Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Lentävän spagettihirviön kirkko?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, huhtikuu 18, 2021, 12:51:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aave

^
Erityisesti Vanha Testamentti koski juutalaisten kansanheimoa. Kuten sittemmin ollaan voitu laittaa merkille, vähiin ei sellaisen kansan veri vuoda, joka päättää olla Jumalan valittu kansa. Moni muu kansa on vetänyt, ja vetää siitä edelleenkin pahasti erään palkokasvin siemeniä sieraimiinsa!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri



Muistakaa, että heti aamusta 08:80!
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

^
Ei pidä paikkansa. Herätys on klo 07:00.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 08, 2021, 21:59:41
^
Ei pidä paikkansa. Herätys on klo 07:00.

^
^^

Tämä onkin siis kinkkisempi tapaus, A4:n todistuksen mukaan.

Aivan aluksi pitäisi muuntaa tuo 8:80 normaaliksi ymmärrettäväksi kellonajaksi eli olisikohan 9:20. Sitten pitää katsoa millä aikavyöhykkeellä  klo on 9:20 kun se meillä on 7:00.

Päämaja näyttäisi sijaitsevan jossakin Luoteis-Venäjällä, mutta kun Suomessa siirrytään kesäaikaan tulee se hiukan lähemmäksi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Spagetti kiehuu 8-13 minuuttia, tyylistä haluten. Jumala sallii al-denten tai lötkön.

ROOSTER

Ekumenisessa hengessä eri uskonnonharjoittajat lähenevät toisiaan.

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0a115492-6086-44f0-ba3c-900498e97be1Espanjalainen piispa jätti työnsä rakastuttuaan satanistiseen erotiikkakirjailijaan
Piispa joutui puntaroimaan tulevaisuuttaan enkelin ja pirun välillä olkapäillään ja päätyi jättämään katolisen kirkon.
...
Novellia pidettiin Espanjassa katolisen kirkon nousevana tähtenä, kun hänestä tuli Espanjan nuorin piispa Solsonassa 41-vuotiaana vuonna 2010. Hänen kerrotaan vierailleen Vatikaanissa useaan otteeseen ja tavanneen itsensä paavin. Hän on muun muassa puhunut homoseksuaalien eheyttämishoidon puolesta ja suorittanut manauksia.

Luultavasti kultista toiseen hyppääminen on yleistä, kuten myös useampaan kulttiin kuuluminen samanaikaisesti, esim. keskustalestat. Ihan normaalia Kalle Kadunmiestä ei helposti saa uhraamaan karitsaa alttarilla, siinä täytyy olla sekoitettu päätä jo aiemmin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 09, 2021, 09:28:00
Ekumenisessa hengessä eri uskonnonharjoittajat lähenevät toisiaan.

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0a115492-6086-44f0-ba3c-900498e97be1Espanjalainen piispa jätti työnsä rakastuttuaan satanistiseen erotiikkakirjailijaan
Piispa joutui puntaroimaan tulevaisuuttaan enkelin ja pirun välillä olkapäillään ja päätyi jättämään katolisen kirkon.
...
Novellia pidettiin Espanjassa katolisen kirkon nousevana tähtenä, kun hänestä tuli Espanjan nuorin piispa Solsonassa 41-vuotiaana vuonna 2010. Hänen kerrotaan vierailleen Vatikaanissa useaan otteeseen ja tavanneen itsensä paavin. Hän on muun muassa puhunut homoseksuaalien eheyttämishoidon puolesta ja suorittanut manauksia.

Luultavasti kultista toiseen hyppääminen on yleistä, kuten myös useampaan kulttiin kuuluminen samanaikaisesti, esim. keskustalestat. Ihan normaalia Kalle Kadunmiestä ei helposti saa uhraamaan karitsaa alttarilla, siinä täytyy olla sekoitettu päätä jo aiemmin.
Ihmismieliä on monenlaisia. Jotkut ovat spagettihirviöille alttiita.

Jaska

Oletkos tavannut muita kuin larppaavia spagettihirviön seuraajia.

Minä olen tavannut monia, jotka uskoavat jumalanpojaksi julistautuvaan vedenpäällä kävelevään saarnaajaan.

Saatananpalvojaksi heittäytyvä kristinuskonnon piispa kyllä naurattaa.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 11, 2021, 00:46:00
Oletkos tavannut muita kuin larppaavia spagettihirviön seuraajia.

Minä olen tavannut monia, jotka uskoavat jumalanpojaksi julistautuvaan vedenpäällä kävelevään saarnaajaan.

Saatananpalvojaksi heittäytyvä kristinuskonnon piispa kyllä naurattaa.
Minä itse tunnen monia, itseni mukaanlukien, jotka käsittävät kristillisyyden arvoa. Käsittävät 10 käskyä, ehkä vuorisaarnankin, mutta silti ovat agnostisia. Olen itsekin enemmän kulttuurikristitty, kuin uskovainen, epäilevä Tuomas. Kunnioitan silti kristillisiä arvoja, koska mikä olisi parempaa yhteiskunnallemme? Ei kristillisyys meitä kahlitse, arvot ovat hyviä! Jeesus tai Jumala on oma valinta, mutta arvovalinta on tärkeää! Kuten olen monesti sanonut, pidän kristillisyyttä kolmantena tekijänä länsimaailman kehityksessä roomalaisten valtiokäsitysten ja kreikkalaisten filosofian (=tiede) lisäksi, lähinnä moraalisena tekijänä. Nuo ovat rakentaneet länsimaista hyviä. Arvostatte tai ette!

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 11, 2021, 00:46:00
Oletkos tavannut muita kuin larppaavia spagettihirviön seuraajia...
Länsimaalaisuus sallii hörhöilyä ehkä eniten. No, toki Japanissa tietynlainen hörhötouhu on myös sallittua.
Kiinassa nuo kielsivät juuri homohörhöilyn!

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 11, 2021, 03:49:42
Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 11, 2021, 00:46:00
Oletkos tavannut muita kuin larppaavia spagettihirviön seuraajia.

Minä olen tavannut monia, jotka uskoavat jumalanpojaksi julistautuvaan vedenpäällä kävelevään saarnaajaan.

Saatananpalvojaksi heittäytyvä kristinuskonnon piispa kyllä naurattaa.
Minä itse tunnen monia, itseni mukaanlukien, jotka käsittävät kristillisyyden arvoa. Käsittävät 10 käskyä, ehkä vuorisaarnankin, mutta silti ovat agnostisia. Olen itsekin enemmän kulttuurikristitty, kuin uskovainen, epäilevä Tuomas. Kunnioitan silti kristillisiä arvoja, koska mikä olisi parempaa yhteiskunnallemme? Ei kristillisyys meitä kahlitse, arvot ovat hyviä! Jeesus tai Jumala on oma valinta, mutta arvovalinta on tärkeää! Kuten olen monesti sanonut, pidän kristillisyyttä kolmantena tekijänä länsimaailman kehityksessä roomalaisten valtiokäsitysten ja kreikkalaisten filosofian (=tiede) lisäksi, lähinnä moraalisena tekijänä. Nuo ovat rakentaneet länsimaista hyviä. Arvostatte tai ette!

Moraali ja arvot sekoittuvat helposti kristillisessä kulttuurissakin.
Lienevät monesti vaihtokauppaa ja uskon suhteen ollaan uskovaisia siihen mikä miellyttää kulloinkin eniten- tai siitä on hyötyä- Politiikka on monesti samankaltaista ja vaihtokauppaa siinäkin harjoitetaan.

Niin, jos siis epäilet omaa uskoasi ja uskot silti koska siitä on sinulle (omassa mielessäsi) hyötyä tai etua, olet vain tekopyhä ilman sen kummempaa "kristillisyyttä" no se ei ole mitään uutta >sellaisiahan ihmiset pääsääntöisesti ovat..
Minusta tuo tekopyhyys vaikuttaa lähinnä moraalittomalta ja "jumala tuomitsee sellaisen"

Toope

Lainaus käyttäjältä: Karikko - syyskuu 11, 2021, 13:10:36
Moraali ja arvot sekoittuvat helposti kristillisessä kulttuurissakin.
Lienevät monesti vaihtokauppaa ja uskon suhteen ollaan uskovaisia siihen mikä miellyttää kulloinkin eniten- tai siitä on hyötyä- Politiikka on monesti samankaltaista ja vaihtokauppaa siinäkin harjoitetaan....
Missäpä kulttuurissa eivät sekoittuisi?
Mutta lopputulos on tärkeää, siksi tietyt kulttuurit, kuten kristilliset ovat toimivimpia. Itä-Aasiaa lukuunottamatta muut keskittyvät yhteiskuntiensa kusemiseen.