Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Robotit tulevat, oletko valmis?

Aloittaja Amore, tammikuu 21, 2019, 00:05:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hayabusa

Kesän Korkeasaaren reissun yhteydessä voi käydä ihmettelemässä myös mekaanisia olioita.

Palvelua nörteille: Helsingissä pitsan ja hampurilaisen tarjoilee robotti, testaa jo tänään!
Mutta nyt Restel on päättänyt kokeilla, josko tarjoilua voitaisiin kuitenkin automatisoida. Yhtiö ottaa käyttöön tarjoilijarobotit Helsingin Redi-kauppakeskuksen Classic Pizzassa ja Burger Kingissä.
...
Palvelurobottien pilotti alkaa Redin Classic Pizzassa maanantaina 3. kesäkuuta. Burger Kingissä palvelurobotin pilotointi alkaa heinäkuun alussa.

Tarjoilijoiden ammattikuntaan kuuluu kovin monenlaisia tilausten kuskaajia. En lainkaan epäile etteivätkö robotarjoilijat pärjää vähintään yhtä hyvin kuin toheloimmat orgaaniset kollegansa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

LainaaInsinöörit rakensivat 120 metrin korkeuteen hyppäävän robotin
...
Nyt tutkijat ovat keksineet mekaniikan, jonka avulla robotti pystyy hyppäämään yli 120 metriä korkealle ilmassa tai 200:aan metriin kuussa.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/d4aea705-9785-4fe7-b7ac-a52e83a06cbb

Tuolle tulee heti mieleen sotatarvikesovellus. Pompsautetaan robotti ylös ja otetaan 360-asteen kuvaa vihollisen asemista. Koko homma on nopeasti ohi, eikä tarvitse uhrata pörisevää dronea.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

"Yhteiskunta hyötyy traumatisoituneista huippuosaajista, ..."
Valtteri Lindholm

"Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmässä arvossa pitää materiaa. Ainoa, mitä mä en myy, on mun sielu." Cecil Hagelstam

ROOSTER

Kiinalaiset ovat robottien käytännön sovelluksissa hyvin paljon edellä. Tuskin saamme etumatkaa kiinni, edes muutamissa kymmenissä vuosissa vaikka yrittäisimmekin, mitä emme nyt tee.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ihminen-jaa-toiseksi-tama-robotti-tekee-rakennustyomaalla-yleisen-tyon-nopeammin-kuin-kukaan-meista/b4c565c8-3c6c-4989-871e-32fbe681ba36

https://www.hkcrc.hk/product

Valtteri Lindholm

"Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmässä arvossa pitää materiaa. Ainoa, mitä mä en myy, on mun sielu." Cecil Hagelstam

ROOSTER

Mielenkiintoinen kisa.

LainaaTämän kisan ihminen voi vielä toistaiseksi voittaa – robotit kisaavat juoksijoita vastaan maratonilla

Ihminen vastaan kone -kilpailu juostaan Pekingissä huhtikuussa.
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/5a54c852-f5bc-48e4-8843-0593636a0bad

Nelijalkainen.

Eteläkorealaisten tohtoriopiskelijoiden rakentama RAIBO 2 oli ensimmäinen robotti, joka juoksi täyden maratonin. Aikaa kului 4 tuntia 19 minuuttia ja 52 sekuntia. Matka taittui yhdellä latauksella.

KUVA: KAIST

Suomi voisi näyttää habaa ja tehdä ylivoimaisen robotin, mieluummin pahvista.

Valtteri Lindholm

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 23, 2025, 18:35:42Mielenkiintoinen kisa.

LainaaTämän kisan ihminen voi vielä toistaiseksi voittaa – robotit kisaavat juoksijoita vastaan maratonilla

Nelijalkainen.

Eteläkorealaisten tohtoriopiskelijoiden rakentama RAIBO 2 oli ensimmäinen robotti, joka juoksi täyden maratonin. Aikaa kului 4 tuntia 19 minuuttia ja 52 sekuntia. Matka taittui yhdellä latauksella.

Jos puhutaan juoksemisesta ihmismäisessä mielessä, mikään nelijalkainen ei minulle kelpaa, tai sitten on otetava kisaan mukaan myös pyöräjalakiset, niille ihmiset eivät pärjää muussa kuin selittelemisessä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - tammikuu 23, 2025, 19:20:42
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 23, 2025, 18:35:42Mielenkiintoinen kisa.

Nelijalkainen.

Jos puhutaan juoksemisesta ihmismäisessä mielessä, mikään nelijalkainen ei minulle kelpaa, tai sitten on otetava kisaan mukaan myös pyöräjalakiset, niille ihmiset eivät pärjää muussa kuin selittelemisessä.

Hahaa! Kärähdit kommentoimasta lukematta linkin takana olevaa juttua huolella. Siinä sanotaan:

LainaaSäännöt ovat selkeät. Robottien pitää näyttää (riittävästi) ihmisiltä, niiden pitää käyttää liikkumiseen kahta jalkaa ja niissä ei saa olla pyöriä. Robottien on oltava seisoma-asennossa pituudeltaan 0,5 - 2 metriä.

Tuo nelijalkainen robotti on vain osoittamassa, että robotti voi mennä maratonmatkankin. Se on ns. kuvituskuva, joita usein näkee. Liittyy löyhästi juttuun.

Valtteri Lindholm

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 23, 2025, 19:26:16
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - tammikuu 23, 2025, 19:20:42

Nelijalkainen.

Hahaa! Kärähdit kommentoimasta lukematta linkin takana olevaa juttua huolella. Siinä sanotaan:

LainaaSäännöt ovat selkeät. Robottien pitää näyttää (riittävästi) ihmisiltä, niiden pitää käyttää liikkumiseen kahta jalkaa ja niissä ei saa olla pyöriä. Robottien on oltava seisoma-asennossa pituudeltaan 0,5 - 2 metriä.

Tuo nelijalkainen robotti on vain osoittamassa, että robotti voi mennä maratonmatkankin. Se on ns. kuvituskuva, joita usein näkee. Liittyy löyhästi juttuun.

Kyllä minä sen luin. Sinä lainasit 4-jalkaisen robotin kuvan viestiisi ja minä oletin, että haluat tarjota myös sitä kilpailuun. Anteeksi jos oletin väärin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - tammikuu 23, 2025, 19:41:04Sinä lainasit 4-jalkaisen robotin kuvan viestiisi ja minä oletin, että haluat tarjota myös sitä kilpailuun. Anteeksi jos oletin väärin.

Ei haittaa.

Ymmärrän sen, että joskus pitää olettaa. Näin ei keskustelu mene pelkäksi kyselemiseksi yksityiskohdista. Minulle käy niin aika usein IRL, että tarkistan monta kertaa ja keskustelukumppani alkaa hermostua. Oletan, että parempi olisi vain olettaa enemmän ja kysyä vähemmän.

Valtteri Lindholm