Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kadonnut Bitcoin lompakkoni

Aloittaja ROOSTER, helmikuu 09, 2021, 20:03:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 11, 2021, 08:47:50
Aamutelkkarissa oli Mikko Hyppönen juttelemassa Pohjois-Korean tekemistä kryptovaluuttavarkauksista. Ehkä Mikko tai Kim voi autttaa Roosteria.

Saattaa olla, että ammattiapua tarvitaan, ennenkuin tämä projekti on taputeltu. Muodossa tai toisessa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Lenny

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 11, 2021, 09:14:34
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 11, 2021, 08:47:50
Aamutelkkarissa oli Mikko Hyppönen juttelemassa Pohjois-Korean tekemistä kryptovaluuttavarkauksista. Ehkä Mikko tai Kim voi autttaa Roosteria.

Saattaa olla, että ammattiapua tarvitaan, ennenkuin tämä projekti on taputeltu. Muodossa tai toisessa.

Tuo sinun allekirjoituksen voi nähdä nyt aivan uudessa valossa.

Vakavasti puhuen, voin kuvitella. Tein itse jonkin verran kauppoja 2011-2013, ja siltä ajalta jäi rippeitä bitcoin-lompakkoon. Silloin se oli merkityksettömän pieni summa, mutta tuossa vajaa puoli vuotta sitten havahduin tähän rajuun arvonnousuun ja laskin, että ne rippeet olivat ihan kiva summa. No sitten yritin kuumeisesti kaivella ja palauttaa lompakkoa, mutta en siinä onnistunut. Puhutaan aivan eri summista kuin tämä sinun keissi, mutta silti asia vaivasi.

En oikein voi suositella muuta kuin ajatella sitä summaa jonka sijoitit aikoinaan (muutama kymppi). Jos tiedot löytyy, hyvä. Jos ei, niin muutama kymppi meni.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 11, 2021, 09:11:22
Olo on aika erikoinen. Mahdollinen massi tulee turhan usein mieleen.

Tässä on itsekin menettänyt monet massintekomahdollisuudet syyhyn jos toiseenkin. Enää ei kuitenkaan mietitytä ne asiat. Nykyisellä, ja vähän leveämmälläkin, elämäntyylillä riittäisi mammonaa jopa käärinliinojen taskuihin, mutta mitäänhän ei mukaan saada.

Fyysisen bitcoinin, tai oikeastaan kaksi, olisi voinut joskus hommata. Miksi kaksi? Olen tullut siihen tulokseen, että jos hankii jotain rahaan liittyvää, niin kannattaa sijoittaa tuplaten. Toisen myy ja toisen pitää muistona.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Lenny - helmikuu 11, 2021, 09:30:21
Vakavasti puhuen, voin kuvitella. Tein itse jonkin verran kauppoja 2011-2013, ja siltä ajalta jäi rippeitä bitcoin-lompakkoon. Silloin se oli merkityksettömän pieni summa, mutta tuossa vajaa puoli vuotta sitten havahduin tähän rajuun arvonnousuun ja laskin, että ne rippeet olivat ihan kiva summa. No sitten yritin kuumeisesti kaivella ja palauttaa lompakkoa, mutta en siinä onnistunut. Puhutaan aivan eri summista kuin tämä sinun keissi, mutta silti asia vaivasi.

En oikein voi suositella muuta kuin ajatella sitä summaa jonka sijoitit aikoinaan (muutama kymppi). Jos tiedot löytyy, hyvä. Jos ei, niin muutama kymppi meni.

Ikävä juttu. Näin taitaa minullekin käydä. Toivo on tosin vielä hengissä, vaikka hieman rohiseekin.


Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 11, 2021, 10:52:21
Tässä on itsekin menettänyt monet massintekomahdollisuudet syyhyn jos toiseenkin. Enää ei kuitenkaan mietitytä ne asiat. Nykyisellä, ja vähän leveämmälläkin, elämäntyylillä riittäisi mammonaa jopa käärinliinojen taskuihin, mutta mitäänhän ei mukaan saada.

Juu. Turha jäädä suremaan kaatunutta maitoa.

Kiitos Teille molemmille. Nämä sanat rauhoittaa kummasti. On tullut elämän aikana itsekin hassattua tilanne jos toinenkin, lähinnä oman ymmärtämättömyyden tai ylpeyden tähden. Nyt olen aika tyytyväinen elämääni, vaikka rahoissa en (vielä!) kylvekään.

Hyvä neuvo tuo sijoitetun pääoman miettiminen. Laittaa asian oikeaan mittasuhteeseen terveellä tavalla. Helposti vaan ajattelee asiaa hukattuna lottopäävoittokuponkina (ajalta ennen veikkauskorttia).
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Tiedän kaksi ihmistä, jotka eri aikaan menettivät kaikki säästönsä pörssikeinottelun kautta. Molemmat tuolloin masentuneita, ja molemmat sattumoisin hyvin älykkäitä. Jos tämä nyt vähän lohduttaisi.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Olisihan tässä voinut käydä toisinkin päin: olisi sijoittanut suuren summan, joka olisi haihtunut coin-tulimereen.

Eli jos ajattelisi niin, että jos nyt jotain piti bitcoinin kanssa tapahtua, parempi näin!

T: Xante

ROOSTER

^
^^
Kiitokset kertsille ja Xantipalle "osanotosta" näin jo etukäteen. Hienoa huomata, että anomuumillakin foorumilla voi olla myötäelämistä ja osanottoa. Toisaalta, enhän minä mikään onneton ole, pahimmassa tapauksessa jää muutama kymmenne miljoonaa (tai jopa sata) saamatta. 

Luultavasti siinä kuolinvuoteella en murehdi menetettyjä miljoonia vaan iloitsen, että minulla on ollut virtuaalisiakin frendejä, jotka oikeasti ovat välittäneet.

Jos saan sieltä huomattavan potin, tulette kaikki Te ( myös saares ja toope, hehhe) varmasti hyötymään siitä jotenkin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Lohduttaakohan Arvo Aallon kirja Elämäni miljoonat (1988)? Tosin se oli puolue joka menetti 35 mlljoonaa (kapitalistisissa) sijoituksissa, mutta onhan se voinut tuntua niinkuin itse olis hassannu ne. Ja päälle vielä tuo ideologisen haaksirikon ja skandaalin häpeä.
Älä persu äänestä. Se on turhaa, turhempaa kuin Suomen 0,1% osuus ilmastonmuutoksesta. Sun vaikutukses on mitättömät 0,000 000 5 % EU:ssa.
Ota mieluummin olutta rannalla kauniin naisen kanssa ja hiekat nakkaa koko tylsälle byrokraattien EU:lle!

Lognessa

Toisaalta, tässähän alkaa olla kyse bitcon-kateudesta, jos oikein ymmärsin olisi bitconin arvo eilen ollut 50 k. Teslan sijoitus valuuttaan nosti sen arvoa 10 k -> 50 k, jos sen oikein ymmärsin.

Tarkoittaa rahan arvon lakua; inflaatiota. Jos Roosteri ja muut Hannut alkaa muuttaa niitä euroiksi alkaa painokoneet laulaa ja kaikki kovalla työllä saadut säästömme pahan päivän varalle ovat vain numeroita pilkun oikealla puolella.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - helmikuu 17, 2021, 23:40:32
Toisaalta, tässähän alkaa olla kyse bitcon-kateudesta, jos oikein ymmärsin olisi bitconin arvo eilen ollut 50 k. Teslan sijoitus valuuttaan nosti sen arvoa 10 k -> 50 k, jos sen oikein ymmärsin.

Bitcoin arvo n. $52k juuri nyt. Teslan ja Elon Muskin häröily yleisemmin on nostanut kaikkien kryptojen arvoa viime aikoina. Kun Elon Musk tviittaa, meemiväki pomppii tahdissa.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 11, 2021, 09:11:22
...lupaavasti yksi tarralapusta päätellen Windows XP-kone ja muutama cd-romppu. Tiedän, että jotain asiaan liittyvää löytyy vielä, papereita ja kiintolevyjä mutta tuskin enää muita koneita.

Sain vanhan koneen heräämään mutta en löytänyt ainakaan vielä tiedostoista mitään johtolankoja, eikä tähänastisista rompuistakaan ollut apua. Mutta minulla on vielä kaappeja ja laatikostoja tutkimatta. Yllättävän hidasta touhua, etenkin kun koskaan en ole osannut järjestää tiedostojani vaan ne ovat satunnaisissa kansioissa ja paikoissa sikin sokin. Rompuilla ja tikuillakin oleva tieto on riippumatonta otsikoinnista. Reilussa kymmenessä vuodessa kertyy aika tavalla tavuja.

Kaikkea hauskaa muuta on kyllä löytynyt. Etsintä jatkuu...
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 18, 2021, 18:58:13
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 11, 2021, 09:11:22
...lupaavasti yksi tarralapusta päätellen Windows XP-kone ja muutama cd-romppu. Tiedän, että jotain asiaan liittyvää löytyy vielä, papereita ja kiintolevyjä mutta tuskin enää muita koneita.

Sain vanhan koneen heräämään mutta en löytänyt ainakaan vielä tiedostoista mitään johtolankoja, eikä tähänastisista rompuistakaan ollut apua. Mutta minulla on vielä kaappeja ja laatikostoja tutkimatta. Yllättävän hidasta touhua, etenkin kun koskaan en ole osannut järjestää tiedostojani vaan ne ovat satunnaisissa kansioissa ja paikoissa sikin sokin. Rompuilla ja tikuillakin oleva tieto on riippumatonta otsikoinnista. Reilussa kymmenessä vuodessa kertyy aika tavalla tavuja.

Kaikkea hauskaa muuta on kyllä löytynyt. Etsintä jatkuu...

Voi apua. Sullakin niin pitkä foorumihistoria, että ties mitä luona/varustamo-kamaa sieltä on löytynyt itse kustakin.

Kiristyskirjeitä odotellen :-[
Xante

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Lenny - helmikuu 18, 2021, 04:25:57
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - helmikuu 17, 2021, 23:40:32
Toisaalta, tässähän alkaa olla kyse bitcon-kateudesta, jos oikein ymmärsin olisi bitconin arvo eilen ollut 50 k. Teslan sijoitus valuuttaan nosti sen arvoa 10 k -> 50 k, jos sen oikein ymmärsin.

Bitcoin arvo n. $52k juuri nyt. Teslan ja Elon Muskin häröily yleisemmin on nostanut kaikkien kryptojen arvoa viime aikoina. Kun Elon Musk tviittaa, meemiväki pomppii tahdissa.

Maailman talous voidaan näköjään kaataa shakilla.

Roosterista en jatkossa ole huolissani, aivan kuin kusi vähän olisi noussut, vaikka koko lompakko oli kusetusta. Lankesin ansaan.




ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - helmikuu 18, 2021, 21:47:52
Roosterista en jatkossa ole huolissani, aivan kuin kusi vähän olisi noussut,

Nonii. Nyt saan kokea suurrikkauden haittoja ilman rahavaroja.

Vielä kuitenkin toivo elää. Sain vihdoin siivottua taas yhden komeron. Valtavan paperi- ja sekalaisen johtovyöryn alta löytyi kasa kiintolevyjä, joiden luulin jo kadonneen. Jossain vaiheessa pääsen niihin käsiksi apulaiseni avulla.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Lenny

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 30, 2021, 08:07:58
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - helmikuu 18, 2021, 21:47:52
Roosterista en jatkossa ole huolissani, aivan kuin kusi vähän olisi noussut,

Nonii. Nyt saan kokea suurrikkauden haittoja ilman rahavaroja.

Vielä kuitenkin toivo elää. Sain vihdoin siivottua taas yhden komeron. Valtavan paperi- ja sekalaisen johtovyöryn alta löytyi kasa kiintolevyjä, joiden luulin jo kadonneen. Jossain vaiheessa pääsen niihin käsiksi apulaiseni avulla.

Kannattaa pitää kiirettä. Arvosta on jo puolet valunut pois koska Elon Musk twiittasi jotain. Aika herkkää touhua.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)