Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Läheltä piti!

Aloittaja ROOSTER, huhtikuu 26, 2021, 15:33:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 18, 2022, 13:04:13
Lukaisin nuo aikaisemmat kirjoitukseni ja äkkiä muistin vielä yhden "hengenlähtö lähellä" -tapauksen, joka ei toteutunut loppuun asti.

Ehkä olen joskus aikaisemminkin puolileikillään käyttänyt sanontaa "hurjassa nuoruudessani" ja tosiaan oli vaihe, jolloin sattui ja tapahtui kaikenlaista. Taisin olla ehkä 14-15 vuotias, kun tavallaan seurustelin erän Uolevin (nimi muutettu) kanssa, joka oli liki kymmenen vuotta vanhempi ja kaiken huipuksi vielä merimies. Äitini sai totaalisen kilarin, kun sai asian selville jonkun juoruakan, joka asui Uolevin naapurissa, kertomana. Äiti uhkasi usuttaa poliisit Uolevin perään, vaikka sanoin ihan totuuden mukaisesti, että on käyttäytynyt pidättyvästi ja enimmäkseen on vain juteltu kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Erään kerran olimme Uolevin kotona ja hänelle tuli jostain kinaa ja riitaa äitinsä kanssa. Uolevi tempaisi minut syliinsä istumaan ja pisti puukon kurkulleni saadakseen asialleen uskottavuutta. Äitinsä joutui pitkään puhumaan, jotta Uolevi päästäisi minut pinteestä. Tuon jälkeen lopetin itse tapailut. Myöhemmin kuulin yhteiseltä kaveriltamme, että Uolevi oli jo aiemmin ollut väkivallan vuoksi vankilassa.

Joskus myöhemmin sain häneltä vielä kirjeen, jossa hän toivoi, että kirjoittaisin. Oli taas vankilassa. En kirjoittanut.


^
Melkoinen kokemus, ihme ettei se tullut aiemmin mieleesi -ehkä tuollaisen haluaa unohtaa.

Itselläni on myös muutama tilanne ollut, mutta ei ehkä noin konkreettista- Viereinen noin 50 metrin päässä ollut rakennus tosin tuhoutui tykinammuksesta jossa meni pari ihmistä ja itsekin siellä usein -päivittäin käytiin.

Onko se sitten läheltä piti tilanne, en tiedä.

Hippi

Kyllä minä tuon aina olen muistanut ja monesti miettinyt, jotta onko kyseinen Uolevi vielä elossa ja saiko koskaan elämäänsä järjestykseen. Luulisin hänen lähteneen merille vankilasta päästyään, jos vaan on pestin saanut. Merillä hän tuntui pärjäävän paremmin kuin maissa, jossa joutui moniin hankaluuksiin. Ei hän sysipaska ihminen ollut.

Kyllä minusta se Uimastadionin tilanne oli lopultakin pelottavampi kokemus. Aikaisemmissa tapauksissa yhteistä oli se, että ne sattuivat pihakaverien kanssa tai ne jotenkin liittyivät tapahtumaan. Uimastadionillakin olin heidän kanssaan, vaikka se pikkupoika oli täysin vieras tenava.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

^
No kaikkea voi tapahtua- tunsin aikoinaan yhden Olavin (tunnen vieläkin) kova ryyppymies ja rähjäveikkonen- mutta pamahti yhtäkkiä uskoon ja on nykyisin oikein avulias ystävällinen ja muutenkin joviaali ihminen,- eikä pahemmin edes tyrkytä uskoaan muille, vaikka kertoo siitä, jos puheeksi tulee.

Tuo kääntymys tapahtui jo kauan sitten, varmaan hänen onnekseen. Entinen merimies hänkin.