Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Lentävän spagettihirviön kirkko?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, huhtikuu 18, 2021, 12:51:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaska


Kun minusta näyttää, että lentävä spagettihirviö on luotu kuvaksi näyttämään, mille kristinusko ulkopuolisesta näyttää, niin minusta näyttää myös, että on seuraajia, jotka ovat ottaneet seuratakseen tuota uskontoa ja tasa-arvon nimissä vaativat sille samaa suojelusta kuin muillekin uskonnoille annetaan.

Niin kuin Keijo avauksessaan esittää, kyllä spagettihirviön uskonnossa samat elementit löytyvät kuin kristinuskossa. Näin Jumala näyttää sen tarkoittaneen.

Muisto Keijo Kullervo

Ilmeisesti potit ja siivilät ko. päissä kuvaavat Sielun halua saada 'ruokaa' uskomuksiansa vastaan?

Radikalisoitua performanssia..

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

#17
Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 20, 2021, 07:34:52
Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 19, 2021, 23:30:12
Jos joku pokkana esittäisi sinulle että Järvenpäähän SEKÄ 3999 km pitkä matka ETTÄ 489 km pitkä matka, uskoisitko?

Pitäähän tuo hyvinkin paikkansa, kun mittauksen toista päätä ei ole mainittu. Jos Järvenpää otetaan keskipisteeksi ja erikseen kumpikin mitta otetaan piirrettävän ympyrän säteeksi, niin saadaan taatusti useita paikkakuntia, jotka toteuttavat väitteesi.


LainaaTai jos joku väittää, että hänellä on 2 lasta, JA hänellä on 5 lasta. Uskoistiko?

Voihan noin sanoa hyvinkin tapauksessa, jossa lapsia on kahden eri puolison kanssa. Aika usein olen kuullut ryhmiteltävän lapset sen entisen puolison eli lapsen toisen vanhemman mukaan.

Ihan höperöitä esimerkkejä :D

Tarkennus:
- etäisyys siis Lappeenrannasta (Järvenpäähän) (muistaakseni Keijo asuu Lappeenrannassa?) lyhyintä suoraa reittiä, ei Moskovan tai Madridin kautta
- lasten lukumäärä siis lasten lukumäärä yhteensä. Esimerkiksi sinulla muistaakseni on 3 lasta. (Mutta sinulla ei ole 5 lasta. Siitä syystä, jos esittäisit, että sinulla on yhteensä 3 lasta JA sinulla on 5 lasta, se ei pitäisi paikkansa.)


ps. Hyvin vaikea kuvitella ihmisen sanovan, että hänellä on kaksi lasta, vaikka hänellä on muitakin lapsia kuin ne kaksi, muiden puolisoiden kanssa pusattuja.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#18
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - huhtikuu 20, 2021, 06:28:50
kertsi...

Jos haluttaisiin mitata etäisyys täältä Sielusi syvyyksiin, minkälaista mittatikkua käytettäisiin?

Vastaan:
- Sanan mittatikkua...

Tuota Sanan mittatikkua olen käyttänyt tutkimuksessamme. Ja hyvin toimii...

Ei ristiriitoja vaan 'ymmärrystä' enemmän.

Muisto Keijo Kullervo

Tästä olemme samaa mieltä. Meidän "sielujamme" erottavat sanat, "sielumme" ovat hyvin erilaiset.

Minä en esimerkiksi koskaan sanoisi sinulle, että Kristuksen murhaajat ovat sinun kaltaisiasi - eli en väittäisi sinua murhaajaksi, paitsi ehkä siinä tapauksessa, että tietäisin sinut murhaajaksi (en nyt siis tiedä). Se on niin ilkeästi sanottu sinulta minulle, että sitä ei oikein voi unohtaa tai antaa anteeksi. Mitä se sinun mielestäsi kertoo sielusi syvyyksistä ja mustuudesta, että olet niin kamalan ilkeä muita ihmisiä kohtaan?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Jaska


Ankeammat asenteet Kertsillä kuin Keijolla. Useilla uskonto onkin toivonto. Minäkin olen sen verran tosikko etten uskontotuutta totena pidä.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 20, 2021, 13:56:57
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - huhtikuu 20, 2021, 06:28:50
kertsi...

Jos haluttaisiin mitata etäisyys täältä Sielusi syvyyksiin, minkälaista mittatikkua käytettäisiin?

Vastaan:
- Sanan mittatikkua...

Tuota Sanan mittatikkua olen käyttänyt tutkimuksessamme. Ja hyvin toimii...

Ei ristiriitoja vaan 'ymmärrystä' enemmän.

Muisto Keijo Kullervo

Tästä olemme samaa mieltä. Meidän "sielujamme" erottavat sanat, "sielumme" ovat hyvin erilaiset.

Minä en esimerkiksi koskaan sanoisi sinulle, että Kristuksen murhaajat ovat sinun kaltaisiasi - eli en väittäisi sinua murhaajaksi, paitsi ehkä siinä tapauksessa, että tietäisin sinut murhaajaksi (en nyt siis tiedä). Se on niin ilkeästi sanottu sinulta minulle, että sitä ei oikein voi unohtaa tai antaa anteeksi. Mitä se sinun mielestäsi kertoo sielusi syvyyksistä ja mustuudesta, että olet niin kamalan ilkeä muita ihmisiä kohtaan?

Vanha fraasi:

"Anteeksi annan, mutta ikinä en unohda."

Sopinee kirjoitukseesi - sanomanasi.

Hyvä, että et unohda kirjoituksia vaan otat niistä oppia - mikä onkin oikein.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

#21
Ja mitäs oppia minun pitäisi sinun kirjoituksistasi ottaa? Että olen mielestäsi murhaaja, etkä sinä edes tajua kuinka ilkeä olet, kun kehtaat sellaista valheellista väittämää väittää? Vai pitäisikö minun ja kaikkien muidenkin ihmisten uskoa sinun johonkin mielikuvitusolentoosi, joka ei edes ole evlut-uskon mukaista oppirakennelmaa, vaan ihan omakeittämiäsi uskomuskeitoksia?

Mikähän oli järjestysluku sille käskylle, että älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi? Yhdeksäs? Oletko aivan varma Keijo, ettet nyt itse joudu sinne Helvettiin, kun noin pahoin annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi? Etkä älyä edes katua. Tai pyytää anteeksi.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

#22
Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 20, 2021, 15:27:43
Ja mitäs oppia minun pitäisi sinun kirjoituksistasi ottaa? Että olen mielestäsi murhaaja, etkä sinä edes tajua kuinka ilkeä olet, kun kehtaat sellaista valheellista väittämää väittää? Että pitää uskoa sinun johonkin mielikuvitusolentoosi, joka ei edes ole evlut-uskon mukaista, vaan ihan omakeittämiäsi uskomuskeitoksia?

Mikähän oli järjestysluku sille käskylle, että älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi? Yhdeksäs? Oletko aivan varma Keijo, ettet nyt itse joudu sinne Helvettiin, kun noin pahoin annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi? Etkä älyä edes katua.

Joo Joo...

Muisto Keijo Kullervo

PS.

9 Minä         Uusi Testamentti
9 Voida       Suomen Kielen taajasanat
9 Sinä         Vanha Testamentti

"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

#23
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - huhtikuu 20, 2021, 15:37:57
Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 20, 2021, 15:27:43
Ja mitäs oppia minun pitäisi sinun kirjoituksistasi ottaa? Että olen mielestäsi murhaaja, etkä sinä edes tajua kuinka ilkeä olet, kun kehtaat sellaista valheellista väittämää väittää? Että pitää uskoa sinun johonkin mielikuvitusolentoosi, joka ei edes ole evlut-uskon mukaista, vaan ihan omakeittämiäsi uskomuskeitoksia?

Mikähän oli järjestysluku sille käskylle, että älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi? Yhdeksäs? Oletko aivan varma Keijo, ettet nyt itse joudu sinne Helvettiin, kun noin pahoin annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi? Etkä älyä edes katua.

Joo Joo...

Muisto Keijo Kullervo

PS.

9 Minä         Uusi Testamentti
9 Voida       Tuomen Kielen taajasanat
9 Sinä         Vanha Testamentti

Äläs nyt syrjehdi, eihän tämä ole mikäään höpsö taajuussana-ketju (eli hölynpölysanaketju), vaan spagettihirviöketju.

Tosin minäkin syrjehdin, kun viittasin Mooseksen yhdeksänteen käskyyn. Olisi pitänyt viitata johonkin spagettihirviökäskyyn, tyyliin, että älä lausu väärää lausumaa lähimmäisestäsi, jotta sinua ei ikuisesti keitettäisi tomaattisoosissa. Tai vaihtoehtoisesti joudut Helvettiin, jossa olut on lämmintä ja strippareilla sukupuolitauteja, niin kuin pastafarien Helvettiä wikipedian mukaan kuvataan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 20, 2021, 23:59:32
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - huhtikuu 20, 2021, 15:37:57
Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 20, 2021, 15:27:43
Ja mitäs oppia minun pitäisi sinun kirjoituksistasi ottaa? Että olen mielestäsi murhaaja, etkä sinä edes tajua kuinka ilkeä olet, kun kehtaat sellaista valheellista väittämää väittää? Että pitää uskoa sinun johonkin mielikuvitusolentoosi, joka ei edes ole evlut-uskon mukaista, vaan ihan omakeittämiäsi uskomuskeitoksia?

Mikähän oli järjestysluku sille käskylle, että älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi? Yhdeksäs? Oletko aivan varma Keijo, ettet nyt itse joudu sinne Helvettiin, kun noin pahoin annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi? Etkä älyä edes katua.

Joo Joo...

Muisto Keijo Kullervo

PS.

9 Minä         Uusi Testamentti
9 Voida       Tuomen Kielen taajasanat
9 Sinä         Vanha Testamentti

Äläs nyt syrjehdi, eihän tämä ole mikäään höpsö taajuussana-ketju (eli hölynpölysanaketju), vaan spagettihirviöketju.

Tosin minäkin syrjehdin, kun viittasin Mooseksen yhdeksänteen käskyyn. Olisi pitänyt viitata johonkin spagettihirviökäskyyn, tyyliin, että älä lausu väärää lausumaa lähimmäisestäsi, jotta sinua ei ikuisesti keitettäisi tomaattisoosissa. Tai vaihtoehtoisesti joudut Helvettiin, jossa olut on lämmintä ja strippareilla sukupuolitauteja, niin kuin pastafarien Helvettiä wikipedian mukaan kuvataan.

En  valitettavasi 'ymmärrä' Sinua... Agressiivisuutesi on kuvottavaa ja vetäydyn viestiesi seuraamisesta toistaiseksi.

Näin se menee rakas kertsi...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

»Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?[/b] 42Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa, veli, kun otan roskan silmästäsi'? Ethän sinä näe edes hirttä omassa silmässäsi. Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

Toisin kuin pastafarian uskontoparodiassa, Raamatussa on paljon viisauttakin. Sen lisäksi, että siellä on paljon hupsuuttakin, ja kammottavia juonenkäänteitä, ja sadistijumalan sadistisia tekoja, kun sadistijumala mm. tappaa tai tapattaa tai hävittää milloin minkäkin kansan maan päältä. Spagettihirviö sentään ei sellaista kammottavuutta tee. Eikä tietenkään tunne mielihalua kiduttaa ketään ikuisesti, edes tomaattisoosissa keittämällä.

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

"kertsi", Raamattuakin tulee ymmärtää (myös aikansa tuotoksena ja myös sekasortoisena historiana) sen filosofian ja opetusten ohella.
Ei piruna Raamattua lukien.

a4

#27
Seuraavassa dokkarissa kerrotaan mm. että Lentävä spagettihirviö on ateistien tapa havainnollistaa uskovaisten epäloogisuutta, sekä samalla kerrotaan miksi jumaliin uskominen ei ole tieteellistä eli paras tapa saada tietoa todellisuudesta, maailmasta:
Miki Liukkonen, sivullinen Jakso 6: Syksy Räsänen
Lentävällä spagettihirviöllä voi myös konkretisoida uskontojen saamien erivapauksien mielekkyyttä yhteiskunnissa.

Minä ateistina voin kyllä hyväksyä tieteellisesti määritellyn, todistetun tai teoretisoidun jumaluuden.
Mahdollisiksi tulevaisuudessa ilmeneviksi jumaliksi ennakoin esim. kehittyvät tekoälyt ja mahdollisen simulaatiotodellisuuden luojat.

Aave

Suomessahan Lentävän spagettihirviön kirkko ei ole virallisesti tunnustettu uskonto, mutta saako Lentävää spagettihirviötä sanoa pedofiiliksi?

Suomessahan on ennakkotapaus, jossa erään toisen uskonnon merkkihenkilön nimittämisestä pedofiiliksi tuli tuomio eikä haittaa, että kyseinen henkilö on kuollut jo yli tuhat vuotta sitten. Onko ratkaisevaa merkitystä sillä, että onko Lentävä spagettihirviö olento, vaiko henkilö?

Osa ihmisistä kun kuvittelee olevansa enemmänkin henkiolentoja kuin ihmisiä, ja rakentavat tätä henkiolennon identiteettiään, siinä enemmän tai vähemmän onnistuen.  Kohdalle osui jokin aika sitten sellainenkin Youtube-kanava, jonka urbaani ylläpitäjä on vakuuttunut olevansa susi, ja että hänellä on suden vaistot. Ajattelin heti, että city-susi-identiteettiläinen tulisi käydä nakkaamaassa helikopterilla yksin keskelle korpea. Siellä saattaisi kristallisoitua jo ihan parissa päivässä, että miten se todellisuus olikaan. Luonnolla kun on merkittäviä terveysvaikutuksia, niin hyvässä kuin pahassa. Tottahan susi erämaassa pärjää!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

A4:n ansiosta katselin Areenasta Miki Liukkosen ja Antti Nylenin kohtaamista.

Siinä Nylen sanoi (21:58) näin: Luterilaisuudessa on ajatuksia, että se riittää, kun yksin pimeässä pirtissä lukee Raamattua. Se on musta turmiollinen ajatus.  https://areena.yle.fi/1-50564135?autoplay=true

Nylen lienee oikeassa, sillä uskonto on järjestelmä joka perustuu yhteisön aikaansa sovellettuihin käyttäytymissääntöihin, eikä raamatun tekstien kirsikanpomintaan.

Haastattelussa kävi myös ilmi, että Nylen kierrättää löytämiään irtonaisia katukiviä, joissa on yksi sileä sivu, paperipainoiksi. Nylenille tiedoksi, että suuri osa mustista, ja lähes kaikki joissa on sileä sivu, on vanhoista hautakivistä lohkomalla tehtyjä. Ihmiset siis kävelevät noppakivillä joista osa on ollut vainajien muistomerkkejä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS