Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

SDP uudistumisten tiellä?

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 17, 2019, 18:35:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Jaska - joulukuu 17, 2019, 02:06:40

Marin on tähän sakka hoitanut pääministeripestinsä mallikkaasti, toivotetaan hyvää jatkoa maan parhaaksi. Häntä vastaan käydään nyt paljon kovempaa poliittista peliä kuin Tampereen valtuustossa. Helmen hölmöily oli lähinnä hauska joutuessaan parodiaksi täkäläisistäkin persuista. Kun presidentti oli sanonut että sisäministeri Helmen on aika lähteä, niin moitti radiohaastattelun antaneen väärän kuvan. Kerrotaan myös hänen pyytäneen anteeksi Sanna Marinilta kun oma tuoli alkoi heilua.

Olen samaa mieltä... Marin on napakka, selkeäsanainen ja kyvykäsnainenhoitamaan pestiään juuri nyt...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Hippi

Marin on kyllä poikkeuksellisen selväsanainen. Pääministeriksi tultuaan jopa liioitellun selväsanainen ainakin nyt viime päivien kaikissa esiintymisissä. Luonteva selväsanaisuus on kadonnut ja tilalle on tullut esitelmöivä puhetapa tehostetaukoineen. Hakematta tulee mieleen Alex Stubb, jotka tapasi numeeroidan puheensa ydinkohdat vähemmän siunattuja varten.

Menikö sitten naapurimaasta tullut tytöttely kuitenkin ihon alle, kun piti eilisessä täysistunnossa tylyttää isolla kädellä oppositiota? Minusta Sanna Marinin Gretaimitaatio ei ollut onnistunut ratkaisu. Eikö hän usko riittävänsä omana itsenään?

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 18, 2019, 06:58:33

Menikö sitten naapurimaasta tullut tytöttely kuitenkin ihon alle, kun piti eilisessä täysistunnossa tylyttää isolla kädellä oppositiota? Minusta Sanna Marinin Gretaimitaatio ei ollut onnistunut ratkaisu. Eikö hän usko riittävänsä omana itsenään?

Ärhäkkä tylytys ei tullut yllätyksenä kenellekään Marinin poliittiselle vastustajalle. Juuri tämän tyyppiset terävät särmät ovat nostaneet häntä politiikassa. Sen sijaan toimittajat ja suuri yleisö saattoivat yllättyä siitä, ettei kuva kiltistä kokemattomasta koulutytöstä vastannutkaan todellisuutta.

Tulemme näkemään särmää jatkossakin.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

^
Kyllä se särmä oli jo aikaisemmin Rinteen lomituksen aikaan nähtävissä, ehkä viileä asiallisuus enemmänkin. Joten en minä häntä koulutyttömäisenä pitänyt, mutta tuo eilinen heitto kyllä vaikutti oudolta. Saattaa olla, että juuri siinä näin hänet huonosti käyttäytyvänä teininä, sanat ja eleetkin olivat samat.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

#424
Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 18, 2019, 07:25:46
^
Kyllä se särmä oli jo aikaisemmin Rinteen lomituksen aikaan nähtävissä, ehkä viileä asiallisuus enemmänkin. Joten en minä häntä koulutyttömäisenä pitänyt, mutta tuo eilinen heitto kyllä vaikutti oudolta. Saattaa olla, että juuri siinä näin hänet huonosti käyttäytyvänä teininä, sanat ja eleetkin olivat samat.
Täytyypä katsoa jälkikäteen nuo eleet ja sanat, jos niissä oli enemmänkin kuin tiettyä särmää. Haistatteliko ja näyttikö käsimerkkejä?
Ainakin Ihmisten Puolueen "veteraanipissis", puoluetoverin nimeämä ravintolapäällikkö, oli kovassa vedossa eilen katsomassani 2. kauden 6. jaksossa.
Vai tarkoititko että Greta ja häntä imitoivat ovat huonosti käyttäytyviä teinejä?

Xantippa

Niin, hyvässä muistissa vielä meillä jollain on Soinit letkeät letkaukset ja "miten te kehtaatte ja kyllähän te kehtaatte" puheet. Mutta Soinillahan tosiaan oli vapaus ilmaista itseään ja ajatuksiaan ulkomaita myöten, ilman, että sitä oli oikeus kyseenalaistaa.

Minusta jos joskus, nyt on oikeus kysyä, eikö hävetä tehdä välikysymystä asiasta, jossa puhutaan pikkulasten turvallisuudesta, eikä vain siitä, vaan eloon jäämisestä.

T: Xante

Hippi

Lainaus käyttäjältä: a4 - joulukuu 18, 2019, 08:03:36
Vai tarkoititko että Greta ja häntä imitoivat ovat huonosti käyttäytyviä teinejä?

Pakko myöntää, että olen ainakin siinä melko vanhanaikainen ja kankea, että olen tottunut ehkä liikaakin siihen, että käytöskoodi valitaan paikan ja tilaisuuden mukaan. Käytöskoodista poikkeava käytös kääntää huomion monestikin itse asista siihen henkilöön, joka asian esittää. Eikä aina kovinkaan hyvässä valossa. En usko, että siinä suuressa ilmastokokouksessa Greta voitti puolelleen niitä päättäjiä, joille oli puhumassa ja jotka aiemminkaan eivät olleet Gretan sanomasta samaa mieltä. Olisiko voittanut sitten toisenlaisella esiintymisellä, tuskin, mutta siitä nyt ei koskaan saada tietää.

Marinin esitys nyt sattui niin pian Gretan vastaavan perään, että se minun silmiini näytti vain päälle liimatulta imitaatiolta. Pienen hetken jopa näytti siltä, että hän olisi harkinnut siinä lopussa, jotta sanoako vai ei. Päätti kuitenkin jatkaa. Sen sanoma selvisi minulle vasta kun toimittajat sitä tilannetta avasivat illan uutsissa tmv. ohjelmassa.


Xante, noista Soinin letkautuksista minun on paha mennä sanomaan oikeastaan mitään, sillä niistä on jo aikaa enkä niitä oikeastaan jaksanut kuunnella tarkoin. Niistä en muista kyllä halveksuvaa elekieltä, joka muuttaa yleensä melkoisesti pelkkien sanojen painotuksia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

#427
Mitä Hippi tarkoitat halventavalla elekielellä tässä tapauksessa? Sitäkö, että Marinin kädet  muutaman kerran erosivat toisistaan (pitäessään käsiään edessään yhdessä), vaiko sitä, että puheensa lopuksi toinen käsi jopa hieman nousi yleisöä kohti hyvin matalassa kaaressa? Minä en kyllä parhaalla mielikuvituksellanikaan osaisi Marinin esitystä edes verrata Gretaan, saatika väittää sitä imitaatioksi.

Ja sehän tässä onkin. Ei tässä kukaan muistele sitä, että Soinin sanomisia nyt oli ja tuli ja meni. Kuten muillakin, siellä sekoili Stubbit ja Sipilät.

Mutta Marin hyvin rauhallisella esiintymisellään on nyt yhden lauseen takia tylyttänyt ja alittanut riman. Sitä ovat kilvan "avaamassa" media, kommenttaattorit, kolumnistit ja komeljenttarit. Ikävä, että tämä juuri on se, mitä suurimmalle osalle mieleen,  nämä "avaukset", sillä harva kuitenkaan viitsii itse politiikasta kiinnostua sen enemmän.

T: Xante

Muoksis: käyttäisin myös sanaa "esitys" ennen kaikkea koko välikysymyksestä. Kun hallitus kertoo, että on asioita, joita nyt vaan ei voida, siis ei voida, paljastaa sen enempää, tivataan, miksi ei paljasteta enempää. Kun kerrotaan, että tälläisiä suunnitelmia ei ole ollut, tivataan, miksi ei paljasteta tälläisiä suunnitelmia. Kokoomusta minäkin ihmettelen, että onko niiltä mennyt politiikan taju järjen mukana.

Hippi

^
Katsoin sen istunnon livenä ja kuuntelin Marinin puheen kokonaan ja sen lopussa olleena tuo kehtaamisjuttu minusta tuntui vaan niin koko esitykseen kuulumattomalta ja päälle liimatulta. Tämä nyt oli vain mutua. Minä kyllä näin siinä yhtymäkohtia Gretan puheeseen äänensävyä ja osaksi ilmettä myöten.

Mielestäni minulla on ollut Marinin esiintymisestä aiemmin jopa positiivinen käsitys, joten en ole nyt ristiretkellä häntä solvaamassa. Se puheen loppu ei minusta vaan ollut onnistunut.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Parissa viestissä mainittiin toveri Soini. Letkautukset olivat vain jäävuoren huippu poliittisten vastustajien hiillostamisessa. Hän harjoitti paljon sellaista piilovittuilua, josta ei aina voinut olla varma oliko se vittuilua vai ei. Voisin kuvitella, että juuri sellainen henkilö saisi Sanna Marinin räjähtämään sopimattomassa tilanteessa. Ehkä ulkoisesti flegmaattisen oloinen Jussi Halla-aho voi olla myös paha vastus Marinille saaden tämän tolaltaan. Perinteisiä broilereita vastaan Sanna varmaan pärjää.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Muisto Keijo Kullervo

'Jotenkin' tuntuu oikealta presidentti Obaman lausunto - omin sanoin:
"Jos maailman valtioissa olisi päättävissä asemassa enemmän naisia, maailmamme olisi turvallisempi paikka elää."
Miesten sukupuolihormoni kuohuu ja kiehuu enemmän korvien välissä kuin teoissa joka toisaalta on hyväkin asia.
Enemmän naisia johtaville paikoille - toivon.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Xantippa

Tämän aamun jälkikaronkkassa pohdittiin ansiokkaasti sitä, miten erilailla nais- ja miespolitiikkoja arvostellaan.

Itse katsoin osia keskustelusta kuin Marinin puheenkin, eikä ainakaan minulle sen perusteella avautuneet nämä "raju tylytys" ja "riman alitus" otsikot ollenkaan. Koko keskustelun sävy lähenteli älyttömyyttä, kun tivataan omille spekulaatiolle perusteita.  Ilmeisesti ainut oikea vastaus hallitukselta olisi ollut, siis se, mikä nyt voi tämänkertaisen suuren luottamuspulan pelastaa, vakuutus, että yhtään naista ei tule al-holista Suomen raja yli.

Vaatimus tälläisestä vakuutuksesta, ennen kuin yksittäistapauksia on päästy edes vilkaisemaan, on tuota keskusteluakin absurdimpi.

T: Xante

Brutto

Ilmeisesti poliittisen keskustelun tyyli eduskunnassa on muuttumassa ivallisemmaksi koko leveydeltään:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006288785.html

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006312179.html
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

No onhan se niin, että keskustelu väistämättä muuttuu, jos isotkin maat keskustelevat twitterin välityksellä diplomaattisuhteensa.

T: Xante

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - joulukuu 18, 2019, 12:10:08
Parissa viestissä mainittiin toveri Soini. Letkautukset olivat vain jäävuoren huippu poliittisten vastustajien hiillostamisessa. Hän harjoitti paljon sellaista piilovittuilua, josta ei aina voinut olla varma oliko se vittuilua vai ei. Voisin kuvitella, että juuri sellainen henkilö saisi Sanna Marinin räjähtämään sopimattomassa tilanteessa. Ehkä ulkoisesti flegmaattisen oloinen Jussi Halla-aho voi olla myös paha vastus Marinille saaden tämän tolaltaan. Perinteisiä broilereita vastaan Sanna varmaan pärjää.

Katsellaan nyt, kun nähdään ensimmäinen merkki siitä, että Marin on pois tolaltaan. Tähän saakka on ollut hyvinkin hillitty.

Mutta tosiaan, kovasti tästä hallintotieteiden maisterista pyritään luomaan kuvaa kassamyyjätyttösestä, joka räjähtelee ja tylyttää.

T: Xante