Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Vaikeita kysymyksiä (ehkä)

Aloittaja Juha, tammikuu 21, 2019, 10:35:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-:)lauri

#375
^Mä olen jo pitempään toivonut, että joku tutkisi, ovatko ihmiset enemmän kiinnostuneita ilmaisista ämpäreistä, niiden jonottamisesta vai netistä livestriimien katsomisesta siitä, kun ihmiset jonottavat ilmaisia ämpäreitä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - joulukuu 13, 2019, 14:33:09
^ Vanhukset innostuivat tujuista influenssarokotteista niin, että sairaalalta loppuivat rokotusajat kesken
Hmm...onkohan rokotteessa mukana "parempiakin" aineita?  ;)
Ei ollut. Kyseessä oli kaksoissokkotutkimus, jossa puolelle annettiin normaali influenssarokote ja puolelle nelinkertainebn annos. Mutta saaja ja antaja eivät saaneet tietää kumpi annos kullekin tuli.

Kaveri meni Helsingissä asuinpaikkansa mukaiseen paikkaan koeannosta saamaan, mutta olivat loppuneet. Neuvottiin kuitenkin kaupungin toiselle laidalle jossa sinä päivänä arpajaispiikkejä oli vielä tarjolla.

-:)lauri

Olenko se vain minä, mutta miksi mulle tulee mieleen sanasta "fuula", et se ois 60-70 luvulla trendinä ollut tanssityyli? "Osaaksä fuulata?" tai "oliksä fuulaamas?" Vähäks hyvin vois höpötellä fuulaamisesta ikään kuin tanssin tyylilajina.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - joulukuu 17, 2019, 16:14:11
Olenko se vain minä, mutta miksi mulle tulee mieleen sanasta "fuula", et se ois 60-70 luvulla trendinä ollut tanssityyli? "Osaaksä fuulata?" tai "oliksä fuulaamas?" Vähäks hyvin vois höpötellä fuulaamisesta ikään kuin tanssin tyylilajina.

Vain sinä.

Fuulaaminen on ollut huijaamista, höynäyttämistä jne. niin kauan kuin minä muistan ja se on aika kauan.
Hiukan penkaisin nettiä ja yksi toinen käyttö (ruuan hotkiminen) tuolle sanalle löytyi urbaanisanakirjasta, mutta epäilen sitä väärinymmärrykseksi. Ei sille tarkoitukselle yläpeukkuja ollut annettu, mutta sitäkin enemmän alapeukkuja.

En nyt oikein keksi mikä tanssikaan kuulostaisi samalta, sillä boogie woogiekin on kai liian vanha.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Boogie_woogie_(tanssi)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 17, 2019, 16:27:13
Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - joulukuu 17, 2019, 16:14:11
Olenko se vain minä, mutta miksi mulle tulee mieleen sanasta "fuula", et se ois 60-70 luvulla trendinä ollut tanssityyli? "Osaaksä fuulata?" tai "oliksä fuulaamas?" Vähäks hyvin vois höpötellä fuulaamisesta ikään kuin tanssin tyylilajina.

Vain sinä.

Fuulaaminen on ollut huijaamista, höynäyttämistä jne. niin kauan kuin minä muistan ja se on aika kauan.
Hiukan penkaisin nettiä ja yksi toinen käyttö (ruuan hotkiminen) tuolle sanalle löytyi urbaanisanakirjasta, mutta epäilen sitä väärinymmärrykseksi. Ei sille tarkoitukselle yläpeukkuja ollut annettu, mutta sitäkin enemmän alapeukkuja.

En nyt oikein keksi mikä tanssikaan kuulostaisi samalta, sillä boogie woogiekin on kai liian vanha.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Boogie_woogie_(tanssi)
Kaada itsellesi vain. Kyllä minä tiedän, että fuula on synonyymi valheelle tai huijaukselle, mutta tällä kertaa pohdinkin ihan ajatuksen kanssa, että mitä kyseinen sana kaikkein eniten muistuttaa. Sanoilla katsos on usein virkamiehen määrittelemä merkitys, joka löytyy sanakirjasta ja sitten se ihan oikea merkitys, jota tomppeli sanavirkamies ei ole aina täysin tavoittanut. Itse pohdin usein sanojen oikeaa merkitystä. Ja kuten tavoilleni orjallisena, niin tein myös tälläkin kertaa.

Ensimmäisenä tulee mieleen sanasta fuula Danyn ja Armin legendaarinen musavideo. Siinä koreografia täytyy olla tyllilajiltaan fuula. Okei, ollakseen aitoa fuulaa, täytyy mukana olla ripaus Åke Blomqvistia.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Olen kyllä oppinut sietämään sen, että vanhoille hyville sanoille on annettu nykyään muita joko rinnakkaisia tai korvaavia merkityksiä kuin ennen oli. Esimerkiksi sekstaaminen ei nykyään ole pussailua, kuten ennen vaan paljon enemmän. Sen vuoksi en etsinytkään sanakirjamerkitystä fuulaamiselle vaan ihan sanan käyttöä enkä löytänyt mitään tanssiin viittaavaa.

Tosin siinä Armin ja Dannyn klassikkovideossa se taustaryhmän "tanssikaan" ei paljon tanssia muistuta :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 13, 2019, 13:41:08
En itse hanki influenssarokotetta koska olen kuullut (myös henk.koht. tuntemaltani ihmiseltä) ikäviä asioita niistä ja --
Tehokkain tapa välttyä influenssalta on rokote. Vastustuskyvyn kehittyminen kestää pari viikkoa. Tämä rokote estää parhaimmillaan 5-8 tartuntaa kymmenestä lapsilla ja työikäisillä ja vanhuksilla puolet. Jos influenssa iskee rokotuksesta huolimatta, ovat oireet lievempiä ja tauti talttuu nopeammassa ajassa. Rokotukset auttavat epidemian hallitsemisessa.

-:)lauri

Mikä on hippula ja miten se vinkuu?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - joulukuu 31, 2019, 17:04:36
Mikä on hippula ja miten se vinkuu?

https://www.kirjastot.fi/kysy/mista-tulee-sanonta-menna-niin?language_content_entity=fi

Tuohan jatkuu niin, että " ... ja nappulat naukuu".
Noita vaihtoehtoisia selityksiä luettuani jäin kyllä vähän naureskelemaan, mikä se "nappula" voisi olla :D

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️


Toope

Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - joulukuu 17, 2019, 16:39:35
Ensimmäisenä tulee mieleen sanasta fuula Danyn ja Armin legendaarinen musavideo. Siinä koreografia täytyy olla tyllilajiltaan fuula. Okei, ollakseen aitoa fuulaa, täytyy mukana olla ripaus Åke Blomqvistia.
Kiitän siitä, ettet linkkiä laittanut.
Älkääkä kukaan stana laita sitä!

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Jaska - joulukuu 19, 2019, 17:20:15
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 13, 2019, 13:41:08
En itse hanki influenssarokotetta koska olen kuullut (myös henk.koht. tuntemaltani ihmiseltä) ikäviä asioita niistä ja --
Tehokkain tapa välttyä influenssalta on rokote. Vastustuskyvyn kehittyminen kestää pari viikkoa. Tämä rokote estää parhaimmillaan 5-8 tartuntaa kymmenestä lapsilla ja työikäisillä ja vanhuksilla puolet. Jos influenssa iskee rokotuksesta huolimatta, ovat oireet lievempiä ja tauti talttuu nopeammassa ajassa. Rokotukset auttavat epidemian hallitsemisessa.

Tällä kaudella kertoivat annetun yli 900 000 rokotusta, joten tuollainen määrä kaiketi jo torjuu melkoisesti epidemiaa.  Tiedä sitten hyödyn tasoa, mutta lääkefirmoille siitä ainakin on suojaa tulojen muodossa.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 01, 2020, 12:29:31
Lainaus käyttäjältä: Jaska - joulukuu 19, 2019, 17:20:15
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 13, 2019, 13:41:08
En itse hanki influenssarokotetta koska olen kuullut (myös henk.koht. tuntemaltani ihmiseltä) ikäviä asioita niistä ja --
Tehokkain tapa välttyä influenssalta on rokote. Vastustuskyvyn kehittyminen kestää pari viikkoa. Tämä rokote estää parhaimmillaan 5-8 tartuntaa kymmenestä lapsilla ja työikäisillä ja vanhuksilla puolet. Jos influenssa iskee rokotuksesta huolimatta, ovat oireet lievempiä ja tauti talttuu nopeammassa ajassa. Rokotukset auttavat epidemian hallitsemisessa.

Tällä kaudella kertoivat annetun yli 900 000 rokotusta, joten tuollainen määrä kaiketi jo torjuu melkoisesti epidemiaa.  Tiedä sitten hyödyn tasoa, mutta lääkefirmoille siitä ainakin on suojaa tulojen muodossa.

Tuollaiseen määrään tietysti mahtuu niitä ikäviäkin kokemuksia. Mutta minulla tosiaan on ihan tarpeeksi vaivoja muutenkin, etten ala tuohon bingoon osallistumaan että tuleeko joku vamma ko. rokotteesta.

Norma Bates

Jos laitan ruokakaupasta ostamiani hampunsiemeniä multaan ja kasvatan komeita kasveja, ynnä myyn hampunlehtiä nimikkeellä "hampunlehti", niin syyllistynkö johonkin? Viranomaisille vittuiluun? Jos ei sitä ennen tule turpaan asiakkailta.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 02, 2020, 12:24:20
Jos laitan ruokakaupasta ostamiani hampunsiemeniä multaan ja kasvatan komeita kasveja, ynnä myyn hampunlehtiä nimikkeellä "hampunlehti", niin syyllistynkö johonkin? Viranomaisille vittuiluun? Jos ei sitä ennen tule turpaan asiakkailta.

En ole lakimies, joten en osaa vastata juridiselta kannalta. Ehkä tuollaisessa "syyllistyy" ainakin ikävyyksien kerjäämiseen, jos ei muuhun. Kannattaa varmuuden vuoksi pitää kämppä siistinä mahdollista kotietsintää varten ja varautua nukkumaan öitä putkassa. Jos syyttäjä pystyy osoittamaan, että myyjä tai ostaja on kuvitellut hampunlehtien sisältävän huumaavaa ainetta, voitaisiinko syyttää huumausainerikoksen yrittämisestä?

Lehdet eivät ole hampun huumaavin osa vaan kukinnot - sikäli, kun kyse on "huumehampusta".

Tällaista löytyy Googlella heti ensimmäiseltä sivulta, kun googlailee hampun kukintoja.

https://www.onestophempstore.com/product/buy-warlock-hemp-flowers-17-cbd/