Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Vaalivuosi 2021

Aloittaja Hayabusa, helmikuu 04, 2021, 16:39:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

a4

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 07, 2021, 11:34:27
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - helmikuu 06, 2021, 15:34:31
^
Väkevästi todistettu. Harkimo tiettävästi ymmärtää pelin hengen myös.

Ebeling ymmärtää pelien kuninkaan, shakin. Entinen Suomen mestari jopa!
Hyvä tekoäly matittaisi hänetkin. Kukkarosta tuli mieleen Monopoli.


Kopek

Arvatkaapa minkä puolueen kuntavaaliehdokas tällaista päästelee.

Googlellahan se selviää, mutta arvasitteko oikein.

Olen nähnyt läheltä, miten monille muslimeille islam on vain väline lisätä omaa ja yhteisönsä valtaa. Olen nähnyt miten lapsia ja naisia aivopestään, olen nähnyt miten väkivalta on niin normaalia muslimiyhteisön sisällä, jos joku ei esimerkiksi tottele tai kritisoi islamia rakentavasti. Kymmenen vuotta sitten minun rajani tuli vastaan ja olin saanut tarpeekseni. Se hetki ja se päätös oli peruuttamattoman ikimuistoinen.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 09, 2021, 09:35:46
Arvatkaapa minkä puolueen kuntavaaliehdokas tällaista päästelee.

Googlellahan se selviää, mutta arvasitteko oikein.

Olen nähnyt läheltä, miten monille muslimeille islam on vain väline lisätä omaa ja yhteisönsä valtaa. Olen nähnyt miten lapsia ja naisia aivopestään, olen nähnyt miten väkivalta on niin normaalia muslimiyhteisön sisällä, jos joku ei esimerkiksi tottele tai kritisoi islamia rakentavasti. Kymmenen vuotta sitten minun rajani tuli vastaan ja olin saanut tarpeekseni. Se hetki ja se päätös oli peruuttamattoman ikimuistoinen.


En tiedä, onko kyseessä HA-taustaisen kannanotto, vai ei. Halla-Ahosta voisin tällaisen jälkeen irtisanoutua, vaikka jollain tapaa onkin asiakeskeinen. Taitaa olla jotain hyvää teemaa matkassa, väärin perustein.

Vähän kuin ilmaston muutos (jne), jonka torjunta sinänsä ookoo, mutta kun tietää miten käänne tulee käytetyksi, ei voi kuin veikata samaa.

-:)lauri

#18
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 06, 2021, 15:29:03
8,1. Tilanne Helsingissä HS:n mukaan https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007726453.html


----
Pormestariehdokkaiksi ovat tässä vaiheessa Sinnemäen lisäksi varmistuneet Nasima Razmyar (sd), Jussi Halla-aho (ps), Paavo Arhinmäki (vas), Eeva Kärkkäinen (kesk), Mika Ebeling (kd) ja Harry Harkimo (Liike Nyt) ja Tiina Ahva (sin).

Jan Vapaavuori kertoi marraskuussa, että ei hae jatkokautta pormestarina eikä asetu kuntavaaleissa ehdolle. Vapaavuoren ilmoituksen jälkeen kokoomuksessa on etsitty uutta ehdokasta, ja puolueen tilanne on nähty hankalana. Tähän mennessä kokoomuksesta ehdokkuutta ovat kertoneet harkitsevansa viestintätoimisto Ellun Kanojen perustaja ja entinen kansanedustaja Kirsi Piha sekä kansanedustaja Wille Rydman.


Noista tammikuussa harkitsevistahan Piha muistaakseni juuri vahvisti halukkuutensa.

Mutta tuossahan olisi rautainen kaksikko, jos Kummola ja Harkimo molemmat tulisivat valituksi :D

https://www.suomenmaa.fi/keskusta/juhani-tamminen-keskustan-ehdokkaaksi-turkuun-pyrin-aina-ykkosketjuun/

Onko kuntapolitiikka saamassa oman Tupu, Hupu ja Lupu -ketjunsa kun Juhani "Tami" Tamminen asettuu keskustan ehdokkaaksi Turkuun.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Luulen, että kuntavaaleja siirrellään eteenpäin kunnes huomataan, ettei niille ole edes tarvetta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Enpä usko, että niitä siirretään. Muistaakseni Lahdesta tuli telkkarissa jotain ohjelmaa aiheen tiimoilta ja siellä on kovasti jo valmistauduttu vaaleihin. Virkailijoita varten on hommattu pleksejä ja äänestystä varten kontteja, jossa äänestys voi tapahtua läpivirtauksella. Eli juuri sama, mitä itse tuossa jossain aikaisemmassa viestissä pohdin, että saapuvan ja lähtevän äänestäjän kohtaaminen taitaisi olla riskipaikka, joten se pitäisi saada väistettyä jotenkin. lahti keksi siihen ratkaisuksi kontin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Sotatila siirsi aikoinaan 9 vuoden päähän.
  Poikkeusoloissa, jo sana (~sotatila) säikäyttää vanhempaa väkeä, ei ole sitäkään vähään hinkua äänestää, varsinkin jos "Lahden kontti" on 10-50 km päässä jonne ei vanhoilla jaloilla köpötellä eikä ajokorttia oo.
SDP ja KESK-väkeä jäisi kotiin pilvin pimein joten poliittisesti paineistettuna vaaleja on parempi siirtää.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Kopek:kin voi miettiä, mitä hyvää Lähi-itä ja Afrikka kulttuureineen tuo meille. Vai tuoko läjän paskaa?
En mitään aggressiivista tuolla tarkoita, mutta mieti itse, millaista yhteiskuntakäsitystä sieltä tulee meihin verrattuna.

Vaalien siirtäminen oli sota-aikana ymmärrettävää, korona-aikana ei ole hyväksyttävää.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 25, 2021, 21:28:40
Vaalien siirtäminen .. korona-aikana ei ole hyväksyttävää.
Miksi ei?
Itse olen eka kertaa harkinnut jättää äänestämättä, ainakin jos UK-variantti riehuu täälläkin.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Ei korona tai flunssa ole riittävä syy siirtää vaaleja. Vaalit voidaan toimittaa turvallisesti, kuten esim. pidentämällä äänestysaikaa ja siten rajoittamalla liian suuria kansanjoukkoja.

Lognessa

Oma kynä mukaan. Ei äänestyskoppeja.

Saares

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - helmikuu 24, 2021, 23:10:50
Sotatila siirsi aikoinaan 9 vuoden päähän.
  Poikkeusoloissa, jo sana (~sotatila) säikäyttää vanhempaa väkeä, ei ole sitäkään vähään hinkua äänestää, varsinkin jos "Lahden kontti" on 10-50 km päässä jonne ei vanhoilla jaloilla köpötellä eikä ajokorttia oo.
SDP ja KESK-väkeä jäisi kotiin pilvin pimein joten poliittisesti paineistettuna vaaleja on parempi siirtää.
Soitapa pakalliseen vasemmistoliiton vaalinumeroon niin järjestyy linja-autokyyti sinun ja samanmielisten käyttöön.

-:)lauri

Ei esiintynyt tällaista itkupotkuraivaria vaalien siirtämisestä kun persut siirsivät kuntavaaleja edellisessä hallituksessa. Toisin sanoen tämä persujen vollotus on vain koliikkiaikuisten kevättervehdys "väärin siirretty".
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Eihän mitään vielä ole siirretty. Perjantaina politrukit kokoontuvat ja kertonevat sen jälkeen äänestetäänkö huhtikuussa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - maaliskuu 03, 2021, 16:07:04
Ei esiintynyt tällaista itkupotkuraivaria vaalien siirtämisestä kun persut siirsivät kuntavaaleja edellisessä hallituksessa. Toisin sanoen tämä persujen vollotus on vain koliikkiaikuisten kevättervehdys "väärin siirretty".
Siirsivätkö persut viime kunnallisvaaleja?