Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Puhelinkäyttäytyminen

Aloittaja ROOSTER, kesäkuu 22, 2019, 22:31:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Kerran soitin eräälle tavaranmyyjälle ja tiedustelin tavaran hintaa. Kerroin voivani noutaa sen heidän varastostansa. Hän kysyi: Missä olet?

Tyhmä kysymys, johon tietenkin vastasin: Puhelimessa.

Samoin ärsyttää puhelinmyyjät jotka soittaa ja mumisee nopeasti: Örzy Öblötistä, päivää. Oletko senjasen kiinteistön omistaja?

Siihen hyvä vastaus on: Onko sinulla peräpukamat vaivanneet viime aikoina?



Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Työskentelin nuorna poikana n. 3 tuntia puhelinmyyjänä. Potkut tuli, kun aloin haistattelemaan asiakkaalle. En vaatinut firmalta palkkaa.
Nykyään olen työssä, jossa joutuu palvelemaan asiakkaita... 8)

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 22, 2019, 23:25:55
Työskentelin nuorna poikana n. 3 tuntia puhelinmyyjänä. Potkut tuli, kun aloin haistattelemaan asiakkaalle. En vaatinut firmalta palkkaa.
Nykyään olen työssä, jossa joutuu palvelemaan asiakkaita... 8)

Täytyy olla hermot teflonia, että pärjää.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Tällainenkin ketjujen helmi löytyi, kun etsin aivan jotain muuta. Harmi, ettei ollut mieleen jäänyt tuo peräpukamajuttu, sillä olisin ehkä voinut sitä muutaman kerrankin käyttää.

Minun puhelimeni soi hyvin harvoin ja viime aikoina on tullut muutaman kerran niitä vinkuintiasta soitettuja puheluita, joissa kuuluu jotain käsittämätöntä hälinää taustalla, mutta puhetta joutuu hetkisen odottamaan. Ilmeisesti automaatti soittaa ja ihminen tulee mukaan vasta, kun toisessa päässä on vastattu. Tai jotain sinnepäin. Mutta nuo soitot ovat saaneet minut varovaiseksi ja vastatessani soittoon, jolle ei löydy soittajan nimeä yhteystiedoista. Minulta menee soittajan esittäytyminen jokseenkin aina ohi ja yleensä puhelinta enemmän käyttävät paukauttavat esittäytymisensä kuin konekivääristä, eli ei siitä usein saa lainkaan selvää, vaikka siihen oikein keskittyisikin. Vasta, kun soittaja pääsee asiassa eteenpäin, voin arvailla millä asialla soittaja on.

Rauhallinen ja selvä esittäytyminen mielestäni kuuluu hyvään puhelinkäyttäytymiseen. Silloin asian hoitaminenkin sujuu paremmin, kun toisessa päässä ei energiaa kulu siihen, että yrittää miettiä, että mitähän tuo sano nimekseen. Tietty, jos puhelun asia on tärkeä, niin voin puhelun kuluessa tai viimeistään lopuksi vielä kysyä soittajan nimen laittaakseni sen muistiin.


Oma lukunsa on sitten ihmiset, joista ei tahdo päästä eroon puhelimessa, vaikka asiat on jo käsitelty ja jotain pientä ystävällistä muutakin jo höpötetty riittämiin. Juttu vaan jatkuu jatkumistaan. Potentiaalisessa "heippa" -kohdassa on tehty uukkari jo monta kertaa, kun vielä uudelleen kerrataan asia tai jatketaan jostain olemattoman hentoisesta lillukanvarresta loputtomiin.

Noihin olen oppinut varautumaan valkoisella valheella. Yleensähän aika usein kysytään "onko hetki aikaa" tai "soitinko pahaan aikaan".  Noihin voin soittajasta riippuen antaa puheaikaa rajallisen määrän ja sanon, että "on tässä xx minuuttia aikaa, mutta sitten muuta sovittua". Valkoiseksi valheen tekee, että sopimuksen olen tosiaan tehnyt vain itseni kanssa. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Itse en aina vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin. Aika usein ovat energiasopimusta tai nettiyhteyttä tarjoavia myyjiä.

Hippi

Valitettavasti minun on pikkupakko vastata myös tuntemattomiin numeroihin, sillä suurin osa puheluistani liittyy taloyhtiön asioihin. Noitakin kerään kyllä yhteystietoihin, jos oletan, että numerosta soitetaan useammin. Tuokin on hankalaa, sillä huoltoyhtiössä yms. yhteistyökumppaneilla on useampi henkilö, jotka soittavat jokainen omassa käytössä olevasta kännykästä. Ei noita kaikkia viitsi kerätä muistiin. Sitten on erilaisia tavarantoimittajia yms. joille kyllä pitää vastata, muuten ei tavara tule perille.

Tätä kirjoittaessa nyt välähti mieleen, että enää ei tule puheluita, joissa numero on piilotettu - eli sellainen lyhyt vakionumero näkyi näytössä. Onkohan ominaisuus poistunut kokonaan puhelimista vai eikö sitä enää käytetä?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Kärsin puhelinpelosta tai jopa puhelinkauhusta tai miksi sitä nyt kutsuisi. Pidän puhelinta paholaisen koneena, jonka kautta tulee kaikki paha ja pelottava ja epämukava, mutta ei oikeastaan koskaan mitään hyväää.

Puhelimen kautta tulee pyyntöjä, joihin et haluaisi suostua. Puhelimen kautta tulee tietoja epämukavista asioista kuten rahan menettämisestä, omaisuuteesi kohdistuneesta ilkivallasta, murtovarkauksista, tulipaloista, tuhoutumisista. Puhelimen kautta tulee uutisia onnettomuusista, kuolemista, sairauksista - ehkä lopulta omakin tuomiosi.

Puhelin ja kauhun ja ahdistuksen ja kuoleman apparaatti. Se on hirvittävä peli.

En vastaa puheluihin, mutta pelkkä tieto siitä, että joku tuntematon on soittanut, saa mieleni täyttymään kauhulla ja pelolla. Mitähän pahaa se tällä kerralla olisi ollut?

Mitä hyvää puhelimen kautta voi tulla? En tule mieleeni yhtäkään asiaa.

Puhelin on parhaimmillaan silloin, kun se sammuksissa ja hukassa.