Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ankea tyyppi

Aloittaja TSS, tammikuu 05, 2019, 10:00:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juuli

#105
Nuorena ja tyhmänä tunsin erään psykiatrin. Suhde siinä jatkui ja kehittyi sille tasolle minne suhteet aina kehittyvät ennemmin tai myöhemmin. Sain kuulla että hän viis veisaa minusta ihmisenä. Hän haluaa lapsen jota minä en sitten koskaan saisi tavata. Kasvattaisi yksin. Jostain syystä en enää ollut tippaakaan kiinnostunut. Tämä psyko oli kaikenlisäksi erittäin arvovaltaisessa asemassa. Hyvin tunnettu piireissä ja vähän ylikin.
Käänsin mielessäni asian nurinniskoin. Minähän kelpaisin tekemään tälle kuuluisuudelle lapsen. En  ollutkaan ihan mäntti. :D
.

Kopek

Psykiatri tuntui sentään arvostavan Juulin geenejä, kun olisi kelpuuttanut ne lapselleen. Mitähän olisi seurannut, jos olisi suostunut hankkeeseen, mutta kääntänytkin asian siten, että psykiatri ei saa tavata lastaan. Olisi solminut pika-avioliiton jonkun muun kanssa ennen lapsen syntymää, jolloin psykiatrilla ei olisi ollut keinoja saada isyyttään vahvistetuksi. Nykyisen lain mukaan ilmeisesti on, mutta vanha laki määritteli äidin aviomiehen syntyneen lapsen isäksi riippumatta siitä, kuka oli biologisessa mielessä lapsen isä.

En tarkoita, että tuolla tavalla olisi pitänyt tehdä. Pohdiskelin asiaa vain yleiseltä kannalta.

Asun pienessä kunnassa, ja tietooni on tullut erinäisistä lähteistä (vaikka minua eivät tällaiset ventovieraita koskevat asiat kiinnosta) hurjia kertomuksia siitä, millainen salainen sukulaisuusverkosto kunnan asukkaiden välillä vallitsee. On salaisia isiä ja salaisia lapsia ja salaisia sukulaissuhteita sekä ihmisiä, jotka eivät tiedä omia biologisia juuriaan. Kiltti lapseton naapurin poikamiessetä onkin isä ja niin edelleen. Asiat paljastuvat, jos ovat paljastuakseen, vasta kun hautajaisista on kulunut aikaa. Joku lopulta kertoo.

Juuli

#107
Olin koulussa jo kun naapurin isäntä teki vaimonsa sisarelle lapsen. Kaikki sen tiesi vaan hiljaa siitä oltiin. Samassa talossa asuivat niin vaimo kuin siskonsakin ynnä isännän vaimonsa kanssa tehty perheellinen aikamispoika. Sekä tämä tulokas.
Tämä tapahtui , sanoisinko ihan nykyajassa. Olen miettinyt joskus että siinä on ollut sopu tiukoilla. Tämä vaimon siskolle tehty lapsi ei saanut talosta penniäkään kun isäntä kuoli. Kun ei koskaan tunnustanut poikaa omakseen. Lapsella oli hyvä tuntomerkki. Roikkuvat luomet niinkuin isännälläkin.