Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Suvakit ja antiryhmittymät

Aloittaja Norma Bates, tammikuu 22, 2019, 10:14:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: A.V. Vatanen - tammikuu 26, 2019, 10:32:33
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 25, 2019, 22:26:47

Pariutuminen vaikka väkisin:

https://twitter.com/AlfonsBertil/status/857235094574166016

https://twitter.com/AlfonsBertil/status/827238736236789762

(Edelläoleva teksti on se joka aikoinaan kiinnitti huomioni em. ihmisen äärisuvaitsevaisuuteen.)


Ei ole kenellekään vaikeaa nähdä, että mikä tämän suomenkielisiä vihaavan ahvenanmaalaisen seksuualinen suuntaus on..... Tervetuloa nuoret arabi- ja afrikkalaisnuorukaiset..... kunhan ette vain opettele suomea.

AV.

Nämen härregyyde eikös hän sitten aio itse osallistua etniseen sekoittumiseen mitenkään? Sinänsä sillä suuntautumisella ei itselleni ole niin merkitystä tietenkään, mutta ihmettelen ihmisiä jotka ovat usuttamassa muita siihen, tähän ja tuohon aikomatta sitten kuitenkaan itse sekaantua koko juttuun millään tavalla, eli eivät anna omaa vastaavaa panostaan.

Sehän varsinkin suvakkinaisissa on ärsyttänyt että he ovat niin kärkkääksti päästämässä ulkomaalaisten miesten laumaa tähän maahan mellastamaan ja lopulta päätymään naisten ja lasten kimppuun. Mikseivät tee selväksi että jos tänne tullaan nimenomaan parittelut mielessä, niin sitten paritellaan vain näiden tietenkin auliisti puuhaan ryhtyvien suvakkinaisten kanssa, eikä todellakaan vastoin kenenkään tahtoa. Jos kerta ulkomaalaismieskin valittaa että median takia naiset pihtaavat ja bordellitkin puuttuvat, niin siitä vain sitten suvaitsemaan ne jotka suvaitsemiseen ovat niin lääpällään. Muut voisi jättää rauhaan.

https://kantapaikka.net/index.php/topic,120.msg4421.html#msg4421

Saares

Ahvenanmaalainen suvakki voisi miettiä ahvenanmaalaisten suhdetta kantasuomalaisiin. Olisiko sekoittuminen hyväksi?

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 22, 2019, 10:14:47
Suvakki = äärisuvaitsevainen. Ihminen joka suvaitsevaisuudessaan yltää jo sellaisiin sfääreihin että hän väkisinkin tulee polkeneeksi jotain muita ihmisryhmiä kun vaatii oikeuksia lemppariryhmälleen.

Antiryhmittymät = Antifa, antirasistit yms.
Antiryhmä-sanasta on minulle heti mielessä anti-islamistit, kuten persut.
Ja persuthan muuten kovasti koittaa poissulkea, määritellä ja syrjiä tiettyjä jo suomenkin kansalaisuuden saaneita koska lempiryhmä on.. no pahimmoilleen se että 1300-luvulta asti pitää olla suomalaiset juuret (Suomen sisu-persut, kuuntelin tänään Ylestä Stiller-tuntia).




Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hayabusa

Harvemmin ns. suvaitsevaisilta kuulee persuja suvaitsevia lausuntoja. Ovat enemmänkin anti.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

A.V. Vatanen

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 29, 2019, 01:56:23
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 22, 2019, 10:14:47

Suvakki = äärisuvaitsevainen. Ihminen joka suvaitsevaisuudessaan yltää jo sellaisiin sfääreihin että hän väkisinkin tulee polkeneeksi jotain muita ihmisryhmiä kun vaatii oikeuksia lemppariryhmälleen.


Antiryhmä-sanasta on minulle heti mielessä anti-islamistit, kuten persut.
Ja persuthan muuten kovasti koittaa poissulkea, määritellä ja syrjiä tiettyjä jo suomenkin kansalaisuuden saaneita.....

Tästä voinemme päätellä, että mr. Katti kannattaa islamismia (ei ainakaan vastusta) kuten järkevät ja suvaitsevaiset ihmiset.

Ja täsemennetään nyt taas kerran, että islamismi islamin tulkintoja, jotka korostavat islamin poliittis-yhteiskunnallista luonnetta ja islam ymmärretään poliittiseksi ideologiaksi. Islamistien mukaan valtioita tuee hallita islamilaisen lain mukaan. Islamistit vastustavat uskonnonvapautta, demokratiaa, sananvapautta, tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia.


AV.
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

Xantippa

Ja täsmennetään vielä, että jos joku ei halua suomalaisten uskonnonvapautta, demokratiaa, sananvapautta, tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia vähennettävän sen vuoksi, mitä maahanmuuttajat ja/tai turvapaikanhakijat ovat tehneet, hän on suvakki. Kuulemma.

Ei tämä mikään yksinkertainen asia tietenkään olekaan.

T: Xante

Saares

#36
Lainaus käyttäjältä: A.V. Vatanen - tammikuu 29, 2019, 10:10:39
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 29, 2019, 01:56:23
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 22, 2019, 10:14:47

Suvakki = äärisuvaitsevainen. Ihminen joka suvaitsevaisuudessaan yltää jo sellaisiin sfääreihin että hän väkisinkin tulee polkeneeksi jotain muita ihmisryhmiä kun vaatii oikeuksia lemppariryhmälleen.


Antiryhmä-sanasta on minulle heti mielessä anti-islamistit, kuten persut.
Ja persuthan muuten kovasti koittaa poissulkea, määritellä ja syrjiä tiettyjä jo suomenkin kansalaisuuden saaneita.....

Tästä voinemme päätellä, että mr. Katti kannattaa islamismia (ei ainakaan vastusta) kuten järkevät ja suvaitsevaiset ihmiset.

Ja täsemennetään nyt taas kerran, että islamismi islamin tulkintoja, jotka korostavat islamin poliittis-yhteiskunnallista luonnetta ja islam ymmärretään poliittiseksi ideologiaksi. Islamistien mukaan valtioita tuee hallita islamilaisen lain mukaan. Islamistit vastustavat uskonnonvapautta, demokratiaa, sananvapautta, tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia.


AV.
Mr.Kat. on pikemminkin vallan muuta kuin suvakki. Verratkaapa hänen kirjoitelmiaan persuista yli 10 vuoden ajalta. Löytyykö yhtään merkkiä suvakkiudesta?

Hippi

Saares, voisitko korjata yllä olevan viestisi lainauksen kuntoon, kiitos.

Minä olen siinä käsityksessä, että suvakki -sanaa käytetään vain ja ainoastaan halventamismielessä niistä henkilöistä, jotka suhtautuvat suvaitsevaisesti maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin.

"Suvakin" todellisuudessa ei voi olettaa suhtautuvan suvaitsevasti kaikkeen mahdolliseen maan ja taivaan väliltä. Ehkä tuo tulkintavaihtoehto on kaivettu esiin, kun muuta ei enää ole keksitty.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Tämähän on vain jatkumoa keskustelutavalle, joka alkoi "maahanmuuttokriittisyyden" määrittelystä. Siinä sivussa määriteltiin suvakit, jotka olivat ei-maahanmuuttokriittisiä. Nyt määritelmä onkin sitten laajentunut tarkoittamaan ääri-ihmistä, joka haluaa tänne vängällä ulkomaalaisia raiskaamaan pikkulapsia, käyttämään väärin sosiaaliturvaa ja murhaamaan meidät kaikki sänkyihimme.

Mutta suvakin leiman saamiseen kyllä edelleen riittää se, että on sitä  mieltä, että yksilön teon vuoksi ei pidä syyllistää kokonaista joukkoa.

Ollaan tarkkana siellä, mikä mitäkin tarkoittaa!

T: Xante

Saares

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 30, 2019, 13:28:19
Saares, voisitko korjata yllä olevan viestisi lainauksen kuntoon, kiitos.

Minä olen siinä käsityksessä, että suvakki -sanaa käytetään vain ja ainoastaan halventamismielessä niistä henkilöistä, jotka suhtautuvat suvaitsevaisesti maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin.

"Suvakin" todellisuudessa ei voi olettaa suhtautuvan suvaitsevasti kaikkeen mahdolliseen maan ja taivaan väliltä. Ehkä tuo tulkintavaihtoehto on kaivettu esiin, kun muuta ei enää ole keksitty.
Suvakki-sana on melko vakiintunut suvaitsevaisen synonyymi.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Saares - tammikuu 30, 2019, 16:33:37
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 30, 2019, 13:28:19
Saares, voisitko korjata yllä olevan viestisi lainauksen kuntoon, kiitos.

Minä olen siinä käsityksessä, että suvakki -sanaa käytetään vain ja ainoastaan halventamismielessä niistä henkilöistä, jotka suhtautuvat suvaitsevaisesti maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin.

"Suvakin" todellisuudessa ei voi olettaa suhtautuvan suvaitsevasti kaikkeen mahdolliseen maan ja taivaan väliltä. Ehkä tuo tulkintavaihtoehto on kaivettu esiin, kun muuta ei enää ole keksitty.
Suvakki-sana on melko vakiintunut suvaitsevaisen synonyymi.

Ja nyt yritetään vakiinnuttaa tällä melko vakiintuneelle sanalle uusi määritelmä, ks. aloitus.

T: Xante

Saares

Mr.Kat. "Antiryhmä-sanasta on minulle heti mielessä anti-islamistit"
Minulle "antisuvatisevasta" tulee mieleen henkilö, joka 10 vuotta kertoo lähes jokaisessa viestissään olevansa suvaitsematon tiettyä imisryhmää kohtaan. Jopa niin pakkomielteisesti että kun puhe on esim. ilmaston muutoksesta, löytää syyn nälväistä tätä joukkoa.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 30, 2019, 16:36:18
Lainaus käyttäjältä: Saares - tammikuu 30, 2019, 16:33:37
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 30, 2019, 13:28:19
Saares, voisitko korjata yllä olevan viestisi lainauksen kuntoon, kiitos.

Minä olen siinä käsityksessä, että suvakki -sanaa käytetään vain ja ainoastaan halventamismielessä niistä henkilöistä, jotka suhtautuvat suvaitsevaisesti maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin.

"Suvakin" todellisuudessa ei voi olettaa suhtautuvan suvaitsevasti kaikkeen mahdolliseen maan ja taivaan väliltä. Ehkä tuo tulkintavaihtoehto on kaivettu esiin, kun muuta ei enää ole keksitty.
Suvakki-sana on melko vakiintunut suvaitsevaisen synonyymi.

Ja nyt yritetään vakiinnuttaa tällä melko vakiintuneelle sanalle uusi määritelmä, ks. aloitus.

T: Xante

Itse olen katsonut hyväksi ja jopa kohteliaaksi maltillisemmin suvaitsvaisia kohtaan samaistaa suvakki-nimikkeen tarkoittamaan niitä suvaitsevaisia joilla viiraa jo vallan päästä. Näinhän lähes kuka tahansa voi sanoutua irti suvakismista. Ja sanoutuukin.  :P

Topi

#43
Lainaus käyttäjältä: Saares - tammikuu 30, 2019, 16:33:37
Suvakki-sana on melko vakiintunut suvaitsevaisen synonyymi.

Ei se minusta toimi oikein missään muussa yhteydessä kuin maahanmuuttopoliittisissa keskusteluissa ja ylipäätään silloin, kun puhutaan asenteista ulkomaailaisia kohtaan. Tässäkin yhteydessä sillä on tähän aikaan ja tämän hetkiseen yhteiskunnalliseen keskusteluun ja tilanteeseen liittyvä merkityksensä. Siihen liittyy siis kaikenlaista muutakin kuin mitä sanaan "suvaitsevainen" on vanhastaan liitetty. Jos nyt saisit tänne aikamatkustajana jonkun vaikkapa 1950-luvun Suomesta, panisit hänet lukemaan erilaisia tämän päivän tekstejä ja pyytäisit tulkisemaan niin, että "suvakki" tarkoittaa täsmälleen samaa kuin miten hän ymmärtää sanan "suvaitsevainen" --- no, metsään mennään.

Sanotaan vaikka, että pubissa on seurue, joka remuaa kovaäänisesti ja hieman häiritsee muita. Pubin omistaja voi tehdä siinä valintoja, käskeä olemaan hiljaa tai potkia ulos tai ajatella, että hän haluaa pitää sellaista paikkaa, jossa tällaista suvaitaan, vaikka siitä nyt ei varsinaisesti nautita tai pidetä. Jos oletetaan että pubin omistaja päätyy jälkimmäiseen, voisi sivustakatsojan kuvitella sanovan:

"Seurue piti kovaa meteliä ja käyttäytyi ruokottomasti, mutta pubin omistaja oli hyvin suvaitsevainen."

Kun taas minun mielestäni seuraava olisi kielellisesti väärin:

"Seurue piti kovaa meteliä ja käyttäytyi ruokottomasti, mutta pubin omistaja oli hyvin suvakki".

Ensinnäkin "suvakki" ei oikein edes mielellään ota komparatiivia (tai siis tässä vahvikesanaa), mikä viittaa siihen, että sen standardiluenta ei ole varsinaisesti adjektiivaalinen, vaan se on enemmän substantiivin kaltainen nimi jollekin asialle. Totta kai siitä voi pakottaa adjektiivin, mutta niin voi voi myös sellaisista kuin "demari" tai "kommari" tai "fasisti", mitä "suvakki" myös äänneasultaan muistuttaa.

Vielä huonommin "suvakki" varmaan sopii adjektiiviksi, joka määrittäisi ihmisen sijasta jotakin tekoa ja kääntyisi adverbiksi:

"Pubin isäntä myhäili hetken itsekseen, kääntyi sitten kohti tiskille ilmaantunutta harittavakatseista asiakasta ja hymyili tälle suvakisti."

En minä ainakaan saa oikein mitään tolkkua siitä ajatuksesta että "suvakki" olisi synonyymi sanalle "suvaitsevainen". Ei se ole sitä edes sanan perusmerkityksen puolesta, puhumattakaan siitä, etteivät konnotaatiot eroaisi merkittävästi.

Se ero on samaa luokkaa kuin että väittäisi sanan "demari" olevan synonyymi sanalle "demokraattinen".

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 30, 2019, 17:13:53
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 30, 2019, 16:36:18
Lainaus käyttäjältä: Saares - tammikuu 30, 2019, 16:33:37
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 30, 2019, 13:28:19
Saares, voisitko korjata yllä olevan viestisi lainauksen kuntoon, kiitos.

Minä olen siinä käsityksessä, että suvakki -sanaa käytetään vain ja ainoastaan halventamismielessä niistä henkilöistä, jotka suhtautuvat suvaitsevaisesti maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin.

"Suvakin" todellisuudessa ei voi olettaa suhtautuvan suvaitsevasti kaikkeen mahdolliseen maan ja taivaan väliltä. Ehkä tuo tulkintavaihtoehto on kaivettu esiin, kun muuta ei enää ole keksitty.
Suvakki-sana on melko vakiintunut suvaitsevaisen synonyymi.

Ja nyt yritetään vakiinnuttaa tällä melko vakiintuneelle sanalle uusi määritelmä, ks. aloitus.

T: Xante

Itse olen katsonut hyväksi ja jopa kohteliaaksi maltillisemmin suvaitsvaisia kohtaan samaistaa suvakki-nimikkeen tarkoittamaan niitä suvaitsevaisia joilla viiraa jo vallan päästä. Näinhän lähes kuka tahansa voi sanoutua irti suvakismista. Ja sanoutuukin.  :P

Voi sitä kuka hyvänsä keksiä asioille mitä tahansa nimiä ja vaatia toisia sanoutumaan irti mistä milloinkin, sen tosiaankin lähihistoria todistaa.

T: Xante