Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

On kahdentyyppisiä ihmisiä

Aloittaja -:)lauri, helmikuu 26, 2021, 12:43:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aave

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 26, 2021, 21:21:24
Minusta korkeakoulutetut ovat kuuliaisempia ja tottelevaisempia ja siten myös sääntöuskovaisempia kuin vähemmän koulutetut. Maisteritaso on pahin, tohtorit ovat sitten jo vähän lungimpia.
Näin on nännit ja näppylät. Tämän todensi jo nuorukaisena myös naisia iskiessä - oli hupaisaa, että neuvolasta alkaen pitkän laitostumisprosessin läpikäyneitä akateemisia naisia oli ja on helpompi iskeä, kuin keskimäärin villimpiä ja vapaampia vähemmän koulutettuja. Parempi keskittymiskyky, sääntöuskollisuus ja niihin samalla kytkeytyvät tiedostamattomat odotusarvot tekivät voodoonheitosta iisimpää.

Etelä-Pohjanmaalla puolestaan on kahdenlainen sanonta: "Mä oon meiltä, ja te muut ootte mun naapurista". :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Juha


Sopivan pedattu paikka, niin mikäpäs sitä.

Jos oikein paljon vaivaa, tai kolottaa, niin tekee saman, jos kykenee.

Niin helppoa se on.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 27, 2021, 15:25:21
Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 26, 2021, 21:21:24
Minusta korkeakoulutetut ovat kuuliaisempia ja tottelevaisempia ja siten myös sääntöuskovaisempia kuin vähemmän koulutetut. Maisteritaso on pahin, tohtorit ovat sitten jo vähän lungimpia.
Näin on nännit ja näppylät. Tämän todensi jo nuorukaisena myös naisia iskiessä - oli hupaisaa, että neuvolasta alkaen pitkän laitostumisprosessin läpikäyneitä akateemisia naisia oli ja on helpompi iskeä, kuin keskimäärin villimpiä ja vapaampia vähemmän koulutettuja. Parempi keskittymiskyky, sääntöuskollisuus ja niihin samalla kytkeytyvät tiedostamattomat odotusarvot tekivät voodoonheitosta iisimpää.

Etelä-Pohjanmaalla puolestaan on kahdenlainen sanonta: "Mä oon meiltä, ja te muut ootte mun naapurista". :)

Mää on meiltä ja muut on muualta- (meirän präntiltä)

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 27, 2021, 15:25:21
Etelä-Pohjanmaalla puolestaan on kahdenlainen sanonta: "Mä oon meiltä, ja te muut ootte mun naapurista". :)

Miltä alueelta sitten on "Minoon meiltä ja muut on meirän krannista"
Luulin tuota pohjalaiseksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Karikko - helmikuu 28, 2021, 12:10:29
Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 27, 2021, 15:25:21
Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 26, 2021, 21:21:24
Minusta korkeakoulutetut ovat kuuliaisempia ja tottelevaisempia ja siten myös sääntöuskovaisempia kuin vähemmän koulutetut. Maisteritaso on pahin, tohtorit ovat sitten jo vähän lungimpia.
Näin on nännit ja näppylät. Tämän todensi jo nuorukaisena myös naisia iskiessä - oli hupaisaa, että neuvolasta alkaen pitkän laitostumisprosessin läpikäyneitä akateemisia naisia oli ja on helpompi iskeä, kuin keskimäärin villimpiä ja vapaampia vähemmän koulutettuja. Parempi keskittymiskyky, sääntöuskollisuus ja niihin samalla kytkeytyvät tiedostamattomat odotusarvot tekivät voodoonheitosta iisimpää.

Etelä-Pohjanmaalla puolestaan on kahdenlainen sanonta: "Mä oon meiltä, ja te muut ootte mun naapurista". :)

Mää on meiltä ja muut on muualta- (meirän präntiltä)

Eikös se mene "muut on meirän krannista"?

a4


Karikko

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 28, 2021, 12:28:45
Lainaus käyttäjältä: Karikko - helmikuu 28, 2021, 12:10:29
Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 27, 2021, 15:25:21
Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 26, 2021, 21:21:24
Minusta korkeakoulutetut ovat kuuliaisempia ja tottelevaisempia ja siten myös sääntöuskovaisempia kuin vähemmän koulutetut. Maisteritaso on pahin, tohtorit ovat sitten jo vähän lungimpia.
Näin on nännit ja näppylät. Tämän todensi jo nuorukaisena myös naisia iskiessä - oli hupaisaa, että neuvolasta alkaen pitkän laitostumisprosessin läpikäyneitä akateemisia naisia oli ja on helpompi iskeä, kuin keskimäärin villimpiä ja vapaampia vähemmän koulutettuja. Parempi keskittymiskyky, sääntöuskollisuus ja niihin samalla kytkeytyvät tiedostamattomat odotusarvot tekivät voodoonheitosta iisimpää.

Etelä-Pohjanmaalla puolestaan on kahdenlainen sanonta: "Mä oon meiltä, ja te muut ootte mun naapurista". :)

Mää on meiltä ja muut on muualta- (meirän präntiltä)

Eikös se mene "muut on meirän krannista"?

On se sekin, eihän kaikki ole meidän markilta.

Toope

Korkeakoulutetuissa on mielestäni kyllä taipumusta kuplautumiseen, eli hakeutua piireihin, jotka ajattelevat samoin.
= Tuo tarkoittaa usein vihreyden/feminismin kaltaisia ajatusmalleja, joissa toki omaksutaan ideologia sen oman ajattelun sijalle.

No, minulla on huonoja kokemuksia yliopistomaailmasta, en sinne sopeutunut.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 28, 2021, 12:28:29
Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 27, 2021, 15:25:21
Etelä-Pohjanmaalla puolestaan on kahdenlainen sanonta: "Mä oon meiltä, ja te muut ootte mun naapurista". :)

Miltä alueelta sitten on "Minoon meiltä ja muut on meirän krannista"
Luulin tuota pohjalaiseksi.
Sieltäpä hyvinkin mutta käytin yleistajuisempaa kieltä, koska erityisesti kehä III:n sisäpuolella kasvaneet eivät tyypillisesti ymmärrä korkeakulttuuria. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Toope

Kyllä jotkut ymmärtävät. Tosin heitä ei ole niin paljon, että korkeakulttuuri selviäisi ilman suuria valtion tukiaisia.
Baletti, ooppera tms. elävät liki täysin yhteiskunnan rahoituksesta.

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Toope - maaliskuu 13, 2021, 22:06:19
Kyllä jotkut ymmärtävät. Tosin heitä ei ole niin paljon, että korkeakulttuuri selviäisi ilman suuria valtion tukiaisia.
Baletti, ooppera tms. elävät liki täysin yhteiskunnan rahoituksesta.

Pistetääs infoa oopperaa koskien:

LainaaYhteiskunta tukee ooppera- ja balettitaidetta, jotta jokaisella olisi mahdollisuus nauttia esityksistä. Kansallisoopperan ja -baletin toimintakulut vuonna 2017 olivat 57,8 milj. euroa ja kokonaisbudjetti 70,0 milj. euroa. Rahoituksesta 54 % tuli opetus- ja kulttuuriministeriön kautta veikkausvoittovaroista.

Omarahoituksen osuus oli 19 %. Pääkaupunkiseudun kunnat Helsinki, Espoo, Vantaa ja Kauniainen tukivat toimintaa yhteensä 8 %:lla kokonaisbudjetista, kävijämäärien mukaisessa suhteessa. Lisäksi valtiolta saatiin 12,2 milj. euron (17 %) avustus Senaatti-kiinteistöjen omistaman oopperatalon vuokraa varten sekä 0,9 milj. euron (1 %) valtionosuus Balettioppilaitoksen toimintaan.

Esitysten toteuttaminen vaatii paljon käsityötä – toimintakuluista 80 % on henkilöstömenoja.  Kävijöitä Oopperassa on vuosittain vajaat 300 000.
https://oopperabaletti.fi/talo/hallinto/

Toope

LainaaOmarahoituksen osuus oli 19 %
= 81% on julkista rahoitusta.
Pitäydyn aiemmassa näkemyksessäni siinä, että nuo elävät liki täysin julkisella rahalla.

Aave

No kun se nyt vaan on niin, että ihminen muuttuu koko ajan, on suorastaan nestemäinen ja keijukaisolento. Mäkin oon ollu vasta vuosikymmeniä valkoinen heteromies, mutta mistä sitä voi tietää, jos mä heräänkin huomenna esimerkiksi mustana homona?! Ihminen on arvoitus, ja mikä muuten on just sun horoskooppi? Kai sä tajuut että jos sä muutut, niin sun horoskooppikin voi silloin muuttuu?! Jos niin käy niin älä nyt silti hämmenny, kun maailma on liikettä ja maailma on liikkeessä ihan koko ajan. Nää on tosi monimutkasii juttui ja ikinä ei voi olla liian varma!

Vähän ennen kuin mä ryhdyin tässä pohtimaan tätä niin nuolin pillua. Mutta samalla mä ajattelin yhtä internetjäppistä joka tilitti täysin vakavissaan että se on susi joka tavoin paitsi muuten, kuin ulkoiselta olemukseltaan. Sillä on omasta mielestään suden vaistot ja se oli tosi pettynyt siihen, että se on ihminen (Paitsi kommunikaatiokyvyltään, jolla se tuo inhimillisesti esiin sitä, miten hän on oikeastaan susi). Niin silloin mä ajattelin taas heti että sanasta miestä ja sutta korvasta - lennätetään se susi-ihminen korpeen ja keskelle erämaata jossa silleen niinku aito susi pärjää, mutta se vois siellä testata omia vaistojaan ja susiuttaan. Jos se kuolis siellä janoon ja nälkään niin voitais silti vielä puhua pitkäänkin siitä, että kuoliko silkkaa tollouttaan vai oliko niin, että se sittenkin oli tosi susi-ihminen, jolle vaan sattui huono tuuri?

Niin sitä mä sitten kumminkin siinä pillunnuolennan ohella lopuksi ajattelin, että jos mä huomenna (Tänään) heräänkin aasialaisena hermafrodiittikääpiönä ja mikä on just sun lokero, vaikka me intersektionaalisesti ajattelevat ei millään tavoin ihmisiä haluta lokeroida paitsi kuin silloin, kun oikein tosissaan lokeroidaan?!

Nää on silti tosi vaikeita asioita ja ihminen se kehittyy kehdosta hautaan (Varsinkin sexuaalisesti), kuten sanotaan. Ihan just äsken nuolin tyytyväisenä vappupillua mutta ei kyllä osaa yhtään sanoo, että jos huomenna haluaisikin olla  *valitse zexuaalinen ja etninen identiteettisi tåhän*.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

a4

#28
On usealla tavalla käsitteellisen muuttuvasti lokeroitavia ihmisiä.
Biologisesti, monitieteellisesti, juridisesti, sosiaalisesti, verotuksellisesti, ideologisesti, uskonnollisesti, identiteetiltään, vappukolumnityylisesti..yhteiskunnan mukana monimutkaistuneet sosiaaliset roolitkin ovat jatkuvassa liikkeessä eli muutoksessa yksilön ja yhteisön tarkastelutasoilla.
Yhtenä ikisinkun vapun jälkeisenä aamuna voit herätä jonkun mielestä parisuhteessa ja myöhemmin äitinä tai isänä, yksinhuoltajana tai uusioperheellisenä, joka voi muuttua sekin lasten kasvun, hylkäämisen tai kuoleman mukana yhä moneen suuntaan ja tuoda mukanaan uusiakin jänniä tulevaisuuden tai menneisyyden rooleja, luokitteluja, lokeroita, aitauksia ja karsinoita.

Toope

Aave, tyttökaverin nuoleminen ei tee sinusta hyvää ihmistä yhteiskunnassa, vain sen tytön päässä.