Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Olympialaiset - Tokio 2020

Aloittaja a4, heinäkuu 23, 2021, 19:11:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 29, 2021, 01:55:55
^ Telinevoimistelun huippuhetkiä menneiltä vuosilta:

https://www.youtube.com/watch?v=Yl9QpC8_LiE
Nadia Comaneci vetelee kymppejä suorituksistaan.

Mitähän kuuluu nykyään Nadialle?
Kuinka hurisee ja kuinka pärjää - Hänhän on jo aikavanha.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nadia_Com%C4%83neci
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - heinäkuu 29, 2021, 06:24:36
Suomen mitaliodotukset 0-1 mitalia täytetty.

Se on ihan sama montako mitalia Suomi lopulta saa tai on saamatta. Tärkeintä kuitenkin on, että Ruotsilla on vähemmän.

https://olympics.com/tokyo-2020/olympic-games/en/results/all-sports/medal-standings.htm
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Ikinä en ole olympialaisia tms. seurannut, mutta nyt on sekin ylpeydenaihe mennyttä. Olen katsellut naisten nyrkkeilyä.

Nythän on niin että dissaan penkkiurheilua, koska inhoan sitä että epäurheilulliset ihmiset kuvittelevat tietävänsä mitä sen kilpaurheilijan olisi pitänyt kentällä tehdä. "Tee itse paremmin", voisi kehottaa. Kun nyt kumminkin tiedän nykyään jotain anekdootteja nyrkkeilystä, onhan se mielenkiintoista nähdä miten niitä juttuja toteutetaan, tai ei.

"Halailua" on ärsyttävää katsoa, ja paremmalta näyttää kun nyrkkeilijät eivät roiku toisissaan kiinni.

kertsi

Katsoin naisten pingiksen välierämatsia sieltä täältä. Kiinalainen Sun etunimeltään, ja japanilainen Mimo Ito. Kiinalainen voitti ylivoimaisesti. Tulee täyskiinalainen finaali. Oma pingisosaamiseni ei ole häävi, en osaa kunnolla edes alakierrettä lyödä. Tosin en montaa kertaa ole pelannutkaan, ja ensimmäisen kerran vasta aikuisena, opiskeluaikoina. Nämä maailman huiput pingiksessä aloittavat niin varhain, että vasta 7-vuotiaana aloittanut (singaporilainen? toisessa välierässä) on harvinaisuus.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 29, 2021, 10:37:11
Nythän on niin että dissaan penkkiurheilua, koska inhoan sitä että epäurheilulliset ihmiset kuvittelevat tietävänsä mitä sen kilpaurheilijan olisi pitänyt kentällä tehdä. "Tee itse paremmin", voisi kehottaa.

Missä menee raja epäurheilullisen ja urheilullisen ihmisen välillä, jotta saa oikeuden kommentoida tehtyä suoritusta?

Koskeeko tuo sama sitten musiikkiesityksiä ja näyttelijäsuorituksia, ettei pidä arvostella, jos ei itse pysty parempaan?

Kyllähän urheilija sen tietää ja myös sietää, että suorituksia arvostellaan ja myös yleisö on pettynyt, jos urheilija ei ole isoissa kisoissa pystynyt vähintään omantasoiseensa suoritukseen. Pettynyt on varmaan urheilijakin ja siksipä niiltä haastattelussa sitä kysellään, jotta miksi meni alakanttiin suoritus.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko


Yksi kysymys, jonka voisi jättää kysymättä haastatteluissa- "miltä nyt tuntuu".

Se on aina hieman turha, oli sitten onnistunut kisaaja, tai epäonnistunut.

Toinen yhtä typerä, "mikä meni vikaan" kun kisaajalla ei etukäteenkään ollut mitään mahdollisuuksia tulosten puolesta pärjätä.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 29, 2021, 11:31:25
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 29, 2021, 10:37:11
Nythän on niin että dissaan penkkiurheilua, koska inhoan sitä että epäurheilulliset ihmiset kuvittelevat tietävänsä mitä sen kilpaurheilijan olisi pitänyt kentällä tehdä. "Tee itse paremmin", voisi kehottaa.

Missä menee raja epäurheilullisen ja urheilullisen ihmisen välillä, jotta saa oikeuden kommentoida tehtyä suoritusta?

Koskeeko tuo sama sitten musiikkiesityksiä ja näyttelijäsuorituksia, ettei pidä arvostella, jos ei itse pysty parempaan?

Kyllähän urheilija sen tietää ja myös sietää, että suorituksia arvostellaan ja myös yleisö on pettynyt, jos urheilija ei ole isoissa kisoissa pystynyt vähintään omantasoiseensa suoritukseen. Pettynyt on varmaan urheilijakin ja siksipä niiltä haastattelussa sitä kysellään, jotta miksi meni alakanttiin suoritus.

Ääripään epäurheilija ei liiku itse millään tavalla, vetää viinaa, tupakoi ja on omenavartalolihava. Epäurheilijan ja urheilullisen välimuoto harrastaa jotain liikuntaa ja hänellä on terveet elämäntavat. Vieläkin urheilullisempi urheilullinen tyyppi on tutustunut omaa hikeään vuodattaen lajiin josta hän katsoo asiakseen kritiikkiä esittää.

En osaa sanoa voinko määritellä itseäni "urheilullisemmaksi urheilulliseksi" tyypiksi kun kumminkin olen vain sparrannut (ns.  kevyt kontakti), joten olenpa sitten vaikka välimuoto itse.  8)

Hippi

^
Missasit pointtini. Kyllähän aina katsomossa on olleet parhaat asiantuntijat, vaikka eivät itse harrastaisi yhtään mitään. Kilpaurheilua tehdään viihteeksi suurelle yleisölle, joten tietysti se yleisö siitä puhuu. Paljonkohan kilpaurheilutapahtumia järjestettäisi, jos niissä ei olisi yleisöä eikä niitä välitettäisi sähköisessä muodossa ihmisten koteihin katsottavaksi ja ihmeteltäväksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 29, 2021, 21:09:28
Paljonkohan kilpaurheilutapahtumia järjestettäisi, jos niissä ei olisi yleisöä eikä niitä välitettäisi sähköisessä muodossa ihmisten koteihin katsottavaksi ja ihmeteltäväksi.

Ei määrä välttämättä vähenisi, mutta volyymi kyllä. Huvikseni katsoin tietoja ekoista moderneista olympialaisista Ateenassa 1896. 241 osanottajaa 14 maasta, 2/3 kreikkalaisia. Kylläpä se lähti pienestä liikkeelle!
https://en.wikipedia.org/wiki/1896_Summer_Olympics

Nykyään urheilu on lähestynyt enemmän ja enemmän viihdettä, jopa niin paljon, että rajaa on vaikea vetää.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 29, 2021, 21:09:28
^
Missasit pointtini. Kyllähän aina katsomossa on olleet parhaat asiantuntijat, vaikka eivät itse harrastaisi yhtään mitään. Kilpaurheilua tehdään viihteeksi suurelle yleisölle, joten tietysti se yleisö siitä puhuu. Paljonkohan kilpaurheilutapahtumia järjestettäisi, jos niissä ei olisi yleisöä eikä niitä välitettäisi sähköisessä muodossa ihmisten koteihin katsottavaksi ja ihmeteltäväksi.

Ilmeisesti en pysty käsittämään tätä asiaa siten kuin se pitäisi. Jos sanotaan "parhaat asiantuntijat" ironisessa mielessä, niin sitten kyllä. Mutta muutoin tulee lähinnä mieleen se että jos ihminen katselee elokuvaa, niin muuttuuko hän automaattisesti kykeneväksi arvostelemaan elokuvaa siten kuin hän mukamas osaisi itse ohjata, leikata, editoida jne.

En siis pidä urheilua katsovia minkään sortin asiantuntijoina. Heidän kiihkeät vuodatuksensa joko huvittavat tai kyllästyttävät minua, kun innostuvat spekuloimaan esim. yleisessä saunassa ja aiheena jääkiekko.

kertsi

Katsoin miesten pöytätennisfinaalin kahden kiinalaisen välillä. Se oli tylsähkö. Ihmettelin, miten joskus olen voinut seurata mielenkiinnolla pöytätennistä, mutta sitten muistin Jan-Ove Waldnerin, jonka peliä oli hauska seurata kauan sitten. Esimerkkejä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

#41
Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 30, 2021, 21:17:42
Katsoin miesten pöytätennisfinaalin kahden kiinalaisen välillä. Se oli tylsähkö. Ihmettelin, miten joskus olen voinut seurata mielenkiinnolla pöytätennistä, mutta sitten muistin Jan-Ove Waldnerin, jonka peliä oli hauska seurata kauan sitten. Esimerkkejä.

Joskus nuoruudessani kun vielä urheilin, niin yhtenä vuotena vakkari treenipaikkamme meni remonttiin ja jouduimme reiluksi vuodeksi evakkoon. Siinä oli korvaavan treenipaikan lähellä pingishalli. Tuli äkkiä tavaksi hakea pingishallista alkulämmöt päälle ennen omia treenejä. Jonkun vajaan vuoden jälkeen oltiin treenikavereiden kanssa sen verran oppineet pitämään palloa pöydällä, että paikallisen pingisseuran valmentajat pyysi meitä treenaamaan heidän junnujensa kanssa. Oltiin toki useampi vuosi vanhempia, mutta tasollisesti kelvattiin treenikavereiksi heidän junnuilleen. Muistelen, että sen sijaan että pelattaisiin, treenattiin heidän kanssaan paljon sitä, että pallo pysyy pöydällä. Eli ihan peruslyöntiä helppoon paikkaan vastustajalle, jotta hänen on helppo palauttaa se takaisin ja tavoite pallotella näin niin kauan kuin mahdollista. Oli yllättävän vaikeaa pallotella pitkään, muta kyllä siinäkin pikkuhiljaa harjaantui ja pikkuhiljaa kierrelyönnit alkoivat nekin tulla mukaan kun piti palauttaa hieman hankalaa palloa takaisin. Kai me muutakin treenattiin noissa oikeissa pingisharjoituksissa, mutta en enää muista mitä. Treenit koostuivat kuitenkin tuon tyyppisistä tekniikkaharjoitteista heidän junnujensa kanssa. En muista, että olisimme koskaan pelanneet heidän kanssa.

Silloin kyllä jaksoi seurata pingistä telkkaristakin, mutta seuraaminen on kyllä minulta sittemmin jäänyt. Tennistä on mielestäni helpompi seurata kuin pingistä jos ei tiedä lajista mitään, sillä tennistä on mielestäni näyttävää tajusi sen yksityiskohdista juuri tuon taivaallista tai ei. En ole koskaan pelannut tennistä, joten en tiedä muuta kuin, että se näyttää pingikseltä hieman isommassa mittakaavassa. Tosin tenniksessä kierteet on aika helppo nähdä, kun taas Pingiksessä kierteet ovat vaikea nähdä. En tiedä kuinka on tenniksessä, mutta ainakin pingiksessä kierteet ovat niin olennaisessa osassa jokaisessa lyönnissä, että jos ymmärtää millaisia lyöntejä minkäkinlaiseen lyöntiin voi helposti vastata ja millaisilla lyönneillä on tosi vaikea vastata, pelissä on huomattavan paljon enempi seurattavaa kuin pelkästään se pallottelulta näyttävä näpyttely verkon puolelta toiselle. Enää en itse oikein tahdo oikein nähdä kaikkia lyötyjä kierteitä ja pingis näyttääkin minusta nykyään aika yksitoikkoiselta pallottelulta. Ehkä jos saamme suomalaisväriä kansainväliselle tasolle, ääni voi taas muuttua minullakin kellossa, mutta oikein muuten en ole jaksanut innostua lajia seuraamaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

#42
Kirjoitin vähän huonosti. Olen siis aiemmin nähnyt muutaman Waldnerin matsin, että sen verran "seurannut".

En tiedä, mikä Waldnerin pelityylistä tekee/teki niin hauskan seurata. Ehkä ne pitkät pallot, kun hän palautteli kamalia läimäyksiä hyvinkin kaukaa, osuen kuitenkin usein vastapuolen pöytäpuoliskolle kuin ihmeen kaupalla, yhä uudelleen ja uudelleen.

Tennistä en oikein jaksa melkein ollenkaan katsoa. Olen vain kerran kokeillut itse vähän pelata tennistä, ja meinasin heti saada krampit alakäsivarsiin, ja päädyin siihen, ettei ole minun laji se. Saattaa olla, että kokeilu oli sen jälkeen kun olin pelannut pingistä, ja ehkä yritin jotain ranneliikettä (kierrettä) tennismailalla, huonolla menestyksellä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Kah, trampoliinivoimistelua (finaali lopussa). Hienoja hyppyjä tekivät.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

^
Trampoliiniurheilu on kyllä hullujen hommaa.

Mitähän noita lajeja on kesäolympialaisissa, joissa jos urheilija ei ole 100% läsnä suorituksessaan, on hengenlähtö lähellä. Tarkoitan että jos koripallossa urheilija ei ole täysin läsnä suorituksessaan, hän ei saa koria, mutta jos telinevoimistelussa käy samoin, se on äkkiä neliraajahalvaus. Tällaisia lajeja on trampoliinihypyn ja telinevoimistelun lisäksi ainakin uimahypyt ja ehkäpä seiväshyppy. Onko muita sellaisia lajeja, joissa pieni herpaantuminen kriittisellä hetkellä voi olla kohtalokasta? Kenties jotkut itsepuolustuslajit?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.