Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Vaikeita kysymyksiä (ehkä)

Aloittaja Juha, tammikuu 21, 2019, 10:35:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juha


Miksi ei kunnon kansalaisuus,
ja selkeä sivistys aina tee vaikutusta,
ja ole mallina heille, jotka tästä hyötyisivät?

Mistä voi johtua?

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Juha - tammikuu 21, 2019, 10:35:06

Mistä voi johtua?

En tuota osaa kyllä sanoa. Lisäksi minulla on joukko kysymyksiä vuosikaudet ollut odottamassa vastausta. Osaisitko auttaa näissä?


Miksi leipä putoaa aina voipuoli alaspäin?

Miksi bussi tulee juuri kun pysäkillä odottaja sytyttää tupakan?

Miksi vesilasillinen sammuttaa janon, mutta olutlasillinen ei?

Miksi ihminen nauraa älyttömille kommelluksille?

Miksi jalkaan tulee naarmuja, jos astuu kissan hännälle?

Jos ottaa sateenvarjon mukaan varmuuden vuoksi, harvoin sataa, miksi?

Miksi hyttyset purevat seurueessa vain sinua?

Miksi aloittelijalla on tuuria?

Mikseivät kalat ole siinä, missä pyydyksesi?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Miksi poliisin tutka on juuri siinä missä kokeilet paljonko Jaguar kulkee kolmosella?

Miksi pomo tulee huoneeseesi vain ja ainoastaan silloin kun luet työkoneeltasi iltalehteä?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Juha - tammikuu 21, 2019, 10:35:06

Miksi ei kunnon kansalaisuus,
ja selkeä sivistys aina tee vaikutusta,
ja ole mallina heille, jotka tästä hyötyisivät?

Mistä voi johtua?

Halusin joskus, että isona minusta leivottaisiin tiedemies. Ei tullut, koska raaka-aineet eivät olleet sopivat, eikä sitkoa tai nostetta ollut tarpeeksi. Tavoite tuntui olevan liian kaukana.

Mutta miksi ihmeessä päädyin kirjoittamaan turhanpäiväisiä viestejä vähälukuiselle joukolle?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

A.V. Vatanen

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 21, 2019, 17:15:50

Mutta miksi ihmeessä päädyin kirjoittamaan turhanpäiväisiä viestejä vähälukuiselle joukolle?

Epäilen omalla kohdallani kasvavaa epäsosiaalisuutta.

AV.
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

kertsi

#5
^ Miksi käsitykseni VA:n avatarista muuttui myönteisemmäksi, kun luin tuon VA:n kommentin?
(Tarkennus: juuri kyseisellä hetkellä VA:n avatarina oli melko neutraali ja jopa veikeä kuva simpanssista, jolla hattu ja piippu ja lukulasit. Sittemmin avatar vaihtui vähemmän sympaattiseksi, eli agressiiviseksi gorillaksi.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: A.V. Vatanen - tammikuu 21, 2019, 17:19:37
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 21, 2019, 17:15:50

Mutta miksi ihmeessä päädyin kirjoittamaan turhanpäiväisiä viestejä vähälukuiselle joukolle?

Epäilen omalla kohdallani kasvavaa epäsosiaalisuutta.

AV.

Piipunpolttoa pitäisi vähentää, tiedä mitä siellä pesässä on. Sosiaalisuus on sitäpaitsi yliarvostettua.

Ekologista olisi myös luopua lakista, muu vaatetus on kyllä jo kunnossa.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Juha - tammikuu 21, 2019, 10:35:06

Miksi ei kunnon kansalaisuus,
ja selkeä sivistys aina tee vaikutusta,
ja ole mallina heille, jotka tästä hyötyisivät?

Mistä voi johtua?

Tottumus on toinen luonto.

(Jos nyt satuin arvaamaan mistä oli kyse.)

Tai oikeasti, "miksi ei" -kysymykset lienevät vääriä, jos tavoitteena on löytää teitä toivottuun tilanteeseen.Vertaa
"Miksi en ole rikas, vaikka siitä olisi ilmeistä hyötyä?"

Jaska

> Miksi bussi tulee juuri kun pysäkillä odottaja sytyttää tupakan?

Pyydä naapuria pysäkillä sytyttämään tupakkansa.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Jaska - tammikuu 24, 2019, 01:22:33
> Miksi bussi tulee juuri kun pysäkillä odottaja sytyttää tupakan?

Pyydä naapuria pysäkillä sytyttämään tupakkansa.

... niin tulee se naapurin bussi, mutta itse jäät kuin nalli kalliolle odottamaan omaasi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Sähköpostiini on alkanut tulla tällaisia:

Hi Sahil singh,
Thanks for using Swiggy! Your order from Haldi has been delivered.
Looking forward to serving you again.
Order No:
#31246442477
Restaurant:
Haldi

Miten sähköpostiosoitteeni on päätynyt jollekin, ja mitä joku hyötyy tuollaisesta? Vai mistä tässä on kyse?

Sähköpostiosoite tietysti voi levitä mistä tahansa, mihin sen on joskus antanut. Olen kyllä yrittänyt olla varovainen. Olen käyttänyt muita sähköpostiosoitteita, jos on tuntunut vähänkin epäilyttävältä. Tietysti joku on voinut keksiä osoitteeni sattumalta. Se on aika yksinkertainen.

Saako toimituksen tilaaja ilmoituksen myös muulla tavalla kuten jollakin viestillä kännykkäänsä esimerkiksi? Tuo edellä mainittuhan on tavallaan jälkivahvistus.

Pitäisikö vain ohjata nuo roskapostiin. Niitä on tullut viisi tammikuun 14. päivästä alkaen.

Olen käynyt pari kolme kertaa eräässä intialaisessa ravintolassa Berliinissä. Se saattaa olla juuri tuo sama. Mutta sähköpostiosoitettani en ole antanut. En ole edes maksanut itse. Haldi -ketjun paikkoja on tosin muuallakin.

Hippi

Pidän nyrkkisääntönä, että kaikki odottamaton s-posti on roskapostia.

Tuo lienee mainos tai houkutin ja odottavat, että lähdet klikkailemaan jotain tai vastaamaan ja ihmettelemään, jotta mistä on kysymys. En vastaisi enkä klikkaisi mitään kilkettä, mikä tuossa ehkä voi olla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Onko ruokalajitkin sukupuolittuneita? En tunne muita naispuolisia henkilöitä, jotka pitävät hernekeittoa herkkuruokanaan.

Tein joulun jälkeen kinkun jämistä ison padallisen sakeaa hernekeittoa pakastettavaksi. Nyt otin ensimäisen purkillisen lounaaksi ja se oli todella hyvää. Lihaa oli kuin kunnan hautuumaassa, kun piti tosiaan aika iso kinkun jämä hävittää. En ollut ainoa, joka oli ruuasta täpnöissään. Joduin Aatukissan kanssa kinaamaan siitä, voiko se tulla samalle lautaselle lounaalle. Aatu sai sitten lautasen tiskata.

Tai yksi tytöistäni kyllä syö mielellään hernekeittoa, mutta hän teini-ikäisenä söi rokkansa purkista kylmänä. Hän löysi naiseutensa vasta yli parikymppisenä, joten tuota ei voi laskea mukaan. Sitä paitsi nykyisin hän syö rokkansa ilman lihaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Kyllä minä pidän itse tehdystä hernekeitosta todella paljon! Kaupan purkkeja en tosin ole vuosikymmeniin testannutkaan. Joskus tosin sen verran olen fuskannut himon iskiessä yllättäen, että olen tehnyt keiton joko pakasteherneistä tai säilykeherneistä. Menettelee sekin, vaikka ei ole ollenkaan sama asia.

Tosin hernekeittoni on aika kerettiläinen, lihana käytän yleensä paistijauhelihaa ja mausteet ovat mitä sattuu, mutta tujumpia kuin perinteisessä.

T: Xante

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 24, 2019, 10:36:56

Saako toimituksen tilaaja ilmoituksen myös muulla tavalla kuten jollakin viestillä kännykkäänsä esimerkiksi? Tuo edellä mainittuhan on tavallaan jälkivahvistus.

Pitäisikö vain ohjata nuo roskapostiin. Niitä on tullut viisi tammikuun 14. päivästä alkaen.
Swiggy sanoo tarjoavansa toimituksen reaaliaikaisen seurannan. Jonkinlainen huijaus tuo on. Ehkä vasta houkuttelu.

Roskapostina käsittely on ihan järkevä menettely.

Sähköpostin salasanan varmaan myös vaihtaisin siltä varalta että joku tiliä luvatta käyttää. Se ei tietenkään estä lähettämästä sähköpostia osoitteen nimissä tai roskapostia osoitteeseen,  mutta oikeaan postilaatikkoon tulleen postin lukemista rajoittaa. Ja seuraisin tilejäni ja korttejani, onko outoja veloituksia ottaen tarvitessa yhteyttä pankkiin.

Usein olen sähköpostiohjelmallani katsonut epäilystä herättävän viestin lähdekoodin, jossa esimerkiksi lähettäjänimeen sopimaton sähköpostiosoite näyttää viestin petokseksi.