Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Puhelimet - älyllä tai ilman

Aloittaja Jaska, tammikuu 12, 2019, 01:17:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

^
Minäkin kuulun maanantaiaamuiseen ryhmään - Hayabusa ja Hippi ovat lähellä toisiaan aakkosissa.  ;)

Aloin miettimään mitenköhän nuo ilmoitusten lähetykset on ryhmitelty, jos tosiaan tulevat eri aikaan eri henkilöille. Minullakin on luuri vaihtunut ilmoitusten vastaanottamisten aikana pari kertaa ja operaattorikin kerran.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

En aina muista pyyhkiä ilmoituksia, joten noita voi olla kertyneenä useampia ilmoituksia parin kolmen päivän ajalta, kun puhelin on levännyt toimettomana. Todennäköisesti metrit ilmoitettiin minullekin eilen ja tänään vasta katsoin ilmoitukset, joissa eiliset mukana myös. Tai en tiedä, voihan se olla, että ilmoitus on tullut luuriini tänään. Samsungin mielenmaailmaa en niin hyvin tunne.

Lähinnä kiinnostaa, onko muissa käyttöjärjestelmissä vaivauduttu suomentamaan lyhenteet vai luotetaanko niissäkin siihen, ettemme me suomalaiset huomaa englannin kielisiä lyhenteitä?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

^
Ehkä täysin merkityksetön kuriositeetti, mutta eikö marginaalikieli näin pikkuhiljaa unohdu, kun vähän väliä jätetään kääntämättä sen hetken uudet merkityksettömät kuriositeetit?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Mennessäni metrolla Ruoholahdesta Matinkylään katselin matkustajia ja yritin laskea, kuinka monella heistä oli kännykkä kädessään. Laskeminen ei täysin onnistunut, kun ihmiset liikkuivat, ja enkä nähnyt varmuudella, kenellä laite oli tai ei ollut. Jos esitän arvion, että "melkein kaikilla", se ei mene pahasti pieleen. Monilla niistäkin, joilla ei näkynyt kännykkää kädessä, oli se hetken päästä, kun he ehtivät kaivaa sen taskustaan. Minulla apparaatti oli taskussa, kun kuuntelin kuulokkeilla "Kulttuuriykköstä".

Metronäkymä oli käynyt johonkin 1960-luvun tieteisfantasiaan tai kauhufilmiin, jossa tulevaisuuden ihmiset istuvat tai seisovat zombeina paikallaan ja tuijottavat hypnoottisesti pieniä ruutuja.

Minulla yleisimmät kännykän käyttötavat ovat kamera ja podcastien kuunteleminen. Jossakin tilanteessa saatan selata uutisia, ja jos tarve vaatii, luen tai lähetän WhatsApp -viestin jollekin lähihenkilöistäni. Varsinaista matkapuhelinta kammoan enkä haluaisi käyttää sitä ollenkaan enkä käytäkään kuin pakkotilanteessa. Lähihenkilöiden kanssa puhun tarvittaessa WhatsAppilla joko kuvalla tai ilman. Perinteiset tekstiviestit ovat olleet minulle historiaa jo kauan. En edes tiedä, miten sellainen lähetetään - vai vieläkö ne ovat käytössä.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 29, 2024, 20:07:03Perinteiset tekstiviestit ovat olleet minulle historiaa jo kauan. En edes tiedä, miten sellainen lähetetään - vai vieläkö ne ovat käytössä.

Onhan ne käytössä edelleen, vaikka en itse niitä lähettele enää juuri lainkaan. Naapurin pojille tuli tekstattua joskus, mutta kun aloitin whatsappin niin sekin vähä jäi pois. Pojillakin on WA, joka on näppärämpi minulle, kun se on laiteriippumaton eli kotona ollessa voin läplättää kunnollisella näppäimistöllä.

Mutta kyllähän tekstiviestejä tulee niin että ropisee. Minulla on pankkitunnuksissa vielä tunnuslukulista käytössä ja aina pankkiasioita hoitaessani tulee tekstiviestinä ilmoitus, minkä tunnusluvun annan jatkaakseni. Lisäksi ilmoitukset pakettien noudoista yms. tulee tekstiviestinä samoin kuin ajanvarausmuistutukset jne.

Puhelimen etusivulla minulla on oma kuvake tekstiviesteille ja ihan entiseen tapaan se toimii.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Minun Honor-puhelimeni ei äly- vaan typeryspuhelin.

Sattuneesta syystä olen whatsappissa viestitellyt lumirintaman etenemisestä. Tuo perkeleellinen masiina tekee minut naurettavaksi muuttamalla automaattisesti ja jatkuvasti sanan lumi  rintamaksi.

Se on yhdyssana, prkl.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Danielle Bochove : "Tällaiset kansainväliset sopimukset toimivat siihen saakka, kunnes ne eivät enää toimi."

a4

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 01, 2024, 21:33:46Minun Honor-puhelimeni ei äly- vaan typeryspuhelin.

Sattuneesta syystä olen whatsappissa viestitellyt lumirintaman etenemisestä. Tuo perkeleellinen masiina tekee minut naurettavaksi muuttamalla automaattisesti ja jatkuvasti sanan lumi  rintamaksi.

Se on yhdyssana, prkl.

Voisikohan tuon ominaisuuden kytkeä pois päältä? Tarkoitan puhelinta.  ;D

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: a4 - marraskuu 02, 2024, 09:25:01
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 01, 2024, 21:33:46Minun Honor-puhelimeni ei äly- vaan typeryspuhelin.

Se on yhdyssana, prkl.

Voisikohan tuon ominaisuuden kytkeä pois päältä? Tarkoitan puhelinta.  ;D

Paljon kiitoksia, noinhan se korjauksenpoisto onnistui.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Danielle Bochove : "Tällaiset kansainväliset sopimukset toimivat siihen saakka, kunnes ne eivät enää toimi."