Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Seksuaalirikokset ja ahdistelu Suomessa

Aloittaja Norma Bates, lokakuu 27, 2021, 11:44:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Muistikuvani mukaan kuitenkin aiemmin Oulussa ovat mellastaneet ulkomaalaiset seksuaalirikolliset? Jos nyt kantasuomalaisetkin, niin sopii todellakin ihmetellä että mikä ihmeen pedofiilien luvattu maa taikka Mekka se Oulu on.

Liittyyköhän uskovaisuus asiaan jotenkin...?

Aave

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 08, 2022, 13:28:45
Ja kuten aina tällaisissa tapauksissa niin tässäkin ovat asiaan liittyvät paperit (vangitseminen) esillä internetissä. Neljän sankarin nimet ovat... hmm... ...vaikeasti tavattavia.
Silleenkin jännästi tuossa Maikkarin uutisessa on, että "tekojen epäillään tapahtuneen oululaisessa asuintalossa".

Ei siis uutisoitu, että "yksityisasunnossa", kuten normaalisti. Lieneekö joku asuntola, eli majoituspaikka.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 08, 2022, 13:28:45
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 08, 2022, 12:43:50
Neljän jupakassa on kyse esitutkinnasta, joten vielä pidättäisin henkeä, kuinka monta ja minkä kantaista sitten on tuomiolla.

Neljä tyyppiä kuitenkin otettiin kiinni, joten eiköhän siitä jotakin tule.

Ja kuten aina tällaisissa tapauksissa niin tässäkin ovat asiaan liittyvät paperit (vangitseminen) esillä internetissä. Neljän sankarin nimet ovat... hmm... ...vaikeasti tavattavia.

Ja se yllättää minua ihan yhtä vähän kuin sinuakin.

No kas kun sieltä ei selvinnyt kääpiötarinan henkilöiden nimet, vaan tulit satuilleeksi partalapsista.

Asia on sinällään muutoin sama, mutta kun Suomessa on juuri näihin rikoksiin suoranainen maan tapa, eli käyttää hyväksi hankalassa asemassa olevia nuoria ja lapsia. Sen vuoksi lässytys siitä, että tämä olisi jokin muulta tulleiden tuontitavara, on erittäin haitallinen näille nuorille ja lapsille.

T: Xante

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 08, 2022, 13:35:44

Liittyyköhän uskovaisuus asiaan jotenkin...?

Tuskin. Taitaa olla enemmän vastauksena internet, internet ja internet*. Ehkä Oulun poliisi on ollut poikkeuksellisen aktiivinen viime aikoina? Lahkolaispiireistä tällaiset jutut tulevat esille purkauksina vuosien ja vuosikymmenten kuluttua itse tapahtumista, ja uskovaiset varmaan harvemmin saalistavat oman porukan ulkopuolisia, joten siksi veikkaan lestojen olevan tähän osattomia.

*Tämä siis selittää sen, miksi hyväksikäyttöjuttuja on niin paljon, ja miten yhdellä tyypillä voi olla jopa satoja uhreja. Raiskaukset toimivat toisella tapaa, koska niihin nyt vaaditaan oikean elämän kontakti.

muoks. ja Xantippa: minä en satuillut mitään partalapsista. Lukeminen kannattaa aina - varsinkin huolellinen lukeminen!  :)

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 08, 2022, 13:42:36
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 08, 2022, 13:35:44

Liittyyköhän uskovaisuus asiaan jotenkin...?

Tuskin. Taitaa olla enemmän vastauksena internet, internet ja internet*. Ehkä Oulun poliisi on ollut poikkeuksellisen aktiivinen viime aikoina? Lahkolaispiireistä tällaiset jutut tulevat esille purkauksina vuosien ja vuosikymmenten kuluttua itse tapahtumista, ja uskovaiset varmaan harvemmin saalistavat oman porukan ulkopuolisia, joten siksi veikkaan lestojen olevan tähän osattomia.

*Tämä siis selittää sen, miksi hyväksikäyttöjuttuja on niin paljon, ja miten yhdellä tyypillä voi olla jopa satoja uhreja. Raiskaukset toimivat toisella tapaa, koska niihin nyt vaaditaan oikean elämän kontakti.

muoks. ja Xantippa: minä en satuillut mitään partalapsista. Lukeminen kannattaa aina - varsinkin huolellinen lukeminen!  :)

Niin? Jutussa siis sanottiin, että seitsemän syytettyä ovat kantasuomalaisia, sinä satuilit seitsemästä partalapsesta. Jos sinulla on jokin muu lukulähde, esittänet, minä en ala niitä ympäri nettiä kalastelemaan.

Tuollainen asetelma on Suomessa ollut niin kauan kuin minä olen näistä asioista mitään ymmärtänyt, ikävän tuttu ja todellinen. Mutta vasta viimeisinä parina vuosikymmenenä nämä asiat ovat sieltä kylien lähiöistä oikeuteen päätyneet. Sitä ennen ne käsiteltiin toteamalla, mitä tyttö on ja todennäköisesti äitinsäkin.

T: Xante

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 08, 2022, 13:42:36
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 08, 2022, 13:35:44

Liittyyköhän uskovaisuus asiaan jotenkin...?

Tuskin. Taitaa olla enemmän vastauksena internet, internet ja internet*. Ehkä Oulun poliisi on ollut poikkeuksellisen aktiivinen viime aikoina? Lahkolaispiireistä tällaiset jutut tulevat esille purkauksina vuosien ja vuosikymmenten kuluttua itse tapahtumista, ja uskovaiset varmaan harvemmin saalistavat oman porukan ulkopuolisia, joten siksi veikkaan lestojen olevan tähän osattomia.

*Tämä siis selittää sen, miksi hyväksikäyttöjuttuja on niin paljon, ja miten yhdellä tyypillä voi olla jopa satoja uhreja. Raiskaukset toimivat toisella tapaa, koska niihin nyt vaaditaan oikean elämän kontakti.

Vaikka uskovaiset eivät suoranaiset asialla olisikaan, niin voi ajatella sellaista että uskovaisuuden takia lapsille ja nuorille ei kerrota seksuaalisuudesta tai varsinkaan pedoista yhtään mitään. Sitten nämä lapsukaiset naivina ja tyhminä suostuvat netissä ihan mihin vaan.

Jotkut uskovaisethan näitä idän ihmeitäkin olivat kärkkäästi majoittamassa. Jotkut toiset taas hihhuloivat tuomiopäivästä koska islam. Eli siinä mielessä uskovaisia on toki moneen junaan. Tai millä he sitten kulkevatkaan.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 08, 2022, 13:42:36
muoks. ja Xantippa: minä en satuillut mitään partalapsista.

Se oli Aave, joka satuili partalapsista, ei urogallus.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 08, 2022, 13:56:27
Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 08, 2022, 13:42:36
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 08, 2022, 13:35:44

Liittyyköhän uskovaisuus asiaan jotenkin...?

Tuskin. Taitaa olla enemmän vastauksena internet, internet ja internet*. Ehkä Oulun poliisi on ollut poikkeuksellisen aktiivinen viime aikoina? Lahkolaispiireistä tällaiset jutut tulevat esille purkauksina vuosien ja vuosikymmenten kuluttua itse tapahtumista, ja uskovaiset varmaan harvemmin saalistavat oman porukan ulkopuolisia, joten siksi veikkaan lestojen olevan tähän osattomia.

*Tämä siis selittää sen, miksi hyväksikäyttöjuttuja on niin paljon, ja miten yhdellä tyypillä voi olla jopa satoja uhreja. Raiskaukset toimivat toisella tapaa, koska niihin nyt vaaditaan oikean elämän kontakti.

Vaikka uskovaiset eivät suoranaiset asialla olisikaan, niin voi ajatella sellaista että uskovaisuuden takia lapsille ja nuorille ei kerrota seksuaalisuudesta tai varsinkaan pedoista yhtään mitään. Sitten nämä lapsukaiset naivina ja tyhminä suostuvat netissä ihan mihin vaan.

Jotkut uskovaisethan näitä idän ihmeitäkin olivat kärkkäästi majoittamassa. Jotkut toiset taas hihhuloivat tuomiopäivästä koska islam. Eli siinä mielessä uskovaisia on toki moneen junaan. Tai millä he sitten kulkevatkaan.

Itsellekin tulee väkisin mieleen, että jonkunlainen...omanlainen yhteiskunta tuolla tuntuu olevan vallalla. Toisaalta, silloin kun nämä asiat olivat vahvasti poliittisesti tapetilla, asiantuntijat totesivat, että ei Oulun tilanne valitettavasti ole mitenkään erityinen, muualla on vain poliisilla erilainen tiedotustoiminta.

Olen tainnut johonkin ketjuun laittaakin sitä viestiä, mitä viranomaiset alkoivat Oulussa välittää, elikä heillä tuntui olevan käsitys, että vanhemmat ovat liian välinpitämättömiä tai sinisilmäisiä, eivätkä tarpeeksi katso, missä nuoret kulkevat.

Sen tiedotteen mukaan kun Oulun ongelma ei ole vain nuorten hyväksikäyttö, vaan myös nuorten lisääntynyt väkivalta.

T: Xante

kertsi

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 08, 2022, 13:42:36
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 08, 2022, 13:35:44

Liittyyköhän uskovaisuus asiaan jotenkin...?

Tuskin. Taitaa olla enemmän vastauksena internet, internet ja internet*. Ehkä Oulun poliisi on ollut poikkeuksellisen aktiivinen viime aikoina? Lahkolaispiireistä tällaiset jutut tulevat esille purkauksina vuosien ja vuosikymmenten kuluttua itse tapahtumista, ja uskovaiset varmaan harvemmin saalistavat oman porukan ulkopuolisia, joten siksi veikkaan lestojen olevan tähän osattomia.

*Tämä siis selittää sen, miksi hyväksikäyttöjuttuja on niin paljon, ja miten yhdellä tyypillä voi olla jopa satoja uhreja. Raiskaukset toimivat toisella tapaa, koska niihin nyt vaaditaan oikean elämän kontakti.

Joillakin lestasaarnaajilla oli kymmeniä ellei satoja uhreja, ihan ilman internettiä. Samaten katolilaisilla papeilla.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

#39
Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 08, 2022, 14:02:34
Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 08, 2022, 13:42:36
muoks. ja Xantippa: minä en satuillut mitään partalapsista.

Se oli Aave, joka satuili partalapsista, ei urogallus.

Ohhoh, nyt moka todellakin oli minun!! Ei pitäisi yrittää tehdä kahta asiaa edes puoliksi yhtä aikaa. Ja todella olisi pitänyt tietää.

Vilpitön anteeksipyyntöni!!

T: Xante

Muoksis: itse silti kyllä pidän todennäköisempänä, että alaikäinen harhautuu juoppoluolaan, jossa pyörii 7 miestä kuin seitsemän eri miehen hyväksikäyttämäksi netissä. Valitettavasti.

Norma Bates

Olen tästäkin joskus maininnut, mutta mainitaan uudelleen. Viime vuosituhannen lopulla asuin jonkin aikaa yhdessä kerrostalossa, missä toisessa rapussa oli uskovainen perhe. Perheen esimurrosikäinen tyttö tapasi kävellä käsi kädessä jonkun miehen kanssa, joka ei ollut hänen isänsä. Eksäni siitä käsi kädessä kävelystä minulle raportoi. Kuten myös siitäkin että oli nähnyt sen juipin kaupan kassana, ja se tyyppi oli eksän nähdessään alkanut paiskoa tämän kamoja hihnaa pitkin niin että kamat pomppi. (Eli hermostui nähdessään miehen joka oli nähnyt hänet kävelyllä tytön kanssa.)

kertsi

Kuinkahan paljon Oulussa on lestataustaisia? Olisikohan ainakin puolet?

Lestojen uskomukset käynevät kyllä hyvin yksiin shariaan uskovien kanssa, ja sama pätenee ääripersuihin. Lestatytöt kasvatetaan ehkä sillä lailla, että ovat ehkä otollisempia uhreja pedofiileille? Jos tyttöjen itsetunto (vars. naisen itsetunto) on nujerrettu jo lapsesta alkaen, jos tytölle on tolkutettu, ettei hänen kehonsa ole hänen oman päätäntänsä vallassa (vaan isän, aviomiehen, uskonnollisen auktoriteetin, uskonnon määräysten), että tytöt ovat vähemmän arvoisia kuin pojat, että vanhempia pitää kunnioittaa vaikka henki menisi, jne., niin eihän siitä hyvä heilu sitten.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Ylipäätään uskonnollisissa yhteisöissä lienee katsottu paremmalla silmällä kuin muissa sitä, että nuori tyttö saa vanhemman miehen "suojelua".

Muistan omastakin nuoruudestani ahdistavan tarinan, jossa vanhemmat ilahtuivat, kun tytär alkoi seurustella isän kaverin kanssa. Oli niin turvallista. Ei siihen aikaan siihen kukaan puuttunut, vaikka monikin kauhisteli. Tyttö oli itseäni pari vuotta vanhempi, joka silloin tietysti oli ihmisikä, mutta jälkeen päin olen ajatellut hänen olleen siinä 15 vuotias.

T: Xante

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 08, 2022, 13:56:27

Vaikka uskovaiset eivät suoranaiset asialla olisikaan, niin voi ajatella sellaista että uskovaisuuden takia lapsille ja nuorille ei kerrota seksuaalisuudesta tai varsinkaan pedoista yhtään mitään. Sitten nämä lapsukaiset naivina ja tyhminä suostuvat netissä ihan mihin vaan.

Olen eri mieltä. Itse uumoilen, että tyypilliset uhrit eivät ole erityisen naiiveja tai tyhmiä ikäisikseen, vaan päinvastoin maailmallisia (paremman sanan puutteessa) ja varhaiskypsiä. Se johtaa siihen, että kuvitellaan omasta pärjäämisestä ja sietokyvystä liikoja.

Ja sitten ovat ne, jotka eivät välitä itsestään yhtään eivätkä osaa sanoa ei. Tällaisesta tiedän aika jäätävän esimerkin tosielämästä. Sillä tosin oli onnellinen loppu.

Tietysti on mahdollista, että sekä tekijä- että uhriprofiileja on useita erilaisia tyyppejä, jotka voivat olla keskenään hyvin erilaisia.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 08, 2022, 14:53:11
Tietysti on mahdollista, että sekä tekijä- että uhriprofiileja on useita erilaisia tyyppejä, jotka voivat olla keskenään hyvin erilaisia.

Kai nyt väistämättä näin.

Mutta kyllähän selkeä riskiryhmä on esimerkiksi hatkalaiset, eli nuoret (nykyään jo todella nuoret), jotka lähtevät reissuilleen asuntoloista tai sijaisperheistä. Poliisin kannalta he ovat erittäin ongelmallisia, sillä he tietävät ensi-ilmoituksesta, että nuori on suuressa vaarassa, mutta toimintaoikeutensa eivät ole hääppöiset.

T: Xante