkipäässä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

^
Kyllä - mutta kun toisaalta ajattelen tämän päivän koululaitoksen yleistä tilaa ja degeneroitumista, niin yksittäisten oppilaiden tilanteet ja kysymykset hukkuvat yleiseen paskamyrskyyn. Alueellisia eroja tietenkin tässäkin on, mutta kuten moni muukin julkinen instituutio, myös peruskoululaitos on paljon pahemmassa jamassa, kuin tavan aikuiset ymmärtävätkään. Olisi tästäkin aiheesta todella monta tuoreehkoa uutislinkkiä varmemmaksi vakuudeksi, mutta se on toisen ketjun aihe.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates

Joskus kuullut jostain että vuoden loppupuolella syntyneillä lapsilla menee koulussa surkeammin kuin vuoden alkupuolella syntyneillä. Kehityksen ero olisi siis huima esim. tammi- ja joulukuussa syntyneiden välillä, jos nämä on laitettu samalle luokalle. Myöskin olen kuullut että kaksoset kehittyvät hitaammin kuin yksöset. Olisiko niin että kun heillä on ikäistään seuraa jonka kanssa he ovat kokoajan tekemisissä, he pysyvät pidempään vauvamaisina?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 01, 2022, 13:43:03
Joskus kuullut jostain että vuoden loppupuolella syntyneillä lapsilla menee koulussa surkeammin kuin vuoden alkupuolella syntyneillä. Kehityksen ero olisi siis huima esim. tammi- ja joulukuussa syntyneiden välillä, jos nämä on laitettu samalle luokalle. Myöskin olen kuullut että kaksoset kehittyvät hitaammin kuin yksöset. Olisiko niin että kun heillä on ikäistään seuraa jonka kanssa he ovat kokoajan tekemisissä, he pysyvät pidempään vauvamaisina?
Olen joskus kuullut väitteen, että vuoden alkupuolella syntyneillä on vähemmän allergiaoireita, koska pääsevät keväällä ja kesällä nuuhkimaan kaikkea roskaa ja siitepölyjä enemmän kuin syksyllä syntyneet (jotka ovat siis sisätiloissa enemmän elämänsä alkuaikoina). ??? Ideana siis se, että immuniteetti syntyy nuorena.

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 31, 2022, 22:19:03
No nyt on kaveri joka kokee omat geeninsä niin ylivoimaisiksi, että niitä kannattaa ruikkia ympäriinsä.

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/viihde/art-2000008577943.htmlJuontaja ja artisti Nick Cannon, 40, on mitä ilmeisimmin saamassa perheenlisäystä – kahdeksatta kertaa.

Cannonin seitsemästä lapsesta neljä syntyi muutaman kuukauden sisällä toisistaan joulukuun 2020 ja heinäkuun 2021 välisenä aikana.



Suomessa juontajat ovat jäljessä pahasti - ei ihme että väkiluku laskee.
Miksi tuollaiset lisääntyvät?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/viihde/art-2000008679075.htmlNuori Maila Nurmi menetti neitsyytensä lipevälle ohjaajanerolle ja tuli raskaaksi – totuus maailmankuuluista vanhemmista selvisi pojalle vasta 75-vuotiaana
...
– Olin neitsyt. Puhdas kuin vasta satanut lumi. Tuo mies edessäni oli kuitenkin Orson Welles. Suuri nero, Jumala ihmisen hahmossa.
...
Vanhemmat ehdottivat, että Maila antaisi lapsen adoptioon ja vastahakoisesti Maila suostui.
...

Suuri nero osasi hyvin elokuvailla tunteita (Citizen Kane/Rosebud) mutta oli ilmeisesti itse tunteeton hyväksikäyttäjä.

Pojalle selvisi sitten myöhemmin kuka on. Hänellä ilmeisesti menee mukavasti kuitenkin.

LainaaHän valmistui Syracusen oikeustieteellisestä oppilaitoksesta asianajajaksi vuonna 1968 samaan aikaan presidentti Joe Bidenin kanssa. Putter ja Biden pelasivat amerikkalaista jalkapalloa samassa joukkueessa ja pitävät yhteyttä toisiinsa vielä tänäkin päivänä, kirjassa kerrotaan.

DNA-testit on kova juttu.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 18, 2022, 12:04:05
DNA-testit on kova juttu.
Onhan ne, mutta en ikuna teetättäisi testiä varsinkaan jollakin yhdysvaltalaisella kaupallisella taholla. Homma toimii kuin Facebook, eli samalla firmat saavat oikeudet käyttää DNA-tietojasi, miten mielivät. Testin tehtyäsi ne omistavat oikeudet DNA-tietoihisi. Todella paska juttu.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 18, 2022, 12:16:03
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 18, 2022, 12:04:05
DNA-testit on kova juttu.
Onhan ne, mutta en ikuna teetättäisi testiä varsinkaan jollakin yhdysvaltalaisella kaupallisella taholla.

Niin.

Ehkä DNA-testitulokset mahdollistavat erikoisen hyvän perimän ominaisuuksien levittämistä laajalle vaikka geenimuuntelun avulla.

Voisi siis ajatella, että parhaassa tapauksessa kyse voisi olla oman genomin teollinen levitys. Sehän on meidän kaikkien miesten ikiaikainen unelma - laajalle levitetty oma erinomaisuus. Mikäpä sen hauskempaa kuin huomata yhdysvaltalaislapsissa selviä omia piirteitä, ilman että olisi itse tarvinnut juosta kukasta kukkaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 18, 2022, 12:49:03
Mikäpä sen hauskempaa kuin huomata yhdysvaltalaislapsissa selviä omia piirteitä, ilman että olisi itse tarvinnut juosta kukasta kukkaan.
Minusta niitä piirteitä olisi paljon hauskempi havaita nimen omaan niin, että on itse juoksennellut kukasta kukkaan. Yhdyntä on iloinen asia! Saisi myös itse päättää, kuka siemeniä saa. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy