Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

#MeToo, moraali ja laajemminkin ajan henki

Aloittaja Melodious Oaf, helmikuu 19, 2021, 09:02:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Socrates

Lueskelen parhaillaan hiihtäjä Jari Isometsän kirjaa ja tulin juuri kohtaan, jossa Isometsä kertoo,,ettei hän meinannut päästä studiosta pois, kun Spede oli ohjelman jälkeen pakkomielle voittaa hänet jossain älyttömässä ilmapallokisassa.

Spede taisi olla yksityishenkilönä hauskempi ihminen kuin ohjelmissaan, joista vain harva nauratti kunnolla.
Kävelevä kremppakertymä

Socrates

Metoo on pohjaton kaivo, josta voi ammentaa aina lisää: Marko Björs sanoo, että malliaikoinaan naiset ja vanhemmat miehet ahdistelivat häntä.
Kävelevä kremppakertymä

Aave

Lainaus käyttäjältä: Socrates - maaliskuu 12, 2022, 11:06:59
Lueskelen parhaillaan hiihtäjä Jari Isometsän kirjaa ja tulin juuri kohtaan, jossa Isometsä kertoo,,ettei hän meinannut päästä studiosta pois, kun Spede oli ohjelman jälkeen pakkomielle voittaa hänet jossain älyttömässä ilmapallokisassa.
Pitää paikkansa, minulla on tästä ensikäden tietoa. Tunnen erittäin hyvin naisen, joka on aikoinaan osallistunut Speden Speleihin. Häntä Spede ei ollut lähennellyt saati kourinut lainkaan, vaan oli ollut kohtelias ja huomaava. Mutta hänkin noteeraasi Speden voitonvimman: Jos joku osallistujista sai jossain laitteessa paremman tuloksen kuin Spede, niin kuvaustauon aikana Spede pelasi sitä laitetta niin kauan, että sai paremman tuloksen, kuin osallistuja oli saanut. Yksi kuvaustauko oli tämän vuoksi venähtänytkin. Lapsellista ja turhamaistahan se oli, mutta Spede myös pyrki kätkemään sitä huumorin keinoin. Kyllä hän oikkunsa tällä tavalla itsekin tiedosti.

Kauniita naisia Spede valikoi ohjelmaan mallitoimistojen kautta, kattavuusalueena koko maa. Hän valkkasi ja myös soitti itse henkilökohtaisesti niille, jotka valitsi.

Ainakaan tähän mennessä ei ole tullut vastaan lehtijuttua, jossa Arja Koriseva tai Maria Drockila kommentoisivat näitä asioita millään tavalla - tuskin suostuvatkaan. Ja kuten tällaisissa tapauksissa aina, niin osa naisista on varmasti ollut myös mukana kuviossa, ja kumpikin osapuoli käyttänyt toistaan hyväksi - ihan yhteisymmärryksellä. Korostan samalla että en väitä tai vihjaile, että nimeltä mainitsemani olisivat niin tehneet. Vain he tietävät, miten asiat heidän kohdallaan ovat.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

^
Edelliseen liittyy hauska anekdootti. Kun Spede oli soittanut ensimmäisen kertansa tuntemani naisen kotiin, siellä sattui vastaamaan naisen äiti. Kun Spede oli esitellyt itsensä, äiti luuli soittoa ensin pilapuheluksi ja vastasi Spedelle: "Täällä Margaret Thatcher, miten voin auttaa?"

Naurattihan se molempia!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 11, 2022, 11:52:23
Nyt jos sitten mennään siihen ilmeisesti miehiseen näkemykseen että se on joku pakkopulla ja maan/maailman tapa että jonkun hyvään asemaan päässeen äijän on saatava panna kaikki nuoret misukat, tahtoivat nämä edes tai eivät, niin mites olisi sellainen luonteen jalous ja ylevyys että hyvin tietoisena siitä että sellaiseen on mahdollisuus, ei kuitenkaan sitä korttia käytä? Miehet mielellään ylpeilevät miehuudellaan ja sonniudellaan, harva hoksaa että ylpeillä voisi myös älyllä, moraalilla ja korrektilla käytöksellä.

Minun varmaankin pitäisi olla mies ymmärtääkseni miksi tuollainen ei ole mahdollista, ja päinvastoin pitää hosua peniksellään sinne sun tänne kuin joku mulkosilmäinen mullisaukko.

Onhan se aika ahdas ja kapea rooli, jos pitää olla fiksu ja vahva ja kohtelias mutta ei kuitenkaan luuseri eikä tylsä tai ikävä -- ja niin edelleen. Silloin jää miehelle aika vähän tilaa enää olla oma itsensä niin, että siihen sisältyy sekä vahvuutta että heikkoutta.

Tää nyt voi olla omalta osaltaan lapsellinen tai typerä näkemys, mutta mun mielestä tässä on tietty kiusaus lähteä rakentamaan sellaista kuvaa, että naisilla on kauheasti seksuaalista valtaa, kaikki jotenkin helpompaa ja niin pois päin, tai sitten että miehillä on hirveästi valtaa, etuoikeutettu asema, ja silti iso osa on hirveitä sikoja ja ties mitä kaikkea.

Itselleni antoisa on sellainen ehkä sitten pehmeä tapa katsoa ihmisiä, että kummankin sukupuolen edustajat kohtaavat vaikeuksia. Myös kauniit tai hoikat naiset ja myös pitkät tai komeat miehet.

En tarkoita tällä sitä, että ihmisiä pitäisi aivan hirveästi sääliä ja hyysätä, vaan että minulle on hyödyllistä nähdä esimerkiksi joku mun mielestä kaunis tai muutoin ihana nainen sillä tavalla lempeästi tai pehmeästi, ettei aseta toiselle kohtuuttomia odotuksia jne.

Toi on onnettoman huonosti selitetty, mutta olkoon, kun ei nyt parempaan näköjään pysty  :D



Xantippa


Socrates

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 10, 2022, 21:09:15
https://yle.fi/uutiset/3-12348995

https://www.is.fi/viihde/art-2000008666473.html

"Jossakin kohden hän laittoi musiikkia, ja halusi tanssia. Hän tempaisi minut väkisin otteeseensa, ja olin hyvin kiusaantunut lähentelyistä, ja irrottauduin hänestä, minkä jälkeen hän johdatteli minut sohvalle. Siinä istuessamme hän yritti juottaa minulle lisää viskiä, jatkoi itse juomista ja alkoi jälleen lähennellä. En viitsi nyt kertoa yksityiskohtia, sillä arvaan että tästäkin revitään taas lehtiotsikoita, mutta lopputulos oli se että torjuessani lähentelyt Spede suuttui, eikä suostunut soittamaan taksia kun ilmoitin lähteväni."

Epäilen että se mistä ei viitsi kertoa on seisokki.

Iloinen asia, olisitko muuten antanut Spedelle? Minusta hän ei ollut kovin komee mies. Mutta osaat arvioida paremmin.
Kävelevä kremppakertymä

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 10, 2022, 11:49:40
Se nyt on ihan herttaisen sama että milloin jonkun lähentelijän toimintaa tuo ilmi, kun ehti ukkokerho ryntää homona huutamaan kuorossa miten nainen valehtelee. Joko halutaan huomiota, tai sitten ollaan katumapäällä kun on tullut pantua ja jälkikäteen halutaan väittää että tuli raiskatuksi, tai sitten on saanut mieheltä rukkaset ja sen vuoksi pitää sitten puhua paskaa miesparasta. Nämä on niin nähty ja käyty läpi, että miesten oma toiminta jonkun yksittäisen tyypin puolusteluraatina haisee jo Eestiin asti.
Journalisti-lehden päätoimittaja tiivisti tilanteen näin:

Maria Pettersson @mariapetterss0n
Naistenpäivän opetus: Nainen ei saisi IKINÄ kertoa, että mies on ahdistellut häntä.

Jos ahdistelijamies on työikäinen, nainen pilaa hänen uransa.
Jos vanha, nainen kiusaa vanhusta.
Jos kuollut, nainen häpäisee muiston.

#ahdistelu (Ketju)
-----
Jos kertoo nimettömästi, pimittää tietoa ja on epäuskottava.
Jos kertoo nimellään, saa paskaa niskaan.
Jos kertoo ahdistelijan nimen, pimittää tietoa ja on epäuskottava.
Jos nimeää ahdistelijan, fanit hyökkäävät.
-----
Jos kertoo, epäillään, ja jos ei kerro, oma vika ettei saa oikeutta, mitäs pysyi hiljaa.
Jos kertoo julkisesti, pitäisi tällaiset asiat hoitaa poliisin kanssa.
Jos ilmoittaa poliisille, syytetään väärästä ilmiannosta ja poliisi jättää tutkimatta.
-----
Sinä, joka haukuit Lenita Airistoa tai Katariina Souria, kun nämä kertoivat Speden ahdistelusta: on SINUN vikasi, että nykyiset ja tulevat ahdistelun uhrit eivät uskalla kertoa. Ahdistelu ja raiskaukset saavat siksi jatkua.
Kyllä, sinun vikasi. Sinä olet syyllinen.
-----
Full support @katariinasouri ja Lenita Airisto, joka selvisi raiskausyrityksestä potkimalla ahdistelijaa kasseille.
Heidän ja muiden ahdisteltujen haukkuja: Älä ole tuommoinen. Ole erilainen. Loppu.

- https://twitter.com/mariapetterss0n/status/1501444525100777472

(Karikon + co sietäisi siis hävetä Marian edessä.)

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Aave

^
Jos mies kertoo että nainen ahdistelee häntä, miehelle nauretaan. Jos mies kertoo että nainen hakkaa häntä, miehelle nauretaan.

Hälytyskeskuksen työntekijä naureskellen pahoinpitelystä kertovalle miehelle: "Mitä, otatsä naiselta pataan?!"
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

^Joo, miehilläkin on kynnystä valittaa väkivalta/seksikohtelustaan pollarille.

Em. ketjusta vielä joku anekdootti:

Noora Koponen @koponno
Itseäni ahdisteli arvostettu opettaja. Tilanne oli kamala enkä kyennyt toimimaan siinä itseäni puolustaakseni ollenkaan. Kotiin päästyäni purskahdin itkuun.

Kun kerroin asiasta myöhemmin sain moitteet kun en kertonut heti JA arvion, että ehkä vaan en ymmärtänyt huumoria.
-----
Samsarasta @samsarasta
Minua ahdisteli noin 50-60v optikko kun olin parikymppinen. Hätäännyin, ja jäädyin. Soimaan yhä itse itseäni etten uskaltanut avata suutani ja nostaa mekkalaa.

Ikä tuo uskallusta ja varmuutta. Nämä jotka huutelee "miksi et silloin sanonut", ei ymmärrä tuota valtadynamiikkaa.
-----
Ann-Marie Heino @AnnMarieHeino
Mua myös. Joensuussa. Mä sanoin kassalla. Eivät uskoneet ja "ymmärsin väärin". En tiedä miten voi ymmärtää väärin käden jalkovälissä. Mutta näemmä voi.
-----
Tiina Pou @Tii_Pouta
Minua ahdisteli virantoimituksessa oleva poliisi. Laittoi kädet paidan kauluksesta sisään ja tarkisti,etten "ole vienyt hänen tupakoitaan". Olin neljätoista.Vuotta myöhemmin opettajani laittoi kättä reidelle ja taksikusi vaati maksua luonnossa.Eivätkä nämä ole edes pahimmat teot.


Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Aave

Normaa simuloiden voisi vielä jatkaa niinkin, että kun naiset sanovat että miesten pitäisi puhua enemmän tunteistaan, he tarkoittavat sillä käytännössä vain sitä, että mies puhuisi enemmän tunteistaan suhteessa naiseen. :)

Muille jutskille lotkautetaan nopeasti korvia, sen tietää moni pitkässä parisuhteessa oleva mies. Mikäli mies todellakin puhuu esimerkiksi epävarmuuksistaan ja heikkouksistaan, naiset alkavat itsekin kohdella miestä, kuin nössöä. Niinpä miehet ns. pullottavat myös näitä tunteitaan - kokemuksen opettamina. On turha lässyttää mistään "enemmän tunteistaan puhumisesta", kun silloin jos mies niin tekee, häntä ei kuunnellakaan, tai pahimmassa tapauksessa häntä ryhdytään kohtelemaan vain entistä huonommin.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Socrates - maaliskuu 12, 2022, 18:09:21
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 10, 2022, 21:09:15
https://yle.fi/uutiset/3-12348995

https://www.is.fi/viihde/art-2000008666473.html

"Jossakin kohden hän laittoi musiikkia, ja halusi tanssia. Hän tempaisi minut väkisin otteeseensa, ja olin hyvin kiusaantunut lähentelyistä, ja irrottauduin hänestä, minkä jälkeen hän johdatteli minut sohvalle. Siinä istuessamme hän yritti juottaa minulle lisää viskiä, jatkoi itse juomista ja alkoi jälleen lähennellä. En viitsi nyt kertoa yksityiskohtia, sillä arvaan että tästäkin revitään taas lehtiotsikoita, mutta lopputulos oli se että torjuessani lähentelyt Spede suuttui, eikä suostunut soittamaan taksia kun ilmoitin lähteväni."

Epäilen että se mistä ei viitsi kertoa on seisokki.

Iloinen asia, olisitko muuten antanut Spedelle? Minusta hän ei ollut kovin komee mies. Mutta osaat arvioida paremmin.

Pääsääntöisesti en ikinä ns. anna, eli harvemmin jaksaa kiinnostaa touhut jossa tyydytän miehen tai hän itsensä kehollani. Mieluummin harrastan oikeaa seksiä.

Koska miehessä arvostan hyvännäköisyyttä, en olisi piehtaroinut Speden kanssa.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 12, 2022, 19:00:23
Normaa simuloiden voisi vielä jatkaa niinkin, että kun naiset sanovat että miesten pitäisi puhua enemmän tunteistaan, he tarkoittavat sillä käytännössä vain sitä, että mies puhuisi enemmän tunteistaan suhteessa naiseen. :)

Muille jutskille lotkautetaan nopeasti korvia, sen tietää moni pitkässä parisuhteessa oleva mies. Mikäli mies todellakin puhuu esimerkiksi epävarmuuksistaan ja heikkouksistaan, naiset alkavat itsekin kohdella miestä, kuin nössöä. Niinpä miehet ns. pullottavat myös näitä tunteitaan - kokemuksen opettamina. On turha lässyttää mistään "enemmän tunteistaan puhumisesta", kun silloin jos mies niin tekee, häntä ei kuunnellakaan, tai pahimmassa tapauksessa häntä ryhdytään kohtelemaan vain entistä huonommin.

Eiköhön ennemmin kuin tunteistaan, kannata puhua siitä mitä on tapahtunut. Ongelma kuitenkin on usein se että puhuu väärälle taholle joka alkaa naureskella tai lässyttää typeryyksiä, ja sitten kertojaa alkaa vituttaa ja ne tunteetkin leiskahtaa.

Ikäviä kokeneen pitää miettiä ihan saatanan tarkkaan kelle avautuu. Ei se välttämättä ole kumppani jolle kannattaa kertoa.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 12, 2022, 19:00:23
...On turha lässyttää mistään "enemmän tunteistaan puhumisesta", kun silloin jos mies niin tekee, häntä ei kuunnellakaan, tai pahimmassa tapauksessa häntä ryhdytään kohtelemaan vain entistä huonommin.
Vähän klassinen (frendit-sarjankin huomioima) klisee siitä, etteivät sukupuolet ymmärrä toisiaan. ???

Norma Bates

Ja mikähän sen takaisi että ihmiset ylipäätään ymmärtäisivät toisiaan, oli heidän sukupuolensa mikä hyvänsä...

Mutta se nyt tuskin on liikaa vaadittu ihmiseltä jonka älykkyysosamäärästä löytyy kolminumeroinen luku, että jos hänen seuraansa tai läheisyyttään ei joku kaipaa, niin hän voi suksia vittuun helvettiin.

Toisaalta tiedän miten hemmetin vaikeaa se joskus voi olla hoksata että kaivataanko vai ei, jos vastapuoli lähettää ristiriitaisia viestejä tavalla tai toisella. Pitäisi uskaltaa sitten kysyä että mikä sulla nyt on se idis tässä noin niinkuin.  ::)