Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Foorumin toivelista

Aloittaja Herra, tammikuu 03, 2019, 09:33:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Oletin Tiistain tarkoittaneen sitä jääomppua, jonka juuri olin nähnyt ketjussa ja miettinyt, että pienempikin olisi riittänyt :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lenny

Ok, no tuli testattua tuo liitetiedostojen skaalaus, ei toimi. Eli maksimi liitetiedostojen koko on tällä hetkellä 128K.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Amore

Lainaus käyttäjältä: Lenny - helmikuu 09, 2019, 11:46:12
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 09, 2019, 11:36:33
Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - helmikuu 09, 2019, 11:09:58
Voisiko tuota viestien tekstien värjäystä rajoittaa (koko toiminto on mielestäni turha ja tarpeeton), jos ei muuten niin jäsenen omasta toimesta ja harkinnasta.

Minulle tulee niistä päänsärkyä, pahaa oloa, ahdistusta ja hammassärkyä.

Sama vika Rahikaisella. 

Kyllä rajoittaisin massiivista värien käyttöä, joskin pieni tehoste harkitusti käytettynä ei haittaa.

En lähde rajoittamaan tätä, sori.

Se on kyllä selkeä rajoitus tässä softassa, että tällaisissa asioissa käyttäjä ei voi ottaa oikeutta omiin käsiin. Voin tutkia hetken löytyisikö tähän joku selainlaajennus. Se on yleensä se keino jolla kaiken maailman vitipääylläpitäjien näkemykset hienoista websivuista sitten otetaan haltuun.

Miten ihmeessä näin pienelle foorumille on rantautunut näinkin monta hammassärkyistä epileptikkoa? Jotka kuitenkin toisella kädellä linkittävät vaikka mitä säihkyvideoita? Miten te oikein pärjäätte internetin eri saiteilla, joissa värejä ei ole kielletty? Entä elämässä noin ylipäänsä? Sielläkään ei ole värejä rajoitettu.
All you need is Love

Unforgiven

Lainaus käyttäjältä: Lenny - helmikuu 09, 2019, 14:15:34
Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - helmikuu 09, 2019, 11:09:58
Minulle tulee niistä päänsärkyä, pahaa oloa, ahdistusta ja hammassärkyä.



Vakavasti puhuen, ongelmia on lievästi sanoen haasteellinen, eikä siihen oikein palvelimen päässä löydy hyviä ratkaisuja. Pitäisi joko rajoittaa tiettyjen tai kaikkien värien käyttäminen, ja monet käyttäjät noita nyt tykkäävät käyttää.



Eipä sen suurempaa ongelmaa, skippaan nämä värihirviöviestit armotta, sillähän siitä pääsen. Vähän vain yritin vihjaista jäseniä käyttämään harkintaa, ei ollut tarkoitus työllistää ylläpitoa.

Kuka lukisi kirjoja jos ne olisi painettu esimerkiksi sinisellä. Varmaan lapset jotakin värityskirjaa.
I'm just a soul whose intentions are good

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - helmikuu 09, 2019, 14:51:26

Laitoin tuonne tiede-ketjuun kuvan haamuomenoista, mutta se on liian iso.

Voisko foorumilla säätää liian isot kuvat automaattisesti sellaisiksi, että ne mahtuu.. en nyt oikein osaa pienentääm sitä itse. Tai neuvoa saada.. :)
Toivoisi että viitattaessa johonkin viestiin tai ketjuun annettaisiin ihan kunnolla tieto mistä ketjusta/viestistä  puhutaan. Ainakin pöytäkoneen selaimella viestin osoitteen voi napata osoitekentästä kun ensin on napauttanut viestin otsikkoa saadakseen viestin sivulla ylimmäiseksi.

Tässä näköjään oli ketjun "Yliluonnollisia" tapahtumia viestiin https://kantapaikka.net/index.php/topic,312.msg7417.html#msg7417 upotetusta kuvasta, johon puri Hipin neuvo.

Unforgiven

#185
En uskonut, että tulisin koskaan ehdottamaan tällaista. Kaikki minut jollain tavalla tuntevat tietävät, että inhoan hymiönperkeleitä ja muuta vastaavaa graafista tekomukahauskaa nokkeluutta.

Osallistun satunnaisesti eräälle isohkolle tiukasti moderoidulle asiafoorumille (jäseniä n.20 000) ja siellä otettiin käyttöön viestien peukutustoiminto, jolla haluttiin estää/vähentää ns. "samaa mieltä -viestejä". Yllätyksekseni jouduin toteamaan, että sehän alkoi toimimaan. Kirjoittelijat alkoivat skarppaamaan ja samaamieltä -viestien määrä loppui ja muutoinkin positiivisia vaikutuksia oli havattavissa.

Ja tämä peukutustoiminto on vain peukku ylös. Antiipatioita sillä ei ole mahdollisuutta harrastaa. Viesteissä siis näkyy kuka on mahdollisesti tykännyt viestistäsi.

Tiedä sitten miten toimisi näin pienehkölä foorumilla, mutta kaiketi sitä voisi ehkä kokeilla jos softa sellaiseen taipuu.

Ps. Ja hymiönperkeleille tiedoksi, että tästä huolimatta vihaan teitä jatkossakin.
I'm just a soul whose intentions are good

Juha


Peukutan edellistä.

(SMF:lle voi laittaa toivomusta)

Xantippa

Hämmentävästi olen havainnut joskus kaipaavani tuota toimintoa. Monta kertaa joku on sanonut asian erinomaisen nasevasti ja tyhjentävästi, itsellä ei asiaan enempää annettavaa, mutta jotenkin tekisi mieli asia noteerata.

T: Xante

Juha


Peukutus on luontainen osa ihmisyyttä. Softa tavallaan tylyttää tässä kohden kanssakäymistä. Näin taitaa mennä.

Peukutus voi silti olla toiminto, jota ei tarvita, jos tietynlaiset suhtautumiset selkenevät myös ilman tuota.

Unforgiven

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 22, 2019, 11:44:21
Hämmentävästi olen havainnut joskus kaipaavani tuota toimintoa. Monta kertaa joku on sanonut asian erinomaisen nasevasti ja tyhjentävästi, itsellä ei asiaan enempää annettavaa, mutta jotenkin tekisi mieli asia noteerata.

T: Xante

Juurikin tätä tarkoitin. Posin ja arvostuksen antaminen kun kokee lukeneensa lukemisen arvoista. Vaikkapa eri mieltä itse asiasta olisikin.
I'm just a soul whose intentions are good

Lenny

#190
Kyllä tähän saa peukutukset. Kokeilen vähän aluksi itse tykönäni ja palailen asiaan.

Edit. Luulen, että odottelen uutta SMF 2.1-versiota, jossa tämä tykkäys on sisäänrakennettu. Pari ihan lupaavan tuntuista modausta löytyy, mutta niissä on ongelmansa.

En tiedä milloin 2.1 julkaistaan, nyt se on ns. "release candidate"-vaiheessa. Käsittääkseni ovat väsänneet sitä jo vuosikausia. Jos sitä ei rupea näkymään, ainahan voi harkita foorumisoftan vaihtamista kokonaan toiseksi.

Jos joku osaa sanoa onko tuo 2.1 RC2 tarpeeksi luotettava, sitäkin voisi harkita.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - syyskuu 22, 2019, 10:38:28
Ja tämä peukutustoiminto on vain peukku ylös. Antiipatioita sillä ei ole mahdollisuutta harrastaa. Viesteissä siis näkyy kuka on mahdollisesti tykännyt viestistäsi.
Vaikuttaa hyvältä idealta!

Minä sain maistaa peukutusta Tiede-foorumilla tänä vuonna ja yllätyin miten se teki iloiseksi. Antaa potkua kun joku vanha tuttu nimimerkki antaa peukkua. (Siellä näkee kuka on kehunut).

Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Lenny - syyskuu 22, 2019, 16:26:46
, ainahan voi harkita foorumisoftan vaihtamista kokonaan toiseksi.

Jos joku osaa sanoa onko tuo 2.1 RC2 tarpeeksi luotettava, sitäkin voisi harkita.

Älä hemmetissä harkitse.

Toimivaa ei kannata hylätä. Peukalot on parempi pitää suussa kuin esillä.

Tiedepalstalla on tehty pari suurempaa uudistusta - lopputulos on perseestä. Siellä on muutamia innokkaita ala- ja yläpeukuttajia jotka ryhmärunkkauksellaan pilasivat koko palstan, jossa on enää yhden käden sormin laskettava määrä asiakirjoittajia.



Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Välimuoto?
Peukutusketju, jonne voi kehua henkilön X juttua (linkki siihen).
Metakeskustelusivulla kehuin Safiiria ja myöhemmin perään Toopea:
https://kantapaikka.net/index.php/topic,163.msg35280.html#msg35280
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Unforgiven

#194
Juu, ei mitään peukku alas -toimintoa. Tarkoitus siis antaa positiivista palautetta, kun itse asiaan ei ole lisättävää. Ja sillä foorumilla mihin viittasin, ei mitään peukkuja sinänsä näy. Viestin alaosaan ilmeestyy vain nimimerkit, jotka ovat tykänneet viestistäsi.

Kuten MrKAT totesi, kyllä ne tykkäykset positiivista buustia antavat. Oli sitten antajana tai saajana.
I'm just a soul whose intentions are good