Kirjoittaja Aihe: Sähköinen liikkuminen  (Luettu 87421 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hayabusa

• Kantapeikko
  • dreamer, shaper, singer, maker
Vs: Sähköinen liikkuminen
« Vastaus #1035 : Tammikuu 14, 2022, 12:33:23 »
On muuten hieno maski!
Rekkarikilpi tosin pilaa vaikutelmaa.

Poissa Viihde- ja hömppäpöhinä

• Kantapeikko
« Vastaus #1036 : Tammikuu 14, 2022, 12:38:10 »
BMV totesi viime vuonna, että siirtyminen sähköön riippuu heillä puhtaasti markkinoista.

Voi olla että tekevät itselleen karhunpalveluksen. Jos muut panostavat sähköön, niin varmasti polttomoottorikysyntää piisaa. Mutta kun polttomoottorisukupolvi kuolee elintapasairauksiinsa ja kahvinsa kauramaidolla nauttiva tesla-sukupolvi alkaa määräämään markkinoita, puuttuu BMV:ltä mahdollisesti sekä osaaminen että patentit.
"Jokaiseen mutkikkaaseen ongelmaan on ratkaisu, joka on yksinkertainen, suora, ymmärrettävä ja väärä." - H.L. Mencken

Poissa ROOSTER

• Kantapeikko
  • Hän jolla on eniten pixeleitä!
« Vastaus #1037 : Tammikuu 16, 2022, 12:48:22 »
Suomen suurin sähköautojen latauskenttä sijaitsee Kuopiossa

Kuopion Juustoportti näytti mallia kattavasta latauskentästä rakennuttamalla parkkipaikalleen 14 pikalaturin kokonaisuuden.

Markkinoille tulevissa uusissa sähköautoissa yli sadan kilowatin tehoinen pikalataus alkaa olemaan enemmän oletus kuin poikkeus.

Aivan hirmuista vauhtia pystytetään latausasemia. Minä luulen myös, että ajankohdasta ja sopimuksista riippuen, latausasemalta myydystä sähköstä voi saada 10-80% myyntikatteen. Jos on latausliikennettä niin melko nopeasti investointi kuolettaa itsensä. Tuollaisiin katteisiin ei pääse yksikään bensa-asema ja loputkin niiden katteista menevät ympäristön siivoamiskustannuksiin kun jakelu tankeista joskus loppuu.

Lisäksi kasvuprosentti sähköisessä liikenteessä on huima,
Yleinen mielipide on aina väärässä.

Janne Utriainen:”Minä olen ajatellut, että ihmisen pitäisi tietää kaksi asiaa. Mistä ruoka tulee, ja mihin paska menee. Ne kun pohtii hyvin, niin maailma on ihan erinäköinen.”

John Maynard Keynes: ”When the facts change, I change my mind. What do you do, sir?