Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Vaikeita kysymyksiä (ehkä)

Aloittaja Juha, tammikuu 21, 2019, 10:35:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 07, 2019, 11:19:20
Miksi täällä tuota kyselet, kun aiheelle on oma ketjunsakin?

Tämä on kyllä selkeämpi, ja suorempi kysymys, kuin oma juttuni, joka jäi enemmän kysymyksenhieronnaksi. Ehkä sen sitten voi katsoa johtavan onnistumiseen, eli jotain tuli saaduksi aikaan, tähän.

Pointti on kyllä puolustamisen arvoinen. Teema on itse asiassa tosi iso ja vaikea. Myös mielenkiintoinen ihan yleisenä. Kulloinenkin, senhetkinen miljöö voi antaa pontta tällaiselle aiheelle, tai se miljööstö, josta kokemuskarttumaa.

Täysi kytkentä tiettyyn lähitilanteeseen voi olla tällaisille aiheille aika kova haaste. Se voi olla ehkä merkillepantavin juttu tässä.  Merkittävimmäksi koettu juttu tässä voi olla eri tasojen väliset raahaukset, ja menetelmästö, jota tasovaihdannassa käytetään.

Tästä voinee saada jotain villiäkin. Sen verran on temmellyspotentiaalista kenttää, että v-länsi läsnäolevaksi, joa koettavaksi , tässä ja jatkossakin. Ehkä.

Jaska

Ehkä mahdollisen halukkaan tulisi perustaa halun yllättäessä metakeskustelufoorumi, jolla keskustelu on rajoitettu koskemaan keskustelua - varmaankin metakeskustelufoorumin metakeskustelua - itseään. Tungoksesta ei lie pelkoa, mutta ehkä suhteitten kautta jonkun asianharrastajan löytää.

Juha


Hippi

Lainaus käyttäjältä: Dr. Wisser und Besser - helmikuu 07, 2019, 19:43:27

Ihan ok-idis.

Ilokseni voin todeta kerrankin ymmärtäneeni Juhan viestin.
Ainakin luulen ymmärtäneeni :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Juha


Ok.

Teema on rakentajan juttu. Rakenteet ovat pohtimista, mikä kivasti ja helposti toimii, ja mikä ei, ja mikä voi toimia, ja mikä ei.

Rakenteluun törmää kaikessa tekemisessä. Osa tekemisistä on yhteisempiä, mutta itse koen, että tarvitsen rakenteita myös omassa toiminnassani. Tarve ei välttämättä samaksi koettua kaikilla.

Koodaukseen jos mennään, mistä mainitsit, niin on tosiaan eri juttu väsäillä itse, ja väsäillä porukalla, kun jälkimmäistä ei voi ajatella kun hölmöläisten keskinäistolloiluun. Tämä ei ole vaikea ymmärtää.

Jos erakkokoodari arvostelee vaikka käytettävää SMF-koodia, tai muita yhteistuotantoja, niin arvostelukriteerit voivat olla ihan peestä. Kokonaistoiminnan yhdenmukaisuus isossa porukassa on aivan oma juttunsa. Ne ovat vähän eri maailmoita, eli näinkin voi sanoa, jos kumpaakin katsoo etenkin niiden omimmilta kanteiltaan.

Topi

Kun katsoin valikkotasolta viestejä, epäilin ensin että VA olisi shiftannut aakkosissa pykällä yhden eteenpäin.

Jaska


Jos vertailemme lyhyesti asiaankuuluvia ilmiöitä, huomaamme, että ratifioituja ominaisuuksia omaava vaihtoehto vaatii täsmällisyyttä ja päättäväisyyttä, ja kannustaa kehittämään runsain määrin esiintyvää suurpiirteisyyttä sekä rauhattomuutta.

Laika

'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Juha


Mitä voisi tarkoittaa kysymyspotentiaali?

Miten kysymyspotentiaalin merkitystä voisi arvioida ihan yleisesti, tai jos vaikka lähtisi jostain konkreettisesta, ja saisi kasaan jotain, sinne yleisempään laariin?

Vähänkö jänski käsite, tai k-ehdokas. Saako sitten millä tavoin kannatusta, on toinen kysymys, tai ainakin toinen asia, jos ei halua kysymyksillä liikaa ketään kuormittaa.

Laika

'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Juha

Lainaus käyttäjältä: Topi - helmikuu 07, 2019, 21:50:09Kun katsoin valikkotasolta viestejä, epäilin ensin että VA olisi shiftannut aakkosissa pykällä yhden eteenpäin.


Ei porsaasta parempaa.

Eikä sen paremmaksi tarvitse muuttua, vaikka menisikin ylemmäs, portaan, tai pari, ja teki nousun astellen, tai lentäen.

Se kyllä olisi jotain, jos porsas lentäisi. Ehkä veikeetä?

Sitten taas juurakoita pöllyttelemään, ellei sopivaa kuralätäkköä lähistöllä.

Jaska

#41
Aivan samoin minä ensin arvasin Vanhan Aatamin ottaneen uuden nimen käyttöön kun näin Dr. Von und Zun.

Mutta helpohko kysymys.  Miksi tässä ketjussa esitetään vaikeasti merkityksellisiksi nähtäviä kysymyksiä? Viihdetarkoituksessa varmaan?

Hippi

Noukin saksituista:

https://kantapaikka.net/index.php/topic,68.msg7514.html#msg7514
Aina kun sinutellaan ollaan todella lähellä ja ...... nips

Tuota sinuttelua ja teitittelyä tuli mietittyä, kun katselin sitä TV:n ranskalasisarjaa. Ranskassa teitittely on normaalia puhelkieltä ja kaiketi harvoin jos koskaan esimerkiksi työkaverit sinuttelee toisiaan. Oliko vielä niin, että jopa lapset teitittelevät vanhempiaan? Tosin tämä käsitys minulla on puhtaasti telkkarin kautta tullut.

Mutta Suomessa ei missään tapauksessa pidä paikkaansa tuo, että osoittaisi minkäänlaista lähellä olemista, jos sinutellaan. Minua sinuttelevat niin oma perhe, naapurit, teleoperaattorin markkinoijat kuin verottajakin. Sinuttelusta on tullut yleinen puhetapa. Joskus harvoin käy niin, että vastapuoli ei ole varma, miten haluan itseäni puhuteltava ja tämä sitten sekoilee sinuttelun ja teitittelyn välillä ihan holittomasti.

Haluaako joku palauttaa teitittelyn kunniaan Suomessakin?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

#43
Teitittely on Suomessa käynyt harvinaiseksi paitsi sinulle myytäessä teitittelyä saat kokea. Karjalasta ollut Isäni vielä teititteli vanhempiaan ja niin kuului minunkin isovanhemmille tehdä niin oudolle kuin tuntuikin. Mutta vielä muutama kuukausi sitten sain itselleni tuntemattomalta työkaverilta teitittelevän sähköpostiviestin, jossa pyydettiin avitusta. Huvittavaa liioiteltu kohteliaisuus oli muttei vaivaannuttavaa.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Jaska - helmikuu 10, 2019, 14:11:26
Teitittely on Suomessa käynyt harvinaiseksi paitsi sinulle myytäessä teitittelyä saat kokea. Karjalasta ollut Isäni vielä teititteli vanhempiaan ja niin kuului minunkin isovanhemmille tehdä niin oudolle kuin tuntuikin. Mutta vielä muutama kuukausi sitten sain itselleni tuntemattomalta työkaverilta teitittelevän sähköpostiviestin, jossa pyydettiin avitusta. Huvittavaa liioiteltu kohteliaisuus oli muttei vaivaannuttavaa.

Äitini teititteli äitiänsä, mutta minun ei tarvinnut sitä miettiä. Ne harvat kerrat kun mummoani näin, niin pysyttelin tuppisuuna. En tykännyt siitä kärttyisestä mummosta, joka ei koskaan mitään hyvää minulle sanonut. Vieläkin muistan millaisen metelin tämä piti, kun kuorin perunoita jotain keittoa varten ja hänen mielestään kuorin liian paksusti ja jumalan viljaa meni hukkaan.. Perkule, olin seitsemän vanha eikä ollut kuorimaveistä, vaan tavallisella veitsellä niitä kuoria nirhasin irti.

Mutta noista myyntimiehistä. Niillä on ongelmia pysytellä valitsemassaan puhuttelutavassa. Saattavat aloittaa teititellen ja kesken kaiken sinuttelevat ja hetken päästä taas tapahtuu joku ryhtiliile ja teitittelynä jatkuu. Tuota tapahtuu puhelimessa. Yleensä nokikkain menee myyntikin sinutellen.

- --
Tulipa mieleen, että moniin paikkoihin soitettaessa, tulee nauhalta ääni, että puhelu saatetaan nauhoittaa "jotta voimme paremmin jatkossa palvella plaa plaa". Toimisikohan tuo myyntipuheluun, että heti, kun tunnistaa puhelun myyntipuheluksi, niin keskeyttäisi soittajan ja sanoisi "voisitko esittäytyä uudelleen, laitan nauhoituksen päälle, jotta voimme jälkikäteen tarkistaa keskustelun kulun".

Harvoinhan minulle tosiaan noita puhelinmyyntejä tulee, mutta joskus ovat niin sitkeitä eikä niistä tahdo päästä eroon. En myöskään haluaisi kovin tylysti lopettaa, sillä yleensä noihin soittajiin on jonkinlainen asiakassuhde ja periaatteessa luvallisesti ne soittavat esim. liittymätarjouksista tmv. Tuo "nauhoittaminen" voisi myyjän intoa hillitä niin, että jo ensimmäinen "ei kiitos" voisi tehota paremmin. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️