Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Vaalivuosi 2021

Aloittaja Hayabusa, helmikuu 04, 2021, 16:39:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aave

^
Minulle ei ole Hjalliksen ulostuloista selkiytynyt, mitä hänen perustamansa puolueen pääagendat ovat (Paitsi ex-jääkiekkosirkustirehtöörin henkilökohtaiset agendat). En tosin ole asiaa selvitellytkään, enkä esimerkiksi vieraillut Liike.Nytin sivustolla.

Paljon saisi vettä virrata Aurajoessa, että Suomessa otettaisiin käyttöön siirtoäänet. Nykyinen systeemi on kaikkien suurpuolueiden näkökulmasta aivan liian mukava heille, varsinkin eduskuntavaalit.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Puolue-ehdokkaiden rikostilastoista on riittänyt juttua.

Itse uskon kyllä siihen, että puolue kuin puolue pyrkii varmistelemaan sitä, että uusilla jäsenehdokkailla ei ole rikosrekisteriä. Näinhän kaikki uudet ehdokkaat puolueeseen liittyessään vakuuttelevat, vaikka totuus olisi toinen.

Kun halutaan varmistua jonkin henkilön nuhteettomasta taustasta (Olipa kyseessä puolueen, tai potentiaalisen työantajan haku), niin rikosrekisteriotteen tiedustelu viranomaisilta maksaa 12 euroa per nuppi.

Kun puolue on saanut listoilleen yli 6000 uutta ehdokasta, niin pelkästään näihin hakuihin palaisi silloin puoluerahaa vähintään 72 000 euroa. Se ei ole millekään puolueelle hyvä diili, vaan mieluummin luotetaan uusien jäsenten sanaan, ja erillisiä hakuja tehdään vain, jos on vahvaa syytä epäillä.

Vihreiden kohdalla kieltämättä nauratti, kun eräs uusi ehdokas olikin tuomittu pedofiili. Maria Ohisalo tuskaili siihen, että kun "Henkilö ei kertonut tästä puolueelle"!

No voi pyhä puolue sentään, ettäkö niin ei kertonut?! Tuli väistämättä mieleen tämä jo klassikko ruotsalaispoliitikon lausahdus.

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

Harkimon Liike Nyt on ainut puolue joka on tarkistanut jokaisen ehdokkaansa (mahdollisen) rikostaustan.
Näin text-tv:ssä eilen.  (Hienoa Hjallis!)

Sen sijaan Pirkanmaalla 27% persuehdokkaista on päivän uutisen mukaan tn:sti rikollisia (syytteessä ollu). (Pitäiskö median julkaista näiden asuinalueet ja koulut että tavan sivistyneet valkoiset osaa vältellä heidän kulttuurillista vaikutustaan?)
https://twitter.com/oula_silver/status/1402338980926984194

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Jaska

#183
Lainaus käyttäjältä: Aave - kesäkuu 08, 2021, 23:16:51
...
Kun puolue on saanut listoilleen yli 6000 uutta ehdokasta, niin pelkästään näihin hakuihin palaisi silloin puoluerahaa vähintään 72 000 euroa.

Eniten ehdokkaita kuntavaaleissa on Keskustalla ja Kokoomuksella, päälle 6000:n Manner-Suomessa. Alle 6000:n Perussuomalaisilla (lisäystä 2000; 55%) ja Demareilla, muilla alle 3000.

Vaitsijayhdistysten ehdokkaita on 40% enemmän kuin edellisissä kuntavaaleissa.

Jaska

Syytteistä 95% johtaa langettavaan tuomioon, seksuaalirikoksissa vähemmän.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Jaska - kesäkuu 09, 2021, 00:51:53
Eniten ehdokkaita kuntavaaleissa on Keskustalla ja Kokoomuksella, päälle 6000:n Manner-Suomessa. Alle 6000:n Perussuomalaisilla (lisäystä 2000; 55%) ja Demareilla, muilla alle 3000.

Vaitsijayhdistysten ehdokkaita on 40% enemmän kuin edellisissä kuntavaaleissa.
..Joista yksikään ei ole tarkistanut erikseen kaikkien ehdokkaidensa mahdollista rikostaustaa. Ei se olisi mielekästäkään. Tapaukset tulevat kyllä sitten aikanaan joka tapauksessa ilmi, ja ulkoistetaan pois puolueesta. Tässä asiassa valheilla todellakin on lyhyet jäljet.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Toope

#186
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 09, 2021, 00:04:42
Harkimon Liike Nyt on ainut puolue joka on tarkistanut jokaisen ehdokkaansa (mahdollisen) rikostaustan...
Heillä on hyvin vähän ehdokkaita, osin siksi, kun Jungnerin kaltaisia on puolueessa. Hänhän karkoittaa jo kaikki yli ÄO=90- ihmiset.

Itse pidän Hjallista hyvänä tyyppinä, oikeistoliberaalina. Hän on vain tyhmä valitessaan liittolaisia. Niin, tuo Jungnerin tuuliviiri.

Jaska

Toope valehtelee lämpimikseen kuten tavallista. Liike Nyt puolueella on kuntavaaleissa enemmän ehdokkaita kuin yhteensä 12 pikkupuolueella, jotka ovat puoluerekisterissä, mutta eivät eduskunnassa.

Ei sillä, että kaipaisin Hjalliksen kaltaisia bisnesmiehiä politiikkaan. Eikä edes siksi, että Hjallis on kerran ajanut liki kopekmaisen vanhalla autollani ja kehunut autoa.


a4

#188
Itse en ole vielä tutustunut vaalikoneiden tarjontaan mutta mitä mieltä olette tästä:
Ylen vaalikoneessa väite "Politiikassa tarvitaan vahvoja johtajia, jotka laittavat asiat kuntoon ilman kompromisseja. "
https://yle.fi/uutiset/3-11940337

Kompromissit taitavat olla pakollisia yhteistyössä ja sosiaalinen eläin elää yhteistyöllä.

Todennäköisesti väitteellä haettiin vastaajan suhdetta autoritäärisyyteen.
https://www.suomisanakirja.fi/amp/autorit%C3%A4%C3%A4rinen
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Autoritarismi

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Aave - kesäkuu 08, 2021, 22:52:33
Paljon saisi vettä virrata Aurajoessa, että Suomessa otettaisiin käyttöön siirtoäänet. Nykyinen systeemi on kaikkien suurpuolueiden näkökulmasta aivan liian mukava heille, varsinkin eduskuntavaalit.

Ceterum autem censeo Carthaginem esse delendam

Jonkun pitäisi ajaa asiaa ihan tosissaan. Vaikka sitten Caton tapaan päättämällä puheensa aina: "muuten olen sitä mieltä, että Suomessa olisi siirryttävä siirtoäänivaalitapaan." Tämän päivän politiikassa Hjallis tai Essayah ovat ne, jotka tämän voisivat toteuttaa. Kumpi ehtii ensin?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 09, 2021, 08:27:59
Lainaus käyttäjältä: Aave - kesäkuu 08, 2021, 22:52:33
Paljon saisi vettä virrata Aurajoessa, että Suomessa otettaisiin käyttöön siirtoäänet. Nykyinen systeemi on kaikkien suurpuolueiden näkökulmasta aivan liian mukava heille, varsinkin eduskuntavaalit.

Ceterum autem censeo Carthaginem esse delendam

Jonkun pitäisi ajaa asiaa ihan tosissaan. Vaikka sitten Caton tapaan päättämällä puheensa aina: "muuten olen sitä mieltä, että Suomessa olisi siirryttävä siirtoäänivaalitapaan." Tämän päivän politiikassa Hjallis tai Essayah ovat ne, jotka tämän voisivat toteuttaa. Kumpi ehtii ensin?

Pitäisi aloittaa suuri vaalijärjestelmäuudistusvalmistelu heti, sillä jos se kestää yhtä kauan kuin sotepunnerrus, niin emme saa nauttia siitä vielä vuosikymmeniin.

Tietotekniikka mahdollistaisi helposti siirtoäänet, kotiäänestämisen, negatiiviset äänet ja äänen jakamisen monelle ehdokkaalle ja paikkakunnalle, ja ties minkä.

Ensimmäiset sata miljoonaa voitaisiin heti varata wiinereihin ja kahviin sillä palavereja tarvitaan paljon. Tai sitten vaihtoehtoisesti muutaman valtahenkilön samansuuntainen jyrähdys.

Tai kansalaisaloite? Ei sentään. Kansa on näissä asioissa niin konservatiivista, että mikään uudistus ei onnistu, ennakkoäänestyksen läpimenokin aikoinaan oli ihme.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Ensin tämä tuli eteen twitterjonoissa...

Anna Lemström @LemstromAnna
Moi Halla-aho! Mä oon suomalainen 26-vuotias nainen. Kun mä kävelen yksin yöllä kotiin mä pelkään eniten juuri sun puolueen miehiä. Mä kun oon saanut nimenomaan teiltä useita viestejä siitä, miten mut pitäisi r*iskata. #tekopyhyys
9.44 ap. · 9. kesäk. 2021

- https://twitter.com/LemstromAnna/status/1402516957807665153

Myöhemmin tämäkin ...
Anna Lemström @LemstromAnna
Piti olla kiva flaikutusilta. Se loppuikin vaalihäiriköinnin takia lyhyeen. Nyt oon kotona syljessä, kaljassa ja itkuisena. Mua myös jahdattiin huutaen ja skeittilauta koholla valmiina lyömään sillä. Pelotti. Soitin hätänumeroon. Eivät lähettäneet poliisia. Tää ei oo ok.
6.07 ip. · 9. kesäk. 2021
----
Kiitos kaikille tsempeistä! Suihkussa käyty. Rikosilmoitus tekeillä. Sain äidin kylään tueksi. Puolueelta myös tukea. Ja vaikka näiden tarkoituksena on hiljentää, niin huomenna aamulla lähden taas flaikuttamaan. En suostu vaikenemaan. Turvallista kampanjointia kaikille (Punainen sydän)
7.49 ip. · 9. kesäk. 2021

- https://twitter.com/LemstromAnna/status/1402643549930364935

Uhkaillaan netitse ja livenä.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

kertsi

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 09, 2021, 20:03:38
Ensin tämä tuli eteen twitterjonoissa...

Anna Lemström @LemstromAnna
Moi Halla-aho! Mä oon suomalainen 26-vuotias nainen. Kun mä kävelen yksin yöllä kotiin mä pelkään eniten juuri sun puolueen miehiä. Mä kun oon saanut nimenomaan teiltä useita viestejä siitä, miten mut pitäisi r*iskata. #tekopyhyys
9.44 ap. · 9. kesäk. 2021

- https://twitter.com/LemstromAnna/status/1402516957807665153

Myöhemmin tämäkin ...
Anna Lemström @LemstromAnna
Piti olla kiva flaikutusilta. Se loppuikin vaalihäiriköinnin takia lyhyeen. Nyt oon kotona syljessä, kaljassa ja itkuisena. Mua myös jahdattiin huutaen ja skeittilauta koholla valmiina lyömään sillä. Pelotti. Soitin hätänumeroon. Eivät lähettäneet poliisia. Tää ei oo ok.
6.07 ip. · 9. kesäk. 2021
----
Kiitos kaikille tsempeistä! Suihkussa käyty. Rikosilmoitus tekeillä. Sain äidin kylään tueksi. Puolueelta myös tukea. Ja vaikka näiden tarkoituksena on hiljentää, niin huomenna aamulla lähden taas flaikuttamaan. En suostu vaikenemaan. Turvallista kampanjointia kaikille (Punainen sydän)
7.49 ip. · 9. kesäk. 2021

- https://twitter.com/LemstromAnna/status/1402643549930364935

Uhkaillaan netitse ja livenä.
Jospa ne naispuolisten kunnallisvaaliehdokkaiden päälle sylkemiset ja kaljan päälle kaatamiset ja skeittilaudalla uhkailut ja jahtailut ja vaientamisyritykset - ja raiskausuhkailut - ovatkin sitä perussuomalaista "huumoria" niin kuin sadistiset kidutusmurhauhkailutkin? Tämä perussuomalaisten raiskausuhkaama nainen varmaankin ei vaan ymmärrä persuhuumoria? Minun mielestäni perussuomalaiset voisivat poikain ringissään raiskausuhkailla toinen toisiaan hiljaiseksi, se olisi oikeus ja kohtuus.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Aave

Saattaa vaikuttaa joistain  käsittämättömältä, mutta kunnallisvaaleissa olisi hyödyllistä perehtyä siihen omaan kuntaansa. Edes vähän! 

Alustava äänestyspäätös muodostuu minulle niin, että syynään esim. kunnan tai kaupunkikonsernin velkaantumisastetta, vielä istuksivan kaupungivaltuuston toimesta. Mihin rahaa on palanut, millaisia investointeja on tehty, mitkä ovat realistiset tulevaisuudennäkymät, mikä on päättyvän vuosikalenterin tulos, ja niin edelleen.

Jos on sössitty jotain, niin silloin on hyvä katsoa, minkä puolueen edustajat ovat olleet sössintäpäätöksen takana vahvimmin. Tällä tavalla haarukoimalla saa päteviä syitä varsinkin sen suhteen, keitä en missään nimessä äänestä.

Sen sijaan tavisäänestäjä äänestää joistain höttöisistä ideologisista syistä tai sitten vaikka sitä naapurinpoikaa, vaikka ei nyt edes tietäisi kovinkaan tarkkaan sitäkään, että mitä asioita se naapurinpoika tahtoo ajaa. "Ihan hyvältä tyypiltä on vaikuttanut, eikä käynyt meillä lapsena omenavarkaissakaan".
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

#194
Persuäänestäjät äänestävät kuulemma siksi, että he haluavat eduskuntaan ehdokkaita, joilla on kunnallishallintokokemusta.

Mutta hehän eivät olekaan tavisäänestäjiä.

T: Xante

Muoksis: itselleni on taasen outo ajatus, että vain vaalivuosina syynää kunnan tulosta tai sitä, mihin rahaa palaa ja kenen toimesta. Itse tulee tehtyä tuota pitkin vuotta, kaikkina aikoina ja erilaisten päätösten ollessa käsittelyssä.