Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Asioita jotka ennen olivat paremmin

Aloittaja ROOSTER, toukokuu 05, 2021, 08:58:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:23:36

Kannattaisi joskus tutustua historiaan sen sijan että keksit sen joka kerta omasta päästäsi itse.

Sanoo heppu, joka yhdessä Kertsin kanssa väittää, että Suomessa vuonna 1971 homoja hakattiin, tapettiin ja heitettiin vankilaan.

Miksi ihmeessä edes jaksan vastata kaltaisillenne...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 23, 2021, 10:13:23Nykyään taitaa olla niin hektistä elämänrytmi, että ei kaikissa perheissä lapsia opeteta selviytymään omin avuin keittiössä. Eihän se niin kai tarpeen ole, kun kaupat on täynnä lämmitystä vaille valmiita annospakkauksia ja jos ei kauppaan jaksa, niin ainahan voi soittaa pitsataksille.

Meillä nuorimies oli toisellakymmenellä kun kyllästyi kylmiin välipaloihin koulusta tultuaan. Oltiin molemmat vanhemmat pitkää päivää töissä ja isosiskot koulussa muualla.

Ilmeisesti oli katsonut vierestä, saanut koulussa jotain vihjeitä ja netistä sitten loput ohjeet. Niin ja äidille soitti aina töihin kun tuli ongelmakohta. Vaimo oli iloinen kun töistä palatessa oli useimmiten ateria (jäännökset) valmiina. Ruokki välillä kavereitaankin. Suhteissaankin kokkaa usein ja on siinä melko taitava.

Isänsä jälkiä taaplaa. Tykkää hyvästä ruuasta paljon ja myös valmistaa sitä aktiivisesti. Olin kouluaikoina ensimmäisenä jonossa kun poikapuolisetkin saivat mahdollisuuden osallistua kotitalouden opetukseen. Me poikaporukassa teimme selväksi, että haluamme keskittyä juuri ruuanvalmistukseen 

Hienoimmat koulumuistoni ovat siltä ajalta juuri näiltä kotitaloustunneilta. Opettajammekin sai niistä ikuisen muistijäljen. :)
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 10:33:20
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:23:36
Kannattaisi joskus tutustua historiaan sen sijan että keksit sen joka kerta omasta päästäsi itse.
Sanoo heppu, joka yhdessä Kertsin kanssa väittää, että Suomessa vuonna 1971 homoja hakattiin, tapettiin ja heitettiin vankilaan.

Meillä oli kotikaupungissa yksi hlö joka tiedettiin homoksi noina aikoina, eikä hän sitä peitellytkään. Rohkea kaveri.

Sitten 90-luvulle tultaessa julkihomojen määrä suorastaan räjähti. Miksiköhän olivat piilotelleet kaikki nämä aiemmat vuodet. Eihän siitä mitään hyötyä ollut jos kerta ei hakattu, tapettu tai vainottu.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

#33
Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 10:33:20
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:23:36

Kannattaisi joskus tutustua historiaan sen sijan että keksit sen joka kerta omasta päästäsi itse.

Sanoo heppu, joka yhdessä Kertsin kanssa väittää, että Suomessa vuonna 1971 homoja hakattiin, tapettiin ja heitettiin vankilaan.

Miksi ihmeessä edes jaksan vastata kaltaisillenne...

Vuonna 1971 homoja hakattiin peruskoulusta lähtien, niin täällä Helsingissä kuin muuallakin Suomessa, vaikka homoseksi dekriminalisaatiinkin vuonna 1971. Homoja hakataan Suomessa edelleenkin jos sattuu tulemaan kaapista ulos väärässä seurassa. Vuoteen 1971 asti homostelusta langetettu rangaistus oli joko ehdollinen tai ehdoton vankeus ja kaikkiaan reilu tuhatkunta homoseksuaalia tuli tuomituksi homokostelusta noin satavuotisen kriminalisaationsa aikana.

lisää: https://fi.wikipedia.org/wiki/Homoseksuaalisuus
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:44:26
Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 10:33:20
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:23:36

Kannattaisi joskus tutustua historiaan sen sijan että keksit sen joka kerta omasta päästäsi itse.

Sanoo heppu, joka yhdessä Kertsin kanssa väittää, että Suomessa vuonna 1971 homoja hakattiin, tapettiin ja heitettiin vankilaan.

Miksi ihmeessä edes jaksan vastata kaltaisillenne...

Vuonna 1971 homoja hakattiin peruskoulusta lähtien, niin täällä Helsingissä kuin muuallakin Suomessa, vaikka homoseksi dekriminalisaatiinkin vuonna 1971.

Tuskin, sillä peruskoulut keksittiinkin vasta 1972...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 11:00:59
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:44:26
Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 10:33:20
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:23:36

Kannattaisi joskus tutustua historiaan sen sijan että keksit sen joka kerta omasta päästäsi itse.

Sanoo heppu, joka yhdessä Kertsin kanssa väittää, että Suomessa vuonna 1971 homoja hakattiin, tapettiin ja heitettiin vankilaan.

Miksi ihmeessä edes jaksan vastata kaltaisillenne...

Vuonna 1971 homoja hakattiin peruskoulusta lähtien, niin täällä Helsingissä kuin muuallakin Suomessa, vaikka homoseksi dekriminalisaatiinkin vuonna 1971.

Tuskin, sillä peruskoulut keksittiinkin vasta 1972...

Etkö siis ymmärtänyt?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 23, 2021, 10:40:54
Miksiköhän olivat piilotelleet kaikki nämä aiemmat vuodet. Eihän siitä mitään hyötyä ollut jos kerta ei hakattu, tapettu tai vainottu.

Aika moni ei vielä nykyäänkään kaiva esimerkiksi nenäänsä julkisesti, vaikka ketään ei ole siitä koskaan hakattu, tapettu tai vainottu.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 11:02:02
Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 11:00:59
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:44:26
Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 10:33:20
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:23:36

Kannattaisi joskus tutustua historiaan sen sijan että keksit sen joka kerta omasta päästäsi itse.

Sanoo heppu, joka yhdessä Kertsin kanssa väittää, että Suomessa vuonna 1971 homoja hakattiin, tapettiin ja heitettiin vankilaan.

Miksi ihmeessä edes jaksan vastata kaltaisillenne...

Vuonna 1971 homoja hakattiin peruskoulusta lähtien, niin täällä Helsingissä kuin muuallakin Suomessa, vaikka homoseksi dekriminalisaatiinkin vuonna 1971.

Tuskin, sillä peruskoulut keksittiinkin vasta 1972...

Etkö siis ymmärtänyt?

Montako homoa siellä vuoden 1971 "peruskoulussasi" tapettiin ja heitettiin tyrmään?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 11:05:18
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 23, 2021, 10:40:54
Miksiköhän olivat piilotelleet kaikki nämä aiemmat vuodet. Eihän siitä mitään hyötyä ollut jos kerta ei hakattu, tapettu tai vainottu.

Aika moni ei vielä nykyäänkään kaiva esimerkiksi nenäänsä julkisesti, vaikka ketään ei ole siitä koskaan hakattu, tapettu tai vainottu.

Jos osaisit päätellä, mikä estää kaivelemasta julkisesti nenää, osaisit päätellä, miksi vältellään homoseksuaalisuuden paljastumista julkisesti. Tosin tämä on se kohta, jossa oivallusta ei Brutollakaan tapahdu, sillä Monsiur Mosse ja sitä rataa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 11:06:56
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 11:02:02
Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 11:00:59
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:44:26
Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 10:33:20
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:23:36

Kannattaisi joskus tutustua historiaan sen sijan että keksit sen joka kerta omasta päästäsi itse.

Sanoo heppu, joka yhdessä Kertsin kanssa väittää, että Suomessa vuonna 1971 homoja hakattiin, tapettiin ja heitettiin vankilaan.

Miksi ihmeessä edes jaksan vastata kaltaisillenne...

Vuonna 1971 homoja hakattiin peruskoulusta lähtien, niin täällä Helsingissä kuin muuallakin Suomessa, vaikka homoseksi dekriminalisaatiinkin vuonna 1971.

Tuskin, sillä peruskoulut keksittiinkin vasta 1972...

Etkö siis ymmärtänyt?

Montako homoa siellä vuoden 1971 "peruskoulussasi" tapettiin ja heitettiin tyrmään?

Katson tämän sairvarteluvaihteen tunnustuksena, että olet sittenkin kanssani samaa mieltä, että homoilla ei ollut vuonna 1971 lainkaan yhtä hyvin asiat kuin heillä nyt on.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

#40
Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 23, 2021, 10:33:20
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 23, 2021, 10:23:36

Kannattaisi joskus tutustua historiaan sen sijan että keksit sen joka kerta omasta päästäsi itse.

Sanoo heppu, joka yhdessä Kertsin kanssa väittää, että Suomessa vuonna 1971 homoja hakattiin, tapettiin ja heitettiin vankilaan.

Miksi ihmeessä edes jaksan vastata kaltaisillenne...

http://www.sappho.net/eva/HLE/1/Suomi.html
Rikoslain 20:12 pysyi voimassa vajaan vuosisadan. Tältä ajalta historiantutkijoiden on ollut vaikea löytää aineistoa sairaina ja rikollisina pidetyistä suomalaisista homoista ja lesboista. Tutkijoiden pääasiallisena lähteenä ovat olleet rikostilastot alioikeuksissa 1924-70 tuomituista. Yhteensä tuomittuja on ollut runsaat tuhat henkeä, joista 45 naisia.

https://seta.fi/ihmisoikeudet/sateenkaarihistoria-suomessa/

Pahoinpitelyitä homouden takia tapahtuu edelleenkin:
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2010102012555015
En löytänyt pikahaulla tietoja viharikostilastoista, mutta kaltaisillesi trolleille sellaisia on kyllä hyödytöntä esittää - et operoi faktojen tasolla, etkä lähes koskaan lähteistä itse yhtään mitään.

1930-luvun fasismin ja natsismin nousun jälkeen/takia homojen asema heikkeni, sen jälkeen alkoi ilmaantua vangitsemisia ja psykopatologisointia, homoudesta tuli sekä sairaus että rikos. Sodan jälkeen 1950-1952 tuli tuomiopiikki, ja lehdistössä käytiin voimallisesti homojen kimppuun.
Ylen aamu-tv: Homouden historia Suomessa

Tuosta jäi mielikuva, että homojen vihaajat lienevät (useimmiten?) äärioikeistoon kallellaan (jos eivät ole islamisteja). Ainakin Kantapaikassa äärioikeistolaisten oikein tunnusmerkki on homoviha, vaikka kaikki äärioikeistolaiset eivät olisikaan homovihaajia eivätkä kaikki homovihaajat äärioikeistolaisia.

Suomessa ei tosin liene kaasutettu homoja kuoliaaksi, toisin kuin Natsi-Saksassa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 23, 2021, 10:36:55

Hienoimmat koulumuistoni ovat siltä ajalta juuri näiltä kotitaloustunneilta. Opettajammekin sai niistä ikuisen muistijäljen. :)

Minulla on jokseenkin päinvastaiset kokemukset. Opettajan mielestä tein aina jotain väärin, vaikka aina tuli valmista ja sitä mitä piti. Köksän alkaessa oli niin innostunut, että kerrankin osaan jotain jo edeltä käsin, vaan eipä siitä mitään iloa minulle ollutkaan.

Kotona olin pyörittänyt jo 11 vuotiaana, eli jo ennen köksän alkamista, yli kuukauden keittiötä yksin, kun äitini joutui sairaalaan eikä perheen miehistä ollut keittiössä mihinkään. Isä sentään lapun kanssa sai kaupassa käytyä, kun mopon kyydissä tulivat paremmin kuin minulla käsissä kantaen, vaikka matkaa ei ollutkaan kuin vähän toista kilometriä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 23, 2021, 11:31:17
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 23, 2021, 10:36:55

Hienoimmat koulumuistoni ovat siltä ajalta juuri näiltä kotitaloustunneilta. Opettajammekin sai niistä ikuisen muistijäljen. :)

Minulla on jokseenkin päinvastaiset kokemukset. Opettajan mielestä tein aina jotain väärin, vaikka aina tuli valmista ja sitä mitä piti. Köksän alkaessa oli niin innostunut, että kerrankin osaan jotain jo edeltä käsin, vaan eipä siitä mitään iloa minulle ollutkaan.

Kotona olin pyörittänyt jo 11 vuotiaana, eli jo ennen köksän alkamista, yli kuukauden keittiötä yksin, kun äitini joutui sairaalaan eikä perheen miehistä ollut keittiössä mihinkään. Isä sentään lapun kanssa sai kaupassa käytyä, kun mopon kyydissä tulivat paremmin kuin minulla käsissä kantaen, vaikka matkaa ei ollutkaan kuin vähän toista kilometriä.

Opettajasi pelkäsi selvästi auktoriteettinsa kärsivän jos oppilaat osaa liikaa. Meillä ei ollut (alussa ainakaan) sellaista ongelmaa.

Se on kunnioitettavaa ja hämmentävää, ehkä lapselle traumatisoivaakin, että ottaa paljon vastuuta muista perheenjäsenistä jo noin nuorella iällä. Itseäni harmittaa kun olen aina ja edelleen puskurina ja välittäjänä kuuntelemassa vanhempieni kiistoja, hoitaisivat asiat keskenään - mutta kun eivät pysty.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Ei minulle siitä tullut tikkuja sieluun. Pikemminkin saatoin iloita siitä, että osasin. Sain aina hyviä vinkkejä ja ohjeita äidiltä, kun kerroin, mitä olin ajatellut seuraavalle päivälle tehdä. Ehdittiin päivittäin käydä häntä katsomassa ja vietiin "kunnon kahvia" villasukkaan käärityssä patenttikorkkisessa pullossa. Ei sairaalassa vuodepotilaille tarjottu kahvia :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

50-luvulla tuomittiin henkilöitä, jotka yrittivät houkutella ihmisiä harrastamaan kanssaan homoseksiä.

Tänään tuomitaan henkilöitä, jotka yrittävät houkutella ihmisiä harrastamaan kanssaan mitä tahansa seksiä.

Kyllä asiat olivat ennen paremmin tältäkin osin.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."