Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Uutisia maailmalta ja Suomesta

Aloittaja Jaska, tammikuu 06, 2019, 22:02:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 24, 2024, 23:04:05Tällainen oli normaalia perushommaa siihen aikaan, kun intin kävin. Lehtijutussa selostettujen tapahtumien lisäksi juostiin patjat ja vuodevaatteet selässä ympäri kasarmia joskus yöllä ja tehtiin kaikenlaista hullua, mitä nyt lapselliset parikymppiset vallastaan humaltuneet pikkuhitlerit saivat päähänsä käskeä. Myös jutussa mainitun tyyppinen kaatuminen tapahtui tosin ilman vakavaa loukkaantumista. Muut juoksivat teräsritilälle kaatuneen ja makaamaan jääneen yli.

Minulle jäi siinä määrin kammo ja inho noita tapahtumia ja aikoja kohtaan, että vieläkin - sorry vain foorumin sotaherrat - koen epäluuloa kaikkia esimiesasemassa inttiaikanaan olleita kohtaan. Koen, että jokainen heistä/teistä on yksi "niistä".

Erilaisia siviilielämän vallankäyttö- ja näyttötilanteita nähneenä ja niistä kuulleena ja lukeneena olen monesti miettinyt, että minusta ei tuollaiseen olisi enkä haluaisikaan että olisi. Minkäänlaisen vallan käyttäminen toisia kohtaan tuntuisi kerta kaikkiaan pahalta ja väärältä. Minusta ei olisi moittimaan eikä käskemään eikä sakottamaan eikä pakottamaan. Inhoan kaikkea tuollaista.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4a1b289e-884b-4981-b0c8-ad726103dfff

Minuakin häiritsi armeijassa esimiesten harjoittama mielivalta. Kova treeni ei ollut koskaan ongelma, mutta jos esimies loukkasi tai nöyryytti minua henkilökohtaisesti, kostin. Suurin osa kantahenkilökunnasta asui samalla alueella kuin minä ja tiesi tarkkaan miten siinä tulee siviiliin pääsyni jälkeen käymään. Hakattavien lista jäi lopulta aika lyhyeksi.


"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Aave

Onneksi olkoon, maailma! Saudi-Arabiasta tulee YK:n sukupuolten tasa-arvoa ajavan toimielimen puheenjohtaja! Vastaavia YK:n aiempia huippusuorituksia on mm. Yhdysvaltain puheenjohtajuus globaalia aseturvallisuutta ajavassa YK:n toimielimessä.

Saudi Arabia to be appointed chair of UN's gender equality forum amid ongoing assault on women's rights (Amnesty International).

Modernin maailman menoa katsellessa ei voi välttyä ajatukselta, että meneillään on ihmiskunnan kilpauinti syvään päätyyn, ja sieltä pohjalle.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa




Saudi-Arabiahan ei ole edes oikea valtio, vaan Al Saudien perheyritys.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur