Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Millainen vankila ehkäisee uusintarikollisuutta?

Aloittaja kertsi, maaliskuu 31, 2021, 15:14:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 05, 2021, 07:52:27
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - huhtikuu 04, 2021, 23:43:06
"Vapaa valheista ja muusta" tarkoitti, että olen nyt pystynyt toimimaan sen mukaan minkä oikeuskäsityksen sain lapsena. Se oli kristillinen (hyvässä) ja sellaista viattomuutta olikin ihan aluksi, sitten siihen ilmaantui ristiriitaisia käsityksiä totuudesta, jonka mukaan aloin elää. Nyt kaiken henkisen kasvun ja koettelemuksen jälkeen voin todeta, että kohtaamalla oma pahuutensa ja lopettamalla muiden syyttely onkin se juju.

Olisi mielenkiintoista lukea jostakin  - esimerkiksi blogista - enemmän Lognessan tarinasta. Tulee myös mieleen ajatus, millaisen oikeuskäsityksen me itse kukin olemme saaneet lapsina kodistamme. Ja mitä tarkoitetaan "oikeuskäsityksellä". Ja millainen erityisesti on kristillinen oikeuskäsitys

Olen huono kirjoittaja, huono olisin myös pitämään yllä blogia, enhän edes täällä pysty keskusteluun, mitä lie heittoja.

Oman historian oikeuskäsitys lyhykäisyydessään, isäni matka alkoi Karjalasta. Noin kymmen vuotiaana alkaoi soutaminen ja huopaaminen. Milloin sota, milloin rauha, milloin pommitetun talon uudelleenrakennus, milloin taas kotitilan jättäminen lopullisesti.

Aiemmin luulin, että sotaa lähdettiin pakoon, mutta ei se niin mennyt. Sodan aikana oltiin siellä ja muuten kai evakkona. Kun jälleen päästiin takaisin ja saatiin talo rakennettua, ja niin uusi sota ja lopullinen pako. Aikamoista.

Heidät sijoitettiin Pohjanmaalle, todella erilaiseen kulttuuriin. Saivat hyvitykseksi jonkun rappiotilan ja alkoivat jälleen rakentaa. Tekivät metsistä peltoa yms.

Jännittävin asia tässä on kuitenkin se, miten voin tämän kertomuksen linkittää otsikkoon. Yllättäen, ne Karjalassa syntyneet lapset, 5 kpl, menestyivät hyvin elämässään. Lapset 2 kpl, jotka syntyivät sodan jälkeen, kärsivät suuremmin. Nuorimmalla taisi olla elämä Kalliossa ja jopa vankilassa vierailu. Kuoli nelikymppisenä.

Toisiksi nuorin sai vaimokseen Seuran aurinkotyttö voittajan. Lapsensa ristiäisissä muistan olleen jotain 70-luvulle tyypillistä alkoholikulttuuriakin, jossa nuorimmat lähtivät kesken kaiken läheisessä baarissa käymään. Pohjanmaalta oli kuitenkin tarttunut vanhimpiin sisaruksiin uskontoa ja tilanne meni jonkinlaiseksi kaaokseksi.

Rikostakin alkaisi jossain vaiheessa tulemaan viattoman lapsen elämään, mutta tämä ei varmaan oikea paikka terapia-istunnolle.




Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 05, 2021, 22:50:37
Tämän ketjun nimi on pyynnöstäni nyt vaihdettu, koska edellinen (Millainen vankila on tehokkain?) oli epäselvä. No on tietty tämäkin epäselvä, jos joku innostuu näsäviisastelemaan, että vankien tappaminenkin (kesitysleirillä) ehkäisee uusintarikollisuutta.
Ei kai kukaan ole tappamassa vankeja, vaikka kovempia rangaistuksia seksuaali/väkivaltarikollisille haluttaisiinkin.
Onko näkemyksesi vähän sitä, että "natsirikollisiksi leimaamiksi" haluat kovia rangaistuksia, mutta "neekeriraiskaajalle" lievempiä, kun on muka itse uhri?

kertsi

^

Kopek tuossa edellä:
LainaaMitä vankiloiden tehokkuuteen tulee, niin natsien keskitysleirit olivat tehokkaita. Kaasukammiokäsittelyn läpikäyneissä ei ollut rikoksenuusijoita.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 07, 2021, 00:46:16
^

Kopek tuossa edellä:
LainaaMitä vankiloiden tehokkuuteen tulee, niin natsien keskitysleirit olivat tehokkaita. Kaasukammiokäsittelyn läpikäyneissä ei ollut rikoksenuusijoita.
Jotkut kannattavat, itse olen eri mieltä.