Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nato ja -jäsenyys

Aloittaja MrKAT, tammikuu 20, 2019, 00:07:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kopek

Venäjä on valtio, ja yleensä valtiot ovat päättäväisiä aloittamaan puolustautumisen, jos niiden kimppuun hyökätään. Nato sen sijaan on useiden eri valtioiden tekemä sopimus siitä, että jos jonkun sopimuksessa mukana olevan kimppuun hyökätään, sitä puolustetaan. Natoa ei ole testattu tosipaikassa eli tilanteessa, jossa jonkun jäsenmaan kimppuun olisi hyökätty.

Kysymys kuuluukin, lähtevätkö britit, saksalaiset ja ranskalaiset vaarantamaan henkensä Viron tai Latvian puolesta, joiden asukasluku on sama kuin jonkin Lontoon tai Pariisin kaupunginosan. Ottaisiko Britannia tai Ranska ydinholokaustin riskin jonkun entisen neuvostotasavallan puolesta.

En tiedä enkä utele MrKATin statusta, mutta kysyn hypoteettisesti, että jos MrKAT olisi liikekannallepanoikäinen reserviläinen, lähtisikö hän Itä-Viroon taistelemaan Venäjän armeijaa vastaan. Tai lähettäisikö hän sinne lapsensa tai jonkun muu läheisensä.

En tarkoita, etteikö Nato voisi toimia niin kuin on ajateltu, ja tähän kai sen pelotevaikutus liittyykin. Putin ei tiedä, mitä tapahtuu, joten hän ei uskalla ottaa riskiä ja kokeilla - toivottavasti.

Jos haluaa vahvistusta uskolleen, että Venäjä häviää, kannattaa katsella Times Radion videoklippejä, joissa haastatellaan eri asiantuntijoita.

Norma Bates

^ Minä kun olen käsittänyt että Natolla on joukot kokoajan valmiina, eikä niin että Nato-maissa aloitetaan joku tavallisten piruparkojen liikekannallepano? Ammattisotilaat sotivat siellä missä käsketään, eivätkä vingu ja vikise että ei nyt oikein huvittaisi tuonne lähteä.

(Poislukien joku Irak jossa sotilaan tai poliisin ammatin vapaaehtoisesti valinneet mieluummin ottivat hatkat ja lähtivät Euroopan kiertueelle, sensijaan että olisivat taistelleet Isistä vastaan.)

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 02, 2024, 08:53:06^ Minä kun olen käsittänyt että Natolla on joukot kokoajan valmiina, eikä niin että Nato-maissa aloitetaan joku tavallisten piruparkojen liikekannallepano? Ammattisotilaat sotivat siellä missä käsketään, eivätkä vingu ja vikise että ei nyt oikein huvittaisi tuonne lähteä.

(Poislukien joku Irak jossa sotilaan tai poliisin ammatin vapaaehtoisesti valinneet mieluummin ottivat hatkat ja lähtivät Euroopan kiertueelle, sensijaan että olisivat taistelleet Isistä vastaan.)

Natolla ei ole lainkaan joukkoja. Se on poliittinen järjestö.

Natomailla on joukkoja ja ne ovat sellaisessa valmiudessa jotka  katsotaan tarpeellisiksi niiden maiden johtajien toimesta.