Karikko ei taida pahemmin linkkejä klikkailla. Eikä taida ymmärtää englantia.
Minä olen suomentanut ja kuvittanutkin, joten ei pitäis olla vain enkun taidosta kii.
Tiedevastaisuus, lääketiedevastaisuus+epäluottamus soveltajiin, on koitunut tuhansille tai paremminkin jopa miljoonille kohtalokkaaksi näinä 3 vuotena.
Mutta jo aiemmin.
Esim.1: Perheessäni oli tiettyä vastustusta sydänleikkaukselle, vaikka pääosin lääketiedemyönteinen niin lääkäriänkyryyttä ym. Onneksi en kuunnellut eli tiedeluottamukseni on ehkä pelastanut hengen tai ainakin sen etten ole niin huonossa kunnossa kuin jos leikkaus olisi viivästynyt (tehty myöhemmin huonompikuntoiselle potilaalle jonka sydän jo osin tuhoutunut).
Esim.2. Parturisssa kuultua: Parturin tuttu/sukulainen uskoi tieteenvastaiseen kovarasvalihakarppaus- hömppään, ja sitten muutaman kuukauden perästä joutui sydänverisuoni-operaatioon kun oli suoni tukkeutunut/-massa.
JK. Tästä voisi siirtyä lääketieteestä/rokotteista yleisemmälle tasolle, esimerkkinä evoluution ja ilmastonmuutoksen kieltäjät. Mihin tiedevastaista verrataan eli mistä saadaan se tiedekäsitys, konsensus, johon änkyrää verrataan tai pyydetään hakemaa tieto? Oppikirjat, wikipedia, tietosanakirjat, alan yliopistoprofessorit/lehtorit, tiedejournaalit(pääkirjoitukset ym yleisjutut), populaarit tiedelehdet (Tiede, Tieteen Kuvalehti) ... niistä pitäisi löytyä tieto mikä on tieteen käsitys aiheesta.
Huonoin vertaus on katsoa itse ulos:
"En näe lämmintä säätä vaan lunta maassa (joten ei ilmastonmuutosta)" (PS-Vigelius)
"En näe uusia lajeja vaan olemassaolevia joten evoluutio on roskaa".(Adolf Hitler ja suomi24 forum)
Toiseksi huonoin? Poliitikot, MV-lehti, Askel, TV7, Raamattu, some, Raamattu, ideol/pol.forum, ideol/pol.blogi, Youtube, IL/IS-kohuartikkeli ?