Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

SDP uudistumisten tiellä?

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 17, 2019, 18:35:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Olen etsinyt tietoa erään muistikuvan tueksi, mutta sitä ei löydy. En kuitenkaan jaksa uskoa, että olisin keksinyt asian itse omassa mielikuvituksessani, ja vuosien varrella se olisi muuttunut valemuistoksi.

Asia on seuraava. Muistelen, että 1970-luvulla eräs demaripilapiirtäjä tai pakinoitsija erotettiin siksi, että hän oli nimittäin Pekka Siitoinin porukkaa nallipyssynatseiksi eli toisin sanoen vähätellyt fasismin vaaraa, mistä tuolloin paljon puhuttiin. Todellisuudessahan tuollaista vaaraa ei ollut, ellei itärajan takana sijainnutta diktatuurivaltiota lasketa mukaan.

Oletan, ettei kukaan tiedä, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää, että olen keksinyt asian ja luulen lukeneeni sen jostakin.

A.V. Vatanen

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 24, 2019, 18:31:27
Olen etsinyt tietoa erään muistikuvan tueksi, mutta sitä ei löydy. En kuitenkaan jaksa uskoa, että olisin keksinyt asian itse omassa mielikuvituksessani, ja vuosien varrella se olisi muuttunut valemuistoksi.

Asia on seuraava. Muistelen, että 1970-luvulla eräs demaripilapiirtäjä tai pakinoitsija erotettiin siksi, että hän oli nimittäin Pekka Siitoinin porukkaa nallipyssynatseiksi eli toisin sanoen vähätellyt fasismin vaaraa, mistä tuolloin paljon puhuttiin. Todellisuudessahan tuollaista vaaraa ei ollut, ellei itärajan takana sijainnutta diktatuurivaltiota lasketa mukaan.


Monenlaisia huhujahan näistä höyrähtenäistä levitettiin. Mutta periaatteessa ko. tapaus voisi olla mahdollinen, koska haastoihan Siitoin juuri sosialidemokraatteja teeseillään:

Siitoin vastusti mm. "pakolaisten järjestelmällistä maahantuontia" ja halusi alistaa suurkapitalistit tiukkaan kontrolliin ja vaati kansalaisille verotonta perustoimeentuloa sekä, että tuli taata kaikille työ, asunto, koulutus ja ilmainen terveydenhoito.....

Kuulostaako Siioinin ohjelma tutulle?

AV.
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

Saares

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 24, 2019, 17:40:20
Oletko pukemassa jo hametta Antti Rinteelle, kun Anniksi muuttui? :)
Rinnehän ilmoitti olevansa feministi.

Muisto Keijo Kullervo

#18
Itseäni ei paljoa ko. hetkauta, mutta demareita kyllä:

https://yle.fi/uutiset/3-10608839

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Saares - tammikuu 25, 2019, 00:19:53
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 24, 2019, 17:40:20
Oletko pukemassa jo hametta Antti Rinteelle, kun Anniksi muuttui? :)
Rinnehän ilmoitti olevansa feministi.

Mutta eiväthän feministit pukeudu hameeseen, vaan rekkamiehen haalariin.

T: Xante

Toope

SDP on vähän kusessa, kun sen pitäisi houkutella työväestöä, jota kusettaa mm. siirtolaistyövoiman valinnanvapaudella esittäen samalla ajavansa suomalaisten asiaa. Kyse on siitä, että demaritkin ajavat halpatyövoiman tuontia Kokoomuksen apupuolueena. Mutta miksi ajavat tuollaista politiikkaa?

Joskus SPeDet ajoivat suomalaisten duunarien asiaa!

A.V. Vatanen


Puheenjohtajan sijainen Sanna Marin puhuttelee kuulijoitaan vanhaan hyvään tyliin tovereiksi ja tekee jyrkkää pesäeroa "oikeistoon".

Sanna haaveilee keväälle Suomen sosialistienemmistöistä hallitusta. Toivottavasti jää vaaleanpunaiseksi, höttöiseksi haaveeksi eikä Suomi sukella kurjuuteen kuiten Kreikka.

AV.
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: A.V. Vatanen - tammikuu 26, 2019, 16:54:37
Puheenjohtajan sijainen Sanna Marin puhuttelee kuulijoitaan vanhaan hyvään tyliin tovereiksi ja tekee jyrkkää pesäeroa "oikeistoon".

Marinin puhetta kuulin ensimmäistä kertaa puhujaa näkemättä tänään radion uutislähetyksessä ja ääni oli kyllä niin samanlainen kuin Li Anderssonin ääni, jotta minä luulin Lin olleen äänessä. Julistuksen paatoskin oli samaa sorttia. Vasta seuraavan uutislähetyksen kuulin niin, että puhuja mainittiin Mariniksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Sepe

Lainaus käyttäjältä: A.V. Vatanen - tammikuu 26, 2019, 16:54:37

Puheenjohtajan sijainen Sanna Marin puhuttelee kuulijoitaan vanhaan hyvään tyliin tovereiksi ja tekee jyrkkää pesäeroa "oikeistoon".

Sanna haaveilee keväälle Suomen sosialistienemmistöistä hallitusta. Toivottavasti jää vaaleanpunaiseksi, höttöiseksi haaveeksi eikä Suomi sukella kurjuuteen kuiten Kreikka.

AV.

Winston Churchillin usein väitetään sanoneen 'jos ihminen ei nuorena ole radikaali, hänellä ei ole sydäntä, jos ihminen ei ole vanhana konservatiivi, hänellä ei ole aivoja'.

A.V. Vatanen

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 26, 2019, 17:03:21
Lainaus käyttäjältä: A.V. Vatanen - tammikuu 26, 2019, 16:54:37
Puheenjohtajan sijainen Sanna Marin puhuttelee kuulijoitaan vanhaan hyvään tyliin tovereiksi ja tekee jyrkkää pesäeroa "oikeistoon".

Marinin puhetta kuulin ensimmäistä kertaa puhujaa näkemättä tänään radion uutislähetyksessä ja ääni oli kyllä niin samanlainen kuin Li Anderssonin ääni, jotta minä luulin Lin olleen äänessä. Julistuksen paatoskin oli samaa sorttia. Vasta seuraavan uutislähetyksen kuulin niin, että puhuja mainittiin Mariniksi.

SDP:n kampanja-avaus oli ihteään Marinia:

Sdp julisti lopettavansa riitelyn muiden kanssa – hetkeä myöhemmin lensivät tikarit Sipilän, Orpon ja Soinin suuntaan
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005979120.html

"– Suomalaiset eivät halua pääministeriä, joka menee työpaikoille kertomaan, että te olette täysien lomarahojen arvoisia, mutta te ette. Suomalaiset ansaitsevat päättäjät, jotka arvostavat jokaista työntekijää, kaikkea työtä......
......
– Suomalaiset eivät halua valtiovarainministeriä, joka menee työvoimatoimistoon kertomaan heille, jotka ilman omaa syytään ovat menettäneet jo ennestään puolet tuloistaan, ketkä heistä ovat täyden työttömyysetuuden ansainneet.
.....
– Suomalaiset ansaitsevat ulkoministerin, jolle naisten oikeudet eivät ole vain pelinappuloita ja kauppatavaraa."


Vaalikampajnasta tulee todella likainen - kuten vanhoilta populisteilta voi odotaakin.....


AV.
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Sepe - tammikuu 26, 2019, 17:28:48
Winston Churchillin usein väitetään sanoneen 'jos ihminen ei nuorena ole radikaali, hänellä ei ole sydäntä, jos ihminen ei ole vanhana konservatiivi, hänellä ei ole aivoja'.
Nuorena idealisti, vanhempana rationalisti.
Pätee minuunkin.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 26, 2019, 22:24:56
Lainaus käyttäjältä: Sepe - tammikuu 26, 2019, 17:28:48
Winston Churchillin usein väitetään sanoneen 'jos ihminen ei nuorena ole radikaali, hänellä ei ole sydäntä, jos ihminen ei ole vanhana konservatiivi, hänellä ei ole aivoja'.
Nuorena idealisti, vanhempana rationalisti.
Pätee minuunkin.

Minä olin nuorempana rationaalinen konservatiivi, sitten maltillinen keskustaoikeistolainen, sen jälkeen olin vain maltillinen, mutta viimeiset viisitoista vuotta olen liukunut pikkuhiljaa anarkismin kannattajaksi.

Maltillinen konservatiivisuus on osoittautunut neliraajajarrutukseksi kaikkea uutta vastaan, ilman rationaalisia perusteita. Siksi pitää potkia vähän vauhtia. SDP ei tässä ole osoittautunut kovinkaan hyväksi. Ehkä sitten kun nuoret pääsevät valtaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

A.V. Vatanen

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 26, 2019, 23:09:46
Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 26, 2019, 22:24:56
Lainaus käyttäjältä: Sepe - tammikuu 26, 2019, 17:28:48
Winston Churchillin usein väitetään sanoneen 'jos ihminen ei nuorena ole radikaali, hänellä ei ole sydäntä, jos ihminen ei ole vanhana konservatiivi, hänellä ei ole aivoja'.
Nuorena idealisti, vanhempana rationalisti.
Pätee minuunkin.

Minä olin nuorempana rationaalinen konservatiivi, sitten maltillinen keskustaoikeistolainen, sen jälkeen olin vain maltillinen, mutta viimeiset viisitoista vuotta olen liukunut pikkuhiljaa anarkismin kannattajaksi.

Maltillinen konservatiivisuus on osoittautunut neliraajajarrutukseksi kaikkea uutta vastaan, ilman rationaalisia perusteita. Siksi pitää potkia vähän vauhtia. SDP ei tässä ole osoittautunut kovinkaan hyväksi. Ehkä sitten kun nuoret pääsevät valtaan.

Toivoisinpa ainakin, että Forssan puolukokouksen ohjelmasta muistettaisiin myös kohta, jota ei ole edes yritetty toteuttaa:

"Uskonto on julistettava yksityisasiaksi. Kirkko on erotettava valtiosta ja kirkolliset sekä uskonnolliset yhdyskunnat katsottava yksityisiksi yhdistyksiksi, jotka itse järjestävät sisälliset asiansa. Uskonnonopetus on poistettava kouluista."


AV.
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: A.V. Vatanen - tammikuu 27, 2019, 12:11:23
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 26, 2019, 23:09:46
Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 26, 2019, 22:24:56
Lainaus käyttäjältä: Sepe - tammikuu 26, 2019, 17:28:48
Winston Churchillin usein väitetään sanoneen 'jos ihminen ei nuorena ole radikaali, hänellä ei ole sydäntä, jos ihminen ei ole vanhana konservatiivi, hänellä ei ole aivoja'.
Nuorena idealisti, vanhempana rationalisti.
Pätee minuunkin.

Minä olin nuorempana rationaalinen konservatiivi, sitten maltillinen keskustaoikeistolainen, sen jälkeen olin vain maltillinen, mutta viimeiset viisitoista vuotta olen liukunut pikkuhiljaa anarkismin kannattajaksi.

Maltillinen konservatiivisuus on osoittautunut neliraajajarrutukseksi kaikkea uutta vastaan, ilman rationaalisia perusteita. Siksi pitää potkia vähän vauhtia. SDP ei tässä ole osoittautunut kovinkaan hyväksi. Ehkä sitten kun nuoret pääsevät valtaan.

Toivoisinpa ainakin, että Forssan puolukokouksen ohjelmasta muistettaisiin myös kohta, jota ei ole edes yritetty toteuttaa:

"Uskonto on julistettava yksityisasiaksi. Kirkko on erotettava valtiosta ja kirkolliset sekä uskonnolliset yhdyskunnat katsottava yksityisiksi yhdistyksiksi, jotka itse järjestävät sisälliset asiansa. Uskonnonopetus on poistettava kouluista."


AV.

Kas, sisällä sykkii sinulla pieni forssalainen demarisydän.

Enpä ole tosiaankaan kuullut tuonsuuntaisia kannanottoja demareilta nykyään, olisiko siis kyse maltillistumisesta, konservatismista ja taipumisesta kannattajien luullun enemmistön kantoihin.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

A.V. Vatanen


Koska vaalit ovat lähellä ja puheenjohtaja sairaalassa hoivattavana, niin sijaisjohto tarkkuu jokaiseen oljenkorteen - kuten nyt Espri Care tapaukseen. Välikysymys hallitukselle!

Herättää kuitenkin ihmetystä, koska asukkaiden palveluista kuntalaisille vastaa aina kunta. Tuottipa ne itse tai osti palvelut - niin valvontavastuu on kunnalla....

Kun esillä on mm. tämä Kristiinankaupungin törkeä tapaus, niin kiinnostavaa nähdä lähteekö RKP mukaan välikysymykseen. Jos tapausta tarkastellaan poliittisesta nkökulmasta niin syyllisä on vain RKP, joka suvereenisti vastaa Kristiinankaupungin hallinnosta. Ei Sipilän hallitus.


AV. 
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.