Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Suvakit ja antiryhmittymät

Aloittaja Norma Bates, tammikuu 22, 2019, 10:14:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: safiiri - helmikuu 12, 2019, 16:12:32
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 12, 2019, 09:05:17
Lainaus käyttäjältä: safiiri - helmikuu 12, 2019, 07:56:21
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 07, 2019, 09:36:47
No kyllä minua ahdistaisi jos tapahtuisi niin että pieraisisin vastoin tahtoani ja silmät muljahtaisi samaan aikaan päässä ja joku tulisi vetämään turpaan koska olen vihatuijotellut & vihapiereskellyt.  :'(

Mutta luuletko, että tuollaisen vastoin tahtoa tapahtuneen erottaminen tahallisesta on kaikissa tilanteissa täysin mahdotonta? Minulla kuitenkin on sellainen mielikuva, että kuitenkin itse aika herkästi koet hankalaksi, kun joku muljauttelee silmiään tms. tilanteessa, joss itse tunnet olevasi tuon muljauttelun kohde. Mielikuvani on, että koet kyllä itse olevasi hyvinkin kykenevä tunnistamaan epäasialliset muljauttelut vahinkomuljauksista.

Voisikohan ajatella, että sen vahinko"laukauksen" tunnistamisessa olisi avuksi yksinkertaisesti anteeksipyyntö vahingosta?

PS. Missään kohtaa tuota poliisin ohjetta ei anneta kenellekään vapautta ottaa muljauttelusta rankaisemista omiin käsiinsä.

En muista olenko sanonut täällä, mutta sanotaan nyt että jos joku jätkä jää tuijottamaan minua, niin en minä osaa sanoa merkkaako katse että haluan tappaa sinut, vai jotain muuta. Mutta jos kantiksellakaan ei ole oikeutta ketään tuijotella (minä en ole itse tavannut moista harjoittaa, vaan käännän katseeni heti pois jos jonkun tuntemattoman kanssa katseet kohtaavat), niin ei pidä sitten olla kellään muullakaan joka tähän maahan saapastelee.

Onnistuuhan se vihatuijottaminen keneltä tahansa, ei siihen syntyperäistä suomalaisuutta tarvita.

Miten mä en tuossa poliisin ohjeessa löydä mitään mainintaa siitä, että ohjeistus koskee vain syntyperäisiä suomalaisia.

Sepä on hyvä se, ja siksi olisin voinut mennä poliisille marisemaan siitä että se yksi musta mies, joka kälätti arabiaa puhelimeensa ja mulkoili minua ja syljeskeli minuun päin, nimenomaan vihasyljeskeli. Mutta näemmä se että voi syljeskellä vihaisesti ei ole listan laatijoille tullut mieleen. Maailma kuitenkin kun on outo paikka, niin eiköhän jonkun vihapiereskelijänkin vielä kohtaa.

Norma Bates

En linkitä yhtään mitään, ettei tule paskalinkityksiä. Mutta hivenen oudoksuen kuitenkin suhtaudun eräässä FB-ryhmässä näkemääni leikkeeseen jossa joku kyselee apua iranilaisen kiintiöpakolaistytön kissan Suomeen tuomiseen. Leikkeen perässä olevasta kommentoinnista käy ilmi että kissa joutui piikille jonkin muotoseikan vuoksi. Olen kissaihminen, mutta minusta se on jo vähän liikaa että pakolaisten pitäisi saada tuoda tänne lemmikkinsäkin. Nimittäin, mikähän todellinen hätä siellä paikanpäällä on jos kerta kissakin on elää kitkuttanut hengissä ja sen maastamuutto pitäisi suorittaa vain sen takia että lapsi kaipaa sitä? Ja luulisi että sekavissa olosuhteissa kun ihmisiä ammutaan kaduille(?) vihonviimeiseksi aletaan postittamaan jotain naukumaijaa.

Mutta ehkäpä minä vaan olen itse ihan paska ihminen, koska elokuviakin katsoessani aina kiukustun kun joku ryhmä on kovassa kuolemanvaarassa ja sitten pelastetaan jotain hemmetin piskiä, viis siitä että ihmisiä kuolee yhteen läjään esim. alieneiden suorittamassa hyökkäyksessä.  8)

Norma Bates

Tullaanko Lähi-idässä täysi-ikäiseksi 30-vuotiaana? (Selkeimmin videon turvapaikanhakijamies näkyy kohtauksessa jossa ollaan ruokapöydän äärellä.)

https://www.youtube.com/watch?v=BJtFEyTB4Lo&feature=youtu.be&list=PLYq-TrCl1UCHZE8qNcSxTavwwHW7LFD5e

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 14, 2019, 10:32:55
Tullaanko Lähi-idässä täysi-ikäiseksi 30-vuotiaana?

Ei, vaan 18-vuotiaana. Tosin ikävuosien laskeminen alkaa miespuolisilla vasta ensimmäisestä parranajosta.

mikainen

Oletko Norma aikeissa ryhtyä kummitoimintaan vai miksi tällaisia videoita katselet ja linkität tänne?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 14, 2019, 10:49:41
Oletko Norma aikeissa ryhtyä kummitoimintaan vai miksi tällaisia videoita katselet ja linkität tänne?

Otsikossa lukee suvakit. Joten esittelin millaista se suvakismi käytännössä on. Tällaista suoraan pääkallon paikalta olevaa materiaaliahan sitä pitäisikin linkitellä, niin ei tarvitse kenenkään ainakaan siitä marista että toisen käden tietoa taikka rajakkien irvailua. Esitelkööt suvakit itse mitä ovat.

Minun mielestäni on täysin niksahtanutta laittaa täysi-ikäinen tuntematon tyyppi pikkutytön leikkikaveriksi.

Uskovaisten suunnalta tällaista matskua varmasti löytyisi enempikin, mutta minä en jaksa tuollaista sontaa itse tonkia. Tämäkin linkki oli eräältä saitilta missä keskusteltiin Oulun raiskauksista.

Eihän tällä foorumilla tietystikään kiinnosta edes konkreettiset esimerkit uskisten sekoiluista. Ne jotka pitävät heitä naiveina tolloina eivät tarvitse varmistusta, ja ne joiden jakeluun ei ole alunperinkään mennyt että mitäs pahaa siinä nyt on parittaa korstoja ja kakaroita eivät tietenkään tuossa videossa näe mitään ihmeellistä. Hellandyydeli sentään.

Kellään ei ole korvaa ja kukaan ei kuule.

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 14, 2019, 11:24:26
Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 14, 2019, 10:49:41
Oletko Norma aikeissa ryhtyä kummitoimintaan vai miksi tällaisia videoita katselet ja linkität tänne?

Otsikossa lukee suvakit. Joten esittelin millaista se suvakismi käytännössä on. Tällaista suoraan pääkallon paikalta olevaa materiaaliahan sitä pitäisikin linkitellä, niin ei tarvitse kenenkään ainakaan siitä marista että toisen käden tietoa taikka rajakkien irvailua. Esitelkööt suvakit itse mitä ovat.

Minun mielestäni on täysin niksahtanutta laittaa täysi-ikäinen tuntematon tyyppi pikkutytön leikkikaveriksi.

Uskovaisten suunnalta tällaista matskua varmasti löytyisi enempikin, mutta minä en jaksa tuollaista sontaa itse tonkia. Tämäkin linkki oli eräältä saitilta missä keskusteltiin Oulun raiskauksista.

Eihän tällä foorumilla tietystikään kiinnosta edes konkreettiset esimerkit uskisten sekoiluista. Ne jotka pitävät heitä naiveina tolloina eivät tarvitse varmistusta, ja ne joiden jakeluun ei ole alunperinkään mennyt että mitäs pahaa siinä nyt on parittaa korstoja ja kakaroita eivät tietenkään tuossa videossa näe mitään ihmeellistä. Hellandyydeli sentään.

Kellään ei ole korvaa ja kukaan ei kuule.

Tällaista paritustahan on harjoitettu jo vuosikymmeniä vaihto-oppilaiden muodossa.

Gingston

 Henkilökohtaisesti pidän suvakiksi nimittelyä melko harmittomana, enempi harmistun jos nimitellään Persuksi, vihervassariksi tai konservatiiviksi.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 14, 2019, 12:15:19
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 14, 2019, 11:24:26
Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 14, 2019, 10:49:41
Oletko Norma aikeissa ryhtyä kummitoimintaan vai miksi tällaisia videoita katselet ja linkität tänne?

Otsikossa lukee suvakit. Joten esittelin millaista se suvakismi käytännössä on. Tällaista suoraan pääkallon paikalta olevaa materiaaliahan sitä pitäisikin linkitellä, niin ei tarvitse kenenkään ainakaan siitä marista että toisen käden tietoa taikka rajakkien irvailua. Esitelkööt suvakit itse mitä ovat.

Minun mielestäni on täysin niksahtanutta laittaa täysi-ikäinen tuntematon tyyppi pikkutytön leikkikaveriksi.

Uskovaisten suunnalta tällaista matskua varmasti löytyisi enempikin, mutta minä en jaksa tuollaista sontaa itse tonkia. Tämäkin linkki oli eräältä saitilta missä keskusteltiin Oulun raiskauksista.

Eihän tällä foorumilla tietystikään kiinnosta edes konkreettiset esimerkit uskisten sekoiluista. Ne jotka pitävät heitä naiveina tolloina eivät tarvitse varmistusta, ja ne joiden jakeluun ei ole alunperinkään mennyt että mitäs pahaa siinä nyt on parittaa korstoja ja kakaroita eivät tietenkään tuossa videossa näe mitään ihmeellistä. Hellandyydeli sentään.

Kellään ei ole korvaa ja kukaan ei kuule.

Tällaista paritustahan on harjoitettu jo vuosikymmeniä vaihto-oppilaiden muodossa.

Vaihto-oppilaat ovat vakaista oloista normaaleista perheistä. Eivät tuntemattoman taustan omaavia, kenties jo sodissa ja kahakoissa ihmisiä tappaneita tai muuten vaan traumatisoituneita yksilöitä. Eikä käsittääkseni 30-vuotiasta päästetä esittämään teiniä. Paitsi jossain Tabu-tv-sarjan sketsissä (Dennis ei pelaa tennistä).

***

Jos nyt jotakuta tympäisee että minä jaksan jäkättää siitä ettei kannata ottaa riskejä sen suhteen että lapsi voi joutua seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi, niin totean (jälleen kerran) että itselläni oli vanhemmat joita ei jaksanut hyvinvointini ja terveyteni kiinnostaa. On vain onnesta kiinni ettei kukaan ehtinyt tehdä minulle mitään kun olin lapsi. Kaikki eivät ole niin onnekkaita. Varsinkin jos vanhemmat ovat dillejä jotka kyöräävät kotinurkkiin pyörimään kaikenlaisia tyyppejä.

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 14, 2019, 12:28:45
Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 14, 2019, 12:15:19
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 14, 2019, 11:24:26
Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 14, 2019, 10:49:41
Oletko Norma aikeissa ryhtyä kummitoimintaan vai miksi tällaisia videoita katselet ja linkität tänne?

Otsikossa lukee suvakit. Joten esittelin millaista se suvakismi käytännössä on. Tällaista suoraan pääkallon paikalta olevaa materiaaliahan sitä pitäisikin linkitellä, niin ei tarvitse kenenkään ainakaan siitä marista että toisen käden tietoa taikka rajakkien irvailua. Esitelkööt suvakit itse mitä ovat.

Minun mielestäni on täysin niksahtanutta laittaa täysi-ikäinen tuntematon tyyppi pikkutytön leikkikaveriksi.

Uskovaisten suunnalta tällaista matskua varmasti löytyisi enempikin, mutta minä en jaksa tuollaista sontaa itse tonkia. Tämäkin linkki oli eräältä saitilta missä keskusteltiin Oulun raiskauksista.

Eihän tällä foorumilla tietystikään kiinnosta edes konkreettiset esimerkit uskisten sekoiluista. Ne jotka pitävät heitä naiveina tolloina eivät tarvitse varmistusta, ja ne joiden jakeluun ei ole alunperinkään mennyt että mitäs pahaa siinä nyt on parittaa korstoja ja kakaroita eivät tietenkään tuossa videossa näe mitään ihmeellistä. Hellandyydeli sentään.

Kellään ei ole korvaa ja kukaan ei kuule.

Tällaista paritustahan on harjoitettu jo vuosikymmeniä vaihto-oppilaiden muodossa.

Vaihto-oppilaat ovat vakaista oloista normaaleista perheistä. Eivät tuntemattoman taustan omaavia, kenties jo sodissa ja kahakoissa ihmisiä tappaneita tai muuten vaan traumatisoituneita yksilöitä. Eikä käsittääkseni 30-vuotiasta päästetä esittämään teiniä. Paitsi jossain Tabu-tv-sarjan sketsissä (Dennis ei pelaa tennistä).

Se on ihan totta, että on hieman eri asia tuo tausta.

Mitä "30-vuotiaisiin teineihin" tulee niin jo 80-luvulla junnufutisturnauksissa ihmeteltiin jotain iranilaisia 16-17-vuotiaita jotka olivat paljon kehittyneemmän oloisia kuin suomalaiset. Päädyttiin siihen, että joko ovat niin kilpailuhenkisiä ja voiton perään, että ovat vaivautuneet tulemaan turnaukseen väärillä papereilla tai sitten siellä päin maailmaa miehistytään jotenkin aiemmin. Mustat karvat vielä tehostavat vaikutelmaa.

Patrik Laineen kuvaan kun taiteilet mustat hiukset ja parran (ja isomman nenän pisteeksi iin päälle) niin vaikuttaako 19-vuotiaalta?     https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&ei=7kZlXLKSO6-dmwWT0ZCADg&q=patrik+laine+nhl+beard&oq=patrik+laine+nhl+beard&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..33i22i29i30l4j33i21.8810.10608..11821...0.0..0.138.659.2j4......0....1.........0j0i67j0i22i30.eBb-hXZqwGs#imgrc=CntScZWCiBVEnM:   


Hippi

Lainaus käyttäjältä: Gingston - helmikuu 14, 2019, 12:17:28
Henkilökohtaisesti pidän suvakiksi nimittelyä melko harmittomana, enempi harmistun jos nimitellään Persuksi, vihervassariksi tai konservatiiviksi.

Minä kyllä koen suvakiksi nimittelyn puhtaasti haukkumanimityksenä. Voi olla, että se suhteellisen uutena nimityksenä on vain yksipuolisiesti käytetty ja käyttäjänä ovat olleen muut kuin suvakit itse. En myöskään ole perillä miten tuo sana on määritelty. Riittääkö, että sanoo jotain posiitiivista esimerkiksi siitä, että on hyvä, että käytetään monenalaisia tapoja sopeuttaa oleskeluluvan saaneita tänne, yhtenä tapana tuo kummiperhe.

Jos tuolla perusteella olisi suvakki, niin miksi muuttuu sanoja sitten, jos jatkaa, että ei niitä tulijoita nyt ihan niin paljon olisi tarvinnut ottaa ja ne, jotka ovat tulleet väärin perustein tänne tai ryhtyvät tekemään rikoksia, pitäisi pikimmiten palauttaa? Muuttuuko nimittely ja jos, niin miksikä se muuttuu?


Nuo poliittista suuntausta tai puolueiden kannatusta ja aatemaailmaa kuvaavat termit on jo sen verran vanhempia, että niiden määritelmä on aika lailla yleistä tietoa ja vakiintunut. Tottahan niitäkin käytetään toista pilkkaavassa ja vähättelevässä mielessä, mutta se yleensä käy ilmi vasta käyttäjänsä muusta sanomasta ja asiayhteydestä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Gingston

  Ehkä suvakiksi kutsumisessa on mieluista se, että silloin edustat vastakkaista ryhmää räyhääville rasisteille.

Renttu

Lainaus käyttäjältä: Gingston - helmikuu 14, 2019, 13:31:22
  Ehkä suvakiksi kutsumisessa on mieluista se, että silloin edustat vastakkaista ryhmää räyhääville rasisteille.
Eihän asia näin ole. Ylisuvaitsevaisuus on mitä pahinta rasismia. Se johtaa itsessään äärimmäisyyksiin - tie helvettiin kivetään hyvillä aikomuksilla. Minä esimerkiksi en ole rasisti minkään etnisyyksiin viittaavien määritelmien mukaisesti, mutta jos joku haluaa nimitellä minua kulttuurirasistiksi, niin sittenpä nimitelkööt. Se kertoo nimittelijästä itsestään enemmän, kuin minusta. Olen täysin vakuuttunut siitä, että kaikki kulttuurit eivät ole samanarvoisia, vaan jotkin kulttuurit ovat parempia kuin toiset. Jos nimittelijä ei suostu tätä faktaa ymmärtämään ja tiedostamaan, se on hänen puutteensa, ja sen perusteella rasistiksi muita nimitteleminen kertoo vain hänen omasta typeryydestään.

Renttu

Tässä hyvä esimerkki suomalaisesta sinisilmäisyydestä: Turvapaikanhakijat perehdytetään suomalaiseen tasa-arvoon ja seksuaalisuuteen pikakurssilla – "Ei näitä rakenneta puolessatoista tunnissa" (Yle).

Näitä ei rakenneta edes puolessatoista tuhannessa tunnissa, mikäli henkilöt eivät itse katso asiakseen luopua syntymästään asti kasvaneista arvoista ja sukupuolia koskevista, erittäin konkreetisesti tosiksi eletyistä käsityksistään. Sitten jeesustellaan, että syrjäytyminen on muka ongelma! Miksi helvetissä näitä sitten tarvitsee ottaa tänne Suomeen "syrjäytymään"?

Eivät he ole paenneet kulttuuriaan, vaan välttääkseen joutumasta rintamalle.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 14, 2019, 12:51:51
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 14, 2019, 12:28:45
Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 14, 2019, 12:15:19
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 14, 2019, 11:24:26
Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 14, 2019, 10:49:41
Oletko Norma aikeissa ryhtyä kummitoimintaan vai miksi tällaisia videoita katselet ja linkität tänne?

Otsikossa lukee suvakit. Joten esittelin millaista se suvakismi käytännössä on. Tällaista suoraan pääkallon paikalta olevaa materiaaliahan sitä pitäisikin linkitellä, niin ei tarvitse kenenkään ainakaan siitä marista että toisen käden tietoa taikka rajakkien irvailua. Esitelkööt suvakit itse mitä ovat.

Minun mielestäni on täysin niksahtanutta laittaa täysi-ikäinen tuntematon tyyppi pikkutytön leikkikaveriksi.

Uskovaisten suunnalta tällaista matskua varmasti löytyisi enempikin, mutta minä en jaksa tuollaista sontaa itse tonkia. Tämäkin linkki oli eräältä saitilta missä keskusteltiin Oulun raiskauksista.

Eihän tällä foorumilla tietystikään kiinnosta edes konkreettiset esimerkit uskisten sekoiluista. Ne jotka pitävät heitä naiveina tolloina eivät tarvitse varmistusta, ja ne joiden jakeluun ei ole alunperinkään mennyt että mitäs pahaa siinä nyt on parittaa korstoja ja kakaroita eivät tietenkään tuossa videossa näe mitään ihmeellistä. Hellandyydeli sentään.

Kellään ei ole korvaa ja kukaan ei kuule.

Tällaista paritustahan on harjoitettu jo vuosikymmeniä vaihto-oppilaiden muodossa.

Vaihto-oppilaat ovat vakaista oloista normaaleista perheistä. Eivät tuntemattoman taustan omaavia, kenties jo sodissa ja kahakoissa ihmisiä tappaneita tai muuten vaan traumatisoituneita yksilöitä. Eikä käsittääkseni 30-vuotiasta päästetä esittämään teiniä. Paitsi jossain Tabu-tv-sarjan sketsissä (Dennis ei pelaa tennistä).

Se on ihan totta, että on hieman eri asia tuo tausta.

Mitä "30-vuotiaisiin teineihin" tulee niin jo 80-luvulla junnufutisturnauksissa ihmeteltiin jotain iranilaisia 16-17-vuotiaita jotka olivat paljon kehittyneemmän oloisia kuin suomalaiset. Päädyttiin siihen, että joko ovat niin kilpailuhenkisiä ja voiton perään, että ovat vaivautuneet tulemaan turnaukseen väärillä papereilla tai sitten siellä päin maailmaa miehistytään jotenkin aiemmin. Mustat karvat vielä tehostavat vaikutelmaa.

Patrik Laineen kuvaan kun taiteilet mustat hiukset ja parran (ja isomman nenän pisteeksi iin päälle) niin vaikuttaako 19-vuotiaalta?     https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&ei=7kZlXLKSO6-dmwWT0ZCADg&q=patrik+laine+nhl+beard&oq=patrik+laine+nhl+beard&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..33i22i29i30l4j33i21.8810.10608..11821...0.0..0.138.659.2j4......0....1.........0j0i67j0i22i30.eBb-hXZqwGs#imgrc=CntScZWCiBVEnM:   

Itse en niinkään tarkastele välttämättä karvoitusta kun yritän arvailla jonkun ikää, vaan miten kroppa on muotoutunut. Alta parikymppiset eivät käsittääkseni yleensä ole yhtä vantteria kuin kolmikymppiset.

Mutta tietysti jos unohtaa sen seikan että uskovainen naiviudessaan voi hyväksyä iäksi minkä tahansa hatusta heitetyn numeron, niin onko sillä sitten lopultakaan merkitystä että pyöriikö nurkissa 17- vai 30-vuotias Lähi-idän kasvatti, koska kumpikin on saattanut elää sellaista elämää jossa ei ole oppinut kunnioittamaan tyttölasten kehollista itsemääräämisoikeutta. Ja noin kaikean kaikkiaan: parempi katsoa kuin katua. Aikuiset voivat kaveerata ja olla kummeja ulkomaalaispojille mielinmäärin, mutta ei näitä tarvitse väenvängällä tuoda lastensa kanssa kisailemaan.