Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Yleinen huumekeskustelu

Aloittaja Edward, helmikuu 03, 2019, 15:43:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kopek

Hiippaillessani tänään rannoilla huomasin ilmassa leijuvan "imelän" tuoksun, jonka olin tunnistavinani kannabiksen savuksi, vaikka en ole itse koskaan kyseistä ainetta polttanut eikä lähipiirissäkään kukaan minun seurassani.

Lapinlahden kallioilla rantaviivan tuntumassa oli lenkkeilijän näköinen tyyppi, joka ilmeisesti oli "syyllinen".

Kannabiksen savuja leijuu ilmassa milloin missäkin. Ennen joulua pari työntekijää oli tuoksusta päätellen "jointilla" Salmisaaren voimalan lähellä. Käyttävätkö työntekijät vaarallisia voimalaitoksen systeemejä kannabishöyryissään? 

En ole koskaan polttanut kannabista, koska en harrasta tupakointiakaan. Jos käyttäisin, sen pitäisi olla muussa muodossa.

Kaksi kertaa olen epämääräisesti kokeillut muussa muodossa olevaa, ja kummastakin kerrasta alkaa olla jo 25 vuotta ellei kauemminkin. En ole kirjoittanut tällaisista asioista päiväkirjaani.

Yhdellä näistä kerroista tyttäreni oli saanut kaveriltaan pienen nokareen hassista ja yrittänyt polttaa sitä piipussa huonoin tuloksin. Sekoitimme osittain palaneen nokareen muffinssitaikinaan, ja söin muutaman muffinsin. Vaikutus oli samanlainen kuin jos olisin juonut lasillisen keskiolutta - eli juuri ja juuri huomasi, että jotain on ottanut. Syyllistyin luultavasti huumeissa ajoonkin, kun lähdin ajelemaan Helsingin kaduille. Piti hakea toinen tytär eräästä tilaisuudesta. Minkäänlaista ajamiseen vaikuttavaa oloa minulla ei ollut, joten tuskin olisin jäänyt kiinni. Alkometrihän ei näytä huumeita. Se oli sama kuin jos olisin ottanut jonkin laillisen lääkepillerin, jonka paketissa on varoituksena punainen kolmio.

Toisella kerralla kokeilin hampun kukintoja jossakin juomassa. Ainoa välitön vaikutus oli jonkinlainen allerginen kohtaus, jota aloin jo epäillä sydänkohtaukseksi. Tuntui, että tukehdun, ja pelkäsin jo pahinta. Olo helpotti, kun menin pihalle auraamaan lunta. Jälkioireena tästä kokeilusta ilmeni seuraavana yönä mielenkiintoinen ja vähän pelottavakin hallusinaatio, jossa kuulin teknomusiikkia aivan kuin se olisi kuulut superhienoista stereolaitteista. Kohottauduin istumaan sängyssä ja ajattelin, että eihän tämä ole totta. Musiikin äänenlaatu oli yli-inhimillisen hieno. Ääni tuntui tulevan joka paikasta. No, kai se oli hieno ja kuului kaikkialta, kun musiikkilähde oli omassa päässäni. Vähän aikaa "kuunneltuani" painoin pään tyynyyn ja nukahdin.

Noiden kahden kokeilun lisäksi oli samoihin aikoihin pari kokeilua, jossa kannabiksen virkaa hoiti Ruohonjuuresta ostetuista siemenistä kasvatettu "ruoho", joka oli jotain teollisuushamppua, mitä lieneekään, eikä sisältänyt merkittävää määrää huumaavaa aineosaa. Mahdollinen vaikutus piti itse kuvitella. Sokeripalallakin saa itsensä huumattua, kun kuvittelee ja uskoo, että se on huumetta. Tällaisia tapauksiahan on ollut mm. Japanissa. Ihmiset ovat saaneet myrkytysoireita aineista, jotka ovat myrkyttömiä.

Nuo jutut ovat siis jo vanhoja ja tapahtuivat lyhyen ajan kuluessa. Viime vuosikymmeninä en ole enää kokeillut mitään. Olen näistä tapahtumista kertonut ennenkin, eli samoja vanhoja juttuja tässä horistaan. Jokuhan on minua siitä arvostellut. Taas syyllistyin.