Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Vaikeita kysymyksiä (ehkä)

Aloittaja Juha, tammikuu 21, 2019, 10:35:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Miksi juuri niin monet konservatiivit uskovat elämään vain ennen syntymää ja kuoleman jälkeen?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 15, 2022, 12:43:41
Miksi valkoisten kenkien kanssa pitää olla valkoinen vyö?

En nyt ole mikään muotiguru, mutta voisi ajatella, että vaatetuksen pienet lisukkeet olisi kiva olla samanväriset, jotta ei tule liian levotonta vaikutelmaa. Siispä nyt pitää vyön, kenkien JA vyölaukun olla samaa väriä. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Miksi ei sukat, paita, housut ja/tai hattu ja kengät? Miksi juuri vyö ja kengät? Muutenkaan kukaan näe vyötä paidan tai takin alta niin miksi juuri vyö ja kengät. Miksi ei tule levotonta vaikutelmaa jos kalsarit tai aluspaita ovat eri väriset kuin kengät?

Mitä ihmeen levottomuutta on eri värisessä vyössä, ja mitä muiden vaatekappaleiden eri-värisyydessä ei ole?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Vaikuttaa rehellisesti sanottuna ihan samanlaiselta säännöltä kuin se, ettei skandaalien kanssa saa käyttää sukkia.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^^
Olin vähällä heittää päällä vastauksen "koska ne on nahkaa". Enpä arvannutkaan miten hyvä arvaus se olisi ollut, kun kaivelin miesten pukeutumisvinkkejä netistä :D

Tässäpä 7 TÄRKEÄÄ SÄÄNTÖÄ MIESTEN ASUSTEIDEN KÄYTTÖÖN. En lukenut tarkemmin oliko noita sääntöjä perusteltu sen syvällisemmin, mutta ehkä "näyttää paremmalta" kelpaa perusteluksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Edelleenkään ei selviä miksi juuri vyö ja kengät. Ulkonäöllisistä syistä on aivan turha puhua (sillä perusteltiin aikoinaan sitäkin, ettei sandaalien kanssa saa käyttää sukkia), sillä se on 100% subjektiivinen kysymys.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Eiköhän suunnilleen kaikki pukeutumiseen liittyvät säännöt ole juuri ulkonäkökysymyksiä paitsi sitten ne etikettiin kuuluvat jutut, joissa kaiketi perinne on vahva vaikuttaja.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Eivät ne ole ulkonäöllisiä kysymyksiä vaan perinnekysymyksiä. Ne voivat liittyä hyvännäköisyyteen vain sitä kautta, että perinteestä tykkäävä kokee tutun ja turvallisen myös ulkonäöllisesti miellyttävämmäksi, kuin uusien tuulien kokeilemisen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

#653
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 25, 2022, 17:53:04
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 15, 2022, 12:43:41
Miksi valkoisten kenkien kanssa pitää olla valkoinen vyö?

En nyt ole mikään muotiguru, mutta voisi ajatella, että vaatetuksen pienet lisukkeet olisi kiva olla samanväriset, jotta ei tule liian levotonta vaikutelmaa. Siispä nyt pitää vyön, kenkien JA vyölaukun olla samaa väriä. :)

En ole ollenkaan selvillä muodista, mutta sellainen käsitys on, että nuo värien mätsäämisetkin ovat muodin mukana muuttuva asia. Jossain vaiheessa, jos halusi näyttää nuorelta tai nuorekkaalta, piti välttää liikaa värien mätsäämistä, jolloin voi tulla vähän vanhempi, tanttamainen (vaikkakin tyylikäs) vaikutelma. En sitten tiedä, mikä suositus nyt on siitäkään aiheesta, mutta minulla ei ole mitään syytä olla uskomatta sinua tässä asiassa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

 ;D ;D ;D ;D

Kunhan jankkasin Hömppiksen kanssa ja piti päästä nokittamaan vyölaukustakin, joka minusta on mitä kamalin asuste vai mikä lisuke se nyt onkaan. En minä muodista tiedä mitään ja arvauksia heittelin kunnes löysin sen yhden linkin.

Suositus kai oli enemmänkin samaa sävyä kuin samaa väriä, mitä sanaa itse käytin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

TSS

Joidenkin on vaikea ymmärtää näitä tyylikkään pukeutumisen pieniä jippoja. Itse en piittää mistään 'säännöistää, kyse on kokonaisuudesta. Siinä on kuitenkin perää, että asusteiden ja esim. kenkien on hyvä olla samaa väriä. Mielestäni Hipin kuvaus oli hyvä - kun ne ovat samaa väriä, kokonaisuus ei ole liian levoton. Kaikki on kuitenkin tapauskohtaista. Miehelleni olen yrittänyt teroittaa, että mustan salkun kanssa sopiii parhaiten mustat kengät ja musta vyö.

Kyse on aina kokonaisuudesta. Urheilullisemman takin kanssa ei kannata laittaa siistimpiä nahkakenkiä, vaan tennarit sopivat silloin kokonaisuuteen jne.

Sandaalien kanssa on nykyään jopa muotia laittaa sukat. Se ei kuitenkaan ihan kaikilla toimi.

TSS

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 26, 2022, 11:45:17

Kunhan jankkasin Hömppiksen kanssa ja piti päästä nokittamaan vyölaukustakin, joka minusta on mitä kamalin asuste vai mikä lisuke se nyt onkaan. En minä muodista tiedä mitään ja arvauksia heittelin kunnes löysin sen yhden linkin.


Vyölaukku on minusta loistava asuste. Käytän aina lenkillä sellaista, sinne mahtuu kivasti puhelin ja koiran namit. Vyölaukku myös näyttää hyvältä, koska se tuo kivasti vyötärön esiin - pitäisikin ostaa vielä citykelpoinen vyölaukkkukin, esim. musta ja nahkainen, hieman ison lompakon mallinen esim.

Hippi

^
Minulla on vaan niin elävänä mielessä vielä se ensimmäinen(?) vyölaukkubuumi joskus viime vuosituhannella. Ainakin silloin vyölaukku jakoi mielipiteet aika jyrkästi. Jos oikein muistan, niin se aluksi olikin juuri nuorempien näppärä pienen krääsän pussukka, mutta pian vyölaukkua alkoi käyttää pallovatsaiset setämiehet ja vielä niin, että laukku sijoittui sinne vatsan alle. Kun tuollaisen oli kerran nähnyt, vyölaukkua ei enää halunnut käyttää.

Näyttäisi siltä, että vyölaukun uusi tuleminen on myös monipuolistanut valikoimaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

TSS

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 26, 2022, 13:05:14
^
Minulla on vaan niin elävänä mielessä vielä se ensimmäinen(?) vyölaukkubuumi joskus viime vuosituhannella. Ainakin silloin vyölaukku jakoi mielipiteet aika jyrkästi. Jos oikein muistan, niin se aluksi olikin juuri nuorempien näppärä pienen krääsän pussukka, mutta pian vyölaukkua alkoi käyttää pallovatsaiset setämiehet ja vielä niin, että laukku sijoittui sinne vatsan alle. Kun tuollaisen oli kerran nähnyt, vyölaukkua ei enää halunnut käyttää.

Näyttäisi siltä, että vyölaukun uusi tuleminen on myös monipuolistanut valikoimaa.

Kieltämättä se on helposti ensimmäinen mielleyhtymä vyölaukusta. Mutta niistä ajoista ollaan tultu paljon eteenpäin. Toisaalta kun miettii niitä pallovatsaisia miehiä, niin onko se vyölaukku enää se asia, mihin se kosahtaa.

Miehillä ylipäätään tavaroiden kantaminen tyylikkäästi on haastavampaa kuin naisilla. Onneksi, tai ehkä sen takia, heillä tuntuu yleensä olevan paljon vähemmän kannettavaa, kuin naisilla!

ROOSTER



Kuvassa näkyy hyvin Kremlin hirmuisen pitkä ja korkea tiilimuuri. Ei kuitenkaan yhtään liikuntasaumaa, miksei?
Minulle on opetettu, että tiilimuuraus vaatii lämpölaajenemisen vuoksi vähintään joka kuuden metrin välein liikuntasauman, muuten se poreutuu ja repäisee raon jonnekin kohtaan.

Miksei tämä päde Kremlissä?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS